Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko käytätte FFP2- tai FFP3-suojaimia kauppa-asioinneilla jms?

Vierailija
16.03.2021 |

?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Käyn kaupassa aamulla ja sillon siellä ei ole muita kuin minä ja kauppias.

Eikä täällä edes ole koronaa.

Vierailija
42/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellet maksaa Kiinalle maskisuojelurahaa, vaikka se yksinomaan on pistänyt sinut kotiisi lukkojen taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalasitkin tarvitsee. Silmän limakalvo on yksi tartuntaväylä.

Vierailija
44/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

FFP-maskeja on parikymmentä jemmassa, vielä en ole käyttänyt. Mukavampi vain pysyä poissa ihmisvilinöistä.

Ensi viikolla hammaslääkäri, siellä se kai täytyy naamalle laittaa jos joutuu odottamaan aina myöhässä olevaa lekuria, muuten ajattelin ajoittaa niin että kävelen ovesta ihan tasan samaan aikaan kuin aikani alkaa.

Vierailija
45/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käytän. Mukavaa, kun niissä ei tarvitse lenkkiä panna korvan taakse, vaan voi sillä jatkohakasella pitää vaikka lenkkejä niskassa tai takaraivolla. Ja onhan nuo kuonokopat aika tiiviitä verrattuna muihin maskeihin. 

Vierailija
46/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimalasitkin tarvitsee. Silmän limakalvo on yksi tartuntaväylä.

Paitsi jos kulkee silmät kiinni.

Vierailija
47/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt nyt muutaman viikon käydessäni kaupassa yhtään pidemmin. Asun Turussa, virusmuunnos on täällä jo se hallitseva virus. En kyllä saa ffp2-maskiakaan täysin tiiviisti kasvoilleni, mutta lienee silti huomattavasti tehokkaampi kuin kirurginen maski. Täällä kyllä huomaa, että ffp-maskeja näkee jo paljon enemmän kaupoissa, ei valtavirtaa missään tapauksessa, mutta ovat ne lisääntyneet.

Vierailija
48/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyyden rajat kirjoitti:

Harva käyttää itseään suojaavaa FFP3-maskia, koska on mukavampaa vaatia muilta epäitsekkyyttä kuin tehdä jotain itse.

Olen raskaana, niin en voi käyttää. 

Vierailija
49/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lokakuusta lähtien. 

Vierailija
50/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellet maksaa Kiinalle maskisuojelurahaa, vaikka se yksinomaan on pistänyt sinut kotiisi lukkojen taakse.

Mun maskit on kyllä ihan toiselta puolelta palloa. Ei olleet halvinta kamaa, mutta parhaasta päästä ja kestotuotteita. 

Turha siis tulla ainakaan minulle räksyttämään, että maailma tuhoutuu maskieni takia. 

Onhan siinä huoltamisensa, mutta eipä sitä nykyään tuu niin kauheasti koronavaarallisissa paikoissa liikuttua, joten kyllä sen kanssa pärjää. 

Vierailija
51/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keuhkorutto rantautuu kaupunkiin, siirryn heti FFP3-maskiin.

Vierailija
52/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt koko ajan. Keväällä jo.

Vierailija
53/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, käytän toisen mailmansodan aikaista kaasunaamaria.

Vierailija
54/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On käytetty jo alusta saakka, eli viime keväästä lähtien. Käytin maskia (silloin käytin jotain muuta) myös sikainfluenssan aikaan (todennäköisesti itsellä olikin ko. sairaus, mutta ei testattu), mutta lääkäriltä tuli silloinkin ivaukset, kun sitä vastaanotollakin käytin ja vastaanotollakin vain hyppyytettiin, joten samalla vaarannettiin myös muita kanssaihmisiä. (Itseäni on siis kohdeltu melko huonostikin, ei tosin ihan aina, varsinkin lääkärien toimesta. Olkaa kaikki onnellisia, joita kohdellaan (myös muiden ihmisten toimesta) ja hoidetaan tosi hyvin. Itse en ole niin onnekas ihminen.)

Vierailija
55/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä käytetä, koska kyse ei ole halusta vähentää sairastumisen riskiä. Kyseessä on tarve kuulua joukkoon ja signaloida olevansa kunnon ihminen. Tämä onnistuu kirurginmaskia käyttämällä.

Sellainen edgy teini siellä.

Vierailija
56/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä käytetä, koska kyse ei ole halusta vähentää sairastumisen riskiä. Kyseessä on tarve kuulua joukkoon ja signaloida olevansa kunnon ihminen. Tämä onnistuu kirurginmaskia käyttämällä.

Sellainen edgy teini siellä.

Älä jätä päivätyötäsi, vaikka sinulle tarjoutuisi paikka nettipoliisin profiloijana. Ja kyllä, vain p3-tason hengityssuojain suojaa viruksilta. Tuo kirurginmaski ei sitä tee siinä määrin kuin moni kuvittelee.

T: Ei edgy teini, vaan 39-vuotias bioanalyytikko

Vierailija
57/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyden rajat kirjoitti:

Harva käyttää itseään suojaavaa FFP3-maskia, koska on mukavampaa vaatia muilta epäitsekkyyttä kuin tehdä jotain itse.

Olen raskaana, niin en voi käyttää. 

Neljä alapeukkua? 

Ei olisi pitänyt raskautua? Pitäisi silti käyttää maskia, vaikkei suositella? Pitäisi pysyä kotona? Jälkimmäiseen pyrin, mutta eihän se nyt ihan täysin onnistu. 

Vierailija
58/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt selvä että ainoa vaihtoehto on se sininen kansanmaski. Kun muillakin on. Tai jos et voi käyttää sitä, käytä visiiriä. Tärkeintä on kuulua joukkoon ja muu on loukkaavaa. Vaikka se muu olisi tuliterä kaasunaamari.

Vierailija
59/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa uimalasit!

Ilmassa leijuvat mikroskooppiset virusaerosolit tarttuvat silmän limakalvoihin ja siirtyvät kyynelkanavista nenänieluun

Vierailija
60/95 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, enkä aio käyttää. Käytän kertakäyttöistä kirurginmaskia, joka suojaa muita. Omaa suojaa en tarvitse, koska en pelkää koronaa, eikä se ole minulle vakava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi