Ovatko ns. maantienruskeat hiukset kauniit kenelläkään?
Jos verrataan hiusten värejä, niin onko se kaikkein huonoin väri universaalisti?
Kommentit (88)
mul on ainakin ihanat natur-ruskeat! OOn ihana luomu ja rakastan sitä!
Asvaltoitu maantie on melkein mustasta vaaleanharmaaseen, ei ruskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun "dark blond" hakutuloksiin tuli vain kylmiä ruskeita. Ei siis vaaleaa. No jollain oli ehkä vaaleampia raitoja vähän, mutta kyllä kuvaavampi olisi vaikka light Brown hair näille tuloksille... Testaan muuten mitä tuloksia sillä haulla tulee.. ööh, samat tulokset 😅 siis oikeasti, monta aivan samaa kuvaa pomppasi heti ekana näkyviin... Jeps, mielikuvamarkkinointia.. dark "blönd"... Vaaleanruskeatpas
Kaikkialla muualla maailmassa nuo on ihmisten mielestä blondit/tummanvaaleat. Se johtuu siitä, että muualla maailmassa yleisin hiustenväri on pikimusta tai muuten tumma, joten jo tuollainenkin tummanvaalea (jota sinä kutsut vaaleanruskeaksi) on todella vaalea.
Ainoastaan Suomessa (ja ehkä muissa pohjoismaissa?) ajatellaan, että ainoastaan platina/vitivalkoinen on blondi.
Mielestäni vaaleanruskea on paremmin linjassa hiusten mustiksi, tummanruskeiksi, keskiruskeiksi, punaruskeiksi, punaisiksi ja vaaleiksi kutsumuksen kanssa, mutta tummanvaalea värihän on sama, joten nimityksellä ei sinänsä ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Katri Kulmunilla ja Li Anderssonilla on molemmilla
Miksi alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkuja?
Persupalsta
Itselläni on myös maantienväriset. Värjäsin koko kouluiän ja päätin sitten aikuisena kokeilla miltä se oma hius näyttää. Nyt pidän siitä. Hius on melko tumma, taittaa välillä harmaaseen, välillä punaruskeaan. Sopii omalle naamalle hyvin. Harmittaa kun väriä on aina mollattu, ihana väri! Ainut värjääminen lopettamisen haittapuoli on ollut käsiteltävyyden huonontuminen, hius on todella lasimaista ja ohutta, vaikea muotoilla. Tummanvaalea kuvaa väriä hyvin, miksei vaaleanruskeakin sopivassa valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkuja?
Minä alapeukutin siksi, koska ainakaan Li Anderssonilla ei kyllä googlen kuvahaun mukaan ole tuon väriset hiukset. Keskiruskealta/brunetilta näyttää, eikä tummanvaalealta. Jossain kuvassa oli ihan sellainen suklaanruskea.
Tuhkanvaalea on minusta kuvaavampi termi kuin maantienharmaa, varsinkin nykypäivänä, jona kaikki kaupunkilaiset eivät ole soratietä nähneetkään.
Kesällä auringossa vaalenee ja tulee iholle väriä sekä hiusten väri muuttuu eri ikäisenä. Väriaineet on tosi hyvä idea hoitaa pois harmaat hiukset ja vaikka permanentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkuja?
Minä alapeukutin siksi, koska ainakaan Li Anderssonilla ei kyllä googlen kuvahaun mukaan ole tuon väriset hiukset. Keskiruskealta/brunetilta näyttää, eikä tummanvaalealta. Jossain kuvassa oli ihan sellainen suklaanruskea.
Samaa mieltä, ei Lin hiukset ole maantienharmaat vaan selkeästi ruskeat.
Mielestäni ruskeus painottuu tuossa värissä kuitenkin enemmän kuin vaaleus vaikka olisikin useamman asteen vaaleampi kuin ulkomailla on ehkä totuttu. Silti väripaletille alkaisin ensimmäisenä sekoittaa vaaleanruskeaa, jonka seassa on harmaatakin. Tummanvaalea ei ole kyllä itse väriä kuvaavin termi vaan korkeintaan sävyastetta suhteessa johonkin koko maailman keskiarvoon. Tummanvaalea kyllä kuulostaa paremmalta, joten toki käytän sitä jatkossa aina jos jonkun hiuksia kehun. Ja on myös mielestäni todella nätti väri, omaan makuuni oikeastaan parhaita, etteipä siinä. Jos nyt vaikka miehistä puhutaan niin kyllä minua viehättää eniten juuri tuollaiset vaaleanruskeat hiukset/kulmat/parrat ja vaalealla ihmisellä se näyttää yleensä hyvin sopusointuiselta ihon väriin jne. Vahva kontrasti (hyvin tumma, todella vaalea) ei läheskään kaikkia imartele niin hyvin. Tietysti sitten on niitä poikkeuksia
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Li_Andersson_2014_%282%29.jpg
Kyllä tuossa näyttää mielestäni enemmän "maantienharmaalta" kuin ruskealta.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Li_Andersson_2014_%282%29.jpg
Kyllä tuossa näyttää mielestäni enemmän "maantienharmaalta" kuin ruskealta.
Tyttärelläni on tämän väriset hiukset. Minusta ne on vaaleanruskeat ja todella kauniit. Sinänsähän tuo on helppo väri, koska ihminen jolla on tuon väriset hiukset voi helposti värjätä tummemmaksi tai vaalentaa, ja näyttää aina luonnolliselta. Itselläni on tummanruskeat hiukset ja piirteet, enkä voi poiketa omasta väristä kovin paljoa näyttämättä aivan hassulta. Nuorena tuli kokeiltua kaikkea.
Olin vaaleatukkainen lapsena, aikuisena hiukset tummenivat, kuten useimmilla suomalaisilla. Aloitin värjäämisen jo kuudennella luokalla. Oma "maantienharmaa" väri näytti juurikasvuna kauhealta. Kerran sitten leikkasin hiukset ihan lyhyeksi enkä värjännyt. Kun annoin hiusten jossain vaiheessa kasvaa, huomasinkin, että minulla on varsin monisävyiset hiukset. (Ja niissä on erilaisia tekstuurejakin, koska mitä tummempi hius on, sitä paksumpi se on, ja vastaavasti kaikkein vaaleimmat ovat ohuimpia.) Olen saanut tosi paljon kehuja omasta väristäni.
Olen sanonut monelle muullekin, että omaa väriä kannattaa kokeilla. Ja eräälle nuorelle, jolla on pitkä vaalea tukka, sanoin, että älä värjää (hän siis pohti värjäämistä), olet harvinaisuus, kun tukkasi ei ole tummunut. Suurimmalla osalla suomalaisista vaaleat hiukset tummuvat iän myötä. Mun vanhemmalla lapsella saattaa olla myös tällainen tukka, joka pysyy vaaleana.
Aurinko raidoittaa tuon väriset hiukset myös ihanasti.
Minusta maantienväriset hiukset ovat dirty blonde. Omani ovat keski-, paikoin jopa tummanruskeat ja latvoja kohti voimakkaasti vaalenevat, kesällä on raitoja. Minusta elävät hiusvärit ovat hienoja kaikilla hiusten tummuudesta tai vaaleudesta riippumatta. Onneksi nykyään näkee enemmän luonnollisia hiuksia. Liian tummat, vaaleat tai räväkät väripotat kaunistavat harvaa suomalaista, pehmeämpi väri on parempi,
Minä komppaan tuota dirty blond nimitystä. Sillä ainakin mua kutsuttiin Amerikan länsirannikolla. Ja jos menen kauppaan katselemaan hiusvärien värimalleja niin tummanvaalea on lähinnä omaa väriäni, vaaleanruskea on sitten vähän tummempi sävy.
Hyvä väri. Se on pestynä monilla vaalea. Joillakin heijastuu kupari tai vaaleanruskea tietyssä valossa. Nuorena harmaa mutta silti vaalea.