Kun aloitat laihdutuksen, joutuuko muut perheenjäsenet syömään sinun diettiruokaasi
Kommentit (50)
Tietenkin! Minä syön laihduttaessani samaa ruokaa kuin muutkin. Otan vain aikaisempaa pienemmän annoksen itselleni. Painotan enemmän kasviksiin. En muutenkaan syö yhtä isoja annoksia kuin kasvavat teinipojat.
Pastalla ja kastikkeilla ei laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko laihduttaa niin että yrittää pysyvästi muuttaa elintapoja terveelliseksi ja että kotona olisi kotiruokaa mikä käy koko perheelle?
Pöydässä vaikka pastaa, kasviksia, kastiketta yms ja jokainen saa syödä sen muotoisen annoksen siitä mitä haluaa
Ei ei ei ei. Tällä palstalla laihduttaminen tarkoittaa sitä, että ei syödä mitään normaalia ruokaa, vaan ainoastaan erityisiä laihdutusruokia, joita kukaan ei ikinä halua syödä muulloin kuin laihdutuskuurilla ollessaan.
Mitä ihmettä on tämä mystinen diettiruoka? Lapsille ei minun painonhallinta kuulu.
Mun laihdutus lähti alkuun siitä, että korjasin oman ruokavalion terveempään suuntaan. Muu perhe söi aluksi siten kuin aikaisemminkin.
Alkoivat närppiä mun ruokia ja halusivat samaa, joten nyt koko perhe syö hyvää ruokaa ilman lisäaineita ja keinotekoisia "kevyttuotteita"
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn.
Mitä nämä dieettiruuat on? Meillä syödään hyvää, terveellistä ruokaa, ja jos mun tarvitsee saada painoa alemmas, syön sitä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mun laihdutus lähti alkuun siitä, että korjasin oman ruokavalion terveempään suuntaan. Muu perhe söi aluksi siten kuin aikaisemminkin.
Alkoivat närppiä mun ruokia ja halusivat samaa, joten nyt koko perhe syö hyvää ruokaa ilman lisäaineita ja keinotekoisia "kevyttuotteita"
Söikö siis muu perhe aikaisemmin näitä mystisiä kevyttuotteita?
Tässä on taas yksi, joka sotkee terveellisyyden ja laihduttamisen.
Meillä on aina ruoka koostunut erilaisista toisista erillään olevista elementeistä allergioiden vuoksi eli on tavallista pastaa toisessa kipossa ja gluteenitonta pastaa toisessa. Kastike on aina sellainen, että käy molempien pastojen kanssa yhteen. Siihen höyrytettyjä vihanneksia, tomaattia, raastettua porkkanaa jne, öljypohjaista salaatinkastiketta ja siemeniä, oluthiivaa, parmesaaniraastetta myös tarjolle. Jälkiruoaksi kullekin sillä hetkellä sopiva hedelmä.
Jos meillä tekisi joka päivä kolmet eri ruoat niin sitten oltaisiin puoli kuukautta ilman ruokaa.
Normaalia, terveellistä ruokaa koko perhe syö, Äiti-ihminen huolehtii omista, kohtuullisista annoksistaan eikä napostele. ruoka-aikojen ulkopuolrlla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä viha ihmisillä on kasviksia ja hedelmiä kohtaan? Nehän ovat lisäaoneettomia kevyttuotteita.
En ole koskaan laihduttanut, kun ei ole tarvetta. Oikeassa elämässä kotona voi se laihduttaja kokeilla lautasmallia eli puolet kasviksia lautasella toisella puolen sitten sitä kotiruokaa.
Koko perhe voi syödä samaa vaikkapa perunaa, uunilohta, salaattia.
Karkki, napostelu, ylimääräiset välipalat ja limpparit on vähemmällä
Edelleen kukaan ei ole tullut kertomaan, mitä nämä diettiruuat on. Selvää kuitenkin pitäisi olla, ettei kukaan vastuullinen aikuinen luo lapsille ruokavaliota, jonka on tarkoitus laihduttaa, jos tähän on tarvetta.
Terveellisesti kannatan taas syödä kaikkien. Eikä vain silloin, kun joku laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötiin koko perhe ennen juurikin kaiikia kevyt-juttuja. Ei enää, terveellisyys kuuluu painonhallintaankin, joten nyt syömme aitoa ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko laihduttaa niin että yrittää pysyvästi muuttaa elintapoja terveelliseksi ja että kotona olisi kotiruokaa mikä käy koko perheelle?
Pöydässä vaikka pastaa, kasviksia, kastiketta yms ja jokainen saa syödä sen muotoisen annoksen siitä mitä haluaa
Aivan!
Enää ei laihduteta, se on uusi elämäntapa muutos!
Paaaljon kasviksia ja hedelmiä pöytään, pastaa ja muuta vähän, ei santseja , herkut kerran kuukaudes jne
Ei kiduta enää!
VANHANAIKAISTA LAIHDUTTAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä viha ihmisillä on kasviksia ja hedelmiä kohtaan? Nehän ovat lisäaoneettomia kevyttuotteita.
Täh? Yleensä niitä kutsutaan kasviksiksi ja hedelmistä. En ymmärrä, miksi pitää puhua lisäaineettomista kevyttuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sulle rautalangasta vääntää?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina ruoka koostunut erilaisista toisista erillään olevista elementeistä allergioiden vuoksi eli on tavallista pastaa toisessa kipossa ja gluteenitonta pastaa toisessa. Kastike on aina sellainen, että käy molempien pastojen kanssa yhteen. Siihen höyrytettyjä vihanneksia, tomaattia, raastettua porkkanaa jne, öljypohjaista salaatinkastiketta ja siemeniä, oluthiivaa, parmesaaniraastetta myös tarjolle. Jälkiruoaksi kullekin sillä hetkellä sopiva hedelmä.
Jos meillä tekisi joka päivä kolmet eri ruoat niin sitten oltaisiin puoli kuukautta ilman ruokaa.
Pastahan ja hedelmät ne takaa terveellisen ravinnon :)