Olenko ainoa sinkkunainen, joka antaisi mitä vain jos voisi asun okt-talossa?
Tällä hetkellä asun (rahatilanne huono) rivarissa, inhoan tätä!!!
Inhoan sitä, että naapurit tietävät koska olen kotona ja että minä tiedän heistä tahtomattani saman.
Inhoan sitä, että kaikkia ääniä saa varoa..
Inhoan sitä, että öisin (välillä vaivaa unettomuus, ei ole kivaa) saa rajoittaa kaikkea tekemistä.
Inhottavaa, vaikka oisit kuinka pirteä niin mitään ett voi oikein hiljaisuuden jälkeen tehdä - naapurit pakko ottaa huomioon ja hiipiä omassa kodissaan..
Inhoan huonoa omaatuntoa esim siivouksesta - nyt äärimmäinen pyykkivuori ja seinänaapuri ei oikein arvosta pyykkäystä...
Koko ajan ketuttaa jokin, joko omat tai naapurien äänet!
Okt talon työt tuttuja lapsuudesta, jos sopivan vuokratalon (lainaa en saa) joskus löydän, missä minulla kustannusten!/vuokran jälkeen varaa asua niin häipyn tästä alta aikayksikön!
Kuitenkin läheisissä tämä (yksinasuva nainen haluaa päästä okt-taloon vuokralle) herättää kummastusta/pilkkaa..
Huoh, en tiedä.
Onko teistä jotenkin outoa?
Kommentit (82)
En kyllä tunnista mitään noista ap:n ongelmista näin rivitaloasukkina. En todellakaan tiedä milloin naapurit on kotona, ei tarvitse hiipiä, saa pestä pyykkiä milloin huvittaa, naapurista kuuluu joskus jotain pientä ääntä mutta ne peittyy kyllä omiin elämän ääniin. On oma piha, jossa voi pitää pientä lavatarhaa ja grillata jos huvittaa.
Mutta silti kaipaan omakotitaloon. Oma tupa ja oma lupa, isompi piha ja enemmän tilaa kaikkeen. Tykkään pihatöistä ja olisi ihanaa laittaa vaikka oma kasvihuone. Ja koirallekin olisi kiva kun mahtuisi juoksentelemaan pihalla. Rivarissa ei oikein ole tilaa vaikkapa nikkarointiin, omakotitalo autotalleineen olisi kiva.
Tsempit ap:lle. Minä ajattelen yksin omakotitalossa asuvasta naisesta, että siinäpä toimelias ja aikaansaava nainen, vain positiivisia ajatuksia siis. Yksi työkaverini asuu yksin vanhassa hirsitalossa maalla, remppailee sitä ja pitää eläimiä. Ja nauttii siitä! Eipä ainakaan käy aika pitkäksi.
En muuttaisi vaikka maksettaisiin. Tuntisin itseni tosi yksinäiseksi siellä. Minusta on mukavaa kun kuulen ääniä rappukäytävässä ja naapurin kanssa tulee juteltua joskus. Meillä on kiva suojaisa piha tässä, jossa tulee vietettyä aikaa, mutta ei tarvitse hoitaa pihatöitä.
Maaseudulta voi vuokrata talon jo 300 eurolla. Palvelut voi olla kaukana, mutta rauhassa saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, musta omakotitalon valtava työmäärä ja kulut vaikuttaa siltä että elämässä ei ehdi muuta kuin hoitaa sitä taloansa ja ansaita lisää rahaa sen loputtomaan hoitoon.
Lumityöt monta kuukautta putkeen, nurmikot, vesiputket, sähköt, katto,... Miten ihmiset jaksaa?
Aika surkeata rakentamista jos vesiputkia, sähköjä ja kattoa tarvii koko ajan korjailla. Mainittujen kohteiden remppausväli on noin 20 - 30 vuotta, joskus pitempikin. Eli rempata tarvii ehkä 1 kerran elämässä. Mitä tulee puutarhatöihin niin ne ovat lähinnä harrastus ja mitä parhainta mielenterapiaa.
En kyllä ymmärrä näitä puheita, että jotain häiritsisi omakotitaloasuminen erityisesti yksin? Millaisia tuttavia tai sukulaisia teillä on? Mulle ainakin ihan sama missä kukanenkin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana jotenkinnonnouto oletus, miten yksin asuvalle riittää (muka) se yksiö/kaksio, siihen ei kannata takertua vaan etsiä se itselle sopivin asumismuoto! T asun itse yksin omassa talossa, muiden mielipiteet ei enää jaksa kiinnostaa ja näytän sen myös.
Siis olitko aluksi muuttamatta omakotitaloon toisten mielipiteiden vuoksi? Siis ihan oikeasti? Mulle ei tulisi edes mieleenkään ajatella mitä muut ajattelevat asumisestani.
Meitä on kaksi ja olemme lapsettomia. Muutimme alle kuusikymppisenä pikkukaupunkiin ja rakennutimme uuden pienen talon jossa on iso tontti, koska pidämme puutarhatöistä ym. koska se on niin rentouttavaa ja voi pistää aivot narikkaan. Emme viihdy kuntosaleilla, sekä tykkäämme omasta rauhasta.
Monet paheksumiset. "Kyllä tuossa iässä pitäisi muuttaa kerrostaloon. Eikös sitä jo pitäisi päästä helpommalla. Ja ne lumityöt! Kyllä minä tiedän, ei se puutarhanhoito ole mikään harrastus, se on kovaa työtä jne. " Itse asuvat ok-taloissa.
Meillä on kaunis talo ja kaunis piha ja ollaan tyytyväisiä omaan elämäämme.
Itse emme valita. Ei voi kun ihmetellä, mikä saa toisen ihmisen valittamaan toisen puolesta ja arvostelemaan elämäntapaa. Mutta se siitä. Pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on kaksi ja olemme lapsettomia. Muutimme alle kuusikymppisenä pikkukaupunkiin ja rakennutimme uuden pienen talon jossa on iso tontti, koska pidämme puutarhatöistä ym. koska se on niin rentouttavaa ja voi pistää aivot narikkaan. Emme viihdy kuntosaleilla, sekä tykkäämme omasta rauhasta.
Monet paheksumiset. "Kyllä tuossa iässä pitäisi muuttaa kerrostaloon. Eikös sitä jo pitäisi päästä helpommalla. Ja ne lumityöt! Kyllä minä tiedän, ei se puutarhanhoito ole mikään harrastus, se on kovaa työtä jne. " Itse asuvat ok-taloissa.
Itse emme valita. Ei voi kun ihmetellä, mikä saa toisen ihmisen valittamaan toisen puolesta ja arvostelemaan elämäntapaa. Mutta se siitä. Pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Siis kuka tuollaista sanoi? Sukulainen osti mummonmökin hieman yli 60-vuotiaana ja kaikki vain ihastelivat kuinka ihana paikka. Nyt on asunut siellä jo yli 10 vuotta tyytyväisenä.
Ostin itselleni ja lapselleni talon maalta 40-vuotislahjaksi. Hyvin on mennyt. En osaa rempata. Ostin uudehkon, ettei tarvitse.
Pikkujuttuja pitänyt pyytää miesystävältä ja isältä. Jos lumivallit tulevat liian korkeiksi minun kolata tai tarvin isompia kaivuhommia puutarhassa, maksan pyytämäänsä pientä palkkaa paikallisille 4H-teiniyrittäjille.
Todella mukava asumismuoto, paljon tilaa, iso piha, saan tulistella (mutta ei ole pakko lämmityksen vuoksi) ja töihin kohtuullinen 30 min ajomatka. Naapurissa luomukanala :)
Kesäisin ollaan paljon pihassa, tykkään pihanlaitosta. Tänne mahtuu sulassa sovussa hyvin trampoliinit sun muut pallopelit ja minun kukkahommat.
Naapurin lapsenlapsille maksan ruohonleikkuusta ihan siksi, että siinä menee työntäen 2h 40min ja vielä pieni lapseni ei niin kauaa viihdy yksin. (Ensi kesänä ajattelin maksaa mieluummin lapsenlikalle ko.ajalle niin saan liikuntaa.)
Olen tavallinen keskituloinen nainen, jolla tietysti menee kaikki rahat tähän. Mutta pärjään ja olen nähnyt nuorempana maailmaa ihan riittämiin vähäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse emme valita. Ei voi kun ihmetellä, mikä saa toisen ihmisen valittamaan toisen puolesta ja arvostelemaan elämäntapaa. Mutta se siitä. Pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.Siis kuka tuollaista sanoi? Sukulainen osti mummonmökin hieman yli 60-vuotiaana ja kaikki vain ihastelivat kuinka ihana paikka. Nyt on asunut siellä jo yli 10 vuotta tyytyväisenä.
Sukulaiset. On myös olemassa kateellisia sukulaisia. Vaikka itsellä olisi kaikki, niin toisella ei saisi olla mitään. Meillä vieraat ihmiset kyllä ihastelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse emme valita. Ei voi kun ihmetellä, mikä saa toisen ihmisen valittamaan toisen puolesta ja arvostelemaan elämäntapaa. Mutta se siitä. Pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.Siis kuka tuollaista sanoi? Sukulainen osti mummonmökin hieman yli 60-vuotiaana ja kaikki vain ihastelivat kuinka ihana paikka. Nyt on asunut siellä jo yli 10 vuotta tyytyväisenä.
Sukulaiset. On myös olemassa kateellisia sukulaisia. Vaikka itsellä olisi kaikki, niin toisella ei saisi olla mitään. Meillä vieraat ihmiset kyllä ihastelee.
Ovatko he puhuneet juuri teistä vai lopulta vain itsestään tyyliin itse en kyllä jaksiasi tuossa iässä enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko he puhuneet juuri teistä vai lopulta vain itsestään tyyliin itse en kyllä jaksiasi tuossa iässä enää?
Nimenomaan meistä. Ja vuodesta toiseen. No, ehkä ei ole normaalia että joku tykkää puutarhatöistä, lumitöistä ym. Meidän pitäisi valittaa, koska itselle on ilmeisesti pakkopullaa. Meillä on paljon pensaita, kukkia ja todella kaunista, mutta huomion saattaa herättää vain se yksi rikkaruoho siellä kukkapenkissä. Aina löytyy jotain moitittavaa. No, on meillä mukaviakin sukulaisia. Itse olemme tyytyväisiä kun olemme terveitä ja hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan meistä. Ja vuodesta toiseen. No, ehkä ei ole normaalia että joku tykkää puutarhatöistä, lumitöistä ym. Meidän pitäisi valittaa, koska itselle on ilmeisesti pakkopullaa. Meillä on paljon pensaita, kukkia ja todella kaunista, mutta huomion saattaa herättää vain se yksi rikkaruoho siellä kukkapenkissä. Aina löytyy jotain moitittavaa. No, on meillä mukaviakin sukulaisia. Itse olemme tyytyväisiä kun olemme terveitä ja hyvässä kunnossa.
No onpas ikäviä sukulaisia sitten. Meidän suvussa yritetään löytää aina jotain hyvää sanottavaa ja kannustetaan.
No miksei asu? Mun eka oma asunto oli talo maalta. Kyllä nainen pärjää siinä missä mieskin. Paremminkin, kun uskaltaa etsiä tietoa, eikä tee mutulla sinne päin.
Apua, just olen suunnittelemassa hankkivani rivariasunnon, että saa asua vähän "reilummin", eli ettei tarvitse niiin varoa tekemisiä! Onko niissäkin niin huonot äänieristeet? Kai nyt askeleet ei kuulu, en jaksa enää hiippailla!
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Itse olen yksin asuva kanssa, mutta omakotitalossa asun, tosin taloa varten hain lainaa.
Eikö maaseudulla ainakin jossain vuokratakin omakotitaloja? Tosin en tiedä missäpäin suomea asut, mutta ainakin syrjäisemmillä paikoilla voi tarjontaa olla enemmän?
Ja ei, ei ole minusta mitenkään outoa. Oudompaa oisi, jos joku viihtyisi kerros tai rivitalossa. Oma tupa oma lupa - ajattelu minulle tärkeintä, eli minusta et ole mitenkään outo!
Kerrostalossaviigdyn hyvin, rivariin en muuttaisi.
Asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa ilman seinänaapureita. Omalta osalta ihan täydellinen asumismuoto. Lähellä palveluita, mutta tuossa vieressä on kuitenkin hyvät ulkoilumaastot. En kyllä tästä omakotitaloon lähtisi.
Ap:n sukulaiset ivaavat ajatusta okt:hen muutosta? Tyhmiä sukulaisia. Just niitä joille naiset ovat avuttomia olentoja, jotka ei saa lamppua kattoon.
Sensijaan että ap valittaa elämäänsä, niin vuokraat sen talon. Vuokraovi.comissa on tällä hetkellä tarjolla 76 omakotitaloa, joiden kuukausivuokra on enintään 700€/kk. Valitse mieleinen.
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot