Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin työhön ujo kelpaisi? Minusta ei ole mihinkään. Itseinho kasvaa päivä päivältä.

Vierailija
16.03.2021 |

En kelpaa ujouteni takia mihinkään töihin. Tunnen olevani maailman huonoin ihminen ja työntekijä. En kelpaa mihinkään töihin. Kaikissa töissä pitäisi olla avoin, iloinen ja ulospäin suuntautunut. Alan olla todella masentunut ja itseinhoni kasvaa päivä päivältä. Mietin joskus jopa päivieni päättämistä, koska en osaa muuttua muiden arvostamaksi ihmiseksi. Saan töissä hyvää palautetta työnteosta yms. mutta se kumotaan moittimalla luonnettani. Olen työttömänä, mutta en saa aikaiseksi hakea päivärahaa. En koe ansaitsevani sitä. Pelkään saavani karenssin, jos työkkäri ajattelee työttömyyden olevan oma vikani, koska olen ujo ja pilaan itse työmahdollisuuteni olemalla näin vääränlainen ihminen. En hae mitään töitä, koska en kelpaa yhtään mihinkään. Tekee mieli syrjäytyä elämästä kokonaan.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika TE-toimiston ammatinvalintapsykologille. Saat vinkkejä mihin työhön olisit sopiva. Muista, että meitä kaikkia tarvitaan työelämässä. Varmasti löytyy työ johon sovit. Äläkä ole liian ankara itsellesi. <3

Vierailija
22/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motokuski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omiin hyvin puoliisi, niitä on varmasti. On tylsää, että nykyään kaikkien pitäisi olla ulospäinsuuntautuneita ja sosiaalisesti ketteriä, mutta kyllä jonkinlaiset sosiaaliset taidot sinullakin varmasti on. Ei kannata jäädä miettimään omaa huonouttaan ja syyttää yhteiskuntaa, sellaiseksi olemme sen muokanneet ja sitä voi muokata vastakin. 

Juuri tähän hetkeen ei tietenkään paljoakaan lohduta, että kunhan saat mieleisesti työn, tiedät pärjääväsi siinä. Työnhaku on raadollista, vain kaunis ja ylipirteä pärjää.

Vierailija
24/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on olemassa sellaista työtä, johon kelpaisin. 

Puutarhuri

Vierailija
25/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut siivoojana ja keittiöapulaisena, mutta sain jatkuvasti huonoa palautetta ujoudestani. Joku kotoa käsin tehtävä työ olisi sopiva.

Kaikissa siivoustöissä ei kyllä tarvitse olla mitenkään ulospäinsuuntautunut. Aika harvassa oikeasti tarvitsee. Onhan sitä paitsi paljon siivojia, jotka siivoaa esim. toimistotiloja silloin kun siellä ei ole enää ainakaan juuri ketään. Että höpöhöpö, sanon minä! Rohkeasti vaan hakemaan siivoojan tehtäviä! Keittiöapulaisena toki pitää pystyä kommunikoimaan sen keittiötiimin kanssa riittävästi, mutta ei siinäkään mikään papupata tarvitse olla. 

Ja tiedän mistä puhun, koska olen rekrytoinut kymmeniä siivoojia ja keittiöapulaisia. Siivoojia tosin myös sellaiseen työympäristöön, jossa kasvokkainen asiakaspalvelu oli myös siivoojien vastuulla, jos asiakas sattui jotain kysymään ja tätä tapahtui paljon, joten sinne toki oli erilaiset kriteerit siivoojillekin. Mutta se on aika harvinaista loppujen lopulta. Olet selvästi ollut vaan väärissä paikoissa töissä, sinun täytyy jostain löytää sellainen paikka, missä työpanostasi arvostetaan, vaikket siitä meteliä pidäkään. :)

Riippuu paljon mitä siivoo ja missä fimassa, itse kun olin siivoojana niin niin paljon oli kotisiivouksia ja ikkunoiden pesua ja asiakkaat paikalla ja yritä siinä sitten samalla siivota tehokkaasti kun samalla pitäisi jutella takaisin näille ja itsekin olen aika ujo niin siinä kuormittui valtavasti ja ei siinä oikein voi sanoa myöskään että "sori mutta saisinko siivota rauhassa kun ei pysty keskittymään kahteen asiaan yhtä aikaa" koska voivat ottaa nokkiinsa eivätkä enää tilaa siivoojaa.

Vierailija
26/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen työyhteisö, missä osattaisiin olla takertumatta asiattomasti ihmisen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Onko sellaista olemassa?

Vierailija
27/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enää siivous- tai keittiötyöhön, koska juuri noissa sain huonoa palautetta luonteestani. Esimiehet eivät pitäneet minusta ja arvostivat enemmän ulospäin suuntautuneita "hyviä tyyppejä" ja suosivat heitä. Sain moitteita ujoudestani. Olisi pitänyt olla puhelias kuten kaikki muut. Sain hyvää palautetta työni jäljestä ja luotettavuudestani, mutta se ei riittänyt. Olen täysin epäonnistunut ihmisenä.

Vierailija
28/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että on olemassa ihmisiä joilla on narsistisia ja muita kiusaaja piirteitä. Heitä esiintyy johtajien paikoilla ja heidän oma ongelmansa on se että eivät hyväksy ja ymmärrä eri tyyppisiä ihmisiä vaan he halajavat ympärilleen "täydellistä tiimiä". Vika ei siis ole sinussa yksin vaan huonossa johtamisessa/työpaikan ilmapiirissä. Kukaan ei ole täydellinen ja kaikista epäpätevin ei kykene myöntämään virheitään vaan syyttää muita!

Vierailija
29/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minussa on vika, koska en sopeudu tähän maailmaan. Minusta ei pidetä missään työpaikoilla, koska en juttele omista asioistani. Eikä minulla ole edes mitään muita kiinnostavaa kerrottavaa.

Työhaastatteluihin on turha mennä. On hyödytöntä valehdella hyvistä ominaisuuksistaan, koska ujous näkyy päällepäin. Kaikki rekrytoijat ja esimiehet vihaavat minua.

En pääse ammatinvalintapsykologille, koska en ole työkkärin asiakas. Eihän sinne muutenkaan pääse tällaiset, joilla ei ole mitään tulevaisuutta.

Vierailija
30/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinussa ei ole mitään vikaa. Maailmassa on vikaa, kun kaikkien odotetaan olevan sosiaalisia ja ulospäinsuuntautuneita. Mutta ei läheskään kaikki ole. Todella, todella moni kärsii samasta kuin sinä, toiset enemmän ja toiset vähemmän.

On paljon töitä, missä ujous ei ole millään tavalla este, eikä edes hidaste. Vaikein tehtävä on saada työ. On myös paljon ihmisiä, jotka eivät ujoutta ymmärrä ja hyväksy, mutta heidät ja heidän mielipiteensä kannattaa jättää omaan arvoonsa. Keskity töitä hakiessasi kertomaan, miksi olet työssä hyvä: ahkera, hyvä kuuntelija, tehokas, keskityt työhön, hyvä ongelmanratkaisija, motivoitunut, pidät rutiineista/pidät vaihtelusta (työstä riippuen), haluat oppia uutta,...jne. Nämä siis ei varmaankaan kaikki päde, mutta mieti, mikä sinuun pätee. Ihan varmasti sinulla on vahvuuksia, kun vaan näät muutakin kuin ujouden. Sanoithan myös, että olet työssä saanut hyvää palautetta. 

Esimerkiksi näitä voisi ujokin aivan hyvin tehdä:

- postinjakaja

- erilaiset kuljetustehtävät

- varastotyö

- siivooja

- erilaiset avustavat toimistotehtävät (tietojen tallennus, kääntäminen, kirjallinen viestintä, litterointi,  taloustehtävät,...)

- asiakaspalvelu sähköpostin/chatin/tms kautta, jos ujous koskee kasvokkaista ja/tai puhelimessa kommunikointia

- olisko terveydenhuollossa laitehuoltoa tai miksi sitä nyt kutsutaankaan?

- perusta yritys, joka tarjoaa etänä jotain palveluita ja hoida asiakkaiden kanssa kommunikointi sähköpostitse

Ja hei, tuet kuuluu kyllä sinulle. Tsemppiä! Ujona henkilönä tiedän, ettei elämä ole aina helppoa, mutta kannattaa lähteä pienestä liikkeelle.

Tsemppiä, usko itseesi vaikka se  nyt voisi vaikealta tuntuakin. Olet arvokas toisin kuin kaiken maailmaa huutelijat.

Vierailija
31/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen vain ujolle sopivia töitä enkä pääse haastatteluun. Olen maisteri.

Vierailija
32/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis esim.noihin avustaviin toimistohommiin voi olla 700 hakijaa. Litterointeihin yms en pääse myöskään eli varmaan kauheasti hakijoita.

Vierailija
33/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa saa enää vain siivojan palkan

Vierailija
34/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisessa tapauksessa on syytä hakeutua ammattiavun piiriin kun ujous rajoittaa elämää. Terapiaa ja lääkitystä on tarjolla.

Ei ne auta!

Vierailija
35/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen leipuri-kondiittoriksi. Toki työkavereiden kesken jutellaan ja ollaan, mutta saa olla takia-alalla eikä oma ujous vaikuta työn lopputulokseen.

Vierailija
36/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastonhoitaja!

Miten ihmeessä pohjattoman ujo selviäisi työstä, jossa pitää koko ajan olla tekemisissä ihmisten kanssa, järjestää tapahtumia, pitää oppitunteja koululaisille ja päiväkotiryhmille, olla yhteydessä päättäjiin ym? Itselleni työ oli aivan liian uuvuttavaa jatkuvien ihmiskontaktien takia.

Vierailija
37/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kotirouvaksi. Sopii hyvin ujoille ja muillekin.

Vierailija
38/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnä olen ujo perhepäivähoitaja. Lasten kanssa olen rento, ja lasten vanhemmat oppii tuntemaan niin hyvin, ettei heitäkään alun jälkeen ujostele. 

Vierailija
39/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamistahan toi on. Sorsivat ja nokkivat uusia työntekijöitä. Kanat nokkivat toisiaan.

Vierailija
40/66 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa työtä tarvitset ja terapiaa, että tuo sosiaalinen ahdistuksesi korjaantuu. Et ole ujo, vaan ahdistunut sosiaalisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi