Ovatko ns. maantienruskeat hiukset kauniit kenelläkään?
Jos verrataan hiusten värejä, niin onko se kaikkein huonoin väri universaalisti?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämä maantienruskea (tai maantienharmaa) hiusten väri, laittakaa esimerkkejä. Olen tästä kuullut puhuttavan mutta en tajua millaiseen väriin sillä viitataan ja miksi se on niin kauhea. Olen siis mies jos se tätä ymmärtämättömyyttä selittää.
Kirjoita google-hakuun dark blonde hair, niin löydät Suomen yleisimmän hiustenvärin. Ei kenelläkään julkkiksella ole sen värisiä hiuksia oikein missään juuri siksi, kun se on niin tylsä väri.
Ei ole tylsä vaan kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Sopii useimmille paremmin kuin liian vaaleaksi tai liian tummaksi värjääminen!
Niin samaa mieltä ja oikeasti harmittaa että tajusin itsekin tämän ihan liian myöhään. On siis ollut niin mustat kuin platinanvaaleatkin hiukset, koska jotenkin kuvittelin että oma väri on tylsä ja väärä ja on vaan tyhmää olla värjäämättä. Ja sitten kun kerran värjää, niin mikä järki värjätä vaan "vähän" kun samalla vaivalla voi vaihtaa värin valkoiseksi tai mustaksikin. Joo- o, todella järkevä logiikka.
No, sitten vaan kävi niin että juurivärin laittaminen venähti ja kun just ei kamalasti tarvinnut ilman pipoa ihmisten ilmoilla liikkuakaan, niin annoin oman värin vaan kasvaa. Ja tämähän on oikeasti ihan huikean kaunis ja niin elävä. Bonusta vielä siitä, etten talvellakaan näytä kalpealta vaan iho näyttää ookoolta ilman meikkiäkin ja ripset ja kulmatkin mätsää niin nätisti ettei tarvitse edes kestoväriä.
Muistelen ilolla naista jolla oli tuollaiset hiukset aina muhkeaan persseeseensä saakka.
Ei mitään vikaa, päinvastoin.
Maantienharmaa on se väri, joka suurimmalla osalla suomalaisista on luonnostaan. Ja jokaiselle sopii oma luonnollinen väri. Värjäämättömät hiukset ovat parhaat, kun niihin ei tule juurikasvua eikä niiden väri haalistu. Toki jollain raidoilla voi hakea pientä kirkastusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämä maantienruskea (tai maantienharmaa) hiusten väri, laittakaa esimerkkejä. Olen tästä kuullut puhuttavan mutta en tajua millaiseen väriin sillä viitataan ja miksi se on niin kauhea. Olen siis mies jos se tätä ymmärtämättömyyttä selittää.
Ainakin J.Lolla on ollut parin viime vuoden aikana sellaiset tuhkaisen tummanvaaleiksi värjätyt/vaalennetut hiukset. Se on minusta se maantienharmaa.
Jännä juttu muuten että J.Lollekin sopii nämä vaaleammat huomattavasti paremmin kuin ne tummanruskeat/mustat jotka sillä on luonnostaan. Ja tuo on nyt sentään ihan oikeastikin latino. Siitä voi miettiä kuinka monelle suomalaiselle ne korpinmustiksi värjätyt hiukset (ja oranssi sutturusketus) oikeasti sopii..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita google-hakuun dark blonde hair, niin löydät Suomen yleisimmän hiustenvärin. Ei kenelläkään julkkiksella ole sen värisiä hiuksia oikein missään juuri siksi, kun se on niin tylsä väri.
Dark blonden ymmärrän ja haulla tulee just sen värisiä hiuksia kuin oletin, mutta en ymmärrä mistä se maantienväri tuohon on nimeksi revitty. Kaunis väri ja maantieväriseksi sanominen on turhaa mollaamista.
On, todella monella ja varsinkin kauniimpi kuin kirkuvan punainen mustalla juurikasvulla tai purkan lailla venyväksi kammotukseksi kärtsätty blondi (mulle kävi noin kun yritin vaalentaa vaihtelun vuoksi monta, monta astetta platinaksi asti... Siis suihkussa hiukset siis VENYI kuin sitkeä purkka 🤢😱)
Mutta siis tosissaan, kyllä maantie imartelee moniakin. Niin myös punainen, vaalea ja tumma. Itse tykkään eniten tästä tummasta omassa päässäni, helpostihan sen saisi värjättyä muuksi (kampaajalla!).. ja ilmeisesti aika moni tykkää maantien värisistä latvoistaan kun niitä ei ole muuksi värjätty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dark blonden ymmärrän ja haulla tulee just sen värisiä hiuksia kuin oletin, mutta en ymmärrä mistä se maantienväri tuohon on nimeksi revitty. Kaunis väri ja maantieväriseksi sanominen on turhaa mollaamista.
No.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_674,f_auto,fl_lossy,q_…
Kyllä sitä oli nuorempana niin helvatan typerä, piti koko ajan värjätä ja söhrätä. Ja koko ajan siellä tuhrujen alla oli kauniit tummanblondit hiukset.
Nyt olen vasta alkanut arvostaa ko. hiuksia ja samalla myös yleisestikin pohjoista vaaleutta, täällähän ruskeatkin hiukset ovat globaalisti ajatellen vaaleita. Penska aina ajatteli, että noita on kolmetoista tusinassa ja niinhän täällä olikin. Vielä kaksikymmentä vuotta sitten. Maailmaa kierrellessä sitä tajua, miten pienen pieni vähemmistö mekin todella olemme. Kyllä se arvostus nousee ja alkaa ihan eri tavalla ajatella kaikista niistä asioista, jotka tekevät meistä muista erottuvia ja omaperäisiä.
Onko tällä ruskealla maantiellä joku osoite?
Voitaisiin verrata helpommin omiin hiuksiin.
Nykyään jopa mökkitiet on asfaltoitu ja minusta se näyttävät graniitin harmaalta ja soratiet voi olla minkä värisiä tahansa.
Tosin, nyt suurin osa Suomen teistä näyttää valkoiselta.
Katri Kulmunilla ja Li Anderssonilla on molemmilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_674,f_auto,fl_lossy,q_…
Juu, tiedän kyllä minkä värinen on soratie, mutta en näe yhtäläisyyttä kuviin joita tulee "dark blonde hair" haulla. Mutta ei tästä enempää, asia selvisi, kiitos vastauksista.
Mun "dark blond" hakutuloksiin tuli vain kylmiä ruskeita. Ei siis vaaleaa. No jollain oli ehkä vaaleampia raitoja vähän, mutta kyllä kuvaavampi olisi vaikka light Brown hair näille tuloksille... Testaan muuten mitä tuloksia sillä haulla tulee.. ööh, samat tulokset 😅 siis oikeasti, monta aivan samaa kuvaa pomppasi heti ekana näkyviin... Jeps, mielikuvamarkkinointia.. dark "blönd"... Vaaleanruskeatpas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Miksi ei vain sanota, että "tummanvaalea"
Vierailija kirjoitti:
Mun "dark blond" hakutuloksiin tuli vain kylmiä ruskeita. Ei siis vaaleaa. No jollain oli ehkä vaaleampia raitoja vähän, mutta kyllä kuvaavampi olisi vaikka light Brown hair näille tuloksille... Testaan muuten mitä tuloksia sillä haulla tulee.. ööh, samat tulokset 😅 siis oikeasti, monta aivan samaa kuvaa pomppasi heti ekana näkyviin... Jeps, mielikuvamarkkinointia.. dark "blönd"... Vaaleanruskeatpas
Kaikkialla muualla maailmassa nuo on ihmisten mielestä blondit/tummanvaaleat. Se johtuu siitä, että muualla maailmassa yleisin hiustenväri on pikimusta tai muuten tumma, joten jo tuollainenkin tummanvaalea (jota sinä kutsut vaaleanruskeaksi) on todella vaalea.
Ainoastaan Suomessa (ja ehkä muissa pohjoismaissa?) ajatellaan, että ainoastaan platina/vitivalkoinen on blondi.
Kuka tahansa kaverisi, jolla ei ole selkeästi vaaleat tai selkeästi tummanruskeat (tai mustat) hiukset.
Ehkä jopa sinä itse.