Yli viiskymppiset sinkut, miten ehkäisette?
Itsellä nyt käynyt niin, että ole pari kertaa ollut ilman ehkäisyä 😳 Menkat on vielä, mutta erilaiset kuin hedelmällisessä iässä.
Nuorena olin tosi tarkka, eikä tällaista olisi IKINÄ tapahtunut, nyt jotenkin hällä väliä meininki 😳
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys lienee se, miksi ihmeessä joku 50v. enää harrastaa seksiä.
Ahaahaaahaa! Odotas kun olet itse viisikymppinen, voit yllättyä, seksi on edelleen kivaa ja halut tallella.
Unissas. Kuka sen ikäisiä enää panisi? Palvelutalossa?
Heh kuule, elämä voi yllättää sinutkin. On niitä tunteita palvelutaloissakin. 😘
Hyi. Oksettaa jo se, kun telkkarissa viisikymppiset pussaillee keskenään, vilun väristyksiä tulee yök
Mikä sun ongelmasi on? Ei sun tarvitse katsella kun muut nauttivat.
N-43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kierukka. Erosin 3 vuotta sitten ja päädyin haluamaan kierukan pois, koska ehkäisyn tarve loppui, eikä ole tulossa takaisin.
Olen nyt käynyt kolme kertaa gynekologilla pyytämässä kierukan poistoa (2 x samalla, 1 x eri), onnistumatta. Eivät halua poistaa. Ei kannata!?
Joten, ehkäisykeinoni on hormonikierukka.
Vedä se itse ulos? Siksi siinä on ne poistolangat.
No ne langat on pätkäisty ihan lyhyiksi syystä x.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys lienee se, miksi ihmeessä joku 50v. enää harrastaa seksiä.
Minkä ikäinen sä olet nyt ja minkä ikäisenä aiot lopettaa seksin harrastamisen? Tuletko iloiseksi, jos kerron, että seksi on monelle parasta juuri silloin? Tosin seksikumppanini ovat 10-20 vuotta nuorempia.
N49Ei se seksi vaan suju vaihdevuosien aiheuttaman kuivuuden vuoksi.
Eihän se sujukaan, jos asiaa ei korjaa mitenkään. Mulla ei paikallisvalmisteet auttaneet, mutta estrogeenikorvaus (pillereinä) riitävän suurella annoksella on auttanut täydellisesti.
N-43
Miksi sitä pitää korjata? Eikö voi suostua siihen mitä luonto on tarkoittanut? Miksi taistella ikääntymistä vastaan? Ei yli 50v. tarvitse seksiä tai seksuaalisuutta mihinkään. Elämä on jo loppusuoralla.
Elämä on suunnilleen puolessa välissä. Millä perusteella seksi kuuluu elämän alkupuoleen mutta ei loppupuoleen? Seksuaalisuus on yksilöllistä. Anna muiden haluta, ei sinun tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekee sitä muustakin syystä, kuin lapsien hankkimiseksi. Ja voin paljastaa sinulle salaisuuden - vielä 70-80 -vuotiaatkin tekevät sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekee sitä muustakin syystä, kuin lapsien hankkimiseksi. Ja voin paljastaa sinulle salaisuuden - vielä 70-80 -vuotiaatkin tekevät sitä.
Varmaan esteettisesti ja visuaalisesti aika tyylikästä. Not.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen sä olet nyt ja minkä ikäisenä aiot lopettaa seksin harrastamisen? Tuletko iloiseksi, jos kerron, että seksi on monelle parasta juuri silloin? Tosin seksikumppanini ovat 10-20 vuotta nuorempia.
Eihän se sujukaan, jos asiaa ei korjaa mitenkään. Mulla ei paikallisvalmisteet auttaneet, mutta estrogeenikorvaus (pillereinä) riitävän suurella annoksella on auttanut täydellisesti.
N-43
Miksi sitä pitää korjata? Eikö voi suostua siihen mitä luonto on tarkoittanut? Miksi taistella ikääntymistä vastaan? Ei yli 50v. tarvitse seksiä tai seksuaalisuutta mihinkään. Elämä on jo loppusuoralla.
Elämää on hyvinkin tuossa vaiheessa monella vielä jäljellä 40-50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N-43
Elämä on suunnilleen puolessa välissä. Millä perusteella seksi kuuluu elämän alkupuoleen mutta ei loppupuoleen? Seksuaalisuus on yksilöllistä. Anna muiden haluta, ei sinun tarvitse.
Harvan elämä on puolessa välissä 50-60- vuotiaana. Mikäs siinä jos haluaa kuivaan vedellä. Aika kipeetä se kyllä saattaa tehdä.
Terveyskeskuksessa kävi vastaanotollani 8-kymppinen pariskunta. Seksielämään oli tullut ongelmia, kun miehellä ei enää tahtonut yhdynnässä seisokki kestää ja nainen oli tästä syystä masentunut.
Eikö tuossa iässä enää edes taudit pelota?!
Jos joku harva yli viiskymppinen paukahtaisi vahingossa paksuksi niin helppoa käydä abortissa, niin että ihan turhaan mitään ehkäisyä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksessa kävi vastaanotollani 8-kymppinen pariskunta. Seksielämään oli tullut ongelmia, kun miehellä ei enää tahtonut yhdynnässä seisokki kestää ja nainen oli tästä syystä masentunut.
Näitä terveyskeksuksen turhaan kuormittajia ovat vanhat ihmiset kun joka peräpukmasta ja luulosairaudesta täytyy käydä valittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se nainen sitten osannut aikuisten lelu kaupassa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaahaaahaa! Odotas kun olet itse viisikymppinen, voit yllättyä, seksi on edelleen kivaa ja halut tallella.
Unissas. Kuka sen ikäisiä enää panisi? Palvelutalossa?
Mun tämän hetkiset miesystävät on 24 ja 31. Seksi on kuulemma heidän elämänsä parasta. Suahan tämä ei tietenkään koske.
N49
Pelkkä ikä pitää miehet kaukana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai siinä ylöisöä tarvitakkaan? Vai kyttäätkö sinä muiden hässimistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai siinä ylöisöä tarvitakkaan? Vai kyttäätkö sinä muiden hässimistä?
*yleisöä
Ei tarvi ehkäistä, ei jöpötä. M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä viittis enää viiskymppisenä ehkäistä.
Näin viiskymppisenä ehkäisen entistäkin visummin. Enää ei kiinnostaisi yhtään tehdä lapsia. Kroppa on siihen vielä ihan valmis, pää ei.
Tuskin on, siis kroppa valmis. On äärettömän harvinaista että viisikymppinen tulee luomusti raskaaksi.
Itse en ole ehkäissyt kuopuksen syntymän jälkeen (paria kk vaille 44v) enkä ole raskaaksi tullut. Olen nyt 51v, aiemmin ei ole ollut mitään vaikeuksia tulla raskaaksi. Kuukautiset tulevat edelleen säännöllisesti, eikä ole pahemmin mitään vaihdevuosioireita.
Enpä tiedä yhtään yli 50 kymppistä joka olisi tullut omilla munasoluillaan luonnonmukaisesti raskaaksi.. Se juna on siinä iässä kyllä mennyt jo. Kuukautiset voi kyllä tulla mutta se ei tarkoita sitä että munasolu irtoaisi tai että käyttökelpoisia munasoluja olisi enää yhtään jäljellä. Kortsua tarvitaan siinä iässä lähinnä taudeilta suojautumiseen. Taudit siis iskee 5 kymppiseenkin jos joku luuli että ne tarttuu vaan nuorempiin:D
Hyi. Oksettaa jo se, kun telkkarissa viisikymppiset pussaillee keskenään, vilun väristyksiä tulee yök