Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko käytätte FFP2- tai FFP3-suojaimia kauppa-asioinneilla jms?

Vierailija
16.03.2021 |

?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä käytetä, koska kyse ei ole halusta vähentää sairastumisen riskiä. Kyseessä on tarve kuulua joukkoon ja signaloida olevansa kunnon ihminen. Tämä onnistuu kirurginmaskia käyttämällä.

Hengityssuojainta käytetään nimenomaan siksi, että halutaan suojata itseä. Kirurginmaskia tai kangasmaskia käytetään siksi, että halutaan kuulua joukkoon. 

No itse kyllä käytän siksi, etten tartuttaisi tietämättäni muita.

No mä taas en halua saada tartuntaa itse. Ja kun mulla ei ole tartuntaa, en voi tartuttaa muitakaan. 

Vierailija
82/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin käyttäjä. Kokeilepa joskus mennä vaikka kaupassa maskittoman jästipään ohi ja yskiä kovasti. Tulee kummasti vauhtia kinttuihin heillä. Vaikka niin uhoavat, etteivät usko saavansa tartuntaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sulkuaikana kenenkään ei pitäisi mennä ainakaan kauppaan! .

Kaupat ovat auki siksi, että valti ei pysty määräämään kauppoija suljettaviksi. Ei siksi että ihmiset kokoontuisiva kauppoihin, koska muualla ei vo kokoontua

Jos ei ollut sen verran suunnitelmallisuutta, että osasi ostaa kaikki tarvittavat ennen sulkua, niin on kaksi vahtoehtoa.

a. Tavaraa voi tilata kotiin kuljetettuna.

b. Voi olla syömättä. 3 viikkoa on mitoitettu sulkuajaksi siksi, että se on aika minkä pystyy olemaan vaikka syömättä, kunhan huolehtii veden saannista. 

Vierailija
84/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt. Olisi saatavilla viruksilta paljon paremmin suojaavia hengityssuojaimia ja te puhutte kangas- ja kirurginmaskien puolesta? Kertokaapa, miksi parempi suojain ei kelpaa?

Vierailija
85/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttäjä. Kokeilepa joskus mennä vaikka kaupassa maskittoman jästipään ohi ja yskiä kovasti. Tulee kummasti vauhtia kinttuihin heillä. Vaikka niin uhoavat, etteivät usko saavansa tartuntaa. :D

Voit toki tulla sen sinisen riepusi kanssa köhimään, jolloin voin ystävällisesti pyytää sinua pitämään hieman etäisyyttä. Näin olemme molemmat lisänneet mikrobikuormitusta välittömässä läheisyydessämme, vaikka sinun yskimättömyydelläsi ja minun puhumattomuudellani emme olisi altistuneet näille mikrobeille.

Et ole sen enempää suojassa kuin minäkään, ellet käytä oikeaa hengityssuojainta.

Vierailija
86/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toki tulla sen sinisen riepusi kanssa köhimään, jolloin voin ystävällisesti pyytää sinua pitämään hieman etäisyyttä. Näin olemme molemmat lisänneet mikrobikuormitusta välittömässä läheisyydessämme, vaikka sinun yskimättömyydelläsi ja minun puhumattomuudellani emme olisi altistuneet näille mikrobeille.

Et ole sen enempää suojassa kuin minäkään, ellet käytä oikeaa hengityssuojainta.

Awww... Sininen riepu, rätti, kuonokoppa, yhy yhy yyy. Tää keskustelu kai käsittelee ffp2-suojaimia. Ja oothan aika hupaisa tapaus, jos rupeat juttusille maskin suojissa yskivän henkilön kanssa ollessasi itse maskiton.

Vierailija
87/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Awww... Sininen riepu, rätti, kuonokoppa, yhy yhy yyy. Tää keskustelu kai käsittelee ffp2-suojaimia. Ja oothan aika hupaisa tapaus, jos rupeat juttusille maskin suojissa yskivän henkilön kanssa ollessasi itse maskiton.

Onko sinulla sitten todella se p2? Ja kyllä uskallan ja kehtaan kehottaa sinua yskimään hieman kauempana. Olen huomauttanut etäisyyksistä jo aiemmin, viimeksi viime viikolla Alepassa. En pelkää kanssaihmisiäni turhan tähden. Uskallatko sinä puhua, vai onko se passiivisaggressiivisesti yskiminen se ainoa tapa, jolla saat muihin minkäänlaista kontaktia? Toivottavasti ei.

Vierailija
88/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee päin yskijöistä mieleen syrjäytynyt ihminen.

Vierailija
89/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vielä. Vasta sitten kun on katu- ja siitepölyn aika. Ovella otan maskin sitten pois kun sisällä sellaista ei tarvitse.

Leppä kukkii jo Etelä-Suomessa. Just eilen aamulla huomasin työmatkalla bussin ikkunasta.

ohis

Juu mutta onneksi leppä ei aiheuta itselleni oireita.

Vierailija
90/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii se toisinkin päin ja ihan ilman yskimistä. Tässäkin huomasin selvästi kuinka yksi rouva jäi käytävän päähän odottamaan että siirryn pois. Luuli raukka etten huomaa.

Vierailija
91/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä FFP2 maskeja on muuten helppo desinfioida keittämällä.. eivät mene juuri miksikään keittämisen jälkeen

Vierailija
92/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt. Olisi saatavilla viruksilta paljon paremmin suojaavia hengityssuojaimia ja te puhutte kangas- ja kirurginmaskien puolesta? Kertokaapa, miksi parempi suojain ei kelpaa?

No, todellisuudessahan Suomessa on tätä koronaa todella vähän. Worldometersistä tarkasteltuna meillä on 1,2%:n epidemia. Ffp2 tekee paljon kovemman hengitysvasteen kuin nuo kevyemmät maskit. Ne kangasmaskitkin suojaavat jonkin verran, varsinkin muita ihmisiä. En halua tehdä roskaa tähän maailmaan.

Vierailija
93/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii se toisinkin päin ja ihan ilman yskimistä. Tässäkin huomasin selvästi kuinka yksi rouva jäi käytävän päähän odottamaan että siirryn pois. Luuli raukka etten huomaa.

Piti turvavälin, kuten fiksua on, mikäs tässä on pilkan aiheena?

Vierailija
94/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti turvavälin, kuten fiksua on, mikäs tässä on pilkan aiheena?

Mulle on kyllä ihan plussaa, jos kohde edes tajuaa, että yritän pitää reilun turvavälin. Toki, jos on sen verran mulkku, että tulee silti päin, niin voidaanhan sitä kissaa ja hiirtäkin leikkiä, mutta ei yhtään niin mulkeroa ole kyllä tullut vielä vastaan. 

Mutta en mä raukka ole, elän elämääni, mut mulla ei ole minkäänlaista tarvetta tunkea iholle, ja kauppaan varaan sen verran aikaa, että ei tarvitse juosta suuna päänä. 

Vierailija
95/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime maaliskuusta lähtien bussissa, junassa ja kaupassa pff2 tai 3 venttiilillä. Hyvä hengittää. Viime kesänä  menin ilmanmaskia  kun oli hyvä tilanne. JOskus harvoinkun bussissa on ollut vähän matkustajia joilla kaikilla maski niin köröttelen ilman maskia.

Olen lammas bää bääh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan