Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritä nyt pitää kaupassa turvavälit, kun joku toinen asiakas tulee hönkimään just sille samaöle hyllylle ihan viereen

Vierailija
17.03.2021 |

Aina yritän kattoa, että meen johonkin hyllyvälikköön vasta silloin kun muut asiakkaat on siitä lähteneet pois.

Mutta kuinkas ollakaan, hetken aikaa saan olla tyhjällä käytävällä itsekseni, kunnes kohta taas joku tulee just siihen viereen hönkimään ja etsimään pitkäksi aikaa jotain tuotetta.

Itelle tulee tosi inhottava, melkein paniikinomainen tunne siinä, kun ei saa itse rauhassa etsiä jotain tuotetta, vaan pitää mahdollisimman nopeesti napata vaan joku tuote siitä hyllyltä mikä on sinne päin samanlainen, mitä pitikn ostaa. Ja lähtee siitä tilanteesta mahdollisimman noeasti pois.

Aina sama juttu,vaikka kävis ilta yhdeksänkin aikaan kaupassa, milloin on mahdollisimman vähän asiakkaita kaupassa. Rupee jo ärsyttämään ihmisten välinpitämättömyys! 😠

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä mene kauppaan. En minä rupea odottaamaan että joku flunssa hysteerikko valkkaa itselleen ananaspurkkia tunnin. 

Vierailija
2/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ihmiset tuntuvat haahuilevan entistä enemmän kun koronatilanne kiristyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä noin kahdeksan sekuntia, kun etsin oikean kermapurkin. Olisin nopeampikin, jos kärrysi ei blokkaisi puolta hyllyä. Minulla on maski.

Jos haluat seisoskella minuuttitolkulla hyllyväleissä, kasvatat itse omaa riskiäsi, eivät muut asiakkaat.

Vierailija
4/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni tekee tuota myös, saa siis viettää siellä ruokakaupassa nykyisin parikin tuntia ja jatkuvasti valittaa, kun joutuu odotella, eikä saa olla hyllyväleissä rauhassa. Olen sanonut, että menisi sinne kauppaan yöaikaan, jos oikeasti vaatii kaupan itselleen, mutta eihän se nyt käy.

Vierailija
5/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaat sitä puhelinta kauppareissun jälkeen etkä ole hyllyillä tukkona. Ketään en odota jos luuri kädessä.

Vierailija
6/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää kun ei pitäisi jäädä sinne kauppaan asumaan, mutta sitten pitäis olla jossain hyllyn nurkalla kytiksellä, että pääsisi ottamaan tavaransa. Jotkut jää niin pitkiksi ajoiksi hyllyn viereen ihmettelemään niitä tuotteita, että hermo menee. Viimeksikin joku pariskunta seisoskeli varmaan useita minuutteja yhden hyllyn edessä samalla kun eukko jaaritteli, että mitähän mehua me nyt otettais, olisko tätä, EI kyllä tämä toinen olisi parempi, eikun tämä kolmas, blaa blaa blaa.

Vierailija
7/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt sitten käydä nopeasti kaupassa kun ne on täynnä apn kantaisi hengailijoita.

Kaupat ei ole mikään hupipaikka jonne sinä menet viettämään aikaa.

Vierailija
8/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut huomaavinaan, että koronahysteria alkaa olla jo taantumaan päin.

Ketään ei enää kiinnosta. Yhä useampi ihminen on alkanut elämään "normaalimpaa" elämää.

Eli toisin sanottuna korona on kokenut inflaation ja ihmiset ovat kyllästyneet siihen. Ei enää jaksa hysterisoida.

Ihan hyvä näin, että ihmiset ovat alkaneet herätä. Tämän viruksen saaneilla on kuitenkin tilastollisesti ollut 99.98% selviytymisprosentti. Eihän tällaisen takia voi rajoittaa elämää, sitä ainutta elämää. Ei kukaan halua tuhlata aikaansa ja parhaita vuosiaan sisällä kykkien. Ihmiset ei enää anna koronaviruksen rajoittaa elämäänsä.

Vierailija
9/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostin äsken kaupasta sushia, tiskiltä jossa sushit otettiin itse. Viereen, metrin päähän änkesi eikantasuomalainenhlö joka oli tokikin ilman maskia. Mukanaan pari maskitonta lasta. Siinä sitten hönkivät sushien päälle ja ihmettelivät mitä ottaisivat. Laatikoita käpälöitiin useampia kokoa valitessa. Enpä enää kaupasta sushiakaannosta, jos olisivat olleet ennen minua jonossa olisin jo siinä jättänyt ostokseni tekemättä.

Vierailija
10/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko sairastunut? Ai niin, et.

Joten mitä sä turhasta itket? Vai oletteko te siinä hyllyllä yhtä aikaa 15 minuuttia TAI laulaen tai huutaen?

Vierailija
11/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kerkiää kukaan minun viereeni hönkimään, kaupassa vietän yleensä alle viisitoista minuuttia, eilen selvisin ulos viidessä minuutissa hämmentäen itsenikin. Tyhjiä hyllyvälejä liikun ja maltan odottaa, että pisempään valitseva saa valintansa tehtyä tai haen siinä välissä toisen tuotteen, usemmiten se riittää.

Vierailija
12/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat kassalla aivan viereen tunkevat kiireiset maksajat. Ostosten pakkamiseen vaan menee oma aikansa, jotenkin se turvaväli ei enää päde siinä vaiheessa. Kassahenkilötkin voisivat hieman odottaa ettei siinä laarissa jo olevien kaksien ostosten perään päästetä seuraavaa satsia ennenkuin edes toinen on saanut pakattua.

Vierailija
13/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostasit verkosta, siellä saat kuhnailla niitten tuotteittes kanssa niin pitkään kuin tarvis. Sit vaan otat kotiinkuljetuksen tai noudat noutopisteeltä autolla.

Jos tämä ei onnistu niin oo ilman tai toimi niin kuin muutkin ja nappaa joku tuote sinnepäin. Nyt ei pidä hengailla kaupoissa yhtään pitempään kuin on välttämätöntä.

Vierailija
14/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ootko sairastunut? Ai niin, et.

Joten mitä sä turhasta itket? Vai oletteko te siinä hyllyllä yhtä aikaa 15 minuuttia TAI laulaen tai huutaen?

Virusvariantteihin ei päde 15 minuutin aikaraja, se tarttuu jo lyhyessä kontaktissa.

Vierailija
15/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut huomaavinaan, että koronahysteria alkaa olla jo taantumaan päin.

Ketään ei enää kiinnosta. Yhä useampi ihminen on alkanut elämään "normaalimpaa" elämää.

Eli toisin sanottuna korona on kokenut inflaation ja ihmiset ovat kyllästyneet siihen. Ei enää jaksa hysterisoida.

Ihan hyvä näin, että ihmiset ovat alkaneet herätä. Tämän viruksen saaneilla on kuitenkin tilastollisesti ollut 99.98% selviytymisprosentti. Eihän tällaisen takia voi rajoittaa elämää, sitä ainutta elämää. Ei kukaan halua tuhlata aikaansa ja parhaita vuosiaan sisällä kykkien. Ihmiset ei enää anna koronaviruksen rajoittaa elämäänsä.

Odotellaanpa ensin muunnoksiltakin suojaavaa rokotekattavuutta ja mietitään sen jälkeen normaaliin elämään paluuta.

Vierailija
16/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi MIKSI sä jäät siihenhyllyneteen asumaan niin että muut ei voi muuta kuin ängetä samalle hyllylle samaan aikaan? MIKSI sä et mieti etukäteen, mitä haluat, ota sitä ja siirry eteenpäin, että muutkin pääsis? MIKSI kuvittelet, että sulla on oikeus jumittaa siinä?

Ei meillä kaikilla ole mahdollisuutta meditoida kaupassa. Meillä on velvollisuuksia, jotka pitää hoitaa johonkin aikaan.

Vierailija
17/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, näitä nyt on. Viimeksikin yksi +50 vee daami änkesi ihan mun miehen vieraan etsimään oliiviöljyä, mies yritti pitää turvaväliä mutta daami vain siirtyi perässä.

Vierailija
18/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kauppareissuni ovat nykyisin pikaisia täsmäiskuja, kerään nopeasti ja tehokkaasti tarvitsemani tuotteet ja poistun kassalle asap. En ohita ketään liian läheltä, en mene kylki kyljessä -tavalla tutkimaan hyllyjä, en viitsi selailla ja ihmetellä ja ihastella uutuustuotteita kuten normaaliaikaan. Ja näkemäni mukaan aika moni toimii samalla tavalla. Ainoat jotka liikkuvat myymälöissä hitaasti ja "haahuillen" ovat rollaattorilla kulkevia vanhuksia. Mutta eivät hekään käy hönkimässä kenenkään kanssa-asiakkaan niskaan.

Vierailija
19/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kaipaan läheisyyttä ja sitä saan olemalla likellä muita ihmisiä, kiertelen kauppoja ja en tykkää pitää turvaväliä.

Vierailija
20/41 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ostin äsken kaupasta sushia, tiskiltä jossa sushit otettiin itse. Viereen, metrin päähän änkesi eikantasuomalainenhlö joka oli tokikin ilman maskia. Mukanaan pari maskitonta lasta. Siinä sitten hönkivät sushien päälle ja ihmettelivät mitä ottaisivat. Laatikoita käpälöitiin useampia kokoa valitessa. Enpä enää kaupasta sushiakaannosta, jos olisivat olleet ennen minua jonossa olisin jo siinä jättänyt ostokseni tekemättä.

Olitko päivän ensimmäinen asiakas siinä? Jos et niin niitä "hönkijöitä" on käynyt kyllä siinä vaikket ole niitä nähnytkään. 

En ole noin hysteerinen mitä tässä muut vaikuttaa olevan, mutta ei tulisi mieleenkään ostaa jotain oksettavaa irtosushia näinä aikoina.

Missä siellä kaupassa muuten saa olla jos edes samaan hyllyn väliin ei saa mennä? Pitäisikö odotella edellisessä hyllyn välissä vaikkei sieltä tarvitse mitään? Mutta jos minä seison siinä odottamassa niin siihen ei taas sitten voi tulla joku joka tarvitsisi sieltä tuotteen. Aikamoinen kierre ja altistumisaika 15min menee rikki hetkessä. Eli kyllä, kierrän kaupan ihan normaalisti. En jää odottelemaan mihinkään vaan kerään tuotteet mitä tarvitsen ja teen vertailuni tasan niin pitkään kun haluan. Ja kyllä, pidän myös puhelinta, koska kauppalista on siellä.

Siinäkin mennään hysterian puolelle pahasti, kun toisen ihmisen normaalia elossa pitävää hengittämistä alkaa kutsua hönkimiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan