Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkää päivää lapsenne ovat päiväkodissa?

Vierailija
17.03.2021 |

Ja minkä ikäiset lapset

Kommentit (283)

Vierailija
141/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivästä riippuen nollasta yli 9 tuntiin. Olemme molemmat vuorotyössä ja aina välillä sattuu samat vuorot.

Vierailija
142/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivästä riippuen aloitus on klo 7.45 tai 8.45 ja haku klo 15-16 välissä.

Lapsi on 5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7h päivässä. Teen lyhennettyä työviikkoa jotta lapsi ei joudu olemaan pitkiä päiviä hoidossa. Lapsi on noin 2,5-vuotias.

Vierailija
144/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 9 - 16.30 jos puoliso vie ja minä haen

Jos toisinpäin niin 8.30-16

Jos olisin toimistolla niin hoitopäivä olisi pitempi.

Vierailija
145/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" klo 7 - 17.30 "

- - -

"Järkyttävä päivä 😶 Olen mykistynyt."

- - -

Lisää tuohon vielä työmatka -aika päiväkotiin.

Vierailija
146/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, mutta yleensä viedään klo. 7.30-9.00 välillä ja haetaan hieman neljän jälkeen. Ja ja ei ole päiväkodissa ihan joka arkipäivä edes. 4- vuotias.

Vierailija
147/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä ihmiset tekevät työkseen jotka voivat hoitaa päiväkoti-ikäisiä lapsia työpäivänsä aikana? Tietääkö teidän esihenkilöt tästä lastenhoidosta?

Vierailija
148/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mun työvuoroista.

Kun olen aamuvuorossa niin 06.30-15.30

Iltavuorossa 12.30-21.30

Yövuorossa 19-12

Vierailija
149/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei joillakin näytä olevan mitään käsitystä oikeasta elämästä. Ei todellakaan kaikilla ole mahdollisuutta tehdä lyhyttä päivää, pitää palkatonta vapaata, vaihtaa työpaikkaa lähemmäs päiväkotia tai jäädä vaan kotiäidiksi.

En oikeasti usko että kukaan pitää huvikseen lasta 10h päivässä virikehoidossa, kyllä ne vanhemmat vaan töissä on.

Vierailija
150/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4-vuotias on hoidossa noin klo 9 - 16.25.

Voisin hakea lapsen aiemmin, mutta hän pitää kovasti iltapäivän ulkoilusta ja pettyy, jos tulen ennen sen loppua. :D

Välillä siitä huolimatta haen 15.30 - 16 aikoihin, jos meillä on suunnitelmia iltapäväksi tai muuten sopii kuvioon.

Ai että kun tympii tälläset. Missä vanhemmuus ja järki poikkeusaikana?

Vierailija
151/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v on hoidossa yleensä 9-15.

Vierailija
152/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4-vuotias on hoidossa noin klo 9 - 16.25.

Voisin hakea lapsen aiemmin, mutta hän pitää kovasti iltapäivän ulkoilusta ja pettyy, jos tulen ennen sen loppua. :D

Välillä siitä huolimatta haen 15.30 - 16 aikoihin, jos meillä on suunnitelmia iltapäväksi tai muuten sopii kuvioon.

Ai että kun tympii tälläset. Missä vanhemmuus ja järki poikkeusaikana?

Miten poikkeusaika tähän liittyy? Tartuttaako se lapsi koronan muihin juuri sen viimeisen puolen tunnin aikana ulkoillessa? En ymmärrä mitä se ketään haittaa, jos vanhempi saa joskus puoli tuntia ekstra-aikaa tehdä kotitöitä tai käydä vaikka kaupassa ilman sitä lasta (se on muuten näin poikkeusaikana ihan suosituskin)?

Vierailija
153/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ainakaan tiedä perheitä, joissa vanhemmat lomailisivat lomansa keskenään ja pistäisivät silloinkin lapset hoitoon 10 h ajaksi... Tuntuu, että revitte omasta päästänne nuo kamalat oletukset. Joillain vanhemmille voi olla vaikka ketjutettuja määräaikaisia sopimuksia ja lomarahat maksetaan rahana kun sopimus uusitaan. Ei ole mitään lomia. Hyvä että avoimuutta:n syrjäytneillä tukiloisillakin on joku ylpeyden aihe eli se, ettei lasta pidetty hoidossa kuin virkistyksen vuoksi. Osa vanhemmista tekee myös niitä paskaduuneja, jotta CV:ssä olisi muitakin kuin tyhjää. Saattaa se 10 h päivähoidettu lapsi saada silti paremmat eväät elämään kuin ne kotona pidetyt kun ei tarvinnut minnekään mennä ja tuetkin voi hakea netissä...

No, sinä et ehkä tiedä, mutta minä tiedän. Olen myös päiväkodissa töissä ja vanhemmat ihan itse kertovat, mitä milloinkin aikovat lomapäivinään tehdä. Heillä, kun on nääs oikeus tuoda lapsensa hoitoon. Paljon on myös sellaisia työttömiä vanhempia, jotka tuovat 1v. tai 2v. päiväksi hoitoon, kun ovat itse kotona.

Vierailija
154/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset 3 ja 5v ja hoidossa 6.40-16. Päiväkoti on kodin vieressä ja vaikka työpaikalle on vain 6km, tuon lyhyempään päivään en vain pysty. Kuljen töihin pyörällä noin 15-20min. Omalla autolla aika lyhentyisi ehkä 5min, koska parkkipaikan etsimiseen ja parkista töihin kävelyyn kuluu aikaa. Ja iltapäivällä joutuisi ruuhkaan.

Kokeilin tehdä osittaista työaikaa aiemmin mutta jouduin tekemään samat työt lyhyemmässä ajassa ja huonommalla palkalla. Olin niin puhki iltaisin että aloin kiukutella lapsille. Oli pakko palata täyteen työaikaan.

Siis kuinka pitkä työpäivä sinulla on, jos lapset ovat lähes 9,5h hoidossa, vaikka matkoihin menee vain 30-40min päivässä?

Kyllähän 8h työpäivä +30min ruokatunti on ihan normaali työpäivän pituus. Tuo 15-20minuuttia on siihen pyöräilyyn kuluva aika ja sen jälkeen pitää vielä vaihtaa työvaatteet. Tämä aika ei sisälly työaikaan.

Vierailija
155/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.30-15.30 Tai 8.30-16

Lapsi 6v

Ennen eskari-ikää oli 7.30-15.30 ja 10-16

Vierailija
156/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.30-16.15. Lapsi 1v9kk. Minä vien ja mies hakee.

Vierailija
157/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ymmärrä tätä syyllistämisen kulttuuria. Kärsin itse vakavasta työuupumuksesta sekä lievästä masennuksesta, ja jos siitä pitää jotain hyvää löytää, niin olen ainakin oppinut olemaan syyllistämättä muita omista ratkaisuistaan.

Meidän lasten hoitoaika on 7.45-16.30. Jos joskus on mahdollisuus lähteä aikaisemmin töistä, en yleensä kiirehdi hakemaan lapsia vaan saatan tehdä

hetken jotakin hyödyllistä tai vaikka ihan vain LEVÄTÄ. Tätä olen yrittänyt harjoitella tekemään hyvällä omalla tunnolla, vaikka vaikeaa onkin. Mutta toipumisen ja oman jaksamisen vuoksi välttämätöntä.

Vierailija
158/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurjan pitkiä hoitopäiviä teidän lapsilla!

Itse pyrin priorisoimaan aikaani lapselle, hoitopäivät ovat max 6h klo 8.00-15.00 välillä. Yleisin hoitoaika on 8.30-14.00. Jää mukavasti vielä yhteistä aikaa kotiin.

Mielenkiintoista. En itse pysty tekemään 5t työpäiviä kuten sinä. Olisiko sinulla neuvoa että jos työpäiväni on 7t15min plus pakollinen 30min ruokatunti eli 7t45min ja matkat 25 min suuntaansa niin miten ihmeessä minäkin saisin lasteni hoitopäivät max kuuteen tuntiin? Vaikka kuinka yritän niin saan niistä minimissään 8t35min ja se harmittaa.

Lapsilla on yleensä 2 vanhempaa eli toinen vie ja toinen hakee ja molemmat säätää työaikansa sen mukaan.

Vierailija
159/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset 3 ja 5v ja hoidossa 6.40-16. Päiväkoti on kodin vieressä ja vaikka työpaikalle on vain 6km, tuon lyhyempään päivään en vain pysty. Kuljen töihin pyörällä noin 15-20min. Omalla autolla aika lyhentyisi ehkä 5min, koska parkkipaikan etsimiseen ja parkista töihin kävelyyn kuluu aikaa. Ja iltapäivällä joutuisi ruuhkaan.

Kokeilin tehdä osittaista työaikaa aiemmin mutta jouduin tekemään samat työt lyhyemmässä ajassa ja huonommalla palkalla. Olin niin puhki iltaisin että aloin kiukutella lapsille. Oli pakko palata täyteen työaikaan.

Siis kuinka pitkä työpäivä sinulla on, jos lapset ovat lähes 9,5h hoidossa, vaikka matkoihin menee vain 30-40min päivässä?

Kyllähän 8h työpäivä +30min ruokatunti on ihan normaali työpäivän pituus. Tuo 15-20minuuttia on siihen pyöräilyyn kuluva aika ja sen jälkeen pitää vielä vaihtaa työvaatteet. Tämä aika ei sisälly työaikaan.

Ja missä on lasten toinen vanhempi? Eikö normiperheissä nämä haut ja viennit jaeta...

Vierailija
160/283 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei joillakin näytä olevan mitään käsitystä oikeasta elämästä. Ei todellakaan kaikilla ole mahdollisuutta tehdä lyhyttä päivää, pitää palkatonta vapaata, vaihtaa työpaikkaa lähemmäs päiväkotia tai jäädä vaan kotiäidiksi.

En oikeasti usko että kukaan pitää huvikseen lasta 10h päivässä virikehoidossa, kyllä ne vanhemmat vaan töissä on.

No mutta onko täällä kaikki yksinhuoltajia vai??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän