Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diplomi-insinööri Pasi ei saanut enää töitä – kouluttautuu nyt duunariksi IL

Vierailija
17.03.2021 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/f772bcd2-08c1-4869-8175-e1557ac841e8

Eipä ole akateeminen koulutus mikään avain loppuelämän onneen.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin rekrytoimassa Pasia, niin pitäisin hänen työhistoriaansa levottomana. Siellä täällä.

Vastaavanlaisen kaverin otin töihin, kiinnitin huomiota haastattelussa levottomaan työhistoriaan ja kysyin, että jaksaako olla samassa paikassa vaikkapa kolme vuotta, ettei heti tarvitse olla etsimässä uutta työntekijää. Lähti reilun vuoden jälkeen taas erityyppisiin tehtäviin. 

Levoton sielu taitaa olla Pasi, mutta onnea hänelle töiden etsintään.

Ei saa jämähtää yhteen paikkaan vaan pitää hankkia monipuolista koulutusta, eiku.... pitää olla pitkään samassa paikassa tai on levoton:D. Ottaisitko huomioon myös nykyajan pätkätyösuhteet. Vaikea olla kolmea vuotta jos palkkaa maksetaan 6 kk.

Jep. Mulla oli CV:ssä 3 työpaikkaa 10 vuodessa, viimeisimmässä olin ollut melkein 3 vuotta ja tehnyt siellä kolmea asiaa (koko ajan samassa tiimissä ja saman aihepiirin ympärillä), jotka olin esitellyt CV:ssä "ensin tein tätä, sitten tätä, nyt teen tätä".

Sain haastattelussa palautetta "kun sä olet vaihtanut töitä niin usein!"

Poistin sitten vähän työtehtäviä CV:stä. Toivottavasti ei jää joku paikka saamatta sen vuoksi ettenkö osaisi jotain, mitä oikeasti osaan ja olen tehnyt.

Onhan toi aika usein jos 3 vuoden välein vaihtaa. Työnantajan näkökulmasta kun katsoo kaiken sen ajan, rahan ja vaivan mitä tulee rekrytoinnista, perehdyttämisestä ja ajattelee, että 1-2vuotta menee kun työntekijä on saatu täysin ajettua hommiin sisään niin en ottaisi henkilöä jolla on taipumus vaihtaa työpaikkaa kolmen vuoden välein.

Vierailija
122/122 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

From diplom insinör to dunar

And from this is already 4 years's.

Normal Amk insinör has no chance to go even dunar..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan