Premium-einekset on ruokatalojen uusi keksintö rahastaa tyhmiä kuluttajia
Esimerkkinä Saarioisten Italia lautasella -sarja
Lihapyörykät ja yrttipasta napolilaisittain (320 g) 5,49 €
ahvenpyörykät ja pinaattirisotto venetsialaisittain (320 g) 5,49 €
yrttikana ja kasvispasta milanolaisittain (320 g) 5,75 €
Laitetaan tv-julkkiskokin naama pakkaukseen niin konsepti on luotu, ja valmistaja nauraa matkalla pankkiin.
Kommentit (65)
Pippuri88888 kirjoitti:
Mä en edes syö paljoa päivän aikana jotenka ei vaan kiinnosta ottaa kattilat ja pannut esiin, pilkkoa, kuoria, keittää, paistaa.. Pyyhkiä pinnat sen jälkeen ja tiskata. Jos vitosella voi väistää kaiken ton touhun niin mielellään maksan. Se ei mun mielestä ole mikään järkky hinta pienehkölle naiselle. Oon vieläpä sinkku niin kuinkahan paljon motivoi ruuanlaitto ihan yksin, itselle.
Mun mielestä eineksiä vihataan jotta saatais tuntea jotain ylemmyydentuntoa tms. Kyllä ne Suomessa on jotain poikkeuksia lukuunottamatta melko laadukkaita. Esim valmiit lihapullat on semmosta paskaa että sitten mielummin vaikka vegeversio tai tekee itse.
Mä vihaan ruuanlaittoa, joten kun lapset ovat maailmalle lähteneet, en ruokaa enää tee. MUTTA en ole kyllä yhtään einesruokaa löytänyt, joka maistuisi hyvälle. Valmissalaatit ja keitot ovat ok, mutta kaikki muut ovat ihan kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Jos annoksen protskut on 6,1g/100g, niin kyllä välttelisin kyseistä tuotetta. Ja yhdessä 320 gramman eineksessä suolaa 2,7g, eli melkein puolet päivän saantisuosituksesta. Ei jatkoon!
Onhan tuo sinänsä ihan linjassa einestalojen vertailussa. HK:n lihapullat ja muusi annoksessa proteiinit 4,6g/100g.
"Lähes kaikki suomalaiset miehet ja naisistakin 96 prosenttia syövät liikaa suolaa"
- Ylläoleva ei yllätä kun lukee tätä ketjua ja miten paljon porukka syö eineksiä
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Uskomatonta rahsatusta..Jos laskee mitä maksaa raaka aineet on voitto about 4.5 euroa 5.5 euron annokselle. Usein niin pienet pakkaukset että vaan vauvan vatsa sillä täytyy.
Ihan yleissivistyksenä. Raaka-aineet muodostavat vain osan kuluista, vaan sen lisäksi tulee alv. valmistuskustannukset, pakkaus, palkat, kuljetus jne. jne. Ja tuskin kukaan einesfirma tekee hyväntekeväisyyttä.
Minusta einekset ovat tosi loistava keksintö, kun mahdollisuutta ei ole kunnon ruokailuun.
Jos jotakin kaipaan Suomessa, ne on katukeittiöt, jossa myydään isoja annoksia suoraan kotiin vietäväksi, raskaan työpäivän jälkeen, joka parantaisi monen perheen elämänlaatua.
Vierailija kirjoitti:
en ole kyllä yhtään einesruokaa löytänyt, joka maistuisi hyvälle. Valmissalaatit ja keitot ovat ok, mutta kaikki muut ovat ihan kuraa.
Ruuan teollinen prosessointi on aivan eri asia kuin prosessointi kotikeittiössä. Einestehtailijat joutuvat myös käyttämään joitain (sinänsä ihan sallituja ainesosia ja menetelmiä) jotka väistämättä maistuu lopputuloksessa.
Mua ihmetyttää, että mihin eineksissä on kadotettu se suolan maku. Vaikka tässäkin keskustelussa kauhistellaan eineksien suolan määrää, niin omaan suuhun ei vaan maistu suola eineksissä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, että mihin eineksissä on kadotettu se suolan maku. Vaikka tässäkin keskustelussa kauhistellaan eineksien suolan määrää, niin omaan suuhun ei vaan maistu suola eineksissä.
Minimiin vedetty, kun täälläkin kritisoidaan (silti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja en ymmärrä kenellä lähtee nälkä tollasista tuhnuista.Ihan oikeesti pitäis syödä 5kpl tollasta että lähtis nälkä.
Normaalipainoiset pärjää vähemmälläkin.
Joo ehkä joku 50kg nainen.Olen 197cm melkein 100kg mies.
Mäpä olen 165 cm ja melkein 110 kg. Sähän olet riisitautinen.
Vierailija kirjoitti:
Parasta Kokkikartanon tuotteet.
Eivät edes ole, mutta hintaa niillä sentään on. Ihan yhtä kuraa kuin muutkin einekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ole kyllä yhtään einesruokaa löytänyt, joka maistuisi hyvälle. Valmissalaatit ja keitot ovat ok, mutta kaikki muut ovat ihan kuraa.
Ruuan teollinen prosessointi on aivan eri asia kuin prosessointi kotikeittiössä. Einestehtailijat joutuvat myös käyttämään joitain (sinänsä ihan sallituja ainesosia ja menetelmiä) jotka väistämättä maistuu lopputuloksessa.
Niinpä, ihan hirveän makuisia, olisi kyllä kiva, jos voisi näitä syödä, kun en tosiaan tykkää ruuanlaitosta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta einekset ovat tosi loistava keksintö, kun mahdollisuutta ei ole kunnon ruokailuun.
Jos jotakin kaipaan Suomessa, ne on katukeittiöt, jossa myydään isoja annoksia suoraan kotiin vietäväksi, raskaan työpäivän jälkeen, joka parantaisi monen perheen elämänlaatua.
Olen samaa mieltä! Valitettavasti Suomen supertiukka elintarvikelainsäädäntö estää moiset hullutukset.
Ei tuo hinta noissa ole niin paha, mutta omaan makuuni on käytetty aivan liikaa mausteita. Ahvenpyöryköitä olen ostanut useamman kerran, siinä on vähiten käytetty mausteita. Lihapyörykät olivat sinänsä ihan hyviä, mutta muutoin oli mausteita aivan liikaa.
Hampparipaikasta että kummoista ateriaa saa 5 eurolla....
Jösse kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja en ymmärrä kenellä lähtee nälkä tollasista tuhnuista.Ihan oikeesti pitäis syödä 5kpl tollasta että lähtis nälkä.
Normaalipainoiset pärjää vähemmälläkin.
Mäpä olen 165 cm ja melkein 110 kg. Sähän olet riisitautinen.
Oho, siinä on jo jotain vedetty, varmaankin eineksiä.
Einekset on keskimäärin todella pahaa syötävää. Pakastepizzat ja Saarioisten perinteinen roiskeläppä ovat poikkeuksia, mutta tosin vain maultaan. Ravintoarvot pielessä niissäkin.
Pirkan lohikiusaus on yllättävän maukas. Varmasti parempaa kuin jotkut via-sörsselit.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo hinta noissa ole niin paha, mutta omaan makuuni on käytetty aivan liikaa mausteita. Ahvenpyöryköitä olen ostanut useamman kerran, siinä on vähiten käytetty mausteita. Lihapyörykät olivat sinänsä ihan hyviä, mutta muutoin oli mausteita aivan liikaa.
Minusta taas liian mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minimiin vedetty, kun täälläkin kritisoidaan (silti).
Minä myös ihmettelen, tätä suolan kritisointia.
Meillä lapset tykkäävät syödä koulun jälkeen eines-pinaattivelliä ja siinä ei juuri suola maistu.
S-ryhmän Kotimaista-sarjan pinaattivelli sisältää suolaa 0.9g
Koulunäkkäri Kunto, suolaa 1.0g
Läpileipomon täysruisleipä 1.2g