Joko käytätte FFP2- tai FFP3-suojaimia kauppa-asioinneilla jms?
Kommentit (95)
FFP2 , kauppa, metro, stadin keskusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä käytetä, koska kyse ei ole halusta vähentää sairastumisen riskiä. Kyseessä on tarve kuulua joukkoon ja signaloida olevansa kunnon ihminen. Tämä onnistuu kirurginmaskia käyttämällä.
Nääh just toisteperin. Olen pitänyt jo vuoden maskia ja suojakäsineitä. Olin ensimmäisiä ihmisiä varmasti Suomessa ketkä aloittivat itsensä suojaamisen. Niitä ketä alapeukutettiin tällä palstalla ja leimattiin hulluiksi, niitä joita ihmiset katsoivat kuin hullua kaupassa ja supisivat. Olin niitä jotka soitteli sukulaisille ja kertoi mitä on tulemassa, osa kuunteli osa räkänauroi. Olette nyt liittyneet ''hullujen'' joukkoon. Kaikki kävi toteen mitä sanottiin.
Itse asiassa suojahanskojen käyttö on yhä edelleen ja on ollut sitä koko ajan pitkälti turhaa. Sillä suojahanskat suojaavat tavallista kansaa vielä paljon vähemmän kuin maskit. Jotkut lääkärit sanoivat iltapäivälehtien uutisissa jo aikoja sitten, kuinka tavallisista kansalaisista vain hyvin harva osaa riisua suojahanskat siten, ettei pöpöt pääse leviämään.
Suojahanskojen osalta olenkin nähnyt, ettei niitä tavallisella kansalla nykyään enää juuri näykään, toisin kuin esim. vuosi sitten pahimpiin aikoihin.
Olen käyttänyt tänä vuonna kaupoissa, viime vuonna myös terveydenhuollossa ja metrossa ym. Onneksi ne ovat halventuneet. Muuten olen kotona enimmäkseen. Ulkoillessa en käytä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö niitä vain sen yhden käyttörupeaman (poikkeatte useammassa sisätilassa) vai uudelleen seuraavalla vastaavalla reissulla? Ja jos niitä suositellaan mahdolliseksi puhdistaa, puhdistatteko välillä?
Käytän vain yhden kerran. Hengityssuojain naamalle ja kun otan sen pois, laitan roskikseen.
No, lol en todellakaan. En käytä mitään makseja.
Ostaako kansa nää oikeesti omasta pussistaan? Lollero lol
En ole jaksanut vielä hankkia, kangasmaskeilla ja kirurginmaskeilla mennään. Ehkä hankin jos pitää taittaa joku pidempi matka julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä käytetä, koska kyse ei ole halusta vähentää sairastumisen riskiä. Kyseessä on tarve kuulua joukkoon ja signaloida olevansa kunnon ihminen. Tämä onnistuu kirurginmaskia käyttämällä.
Hengityssuojainta käytetään nimenomaan siksi, että halutaan suojata itseä. Kirurginmaskia tai kangasmaskia käytetään siksi, että halutaan kuulua joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö niitä vain sen yhden käyttörupeaman (poikkeatte useammassa sisätilassa) vai uudelleen seuraavalla vastaavalla reissulla? Ja jos niitä suositellaan mahdolliseksi puhdistaa, puhdistatteko välillä?
Käytän vain yhden kerran. Hengityssuojain naamalle ja kun otan sen pois, laitan roskikseen.
Rahan ja luonnon tuhlausta, näitä voi tutkitusti keitää ja käyttää uudelleen noin 10 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengityssuojainta käytetään nimenomaan siksi, että halutaan suojata itseä. Kirurginmaskia tai kangasmaskia käytetään siksi, että halutaan kuulua joukkoon.
No itse kyllä käytän siksi, etten tartuttaisi tietämättäni muita.
Kyllä vain. Suomalaiset JedXin suojaimet ovat olleet käteviä.
En vielä. Vasta sitten kun on katu- ja siitepölyn aika. Ovella otan maskin sitten pois kun sisällä sellaista ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan ja luonnon tuhlausta, näitä voi tutkitusti keitää ja käyttää uudelleen noin 10 kertaa.
Tiedän, mutta ei mulla ole rahasta pulaa. Nyt pandemian aikana on säästynyt jo 16 000 € enemmän kuin normaalisti. Enkä mä tarvitse hengityssuojainta edes joka kuukausi. Hyvin harva asia on sellainen mitä ei saa tilattua kotiinkuljetuksella.
Joskus vuodenvaihteessa aloin käyttää julkisissa ja kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein pidä ajatuksesta, että kattilasta höyrystyy mahdolliset virukset hengittämääni huoneilmaan.
Ja niiden maskien säilyttely.
Maskit ovat kuitenkin energiajätteeksi kelpaavia, kun vaan hoitaa ne roskiksiin eikä visko pitkin.
Vierailija kirjoitti:
En vielä. Vasta sitten kun on katu- ja siitepölyn aika. Ovella otan maskin sitten pois kun sisällä sellaista ei tarvitse.
Leppä kukkii jo Etelä-Suomessa. Just eilen aamulla huomasin työmatkalla bussin ikkunasta.
ohis
Käytän. Näitä on saanut lähikaupastakin jo pitkän aikaa. Helppo napata paketti mukaan.
Toki vaikka olen tällä tavoin suojannut muut ihmiset pärskeiltäni, toivon salaa, että jokainen tahallaan maskiton vänkyttäjä saa tartunnan. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein pidä ajatuksesta, että kattilasta höyrystyy mahdolliset virukset hengittämääni huoneilmaan.
Ja niiden maskien säilyttely.
Maskit ovat kuitenkin energiajätteeksi kelpaavia, kun vaan hoitaa ne roskiksiin eikä visko pitkin.
Höyrystyy? Meinaatko, että ne virukset kestävät kiehuvaa vettä?
Olet siis saanut maskiisi ennen näkemättömiä superviruksia, jotka eivät kuole kiehuvassa vedessäkään. Sellaisia superviruksia, jotka kuitenkin kuolevat ihmisen kehon kuumelämpötilassa, mutta eivät kiehuvassa vedessä...
Kotikaupungissani maskittomia ovat pultsarit, nistit, hihhulit ja lukutaidottomat/vähälahjaiset/kaikenlaiset keski-ikäiset ikuiset kymppiluokkalaiset.
En kuulu näihin ryhmiin, joten käytän maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh just toisteperin. Olen pitänyt jo vuoden maskia ja suojakäsineitä. Olin ensimmäisiä ihmisiä varmasti Suomessa ketkä aloittivat itsensä suojaamisen. Niitä ketä alapeukutettiin tällä palstalla ja leimattiin hulluiksi, niitä joita ihmiset katsoivat kuin hullua kaupassa ja supisivat. Olin niitä jotka soitteli sukulaisille ja kertoi mitä on tulemassa, osa kuunteli osa räkänauroi. Olette nyt liittyneet ''hullujen'' joukkoon. Kaikki kävi toteen mitä sanottiin.
Itse asiassa suojahanskojen käyttö on yhä edelleen ja on ollut sitä koko ajan pitkälti turhaa. Sillä suojahanskat suojaavat tavallista kansaa vielä paljon vähemmän kuin maskit. Jotkut lääkärit sanoivat iltapäivälehtien uutisissa jo aikoja sitten, kuinka tavallisista kansalaisista vain hyvin harva osaa riisua suojahanskat siten, ettei pöpöt pääse leviämään.
Suojahanskojen osalta olenkin nähnyt, ettei niitä tavallisella kansalla nykyään enää juuri näykään, toisin kuin esim. vuosi sitten pahimpiin aikoihin.
Tavallinen kansalainen oppii käyttämään myös suojahanskoja oikein kuten itsekin. Tavallinen kansalainen oppii käyttämään myös hengityssuojaimia ja maskeja oikein. Toki aina on niitä, jotka eivät vaivaudu tai halua.
Teen ruutupaperista maskin jos on pakko käyttää, suojaus samaa luokaa.