Olenko ainoa sinkkunainen, joka antaisi mitä vain jos voisi asun okt-talossa?
Tällä hetkellä asun (rahatilanne huono) rivarissa, inhoan tätä!!!
Inhoan sitä, että naapurit tietävät koska olen kotona ja että minä tiedän heistä tahtomattani saman.
Inhoan sitä, että kaikkia ääniä saa varoa..
Inhoan sitä, että öisin (välillä vaivaa unettomuus, ei ole kivaa) saa rajoittaa kaikkea tekemistä.
Inhottavaa, vaikka oisit kuinka pirteä niin mitään ett voi oikein hiljaisuuden jälkeen tehdä - naapurit pakko ottaa huomioon ja hiipiä omassa kodissaan..
Inhoan huonoa omaatuntoa esim siivouksesta - nyt äärimmäinen pyykkivuori ja seinänaapuri ei oikein arvosta pyykkäystä...
Koko ajan ketuttaa jokin, joko omat tai naapurien äänet!
Okt talon työt tuttuja lapsuudesta, jos sopivan vuokratalon (lainaa en saa) joskus löydän, missä minulla kustannusten!/vuokran jälkeen varaa asua niin häipyn tästä alta aikayksikön!
Kuitenkin läheisissä tämä (yksinasuva nainen haluaa päästä okt-taloon vuokralle) herättää kummastusta/pilkkaa..
Huoh, en tiedä.
Onko teistä jotenkin outoa?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap olla se häirikkö, jonka yöaikainen elämä häiritsee naapureita. Mitä ihmettä sun pyykinpesusi muuten naapureille kuuluisi?!
En todellakaan ole häirikko, pikemminkin liian kiltti.
Tämä on huono yhdistelmä sillä en ole hyvä pitämään puoliani (esim jos naapuri häiriköi) ja koko ajan mietin, häiritsenkö itse (päivisin) naapureita..
Yhdistelmä on aika ahdistava, ei tästä pääse opettelullakaan (koitettu on) oikein eroon enkä osaa "elää" kunnolla kodissani:(
Huono äänieristys ei auta asiaa, siksi okt haave on niin kova.
Ap
Kaipaan itsekin omaan taloon, joten ymmärrän ap:ta. Kaikinlainen kommuunielämä on rasittavaa, äänieristyksistä ei koskaan voi esim tietää varmuudella.
Näyttöpäivänä kunntuppaa olemaan hiljaista - yleensä se totuus (jos äänieristeet huonot) tulee ilmi vasta kun kämppä on ostettu/vuokrattu virallisesti.. Samoin vaikka oisi hyvät eristeet, niin yksikin huono naapuri riittää pilaamaan kaiken.
Asun itse avioliitossa, lapset jo aikuisia. Silti vaikka meitä on kaksi niin jostakin niitä ihmettelijöitä löytyy. Meillä riitti se, kun kerroimme myyvämme talon ja ostavamme uuden omakotitalon, joka pienempi ja siten halvempi.
Emme tarvitse näin paljoa tilaa. Mutta hirvittävästi se tuntuu toisia ihmisiä kaivelevan, miksi emme VOI muuttaa kerros tai rivitaloon! Lopulta uhkasin miehen kanssa panna välit poikki pariin ihmiseen, jos päänaukominen ei lopu..
Me muutamme omakotitaloon, koska haluamme ja mikään muu vaihtoehto EI sovi minulle eikä miehelleni. Täytyy osata olla jämäkkä ja puolustaa mielipiteitään, ei kaikkien tarvitse asua (vaikka oisi yksinkin) jossain kerrostalossa/rivarissa pienessä asunnossa.
Toivon todella, että saat ap jostain sinulle sopivan talon!
Mietin jonkinkin aikaa mitä ajatuksia tai mielleyhtymiä yksin omakotitalossa asuva minussa herättää. Olen aina ajatellut sen positiivisesti. Etenkin jos asuja on nainen. Siinä on jotakin hellyttävää. Ehkäpä koska oma äitini jäi asumaan yksikseen vuosikymmeniksi meidän lähdettyä omillemme.
Sitten keksin sen.
Mielleyhtymä joka minulle tulee on, että tällaisella ihmisellä on valtavan rikas sisäinen maailma. Ja ajattelen kaikkea sitä mitä he siellä kodissaan ja pihallaan puuhastelevatkaan. (Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö tällainen henkilö voi asua rivarissa tai kerrostalossa mutta siitä ei tule tällaista tovejansson mielleyhtymää.)
Vierailija kirjoitti:
Mietin jonkinkin aikaa mitä ajatuksia tai mielleyhtymiä yksin omakotitalossa asuva minussa herättää. Olen aina ajatellut sen positiivisesti. Etenkin jos asuja on nainen. Siinä on jotakin hellyttävää. Ehkäpä koska oma äitini jäi asumaan yksikseen vuosikymmeniksi meidän lähdettyä omillemme.
Sitten keksin sen.
Mielleyhtymä joka minulle tulee on, että tällaisella ihmisellä on valtavan rikas sisäinen maailma. Ja ajattelen kaikkea sitä mitä he siellä kodissaan ja pihallaan puuhastelevatkaan. (Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö tällainen henkilö voi asua rivarissa tai kerrostalossa mutta siitä ei tule tällaista tovejansson mielleyhtymää.)
Mukava tietää, että jollekin tulee positiivinen mielikuva asiasta:)
Varsinkin kun läheisiltä tulee aina painostusta siihen, että miten kenenkin "pitäisi" asua.
Esim minulle riittää (koska olen yksin) se yksiö kerros/rivitalossa, kaksio on maksimi ja äänieristeissä/naapurissa ei oi olla koskaan vikaa..
Täälläpäin asunnoissa pihistelty siis, joten ihan onnesta kyse saatko asunnon mihin kaikki ei kuulu...
Tämä ehkä vuosien mittaan aiheuttanut tuon kaipuun omaan rauhaan/okt:hen?
Saisi vain elää niin paljon vapaammin, en tiedä miksi läheissä ajatus herättää närää?
Hauskinta asiassa on se, että suurimmat arvostelijat asuvat (eivätkä näillä näkymin ole muuttamassa) omakotitaloissa itse..
Ehkä lähipiirisi on vaikeaa jostakin syystä hyväksyä millään tapaa "erilaisia" valintoja? Yksin omakotitalossa asuva nainen herättää minussa ainakin kuvan ihmisestä, joka tietää mitä haluaa eikä pelkää muiden reaktioita.
Eli ihan positiivinen kuva, en ymmärrä läheistesi ajatusmaailmaa! Jotenkin tuntuu siltä, että sinulle koitetaan sanella mitä saat tehdä ja mitä et?
Älä anna muiden mielipiteiden latistaa sinua! Toivon tosiaan, että löydät sinulle sopivan talon johon rahkeesi riittävät ja muutat! Ihan piruuttani sijassasi nauttisin läheisten reaktioista silloin!
Halutaan vuokrata vaatimaton okt. Siisti ja rauhallinen vuokralainen. Ei eläimiä ja tupakointia. Takuut ja varma vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan vuokrata vaatimaton okt. Siisti ja rauhallinen vuokralainen. Ei eläimiä ja tupakointia. Takuut ja varma vuokra.
Kyllä, juuri näin ap! Alat rohkeasti kauppojen seinille/netin asuntosivuille/jos rahat riittää niin paikallislehtiin laittamaan ilmoituksia! Omatoimisuus edesauttaa auttaa, jos asut lähellä maata niin kaikki perikunnat eivät välttämättä edes laita vuokrailmoituksia taloistaan. Oma tönö saatiin aikoinaan vuokrattua juurikin aktiivisen etsinnän ja omatoimisuuden kautta, meilläkin oli omat maksimi hintamme yms. Eli kaikki verkot vaan vesille, ei se ota jos ei annakaan!
Sanot, että antaisit mitä vain? Normaalisti omakotitalosta pitää antaa rahaa, sillä se ratkeaa. Eli mitä siis antaisit, jos sinulla ei ole rahaa?
Hassua, musta omakotitalon valtava työmäärä ja kulut vaikuttaa siltä että elämässä ei ehdi muuta kuin hoitaa sitä taloansa ja ansaita lisää rahaa sen loputtomaan hoitoon.
Lumityöt monta kuukautta putkeen, nurmikot, vesiputket, sähköt, katto,... Miten ihmiset jaksaa?
Jotkut jaksaa juosta pitkiä lenkkejä.
Harjoitus auttaa jaksamaan. Pihalle saa myös koneapua. Ruuassa voi säästää, että saa hankittua...
Hyvä että jotkut haluavat omakotitaloihin, ei ole niin tunkua muihin asumismuotoihin. Itse haaveilen että saisin säästettyä rahat ihanaan kaksioon tai kolmioon lähellä palveluja ja harrastuksia. Nyt asun vielä vuokralla. Omakotitaloon en muuttaisi, ellei joku muu maksaisi. Ei kiinnosta pihatyöt, remontit jne.
Jos annat sitä kaikkein pyhintä suklaareikää niin voit muuttaa jo tänään.
Miten ilmenee ettei naapuri arvosta pyykinpesua? Tää oli jotenkin outo aloitus.
Kiinnostaisiko ap:ta kokeilla ok-talo asumista lappeenrannassa?
Täällä olisi naiselle paikka vapaana, olen ihan kunnollinen töissä käyvä mies millä ei ole ikinä oikein nais asiat menneet putkeen.
Talo on siisti ja remontoitu.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tuo ”omakotitalotalo” (okt-talo).
No, asiaan. Et ole ainoa. Kaikki eri asumismuodot kokeilleena tulin samaan tulokseen. Minulle sopii vain omakotitaloelämä. En kerta kaikkiaan viihdy yhteisöllisessä asumisessa.
Aivan hyvin voit muuttaa omaan taloon yksinkin. Jos et halua asua Helsingissä, se tuskin tulee paljon kalliimmaksikaan. Talon hankintahinta voi olla korkeampi kuin osakkeen, mutta kalliita yhtiövastikkeita ja toisten asukkaiden laiminlyöntejä ei toisaalta tarvitse maksella ikinä.
Omassa talossa voi niin paljon vaikuttaa kulurakenteeseen omalla käytöksellään. Kun kierrättää jätteet ja kompostoi, lämmittää järkevästi, korjaa ja huoltaa ajoissa itse kaiken mitä voi jne. pystyy säästämään valtavasti ja nauttimaan omasta rauhasta ja asumisen vapaudesta.
Niinpä.ei ole yksin asuvana koskaan ollut pääomaa hankia omistus asunto.Saati kesämökkiä.lapsuus iän asuin omakoti talossa.kerostalossa vuoralla koko aikuis ikäni Helsinki kaupunki: Heka itä. Järkytyynenä piha kytät ,jotka eläkeellä.Naisilla elämä norkoa vanhana pihat,parkki paikojen sivut ja roska-katos vieressä.Jos tulija ja menijä puhuisi? Väkisin alkavat paasaa! Pahan suopeisena ihmisinä valittavat lasten leikit piha ja nuoriso piha ei saa olla. Ei tietysti lapsetkaan.On heille punainen vaate!Jos sivulisina heitä seuraa,juuri lässäöötävät se perhe joita haukuneet selän takana.Hirveätä kaksi naamaisuutta. Kytäävät ikkunoista ihmisten liiket,menot töihin ja paluut ,sen mukaan siinä piha piiri Noroamassa.Uskomatonta !Yteen hiileen ei puhaleta,elämä on vikojen etsiminen naapureista.Mutta muuta vaihtoehtoa ei ole kuin vuokralla olo isossa kerrostalossa.Muutaminenkin maksaa,muuto auto,laatikot,muutto miehet.Sepä se!Lähinnä jospa jossain olisi parempi piha muoto ja asukaat.Ei kai kaikkialla ole noita piha kyttiä?
Vierailija kirjoitti:
Miten ilmenee ettei naapuri arvosta pyykinpesua? Tää oli jotenkin outo aloitus.
Kälättää pihamaalla ja asunnossaan välillä puhelimeen jollekin keverilleen/sukulaiselleen tms tekemisiäni ja pyykkikoneen "kovaa ääntä"..
Ei tajua, että eristeissä vikaa ja minä kuulen mm jokaisen koiran haukahduksen, askeläänet jne heiltä, mutta en viitsi/kehtaa mennä sanomaan:(
Huoh, ahdistavaa alkaa olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hassua, musta omakotitalon valtava työmäärä ja kulut vaikuttaa siltä että elämässä ei ehdi muuta kuin hoitaa sitä taloansa ja ansaita lisää rahaa sen loputtomaan hoitoon.
Lumityöt monta kuukautta putkeen, nurmikot, vesiputket, sähköt, katto,... Miten ihmiset jaksaa?
Jos tähän elämän tilanteeseen löytäisin (vuokralle talon) niin remontit jne eivät onneksi oisi minun vastuullani vaan vuokraajan.
Mitä pihatöihin jne tulee, niin ennen vuokrausta toki katsoisin jaksanko hoitaa pihan (tai että minkä kokoinen siis) ja esim lumityöt/nurmikonleikkuu on pieni hinta omasta rauhasta, ilman seinänaapureita.
Ihmiset arvostavat niin eri asioita, jollekin se juuri rempattu rivari/kerrostalo yksiö on paratiisi, toinen ottaisi vaikka "huonommankin" omakotitalon riemusta kiljuen vastaan..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumityöt monta kuukautta putkeen, nurmikot, vesiputket, sähköt, katto,... Miten ihmiset jaksaa?Jos tähän elämän tilanteeseen löytäisin (vuokralle talon) niin remontit jne eivät onneksi oisi minun vastuullani vaan vuokraajan.
Mitä pihatöihin jne tulee, niin ennen vuokrausta toki katsoisin jaksanko hoitaa pihan (tai että minkä kokoinen siis) ja esim lumityöt/nurmikonleikkuu on pieni hinta omasta rauhasta, ilman seinänaapureita.
Ihmiset arvostavat niin eri asioita, jollekin se juuri rempattu rivari/kerrostalo yksiö on paratiisi, toinen ottaisi vaikka "huonommankin" omakotitalon riemusta kiljuen vastaan..
Ap
Paljonko olisit valmis maksamaan kaikkineen kuukaudessa tällaisesta asumismuodosta?
Nykyaikana jotenkinnonnouto oletus, miten yksin asuvalle riittää (muka) se yksiö/kaksio, siihen ei kannata takertua vaan etsiä se itselle sopivin asumismuoto! T asun itse yksin omassa talossa, muiden mielipiteet ei enää jaksa kiinnostaa ja näytän sen myös.
Olen sinkku ja lapseton. Nainenkin vielä, vaikken ymmärrä mitä merkitystä sukupuolella on tässä yhteydessä. Asun kerrostalossa, josta olen jo pitkään halunnut muuttaa omaan taloon. Olen ääniherkkä ja haluan nauttia hiljaisuudesta siinä onnistumatta. Tykkään remontoida, nikkaroida, leikata nurmikkoa, kasvatella kukkia ja syötävää, mutta kerrostalossa ei onnistu. Toiset viihtyy baarissa, shoppailemassa ja salilla, minä pihamaalla suunnittelemassa ja toteuttamassa uutta grillipaikkaa.
Yksin ok-talossa asuva saa varmaankin nykypäivänä vihat päällensä koska ympäristö, ilmasto, luonnonvarat jne.
Siitä huolimatta aion ostaa oman talon kun saan loput käsirahasta säästettyä, eli hyvin pian.