Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko käytätte FFP2- tai FFP3-suojaimia kauppa-asioinneilla jms?

Vierailija
16.03.2021 |

?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ffp2 maskeja nyt viikon verran töissä.

Olen opettaja ja olen 6-7h samassa pienessä tilassa vaihtelevan oppilasmäärän kanssa kerrallaan aina sen 45min. Turvavälejä on mahdoton noudattaa ja olen aina tuon 45min pienessä tilassa päivän aikana vähintään 60-80 lapsen kanssa.

Vierailija
22/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän fpp5 luokan maskeja 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän tuollasta EVVK1-maskia...

Kuinka ollakaan, samalta valmistajalta on myös tarjolla EVVK1-rokote, EVVK1-tehohoitopaikka ja EVVK2-tuhkaus ja -uurnapaikka. Nämä 2-palvelut vain lisämaksusta.

Vierailija
24/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi jostain sellaisen, jossa on hyvä venttiili, eikä näennäisesti suodattava. Ja saman voisi lukea ohjeesta.

Vierailija
25/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisi jostain sellaisen, jossa on hyvä venttiili, eikä näennäisesti suodattava. Ja saman voisi lukea ohjeesta.

Maskit on standardoitu, kannattaa tutustua niihin.

Vierailija
26/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö niitä vain sen yhden käyttörupeaman (poikkeatte useammassa sisätilassa) vai uudelleen seuraavalla vastaavalla reissulla? Ja jos niitä suositellaan mahdolliseksi puhdistaa, puhdistatteko välillä?

Vierailija
27/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kirurginmaskin sijaan käytän nykyään venttiilitöntä FFP2-maskia kaupassa ja varsinkin kaikilla pidemmillä muilla käynneillä, kun minulla on nyt paljon käyntejä terveydenhuollossa. Kirurgisia maskeja käytän enää vain hyvin lyhyillä reissuilla, esim pari minuuttia lähikaupassa hakemassa postipakettia (ennen vastaavilla reissuilla kangasmaskia).

Vierailija
28/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venttiili ei kai suodata yhtään mitään, ainoastaan päästää uloshengityksen ulos sellaisenaan.

Vierailija
29/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman maskia olen. En ole edes kokeillut.

Vierailija
30/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ollakaan, samalta valmistajalta on myös tarjolla EVVK1-rokote, EVVK1-tehohoitopaikka ja EVVK2-tuhkaus ja -uurnapaikka. Nämä 2-palvelut vain lisämaksusta.

Ihanaa, hysteerikot, ihanaa! 😍

Vierailija
31/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijon käyttää ff2 kun olen samassa tilassa muiden kera enemmän kuin 30min.

Pienentää taas riskiä hieman.  Saisivat vaan olla edullisempia niin käyttäisin aina, helpompi hengittää kuin siniset maskit:).

Vierailija
32/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Hölmönnäköisiä kuonokoppia. Mieluummin käyn kaupassa hiljaisena hetkenä.

Vierailija
33/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venttiili ei kai suodata yhtään mitään, ainoastaan päästää uloshengityksen ulos sellaisenaan.

Just noin! Venttiilimaski on varsinainen virussuihku.

Vierailija
34/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt jo miljardin kun en käytä maskeja.

Vierailija
35/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia ollenkaan ellen tee jotain puu/metallihommia.

CDC:n tutkimuksen mukaan maskin suojausteho koronaa vastaan on vain 1-2%.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7010e3.htm

Et todellakaan ymmärtänyt tuota tutkimustulosta oikein.

Kiitos hyvästä tutkimuslinkistä, siinä kerrotaan, miten maskit auttavat tartuntojen vähenemisestä. Ymmärrän, että prosenttilaskut on joskus vaikeita.

Vierailija
36/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijon käyttää ff2 kun olen samassa tilassa muiden kera enemmän kuin 30min.

Pienentää taas riskiä hieman.  Saisivat vaan olla edullisempia niin käyttäisin aina, helpompi hengittää kuin siniset maskit:).

Niitä voi desinfioida uunissa 70 asteessa ja puolustusvoimien tapaan vetyperoksidilla.

Vierailija
37/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn!

Vierailija
38/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia. Käyn kaupassa noin kolmen viikon välein aamuvarhaisella. Suuressa prismassa on yleensä esim. tiistaiaamuna max. 10 asiakasta. Helppo pitää monen metrin etäisyys, en yski, aivastele tai puhu. Itsepalvelukassalla maksan. Viivyn kaupassa 15 min. Täällä on aika vähän koronaa, itse sairastin sen lievänä muutama kk sitten.

Vierailija
39/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä käytetä, koska kyse ei ole halusta vähentää sairastumisen riskiä. Kyseessä on tarve kuulua joukkoon ja signaloida olevansa kunnon ihminen. Tämä onnistuu kirurginmaskia käyttämällä.

Nääh just toisteperin. Olen pitänyt jo vuoden maskia ja suojakäsineitä. Olin ensimmäisiä ihmisiä varmasti Suomessa ketkä aloittivat itsensä suojaamisen. Niitä ketä alapeukutettiin tällä palstalla ja leimattiin hulluiksi, niitä joita ihmiset katsoivat kuin hullua kaupassa ja supisivat. Olin niitä jotka soitteli sukulaisille ja kertoi mitä on tulemassa, osa kuunteli osa räkänauroi. Olette nyt liittyneet ''hullujen'' joukkoon. Kaikki kävi toteen mitä sanottiin.

Vierailija
40/95 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan käyttänyt FFP2, välillä FFP3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi