Mihin työhön ujo kelpaisi? Minusta ei ole mihinkään. Itseinho kasvaa päivä päivältä.
En kelpaa ujouteni takia mihinkään töihin. Tunnen olevani maailman huonoin ihminen ja työntekijä. En kelpaa mihinkään töihin. Kaikissa töissä pitäisi olla avoin, iloinen ja ulospäin suuntautunut. Alan olla todella masentunut ja itseinhoni kasvaa päivä päivältä. Mietin joskus jopa päivieni päättämistä, koska en osaa muuttua muiden arvostamaksi ihmiseksi. Saan töissä hyvää palautetta työnteosta yms. mutta se kumotaan moittimalla luonnettani. Olen työttömänä, mutta en saa aikaiseksi hakea päivärahaa. En koe ansaitsevani sitä. Pelkään saavani karenssin, jos työkkäri ajattelee työttömyyden olevan oma vikani, koska olen ujo ja pilaan itse työmahdollisuuteni olemalla näin vääränlainen ihminen. En hae mitään töitä, koska en kelpaa yhtään mihinkään. Tekee mieli syrjäytyä elämästä kokonaan.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Oletko nopea kirjoittaja? Tutkimushaastattelujen litterointia voi tehdä yksin kotona. Tarvitaan vain hyvät kuulokkeet ja nopea kirjoitustahti. Tosin palkka on pieni.
Toki tuollaista VOI tehdä. Mutta missä on tuon homman avoimet työpaikat?
Trolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.
Kovasti teet kyllä töitä lietsoaksesi kateutta työttömiä kohtaan.
äänelläsi torjutaan köyhyyttä ja pidetään jokaisesta huolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nopea kirjoittaja? Tutkimushaastattelujen litterointia voi tehdä yksin kotona. Tarvitaan vain hyvät kuulokkeet ja nopea kirjoitustahti. Tosin palkka on pieni.
Miksi sain alapeukun? Siis ihan oikeasti, ujo voi teoriassa tehdä tosi monenlaista työtä, mutta ei niihin töihinkään niin vaan kävellä. Näen todella harvoin avoimia litterointityöpaikkoja, joten ..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmoja on useitakin. Meillä ainakin on rekrytoitu tämän vuoden mittaan useita kertoja.
Tällä hetkellä ei ilmeisesti ole haku päällä, mutta syksyä kohti voi ollakin.
Virastotyyppi, joka pyörittelee papereita, mutta ei tapaa asiakkaita.
Olen töissä tutkimuslabrassa ja meillä saa kyllä olla myös hiljainen. Toki työhön liittyvissä asioissa pitää pystyä kommunikoimaan, mutta ei tarvitse muuten olla avoin, jos ei halua. Työ myös pääosin yksinäistä käsityötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sain alapeukun? Siis ihan oikeasti, ujo voi teoriassa tehdä tosi monenlaista työtä, mutta ei niihin töihinkään niin vaan kävellä. Näen todella harvoin avoimia litterointityöpaikkoja, joten ..?
Ei niitä välttämättä MOLista löydy, kannattaa katsoa firmojen omilta nettisivuilta.
Olen ujo, mutta koen, että kun osallistuu sosiaalisiin tilanteisiin eikä välttele niitä niin niissä tulee pikkuhiljaa paremmaksi. Hyvä asennoituminen on tärkeää. Vaikka ei kauheasti uskalla jutella niin ainakin voi olla hyvä kuuntelija. Sosiaalisten tilanteiden välttely pahentaa niistä johtuvaa ahdistusta, joten suosittelen vain tarttumaan hetkeen, vaikka jännittää. Loppujen lopuksi ne muutkin on vain ihmisiä. Se tunne, että olen ylittänyt itseni noissa tilanteissa, on tehnyt minusta rohkeamman.
Tämmöisiä stressin sietokyvyltään olemattomia ihmisiä tämä nykyinen sosialistinen hattaralandia kasvattaa. Ujoudesta on yleensä tehty vain tekosyy viitsimättömyydelle. Ei muakaan kiinnosta jutella niiden ihmisten kanssa siellä duunissa ja olen ujo introvertti luonteeltani. Asiat tulee hoidettua, vaikka ei mieli tekisikään. Epämukavuusalueelle nyt vaan joutuu elämässä menemään.
Vanhempasi eivät koskaan vissiin opettaneet sulle käsittelemään stressiä oikein, vaan kietoivat pumpuliin. Yhteiskunta ja koululaitos vielä vähemmän.
Sä olet nyt muutaman aloituksen tehnyt samasta aiheesta, muistan vastanneeni jo kertaalleen aikaisemmin ja ehdottaneeni introverttina ja ujona ihmisenä sulle mm, puutarha-alaa. Olet aina saanut hyviä vastauksia. Miksi siis tehdä jatkuvasti aloituksia samasta aiheesta, mikä edellisissä saamissasi vastauksissa oli vikana? Sait toi hyvin tsemppiä ja ala-ehdotuksia.
Alan epäillä vahvasti, että olet masentunut tai trolli, koska sulle ei tunnu kelpaavan mikään itseinhossasi.
Minä olen periaatteessa sitä mieltä, että ujokin voi tehdä oikeastaan mitä vain työtä. No, tiedän kyllä, ettei asia ole niin yksinkertainen, sillä itsekin olen ujo ja aikoinaan saanut tuosta ominaisuudestani huonoa palautetta. Mutta eikö ole tavallaan ihan kamalaa, että joku on päättänyt määritellä millainen työntekijän pitää olla alalla x? Meitä on moneen junaan ja hyvin erilaiset ihmiset voivat pärjätä samassa työssä. No, tosi ujon ei ehkä kannata ensimmäisenä harkita stand up -koomikon uraa, mutta noin muuten. Jos kuitenkin kykenee kohtaamaan ihmisiä ujoudesta huolimatta, niin minun on vaikea keksiä alaa, joka olisi ujouden takia poissuljettu. Sitten on tietysti eri asia, jos on oikeasti niin ujo, ettei uskalla olla ihmiskontaktissa.
Minusta tuntuu muuten myös siltä, että jos ei ole ihan äärimmäisen, jopa yliampuvan sosiaalinen, niin joissakin töissä ihmistä saatetaan pitää hirveän ujona ja leimata heti alalle sopimattomaksi tms. Onko nykyisin siis jotenkin vallalla vääristynyt käsitys siitä, että mikä on normaalia sosiaalisuutta? Kaikki eivät ole sellaisia stereotyyppisen sosiaalisia ja seurallisia, mutta voivat silti olla ihan taitavia sosiaalisesti.
trolli, koska sulle ei tunnu kelpaavan mikään itseinhossasi.
JA TAAS TYÖTTÖMYYTEEN LIITTYVÄ TROLLILLOO_KETJU
MAHTAA JOTAIN VA JAK KKIA AHISTAA KOVASTI!
rolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koulutuksesi? On jo nykyään monia töitä, joita voi esim. tehdä kotoa.
Ja hae ihmeessä tukia. Kyllä sinä ne ansaitset. Älä ole liian ankara itsellesi.
Monia töitä, joita voi tehdä kotona? Mitkä työt olisivat sellaisia, mitkä eivät vaadi vuosien opiskelua valmiiksi ( kielenkääntäjä yms.)?
Minulle on sanottu monta kertaa, etten sovi mihinkään työhön. Kaikki ovat sitä mieltä. Kaikkiin työpaikkoihin vaaditaan sosiaalista luonnetta. Saan aina huonot pisteet haastatteluista ja siksi en pääse minnekään töihin. Minulle nauretaan joka paikassa. Minusta puhutaan pahaa selän takana. Tuntuu kuin kaikki toivoisivat kuolemaani.
rolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.
Olen ehkä tyhmä mutta mietin täällä mitä se ujo tarkoittaa. Tarkoittaako että olet hiljainen, yksin viihtyvä, kammoat esillä oloa, olet hyvin estynyt...? Olen tutkija ja yliopistoyhteisössä ainakin on ujoja ja hiljaisia. Moni ujo pärjää hyvin kun ollaan kahden kesken, mutta isommassa seurassa vaikenee, enkä ole nähnyt tässä mitään ongelmaa. Jos sen sijaan ihminen on itsetunnoltaan niin heikko tai persoonaltaan niin estynyt että ei kykene olemaan normaalisti vuorovaikutuksessa edes tuttujen kesken, on kyseessä psyykkinen ongelma johon on saatavilla apua. Tsemppiä ap, älä vajoa itsesääliin.