Punatukkaisuus
Olen aito mansikkablondi ja nyt olen tavannut miehen, joka on tumma ihonväriltään, mutta myös punatukkainen. Mietin, minkänäköisiä lapsia meille tulisi.
Punatukkaisia tietysti, vaaleus meidän väliltä. Tummemmat kulmakarvat ja ripset, luonnonkihara punainen tukka ja pisamia? Silmät ehkä vihertävät? Miehellä on kauniit kullanruskeat silmät, minulla siniset. Mies on pidempi kuin minä ja hoikkarakenteisempi.
Kommentit (23)
Ruskea väritys on vallitseva silmissä, joten sinisilmäisiä ei ainakaan tulisi. Pisamat taitaa olla vallitseva ominaisuus? Tumma ihonväri, mutta pisamilla? Kuulostaa söpöltä. Mies on atleettinen, urheillut lapsesta asti.
Vierailija kirjoitti:
Voiko mustilla muka olla oranssit hiukset
Voi, mutta tosi harvinaista.
Lapsesta voisi tull todella kaunis ja harvinaisen näköinen.
Englannissa on punatukkaisia, joilla on tummaa geeniä pohjalla. Tulisi englantilaisen näköinen enemmän kuin vaalea pohjoismainen punatukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Ruskea väritys on vallitseva silmissä, joten sinisilmäisiä ei ainakaan tulisi. Pisamat taitaa olla vallitseva ominaisuus? Tumma ihonväri, mutta pisamilla? Kuulostaa söpöltä. Mies on atleettinen, urheillut lapsesta asti.
Höpöhöpö. Voi tulla minkä tahansa väriset silmät.
Mies on todella komea piirteiltään, kaunis hiukan terävä nenä. Luonteeltaan sydämellinen ja rakastava. Minä olen käytännöllinen ja analyyttinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Voi tulla minkä tahansa väriset silmät.
Veikkaan vihreitä. Tuttavaperheessä on punatukkaisen naisen ja tummatukkaisen miehen lapsi. Tytöllä on vihertävät silmät.
Upea paksu afrokiharainen punainen tukka vihreillä silmillä ja pisamilla.
Geenit ei aina periydy edes suoraan vanhemmilta, joskus sukupolvien yli, ihan mahdotonta veikata millainen lapsi teille tulisi, koiran pentujen kohdalla se onnistuu tutustumalla tarkasti sukutauluihin.
Meidän molempien mummot ovat punatukkaisia. Minä olen vieläpä kahdelta puolelta.
Mä lupaan että lapsesta tulee rakastettu, kun lapsi syntyy hän on täydellinen juuri sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Jos molemmilla on sisinilmäisyysominaisuus, ja lapsi sen kummaltakin saa, sinisimäisyys on mahdollista.
En muista terminologiaa, mutta niin se menee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos molemmilla on sisinilmäisyysominaisuus, ja lapsi sen kummaltakin saa, sinisimäisyys on mahdollista.
Miehen puolelta kaikki ovat tummasilmäisiä. Sinisilmäisiä ei luultavasti lapsista tulisi. Vihreät silmät luultavammin, koska sinisilmäisyys yhdistyy mantelinvärisiin silmiin.
Punatukkaisuus ei välttämättä periydy.
Mulla tummatukkaiset vanhemmat,meitä oli kaksi punatukkaista lasta,eikä kummallakaan ole punatukkaisia lapsia. Yhdellä pojalla on punainen parta ja pisamia.
Joku isoisoisoeno oli ollut punatukkainen. Suvussamme ei ole muita,ei vanhemmassakaan polvessa.
Eli älä luota siihen että periytyy suoraan.
Mies on supersosiaalinen, käytännöllinen kodinhengetär. Minä taas yksinäinen introvertti, joka olin hyvä koulussa. Lapsesta tulisi jotain näiden väliltä. Älykäs, mutta sydän paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies on supersosiaalinen, käytännöllinen kodinhengetär. Minä taas yksinäinen introvertti, joka olin hyvä koulussa. Lapsesta tulisi jotain näiden väliltä. Älykäs, mutta sydän paikallaan.
Mies on siis sosiaalisesti älykäs, minä taas ehkä kirjaviisas. Väheksymättä kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen puolelta kaikki ovat tummasilmäisiä. Sinisilmäisiä ei luultavasti lapsista tulisi. Vihreät silmät luultavammin, koska sinisilmäisyys yhdistyy mantelinvärisiin silmiin.
Miehellä voi kuitenkin piileskellä sinisiä silmiä perimässä. Silloin voi napata.
Ruskeat silmät suurempi todennäköisyys.
Varmaan merkkaa aika paljon myös, millaiset ominaisuudet miehen vanhemmilla ja isovanhemmilla. Minkä verran siellä on vaaleaihoisia/tummaihoisia/pisamaisia/punatukkaisia/tummatukkaisia/sinisilmäisiä/ruskeasilmäisiä/vihersilmäisiä? Sinulla taitaa olla melko vahvasti vaaleaa ja punapigmenttistä perimää, mutta miehellä tosiaan saattaa olla monimuotoisempi valikoima taustalla.
Söpö tulee ihan varmasti. Jokainen vauva on vanhempiensa silmäterä 😍
Voiko mustilla muka olla oranssit hiukset