Premium-einekset on ruokatalojen uusi keksintö rahastaa tyhmiä kuluttajia
Esimerkkinä Saarioisten Italia lautasella -sarja
Lihapyörykät ja yrttipasta napolilaisittain (320 g) 5,49 €
ahvenpyörykät ja pinaattirisotto venetsialaisittain (320 g) 5,49 €
yrttikana ja kasvispasta milanolaisittain (320 g) 5,75 €
Laitetaan tv-julkkiskokin naama pakkaukseen niin konsepti on luotu, ja valmistaja nauraa matkalla pankkiin.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Lihapyörykät ja pasta -annoksessa (320gr) lihan määrä on huimat 45 grammaa! Lisäksi mm. maissirae, rusina, meloninsiemen. Ok, se on sitä gurmeeta.
Kyllä siellä Saarioisten koekeittiössä on taskulaskin sauhunnu kun on mietitty miten tehdä high end-einestä mahdollisimman kustannustehokkaasti. No, onnea matkaan, pelkään vaan että tuo hinta kyllä karkottaa jonkin verran ostajia.
En maksais mistään 320 g ateriasta yli viittä euroa. Kokkikartanon isosta lootasta voin maksaa. Siitä syö kuitenkin kaksi ja ei ole pahaa.
Eineksissä - niin kuin kaikissa asioissa - on hyviä ja huonoja. Noista uusista mitä oon maistanut tykkäsin Atrian artesaani kanaa ja kasviksia -annoksesta ja aion ostaa sitä silloin tällöin jatkossakin. Mutta mun suosikkieines on aina vaan Saarioisten silakkalaatikko, edullista ja hyvää perusruokaa, josta riittää mulle 2-3 annosta, lisukkeena syön salaattia ja joskus leipää.
Itse mietin, että paremman eineksen ja lounaan välillä on hinnassa vain pieni ero ja monipuolisuudessa iso. Haen mieluummin lounaan ravintolasta kympillä kuin eineksen kaupasta seitsemällä.
No kieltämättä vähän yllättää tieto, että eineksiä käytetään lapsiperheissä usein, sillä meillä ei, eikä meidän tuttavapiirissäkään usein. Toisaalta, mulla on vain kaksi lasta, jotka harrastavat.