Premium-einekset on ruokatalojen uusi keksintö rahastaa tyhmiä kuluttajia
Esimerkkinä Saarioisten Italia lautasella -sarja
Lihapyörykät ja yrttipasta napolilaisittain (320 g) 5,49 €
ahvenpyörykät ja pinaattirisotto venetsialaisittain (320 g) 5,49 €
yrttikana ja kasvispasta milanolaisittain (320 g) 5,75 €
Laitetaan tv-julkkiskokin naama pakkaukseen niin konsepti on luotu, ja valmistaja nauraa matkalla pankkiin.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ap ja köyhät kaverinsa voivat jatkaa halvimman tarjousmaksalaatikon jyrsimistä. Etätöihin siirtyneet varmasti ottavat nuo kiitollisena kokeiluun.
Sinäpä sen sanoit ja sen varaan einesfirmakin laskee, vähän enemmän tienaavilta voi nyhtää enemmän vaikka laatu on vain nimellisesti parempaa "premiumia". Voittomarginaali huima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja köyhät kaverinsa voivat jatkaa halvimman tarjousmaksalaatikon jyrsimistä. Etätöihin siirtyneet varmasti ottavat nuo kiitollisena kokeiluun.
Sinäpä sen sanoit ja sen varaan einesfirmakin laskee, vähän enemmän tienaavilta voi nyhtää enemmän vaikka laatu on vain nimellisesti parempaa "premiumia". Voittomarginaali huima.
No onhan esim. tuo ahvenpyöräkät-ateria selvästi keskivertoa parempi einesateria.
Etätöissä juurikin on helppo syödä itse tehtyä ruokaa. Ei tarvitse edes eväsrasioissa kuljettaa. En todellakaan söisi eineksiä etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja köyhät kaverit, hah, tuli vain yhden levyn nimi mieleen...
Vierailija kirjoitti:
Etätöissä juurikin on helppo syödä itse tehtyä ruokaa. Ei tarvitse edes eväsrasioissa kuljettaa. En todellakaan söisi eineksiä etätöissä.
Sulla sit lienee löysät hommat toisin kuin monella meillä muulla.
Einestehtaiden ruoka on kuollutta ravintoa. Siinä ei ole ollenkaan bioenergiaa tallella. Sama juttu myös vuoden verran varastoissa säilötyissä hedelmissä, kuten omenoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpäs se sinua puristelee? Meillä on varaa valita ihan valikoiman mukaan eikä tarvitse "riistokapitalistien" voittomarginaaleja kaupan hyllyllä pää punaisena kiroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sellaisesta kuin jääkaappi? Edellisenä iltana tekee ruokaa vähän isomman satsin ja hyvin riittää myös lounaaksi.
No minä en osaa juuri kokata, joten nuo olis vaihtoehto henkilöstöravintolassa syömiselle.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sellaisesta kuin jääkaappi? Edellisenä iltana tekee ruokaa vähän isomman satsin ja hyvin riittää myös lounaaksi.
Oletkos kuullut sellaisesta kuin perhe? Sillekin pitää antaa aikaa ja ei todellaakaan perheellinen joka päivä jaksa isoja satseja kokata.
Ehkä niiden kohderyhmää ei olekaan persaukiset, vaan vaikka vähän paremmin toimeentulevat eläkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
Einestehtaiden ruoka on kuollutta ravintoa. Siinä ei ole ollenkaan bioenergiaa tallella. Sama juttu myös vuoden verran varastoissa säilötyissä hedelmissä, kuten omenoissa.
Mitä bioenergiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos kuullut sellaisesta kuin perhe? Sillekin pitää antaa aikaa ja ei todellaakaan perheellinen joka päivä jaksa isoja satseja kokata.
Eineksiäkö se iso perhe sitten syö useinkin? Etätyöläinen säästää aikaa, kun tyämatka-ajat säästyy. Moni ehtii tehdä vaikka ruokaakin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eineksiäkö se iso perhe sitten syö useinkin? Etätyöläinen säästää aikaa, kun tyämatka-ajat säästyy. Moni ehtii tehdä vaikka ruokaakin :D
Niin. Sinun ehkä sinkkuna voi olla vaikeaa hahmottaa, että usein arkena monessa perheessä syödään eineksiä, esim. ranskalaisia ja lihapullia uunitettuna. Siihen perheen kylkeen kun useimmiten tuppaa lasten harrastuksiin kuskaamiset.
Siken lihapullia kokeilin, ne oli ihan syötäviä. Evääksi joskus ostan kokkikartanoa töihin. Se mitä itse kaipaan noihin eineksiin on kasvikset. Tän päivän iltapulussakin kuvissa oli pari parsan palaa uimassa kastikkeessa, ei oikeen houkutellut.
Samaa mössöä mitä lounastamot tarjoaa, mieluummin syön sen nopeasti mikrolämpimänä kuin laitan aikaa lounastamoon siirtymiseen ja maksan enemmän inspiroivasta interiööristä.
Pidän ahvenpyöryköistä, joten ostan niitä jatkossakin.
Aloittaja kannattajineen voi valita jotain muuta tai kokata itse.
Ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niiden kohderyhmää ei olekaan persaukiset, vaan vaikka vähän paremmin toimeentulevat eläkeläiset.
Miksi eläkeläiset söisivät kaupan valmisruokia, kun heillä on koko päivä aikaa kokata ja käydä muualla syömässä? (paitsi nyt korona-aikana)
Mun vanhemmat olisivat ihan kauhuissaan, jos joku heille ehdottaisi kaupan valmisruokia viikottain käytettäväksi. Vaikka he ovat ihan hyvin toimeentulevia, niin kyllä he tekevät ruokansa itse mieluiten. "tuollasiin humputuksiin emme rahaa laita" sanoisivat he.
Minä taas olen etätöissä ja mitään muuta ei olekaan kuin aikaa kokata ruoat itselle. Työpäivän aikana esivalmistelua (lounastunnin voi käyttää tähän) ja sitten työpäivän jälkeen kokkaus. Yleensä teen kuitenkin niin, että sunnuntaina teen useammalle päivälle ruuat, niin ei tarvitse kuin lämmittää. Ikinä en ostaisi noin kalliita valmisruokia, vaikka rahaa niihin olisikin.
Ja ihan sinkku nainen olen ja en ymmärrä miksi ruuan tekeminen itselle ei motivoisi, kuten joku näin sanoi ketjussa? Miksi ihmeessä en laittaisi ruokaa itselle, kun saan silloin mitä tykkään syödä. Ainakin itselle ruoanlaitto on välillä mitä parhainta terapiaa, kun saa touhuta itselle hyvää terveellistä ravintoa ja näkee kättensä työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläkeläiset söisivät kaupan valmisruokia, kun heillä on koko päivä aikaa kokata ja käydä muualla syömässä? (paitsi nyt korona-aikana)
Mun vanhemmat olisivat ihan kauhuissaan, jos joku heille ehdottaisi kaupan valmisruokia viikottain käytettäväksi. Vaikka he ovat ihan hyvin toimeentulevia, niin kyllä he tekevät ruokansa itse mieluiten. "tuollasiin humputuksiin emme rahaa laita" sanoisivat he.
Minä taas olen etätöissä ja mitään muuta ei olekaan kuin aikaa kokata ruoat itselle. Työpäivän aikana esivalmistelua (lounastunnin voi käyttää tähän) ja sitten työpäivän jälkeen kokkaus. Yleensä teen kuitenkin niin, että sunnuntaina teen useammalle päivälle ruuat, niin ei tarvitse kuin lämmittää. Ikinä en ostaisi noin kalliita valmisruokia, vaikka rahaa niihin olisikin.
Ja ihan sinkku nainen olen ja en ymmärrä miksi ruuan tekeminen itselle ei motivoisi, kuten joku näin sanoi ketjussa? Miksi ihmeessä en laittaisi ruokaa itselle, kun saan silloin mitä tykkään syödä. Ainakin itselle ruoanlaitto on välillä mitä parhainta terapiaa, kun saa touhuta itselle hyvää terveellistä ravintoa ja näkee kättensä työt.
Kauhea selitys ja ymmärrys silti nollissa sen suhteen että kaikkien eläkeläisten kunto ei salli ruoan tekemistä itse. Parempi säästää voimat muihin asioihin. Silloin vaihtoehdot ovat ateriapalvelun mauton eväs tai valmisruoat.
Einesten syönti silloin tällöin on ihan järkevää ja taloudellista. Jos syö kotimaisia eineksiä niin kyllähän ne hyödyttävät kansantaloudellisesti ja jää ruoanlaitolta enemmän aikaa muille asioille. Itse olen ravintola-alaa opiskellut, alan töitä tehnyt ja nyt kun omaan talouteen ruokaa teen niin kyllähän se totaalisesti monesti kyllästyttää.
On olemassa edelleen joku perheenemäntäihanne josta jotkut haluavat pitää kynsin hampain kiinni ja muidenkin pitäisi osallistua...no mitä sitten netissä teette kun ei vuonna 1946 siellä teidän ihannemaailmassa mitään nettejä tai telkkareita ollut. Eläkää kuten saarnaatte.
Suolaakin tulee joo liikaa. No tehkää sitten töitä, viljelkää peltoa ja ruokkikaa lehmiä niin ei ole aikaa pupeltaakaan epäterveellisiä eineksiä. Pyhävaatteitakaan ei tarvitse uusia ostaa kun 20 vuotta sitten itse ommellut menevät vielä päälle ***tana.