Ovatko ns. maantienruskeat hiukset kauniit kenelläkään?
Jos verrataan hiusten värejä, niin onko se kaikkein huonoin väri universaalisti?
Kommentit (88)
Ihan hyvä väri se on, jos on muuten terveet hiukset.
Minkäväriset hiukset sinulla ap on? Itselläni oli maantienväriset ohuet hiukset. Nykyään ne ovat harmaat ja vielä ohuemmat. Pitäisiköhän minun hypätä junan alle vai mitä kannattaisi tehdä?
Muualla maailmassa tunnetaan nimellä blonde tai dark blonde, täällä mollataan. Minusta hyvin kaunis väri.
Muualla maailmassa "maantienvärisiä" tai "perunankuoren värisiä" hiuksia ihaillaan. En välitä enää värjätä.
Sopii useimmille paremmin kuin liian vaaleaksi tai liian tummaksi värjääminen!
Mikä on tämä maantienruskea (tai maantienharmaa) hiusten väri, laittakaa esimerkkejä. Olen tästä kuullut puhuttavan mutta en tajua millaiseen väriin sillä viitataan ja miksi se on niin kauhea. Olen siis mies jos se tätä ymmärtämättömyyttä selittää.
Minusta niissä ei ole mitään vikaa.
Minä pidän omistani, hiukset ovat latvoista vaaleat, kesällä kokonaan oljenvaaleat ja talvella tietyssä valossa tai shampoolla pestynä punertavanvaaleat.
Mielestäni kaikkein kaunein sävy, ja värjäämällä ei saa tätä väriä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämä maantienruskea (tai maantienharmaa) hiusten väri, laittakaa esimerkkejä. Olen tästä kuullut puhuttavan mutta en tajua millaiseen väriin sillä viitataan ja miksi se on niin kauhea. Olen siis mies jos se tätä ymmärtämättömyyttä selittää.
Etkö ole nähnyt ikinä soratietä?
Ei se huono väri ole, etenkin jos hiukset on muutoin hyväkuntoiset ja latvat leikattu siististi. Olen itse vihreäsilmäinen ja ihonväriltäni värisävyä erittäin vaalea, pohjaväri vaaleanpunaiseen taittava ja iho punottaa herkästi. Luonnollinen maantienruskea sopii itselleni ehdottomasti parhaiten! Olen kokeillut niin blondia (näytän elottomalta), viileän tummanruskeaa ja lähes mustaa (molemmat näyttävät keinotekoisilta ja näytän ikäistäni vanhemmalta, jotenkin kovemmalta), samoin eri mahonkiin taittavia sävyjä ja ne eivät sovi ihonvärilleni. Porkkananpunaista en ole kokeillut, mutta en tykkää ginger-tyylistä, joten en usko senkään sopivan minulle. Maantienruskea eli luonnollinen värisävy on ehdottomasti se paras.
Lisäksi pitää muistaa, että kansainvälisessä mittakaavassa tuo sävy on varsin ihailtu, sillä maailma on tupaten täynnä niin musta- kuin ruskeatukkaisia ihmisiä. Maantienruskeaa on esim. luonnollisesti mustatukkaiselle (suurin osa maailman väestöstä) todella vaikea saada hyvällä lopputuloksella värjättyä.
Kiiltävä kaunis keskiruskea värihän se on. Suomalaiset on aivopesty tolla maantien- ja hiirenväripotaskalla vuosikymmeniä. Ja sen näköistä on ollut värjäysjälkikin.
Vierailija kirjoitti:
Sellanen kun ajattelet jonkun ihmisen olevan blondi mutta kun katsot tarkemmin ne hiukset onkin aika tummat, mutta ei silti ruskeat.
Vierailija kirjoitti:
Kiiltävä kaunis keskiruskea värihän se on. Suomalaiset on aivopesty tolla maantien- ja hiirenväripotaskalla vuosikymmeniä. Ja sen näköistä on ollut värjäysjälkikin.
Ei ole sama kuin keskiruskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole nähnyt ikinä soratietä?
Olen mutta en ole nähnyt juuri koskaan sen värisiä hiuksia. Näistä keskusteluista voisi luulla että tämä vitsaus on vähintään joka toisella.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita google-hakuun dark blonde hair, niin löydät Suomen yleisimmän hiustenvärin. Ei kenelläkään julkkiksella ole sen värisiä hiuksia oikein missään juuri siksi, kun se on niin tylsä väri.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihmiset ovat ainakin Suomessa värjänneet vuosikymmeniä maantienruskeat hiuksensa blondeiksi, tummiksi tai punaisiksi.
Harmittaa että blondasin ikinä, hirveä homma vaan, ja oma tummanvaalea sävy on kuitenkin paras.
Maantienharmaa ainakin on todella kaunis väri. Auringonpaisteessa blondi, joskus punertava ja märkänä todella tumma, lähes musta. Usein luonnostaan raidallinen. Näin vivahteikasta sävyä ei saa purkista.
Yleensä ihmiset ovat ainakin Suomessa värjänneet vuosikymmeniä maantienruskeat hiuksensa blondeiksi, tummiksi tai punaisiksi.