Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette, gyne sanoi mulle näin:

Vierailija
10.08.2006 |

" Kohtuun on jäänyt ehkä 1x1 pala istukkaa tai muuta materiaalia ja sitä ei tarvitse kaapia, ellei ala kovasti vuotamaan. Se ikkäänkuin kuolee ja sulautuu kohtuun ja kohdunseinämät paksunevat ja kuukautiset tulevat, tuo palanen tulee sieltä ulos"

Voiko pitää paikkansa ettei tarvi kaapia? Mä olen se, joka aiemmin kirjoitti ja kerroin keskenmenosta viikolla seitsemän ja kohtu tyhjennettiin cytotecin avulla, itse asiassa kahteen kertaan, eli viikon tein tuota keskenmenoa kunnon suppareiden kanssa ja eilen tarkastuksessa gyne sanoi mulle noin kun edelleenkään kaikki ei ollut tullut ulos. Nyt ei ole pariin päivään ollut kipuja ja vuotokin on vain pientä rusehtavaa. Mitä mieltä olette? Voinko luottaa gynen sanaan ja uskoa, että asia on noin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisesta tilanteesta, haluaisin tietää miten kävi :) Jotenkin kuitenkin hiukan epäilen gyneäkin... Cytotecit sain tosiaan kahteen kertaan kolmen päivän välein, emättimeen ja suunkautta. Paljon hyytymää ja kohdun sisältöä tuli pois, mutta jännä, että tuo pala ei tullut vaikka supistukset oli samaa luokkaa kun synnytyksessä. Epäilen vaan, että miten se sitten kuukautistenkaan mukana tulisi. ap.

Vierailija
2/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain asioissa minäkin luotan enemmän av-mammojen kokemuksiin kuin jonkun nuoren gyneäijän kommenttiin. Täällä palstailee satoja ja tuhansia naisia, joista ainakin osa on kokenut varmasti juuri saman tilanteen kuin ap ja voi siten kertoa omakohtaisen kokemuksensa, joka saataa auttaa paljon pidemmälle kuin " oikean" ammattilaisen mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olisko palstalla kätilöä tai lääkäriä?

Vierailija
4/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma terveys on kyseessä. Olen käsittänyt ettei kohdussa kuulu olla ylimääräistä tavaraa.

Vierailija
5/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeaa kuumetta tms. ilmaannu, niin yritä olla onnellinen (huonosti sopiva sana tuohon tilanteeseen), ettet joutunut kaavintaan.

Kaavinnan jälkeen täytyy odottaa jonkun aikaa ennenkuin voi taas yrittää tulla raskaaksi, mutta luonnollisen keskenmenon jälkeen voi heti jatkaa yrittämistä (jos vain pää kestää).

Vierailija
6/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kaavinnassa oli kamalaa? Musta taas tuo lääkkeellinen oli kaikkea muuta kuin luonnollinen. Lääkkeillä saatiin aikaan yhtä kovat supistukset kuin mun ekan lapsen syntymässä ja silloin sain epiduraalin. Nyt lähetettiin molemmilla lääkkeenotto kerroilla kotiin ja sanottiin, että ota buranaa. Eihän kenellekkään synnytyssalissa tarjoilla buranaa... Supistukset kesti molemmilla kerroilla vuorokauden ja niitä tuli tasasesti viiden minsan välein. Kaksi kertaa kävin olemassa yön sairaalassa kun en enään kotona jaksanut vessaan kävellä ja oksensin kaiken minkä söin. Sairaalassa tippaan ja litalgin piikki pyllyyn (eipä tuonut apua) ja sain maata aamuun ja lähteä kotiin. Eli yli viikon kestin tuota ja vieläkään kohtu ei ole tyhjä enkä voi yrittää uutta raskautta, eikä tämä asia, keskenmeno, ole vieläkään ohitse, se on niin pitkittynyt, että olen henkisesti ihan poikki.

Sairaalassa kätilö tuumasi, että voi kun kaapisivat sut niin pääsisitte heti yrittämään uutta raskautta. Lääkärit haluavat väliin yhdet kuukautiset, helpottaa raskauden keston arviointia, mutta kätilö sanoi, että muutama viikko kaavinnan jälkeen on erittäin otollista aikaa tulla raskaaksi. Ja kaverini tekikin juuri näin ja nyt heillä on terve 9kk vanha poika.

Vierailija
7/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavinnoilla on paljon epäedullisia vaikutuksia myöhempään seksuaaliterveyteen. Ongelmia voi tulla raskaaksi tulossa, seuraavan synnytyksen aikaiset rajut verenvuodot, ongelmat istukan kiinnittymisessä yms.

Jos kaavintaa ei ole pakko tehdä, niin älä nyt ihmeessä sitä anele!

Vierailija
8/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset nimittäin toimivat niin, että kohdun koko limakalvo uusiutuu. Aika ihme juttu eikös vaan. Enpä tiennyt tätä itsekään ennenkuin itse sain keskenmenon ja puhuin asian halki lääkärin kanssa.

Eli minusta on niin, että kannattaa ilman muuta olettaa että luonto hoitaa asian.

Vierailija
9/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se alkaa siellä elää omaa elämäänsä, kiinnittyyä kohdun seinämään ja sitten irtoaakin on kiire sairaalaan! Sinuna kävisin toisenkin lääkärin tarkastettavana.

Vierailija
10/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohalla ainakin se, etten voi enää saada lapsia, kun ekan raskauden jälkeen kaavittiin, ja sen seurauksena mun kohtu on käyttökelvoton!!!!

Sad but true...

Vierailija
11/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos se alkaa siellä elää omaa elämäänsä, kiinnittyyä kohdun seinämään ja sitten irtoaakin on kiire sairaalaan! Sinuna kävisin toisenkin lääkärin tarkastettavana.

Esimerkiksi imetys ei ehkä käynnisty, jos istukkaa on jäänyt kohtuun. Istukkahormoni estää imetyshormonien nousun.

Vierailija
12/13 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa näkyi vielä kohdussa istukka, mutta kaavinnan sijaan jäätiin odottamaan kohdun spontaania tyhjentymistä. 5 päivän kuluttua minut kiidätettiin verenvuotoshokissa 100 km:n (lähin) päähän sairaalaan kaavintaan. Silloin olivat lääkärit sitä mieltä, että olisi kannattanut tehdä kaavinta heti..

Vierailija
13/13 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotatko ennemmin av-mamman sanaan kuin ammatilaisen, eli gynen sanaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi