Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Helsingissä tehdään?

Vierailija
16.03.2021 |

Kävin tekemässä opintoni Lappeenrannassa, minkä jälkeen palasin maalle. Sen suuremmasta kaupungista ei ole asumiskokemusta.

Kiinnostaisi tietää, millaista on aktiivisen kaupunkilaisen elämä. Mitä teette? Jos teette paljon, mistä saatte siihen voimat? Jos käytte paljon tapahtumissa ja esimerkiksi ulkona syömässä, eikö se koskaan väsytä teitä?

Minulla on asiantuntijatyö ja rentoudun parhaiten tekemällä aktiivisesti jotain. Lenkittämällä ja kouluttamalla koiria, tekemällä hyvää ruokaa tai leipomalla tai rakentamalla esimerkiksi. En jaksaisi enää työpäivän jälkeen lähteä mihinkään.

Jos olet keskituloinen helsinkiläinen tai suuremman kaupungin eläjä, niin millaista elämäsi käytännössä on? Menetkö perjantai-iltana konserttiin, lauantaina museoon ja sunnuntaina maksulliselle brunssille vai miten elämäsi kulkee?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa täällä elää kyllä ihan samanlaista elämää kuin muuallakin Suomessa.

Vierailija
2/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliaikana se menee monella tuolla kuvaamallasi tavalla. Muuten Helsigissä tehdään samoja asioita kuin muuallakin, esim. Lappeenrannassa. Kesällä moni veneilee ja kalastaa, oleskelee rannoilla, käy urheilukilpailuissa ja -otteluissa, harrastaa itse liikuntaa jne. Helsingin etuna on tarjonnan runsaus. Kaupungissa on aina jotain pöhinää menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on runsaasti tarjolla kulttuurielämyksiä. Muuten se on aika pikkuruinen ja hassu, joskin ihan kiva ja siisti satamakaupunki. Ei Suomessa ole mitään suurkaupunkeja. Suomalaiset ovat edelleen metsäläiskansaa. Myös ne Helsingissä asuvat.

Terveisin yli 10 000 000 ihmisen kaupungista :)

Vierailija
4/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen elämää. Perjantaisin ollaan ilta kotona, woltataan hyvästä ravintolasta illallinen kun nyt ei ravintoloihin pääse. Viikonloppuisin harrastuksia, ehkä joku näyttely, tapahtuma. Jos siis ei olisi korona.

Vierailija
5/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan kulutan kulttuuri- ja ravintolapalveluja keskimääräistä paljon enemmän. Normaalioloissa käyn ulkona n. kolmena iltana viikossa. Käyn näyttelyissä, teatteri- ja tanssiesityksissä, leffassa, ulkona syömässä, tai tapaan ystäviä kävelyllä ja/tai kahvilla. Olen elänyt tällä tavalla koko aikuisikäni, eikä kyllästytä. Olen viisikymppinen.

Vierailija
6/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tuo "maksullinen brunssi". Niin kuin ilmaisia brunsseja tarjoiltaisiin kovin usein. 

Vierailija
7/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse asuin seitsemän vuotta Helsingissä, passivoiduin työn ja kodin huomaan. Kun muutin takaisin periferiaan, aktiivisuuteni taas palasi.

Kaipa tuon kaupunkielämässä viihtymisen ratkaisee se, onko enemmän kuluttaja vai toimija. Minä en esimerkiksi pidä matkustelusta, jos se ei sitten ole esimerkiksi polkupyöräreissu, jossa saa ponnistella ja jossa tekeminen on koko ajan aktiivista ajoittaisine telttamajoituksineen jne.

Kuuluin Helsingissä esimerkiksi melontaseuraan ja maksoin vuosimaksut, mutta vähäiseksi jäivät melonnat, koska olisi pitänyt jaksaa ensin matkustaa perille. On ihan eri asia nostaa kajakki kyytiin kotipihalta ja ajaa johonkin lähivesistöön.

Vierailija
8/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajellaan metrolla

Vierailija
9/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tuo "maksullinen brunssi". Niin kuin ilmaisia brunsseja tarjoiltaisiin kovin usein. 

Varmaan sillä tarkoitettiin ostettua brunssia. Monet tekevät brunssinsa itse ja jutun ydin on nimenomaan se itse tekeminen.

Vierailija
10/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisillä on useinḿmiten huumeongelma. Viemärivedet kertovat totuuden. MOT.

Äiti ihan oikeesti nyt se kännykkä kiinni. Taas oot ollu koko illan täällä.

Vierailija
11/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia lapsiperhearkea, mitä varmasti muuallakin Suomessa. Harrastuksia, lasten harrastuskuskauksia, mokkapalojen leivontaa turnauksien kahvilavuoroihin, ulkoilua, kavereiden näkemistä, sohvalla löhöilyä jne.

Kaupungin tarjonnan etuja on, että esim.leffaan pääsee helposti vaikka fillarilla tai skootilla ja kavereita nähdään kahviloissa tai ravintoloissa. Ja miehen kanssa yritämme ottaa pari kertaa vuodessa date-nightin eli lapset yökylään mummolaan ja me käymme vaikka teatterissa ja hyvin syömässä.

Voi että onkin ikävä elämää ennen koronaa!

Vierailija
12/12 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ratikoista. Ne haisevat liikaa siltä miltä kaupungin väki ei navetalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme