Yli viiskymppiset sinkut, miten ehkäisette?
Itsellä nyt käynyt niin, että ole pari kertaa ollut ilman ehkäisyä 😳 Menkat on vielä, mutta erilaiset kuin hedelmällisessä iässä.
Nuorena olin tosi tarkka, eikä tällaista olisi IKINÄ tapahtunut, nyt jotenkin hällä väliä meininki 😳
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Jos elää satavuotiaaksi, on vasta puolivälissä...
- - - - -
Tuo ei ole pelkkä heitto tai vitsi. Tämän päivän viiskymppisistä naisista todella merkittävä osa voi odottaa saavuttavansa 100-vuoden iän!
https://www.stat.fi/artikkelit/2010/art_2010-02-18_001.html?s=0#2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys lienee se, miksi ihmeessä joku 50v. enää harrastaa seksiä.
Ahaahaaahaa! Odotas kun olet itse viisikymppinen, voit yllättyä, seksi on edelleen kivaa ja halut tallella.
Mikäs siinä jos haluaa vedellä kuivaan ja kurttuiseen. Olette te ämmät hauskoja.
Voi kuule, sinä et tiedä elämästä yhtään mitään. Tai sitten olet valinnut seurasi väärin..
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä yhtään yli 50 kymppistä joka olisi tullut omilla munasoluillaan luonnonmukaisesti raskaaksi.. Se juna on siinä iässä kyllä mennyt jo. Kuukautiset voi kyllä tulla mutta se ei tarkoita sitä että munasolu irtoaisi tai että käyttökelpoisia munasoluja olisi enää yhtään jäljellä. Kortsua tarvitaan siinä iässä lähinnä taudeilta suojautumiseen. Taudit siis iskee 5 kymppiseenkin jos joku luuli että ne tarttuu vaan nuorempiin:D
Suurin osa ei varmasti yritä, ja käyttävät ehkäisyä.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/historiallisesti-ainutlaatuista-yl…
"Yli 50-vuotiaita synnyttäjiä oli 50-luvulle asti vuosittain keskimäärin toistakymmentä. Ennätys tehtiin vuonna 1931, jolloin lapsen sai 18 yli 50-vuotiasta."
Luulisin aika luomuja näiden olleen, mihin päin sitten ihmiskunta muuttunut noista ajoista, miehillä ei vissiin parempaan suntaan hedelmällisyys ole mennyt?
Vierailija kirjoitti:
En mä viittis enää viiskymppisenä ehkäistä.
Eli lapsi tervetullut?
Varmaan minipillereillä kuten tähänkin asti.
Hupaisia nämä jonnet, jotka taitaa vaan kadehtia viisikymppisten seksielämää. Hankkikaa luuserit oma. Jos pystytte...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä viittis enää viiskymppisenä ehkäistä.
Eli lapsi tervetullut?
Ei olisi mikään maailmanloppukaan. On jo vakityöt, velattomat talot jne, kyllä siinä yksi lapsikin menisi.
Kondomi. On siistimpääkin kun rojut eivät valu sitten lakanoille.
Kondomilla tietenkin, ei kai kukaan hullu harrasta lyhyitä suhteita tai yhden yön juttuja ilman kumia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kierukka. Kuukautiset tulee yhä.
Kierukka sinkulla?
Poisko se olisi pitänyt ottaa eron jälkeen?
Putket poikkastiin nuorimmaisen lapsen syntymän yhteydessä ja ihan paras päätös :)
Vierailija kirjoitti:
Paljon suuseksiä, yhdynnän viimeistely kädellä.
Siis miten tuo naiselle toimii tuo yhdynnän viimeistelu kädellä? Vain mies saa?
Vierailija kirjoitti:
Pidättäytymäiiä seksistä ja keskittymällä teatteriin, kirjallisuuteen ja ruukkukasvien hoitoon.
Jokunen vuosi vielä, niin tuohon voi ihan huoletta lisätä muiden asioitten utelun, selvimisen ja eteenpäin kertomisen toisille samassa tilanteessa oleville.
Umpeen se kasvaa naisellinen elin, mutta tuo edellämainittu yleensä täyttää sen käyttämättä jättämisen aukon ja ajankulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys lienee se, miksi ihmeessä joku 50v. enää harrastaa seksiä.
Ahaahaaahaa! Odotas kun olet itse viisikymppinen, voit yllättyä, seksi on edelleen kivaa ja halut tallella.
Unissas. Kuka sen ikäisiä enää panisi? Palvelutalossa?
Taitaa olla niin ettei itselläsi olekaan seksielämää lainkaan? Ei nyt, eikä yli 50-vuotiaanakaan. Tai ehkä olet jo 100-vuotias?
N-43
Tietysti on, vielä pari vuotta. Sitten olenkin jo liian vanha.
N33- - - -
Ai että alat kolmikymppisenä psyykkaamaan itseäsi vanhuuden selibaatin varalle?
Onnea valitsemallesi tielle! Hiukan pohdituttaa, minkälainen pettymysten ja epäonnistumisten ketju onkaan takana moisia pohivalla?
Kaikki hyvin vielä:) mutta pian olen 35v ja alinta saastaa : vanha nainen. Pitää hyväksyä, että on keski-ikänen eikä haikailla kadonnutta nuoruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin ettei itselläsi olekaan seksielämää lainkaan? Ei nyt, eikä yli 50-vuotiaanakaan. Tai ehkä olet jo 100-vuotias?
N-43
N33- - - -
Onnea valitsemallesi tielle! Hiukan pohdituttaa, minkälainen pettymysten ja epäonnistumisten ketju onkaan takana moisia pohivalla?
Kaikki hyvin vielä:) mutta pian olen 35v ja alinta saastaa : vanha nainen. Pitää hyväksyä, että on keski-ikänen eikä haikailla kadonnutta nuoruutta.
Meillä halveksituilla keski-ikäisillä naisilla kuitenkin on seksielämää, mikä palstan katkerikko harmittaa kovasti :)
Kondomi. Menkat vielä ihan normaalit 52 v:na. Hormonaalisen ehkäisyn lopetin nelikymppisenä jäätyäni leskeksi ja silloin vasta tajusin mikä blokki luonnollisille haluille hormonit oli olleet.
Vierailija kirjoitti:
Aiheeseen liittyen, mahtaisitteko osata neuvoa: olen 39-vuotias nainen, käytän edelleen pillereitä (käyttänyt jo 20 v ajan), en ehkäisyn puolesta niitä sinkkuunnuttuani tarvitse mutta lopettaminen askarruttaa silti. Skippaan pillereillä kuukautiset mikä on merkittävä hyöty, pelkään myös että lopettaessa iho menee kauheaan kuntoon yms. Kertoksa positiivisia tarinoita pillereiden pitkäaikaiskäytön lopettamisesta!
Minä lopetin n. 7 vuoden käytön jälkeen kun alettiin yrittää esikoista eikä paluuta ole. Elämä on paljon parempaa ilman niitä! Loppui hiivatulehdukset, virtsatietulehdukset ja limakalvojen kuivuus ja seksihalut lisääntyi merkittävästi. Mies on sanonut, että mikä tahansa muu ehkäisy käy, mutta pillereitä et enää aloita :D kuukautiset on niukentunut ja kivut vähentyneet lasten myötä. Käytän kuukuppia, kestän sen pari päivää runsaampaa vuotoa kuukaudessa mieluummin kuin kaikki pillerien aiheuttamat ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N-43
N33- - - -
Ihme käsitys tuon ikäiselle. Lähinnä se tilanne tulee olemaan miten itse sen ajattelee olevan.
Tietty voihan se tuoltakin tuntua mikäli on tuohon ikään mennessä "koristellut" trendikkäästi itsensä lukuisilla näkyvillä tatskoilla ja lävistyksillä. Ei ne yleensä vanhenevaa ihmistä ainakaan ihon alla leviävät tatuoinnit kaunista.
Tiedän useamman noin seitsemänkymppisen, jotka jopa iman meikkaanista on suorastaan kauniita. Loistaa se sisäinen kauneus, kirkastaa ja kaunistaa ulkoisenkin olemuksen.
Katkeruus harvemmin kaunistaa ketään.
Jos elää satavuotiaaksi, on vasta puolivälissä...