Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa sinkkunainen, joka antaisi mitä vain jos voisi asun okt-talossa?

Vierailija
16.03.2021 |

Tällä hetkellä asun (rahatilanne huono) rivarissa, inhoan tätä!!!

Inhoan sitä, että naapurit tietävät koska olen kotona ja että minä tiedän heistä tahtomattani saman.

Inhoan sitä, että kaikkia ääniä saa varoa..

Inhoan sitä, että öisin (välillä vaivaa unettomuus, ei ole kivaa) saa rajoittaa kaikkea tekemistä.

Inhottavaa, vaikka oisit kuinka pirteä niin mitään ett voi oikein hiljaisuuden jälkeen tehdä - naapurit pakko ottaa huomioon ja hiipiä omassa kodissaan..

Inhoan huonoa omaatuntoa esim siivouksesta - nyt äärimmäinen pyykkivuori ja seinänaapuri ei oikein arvosta pyykkäystä...

Koko ajan ketuttaa jokin, joko omat tai naapurien äänet!

Okt talon työt tuttuja lapsuudesta, jos sopivan vuokratalon (lainaa en saa) joskus löydän, missä minulla kustannusten!/vuokran jälkeen varaa asua niin häipyn tästä alta aikayksikön!

Kuitenkin läheisissä tämä (yksinasuva nainen haluaa päästä okt-taloon vuokralle) herättää kummastusta/pilkkaa..

Huoh, en tiedä.

Onko teistä jotenkin outoa?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Itse olen yksin asuva kanssa, mutta omakotitalossa asun, tosin taloa varten hain lainaa.

Eikö maaseudulla ainakin jossain vuokratakin omakotitaloja? Tosin en tiedä missäpäin suomea asut, mutta ainakin syrjäisemmillä paikoilla voi tarjontaa olla enemmän?

Ja ei, ei ole minusta mitenkään outoa. Oudompaa oisi, jos joku viihtyisi kerros tai rivitalossa. Oma tupa oma lupa - ajattelu minulle tärkeintä, eli minusta et ole mitenkään outo!

Vierailija
2/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä seinät paperista vai mitä ihmettä? Kuulostaa kyllä vähän hysteeriseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan omaa rivariasuntoani päädyssä, tontin kulmauksessa, omassa rauhassa.

Vierailija
4/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä seinät paperista vai mitä ihmettä? Kuulostaa kyllä vähän hysteeriseltä.

No melko hyvin tästä(kin) äänet loppujen lopuksi kuuluu, tosin olen asunut vieläkin pahviseinäisemmissä taloissa. Yksinkertaisesti vain ketuttaa jo kaikki kommuunielämä:(

Ap

Vierailija
5/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn välillä kerrostalossa, mutta en voisi kuvitellakaan muuta asumismuotoa kuin omakotitaloasuminen!

Vierailija
6/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä lapsia, mutta sinkku olen. Ja eron jälkeen en todellakaan halunnut enää kerrostaloon. Onneksi asun pienellä paikkakunnalla, joten löysin todella halvan talon. Ja tietenkin syynättiin talo kunnolla läpi sukulaisten kanssa ja tiedossa oli kyllä pari vähän isompaa remonttia. Toinen jo hoidettu. Toinen ei niin kiireinen. On tullut muutama ihmettely joiltain deiteiltäni, mutta siinähän ihmettelee. Itse kuitenkin hoidan täällä kaikki hommat. Remonttiin sitten ammattilaiset, itse olen kyllä vähän pintoja maalannut.

Vierailija
7/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vain siis antaisit? Eli vaikkapa sielusi myisit paholaiselle? :O

Vierailija
8/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut osakehuoneistossa ja vuokralla. Sain tarpeekseni naapureiden äänistä ja yhtiövastikkeista. Ostin edullisen ok-talon Nokialta 150K. Hiukan tarvii tehdä remonttia, mutta saa mm. soittaa musiikkia hanat kaakossa. Suosittelen, olen tosin sinkkumies.

Vierailija
9/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna sitä "mitävaan" niin saat sen talosi.

Vierailija
10/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli annat pillua, että saat asua mun okt:n kellarissa?? Tervetuoa!

Vierailija
11/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 48 vuotta kirjoitti:

No anna sitä "mitävaan" niin saat sen talosi.

Tää on kyllä totta. Tein ehkä kuukauden tuota hommaa ja sain siitä sen verran, että ois maksanut vuoden lyhennykset. Helpointa rahaa ikinä, varmaan taas jossain vaiheessa aktivoidun.

Vierailija
12/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eron jälkeen asuin lapsen kanssa rivarissa eikä se kyllä ollut mun juttu. Exän ja lapsen kanssa asuttiin kerrostalossa ja se oli vielä pahempi juttu. Olin kuitenkin työtön ja sen jälkeen opiskelija niin ei todellakaan ollut varaa omakotitaloon. Ei siis edes vuokralle mennä.

Kun tapasin nykyisen mieheni, niin muutimme alle vuoden seurustelun jälkeen yhteen vuokraamaamme omakotitaloon. Siinä asuimme vuoden kunnes ostimme oman talon. Nyt on ihanaa kun saa olla omassa rauhassa. Lapsuuteni ja nuoruuteni vietin omakotitalossa maaseudun rauhassa joten se on se mikä on mun sydäntä lähellä.

Vierailija
13/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan ainoa sinkkunainen koko maailmassa, joka haaveilee okt-asumisesta.

Vierailija
14/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tuo ”omakotitalotalo” (okt-talo).

No, asiaan. Et ole ainoa. Kaikki eri asumismuodot kokeilleena tulin samaan tulokseen. Minulle sopii vain omakotitaloelämä. En kerta kaikkiaan viihdy yhteisöllisessä asumisessa.

Aivan hyvin voit muuttaa omaan taloon yksinkin. Jos et halua asua Helsingissä, se tuskin tulee paljon kalliimmaksikaan. Talon hankintahinta voi olla korkeampi kuin osakkeen, mutta kalliita yhtiövastikkeita ja toisten asukkaiden laiminlyöntejä ei toisaalta tarvitse maksella ikinä.

Omassa talossa voi niin paljon vaikuttaa kulurakenteeseen omalla käytöksellään. Kun kierrättää jätteet ja kompostoi, lämmittää järkevästi, korjaa ja huoltaa ajoissa itse kaiken mitä voi jne. pystyy säästämään valtavasti ja nauttimaan omasta rauhasta ja asumisen vapaudesta.

Vierailija
15/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin talon kaupungista ja muutin maalle rivariin. Ei ole omaa taloa eikä kaupunkia ikävä.

Vierailija
16/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse okt tuon takia.

t. kerrostalossa jossa toimiva äänieristys asuva

Vierailija
17/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myin talon kaupungista ja muutin maalle rivariin. Ei ole omaa taloa eikä kaupunkia ikävä.

Jatkan vielä että maalla se onkin eriasia rivarissa asua ainakin täällä. Naapureita en juurikaan näe koskaan enkä ole sanaakaan puhunut kenenkään kanssa mikä on hyvä koska maalle muutin siksi että on ihanan hiljaista ja rauhallista ja saan olla täysin rauhassa:)

Vierailija
18/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok-talo on mukava, ei tarvitse varoa ääniä iltaisin/öisin. Ostin Ok-talon, koska iso ja äänekäs flyygeli vaatii ison olohuoneen ja sitä soitetaan silloin kun huvittaa, useita tunteja päivässä/illassa/yössä, milloin milloinkin.

Vierailija
19/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tosin sillä erotuksella että asun kerrostalokaksiossa. Tämä asumismuoto ei siis millään muotoa ole "minua" vaan kaipaan omaa rauhaa ja sitä, että pääsen ovesta suoraan omalle pihalle ilman että ainuttakaan naapuria on normaalilla kuulo- tai näköetäisyydellä. 

Haluan oman pihan, kukkapenkkejä, marjapensaita ja TILAA. Rivarikaan ei siis ole vaihtoehto.

Ikisinkkuna ja pätkätyöttömänä ei onnistu ikinä.

Vierailija
20/82 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksin ok-talossa asuva nainen. Talo oli vanha ja aika halpa suurehkon kaupungin taajamassa joten yksinkin riitti raha ostoon, mutta sitä huolten määrää mitä remonteista piisannut. Nykyään mietityttää paljon, uskallanko ikinä myydä taloa siinä pelossa, että ostajat haastaa käräjille. Ihan varmasti löytyy piilovikaa jos tarpeeksi tonkii rakenteita. Oma rauha on kyllä, rahat on riittäneet elämiseen muttei kaikkiin remontteihin. On puutarha ja lemmikkieläimiä ja monta huonetta omassa käytössä. Saa tömistellä ja möykätä. Kaikissa asumismuodoissa on hyvät ja huonot puolensa.