Millä mielellä kissasi on tänään ja mitä puuhaillut?
Kommentit (1040)
On syönyt aamumuonansa, leikkinyt palloilla ja makoilee nyt sohvalla, aurinkoläiskässä.
Mun kissalla diagnosoitiin FIP. Onneksi asutaan maassa, jossa tähän saa hoitoa. Kissan kunto koheni kaksi päivää molnupiraviirin aloittamisen jälkeen ja nyt viikko myöhemmin syö ja touhuaa entiseen malliin. Kuuri kestää 12 viikkoa ja sen jälkeen vielä 12 viikon seurantajakso. Muutama vuosi sitten FIP olisi ollut käytännössä kuolemantuomio.
Toivottavasti ei kovasti ikävöi, vaan on esimerkiksi nukkunut ja keksinyt itse leikkejä. Olemme olleet molemmat töissä tänään ja kohta pääsemme sylittelemään tyttöä kotiin.
Onkohan aloituksista pulaa, kun ikivanhoja ketjuja nostetaan? Tämä ketju kyllä kiva.
Kiva päästä kohta kotiin. Kun kurvaan autolla pihaan, niin siellä ne istua napottaa ikkunalla ja odottaa. No, ruokahan niillä vaan taitaa olla mielessä, mutta kiva, että edes jollekin olen tärkeä. Viikonloppuna varmaan lähdetään pihalle tutkimaan kevään tulemista.
Onnellinen! Nukkuu kuistilla sohvalla. Jätin siihen talvitakin, niin vuoreen on hyvä käpertyä. Kevään ekat päikkärit ulkona.
On ollut yksinäinen ja nukkunut koko päivän. Nyt kun olen kotona, maukuu ja kiehnää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan aloituksista pulaa, kun ikivanhoja ketjuja nostetaan? Tämä ketju kyllä kiva.
Tuo "kertokaa piristäviä kissajuttuja" saa aina hyvälle tuulelle.
Laitoin parvekkeelle päiväksi. Nyt nukkuu.
Aamulla nukkui mun päällä ja yritti herättää puremalla nenästä. Iltapäivällä mun töiden jälkeen varasti mun paikan sohvalla, sitten meni keittiöön ilmoittelemaan että olisi raksuheittelyleikin aika Nyt on yrittänyt jo tunnin ilmitella iltapala-ajasta. Yleensä tietää hyvin että se on vasta kymmeneltä, mutta näin kevään myötä taitaa mourututtaa tavallista enemmän.
Rusakko
Jos se pomppaa tänään eteen
näytän muuvin sille reteen
Rusakko on röyhkeä
mut turkkini on pöyheä.
Ei se ala pelaamaan,
siis opaskirjaa selaamaan
mä aion voittaa visassa
kuka nopein- kisassa!
Haa, se hyppii nenille,
potkii, inkuu, verille!
Näytän sille saksikäden
vitosen ja siten päden!
Salainen on viiltoase
kamppailussa paras tase
kun rusakko ei tunge enää
saatuansa naarmun nenään.
Nyt niitä kissijuttuja, ihan arkea niitä on kiva lukea kissittömienkin:)
Kissaäidin neuvo:
Varo siilin piikkejä
osa niistä friikkejä
palloksi ne pakkaavat
piikit nenään nakkaavat.
Tuhisevat öitä myöten
pusikoitten myyrät syöden.
Osingoille tuppaavat
maidot, hiiret hotkivat.
Parasta vaan antaa mennä
silmät välinpitämätönnä!
Kuulin aika karmeen huhun
Helsingissä fiilis surun
Iso kissa saaren kaatui
kun ihmiseltä sielu paatui.
Raitapaita Amur-joen
taistelija uljas, koen.
Kuinka vapauteen luotu täysin
vangittuna paaluun köysin?
Ei voinut uljas taistella
ei edes kukkaa muistella!
Kun betoninen harmaa seinä
turisteineen vain ympäröimä
pakkokatseen kohteena
ylle raitapaita suojaks luotuna,
ei sentään vangin pakkopaitana!
RIP. Amur- Tikru
Vierailija kirjoitti:
Kuulin aika karmeen huhun
Helsingissä fiilis surun
Iso kissa saaren kaatui
kun ihmiseltä sielu paatui.
Raitapaita Amur-joen
taistelija uljas, koen.
Kuinka vapauteen luotu täysin
vangittuna paaluun köysin?
Ei voinut uljas taistella
ei edes kukkaa muistella!
Kun betoninen harmaa seinä
turisteineen vain ympäröimä
pakkokatseen kohteena
ylle raitapaita suojaks luotuna,
ei sentään vangin pakkopaitana!
RIP. Amur- Tikru
Kaikki Suomen ja Maailman kissat surevat. Muistoasi kunnioittaen!
Kaikki kolme nukkuvat nyt. Hetki sitten nuorimmainen vietti vielä aamuvilliä ja juoksi kaikki matot kasaan. Juoksupyörästä saa hyvät vauhdit sellaiselle.
Kevättä on tosiaan rinnassa. Keskimmäisen kiimakin tuli tänään päätökseen. Sillä on onneksi helppoja nuo, vain neljästi vuodessa (huhtikuusta heinäkuuhun) eikä edes huuda mitenkään merkittävästi. Ensi kuussa astutetaan ja ehkä ensi kevääseen mennessä jo leikataankin.
Mitäs palstalaisten kissoille kuuluu?