Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaatii että siivoan vapaapäivinä

Vierailija
16.03.2021 |

Tilanne on siis se että meillä on pieniä lapsia ja molemmat käymme töissä. Minä teen vuorotöitä, eli toisinaan olen viikonloput töissä ja toisinaan taas arkena vapaalla.
Kun minulla on arkivapaa ja lapset ovat päiväkodissa, vaatii mies että käytän päiväni siivoamiseen, kun minulla kerran aikaa on! Jättää esimerkiksi listoja missä on askereita, tyyliin imuroi, tiskaa, pyykit..
Kun miehellä on viikonloppuna vapaata on hän lasten kanssa ja näin ollen ei kuulemma silloin voi siivota. Onko tämä reilua? Pitääkö minun kuluttaa aina vapaani siivoukseen??

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa miten siivous hoidetaan.

Tottahan se on, että jos sinulla on vapaapäivä ja lapset ovat hoidossa, niin ei sen pitäisi ollaa yhtään enempää vapaapäivä, kun miehen vapaapäivä viikonloppuna. Ei kumpikaan voi vapaapäivinään kattoon sylkeä lapsiperheessä.

Hommat pitää jakaa tasapuolisesti. Jakakaa siivoukset paperilla tasapuolisesti ja sitten sopikaa milloin ne tehdään.

Jos sinä pidät viikolla 100 prosentin vapaata, niin miehen on saatava pitää sitä sitten viikonloppuna ja sinä hoidat sitten osuutesi siivouksista olus ne lapset.

Sinusta kumpikaan vanhemmista ei saisi ikinä levätä vaikka mahdollisuus olisi?

Vierailija
42/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on mustasukkainen ja luulee että petät häntä kun ei ole kotona valvomassa. Yrittää sen takia päättää mitä teet vapaaajaööa ettet vaan mene muita miehiä tapailemaan vaikkapa kuntosalilla. Sano että 50/50 kptityöt ja teet sitten mitä lystää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, että jos sinulla on vapaapäivä ja lapset ovat hoidossa, niin ei sen pitäisi ollaa yhtään enempää vapaapäivä, kun miehen vapaapäivä viikonloppuna. Ei kumpikaan voi vapaapäivinään kattoon sylkeä lapsiperheessä.

Hommat pitää jakaa tasapuolisesti. Jakakaa siivoukset paperilla tasapuolisesti ja sitten sopikaa milloin ne tehdään.

Jos sinä pidät viikolla 100 prosentin vapaata, niin miehen on saatava pitää sitä sitten viikonloppuna ja sinä hoidat sitten osuutesi siivouksista olus ne lapset.

Minä olen töissä viikonloppuna, TÖISSÄ. En voi ottaa lapsia sinne mukaan jotta mies saa levätä.

Ap

Vierailija
44/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin miehellä on ne vapaat, että hän saa olla yksin kotona ja tehdä mitä huvittaa?

Entä milloin naisella vapaat, että saa rauhassa harrastaa mitä haluaa.

Vierailija
45/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen töissä viikonloppuna, TÖISSÄ. En voi ottaa lapsia sinne mukaan jotta mies saa levätä.

Ap

Ja siksipä juuri on ihan kohtuullista olettaa, ettet lekottele rentona koko omaa vapaapäivääsi, kun mies hoitaa lapset omalla vapaallaan.

Vierailija
46/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, mikä olisi sinun mielestäsi reilu tapa hoitaa tämä asia?

Vierailija
47/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, että olisi noin pönttö mies, jos juttusi antaisi todenmukaisen kuvauksen tilanteesta. Jos molemmat puolisot yrittävät tehdä parhaansa yhteisen talouden eteen, niin on vaikea kuvitella miten tilanne menisi tuohon pisteeseen, että jompikumpi alkaa tehdä työlistoja toiselle, aikuiselle, kuin olisi esimiehesi. Olettaen, että kyseessä ei ole p r o v o, niin tee ihmeessä lista hänelle viikonlopuksi. Eivät lapset mikään este siivoamiselle ole ennenkään olleet. Jos sen sijaan mies tekee paljon pitempää päivää, on ymmärrettävää, ettei hänelle jää samaa määrää aikaa ja energiaa kotitöihin, mutta jos molemmat käytte suunnilleen saman verran töissä, voitte kyllä jakaa kotityötkin tasan. Esim. meillä vaimo pääasiassa laittaa ruoat ja minä siivoan enemmän, ja huolehdin enimmäkseen pyykit ja tiskikoneet ym., mutta kumpikin auttelee toista kun ehtii ja voimiensa mukaan, laskematta meneekö se oikeasti niin kovin tasan tai ei.

Vierailija
48/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis miehelle myös työlista viikonlipuksi, niin hän näkee miltä se tuntuu, jos ei muuten tajua.

Vierailija
49/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt jaetaan about tasan ja ne tehdään silloin kun itsestä siltä tuntuu. Vaatimuslistat voi mies tunkea vaikka p*rseeseensä.  Miksi hitossa otat sellaisia vastaan?

eli miehelläkin on oikeus maata sohvalla koko vapaapäivänsä. toimii  molempiin suuntiin 

Tietenkin on. Kummatkin vanhemmat tarvitsevat vapaa-aikaa. Turha tästä on taas jotain sukupuolijankkausta aloittaa.

Vierailija
50/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on hankala vastata alkuperäiseen kysymykseen kun pännii aina nämä "lapset hoidossa vanhempien vapaapäivinä"....

Vierailija
51/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei tunnu huomioivan, ettei ole lainkaan sama asia viettää vapaapäivää yksin lapset päiväkodissa kuin yksin lasten kanssa, kun puoliso on päivän töissä.

Miehen työlistat ovat varmaan yritys herätellä AP:ta tähän todellisuuteen.

(Olen itse nainen ja pidän kyllä lasteni seurasta, mutta olen myös reiluuden ystävä.)

Vierailija
52/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän välillä arkivapaita ilman lapsia, ja todellakin siivoan kodin heti ensimmäisenä aamulla. Loppupäivän teen sitten mitä huvittaa. Tämä rytmi minulla on kyllä myös niinä vapaapäivinä, kun päiväkoti-ikäinen viettää vapaapäivää kanssani.

Vituttaisi minuakin, jos tulisin töistä kotiin tietäen, että toinen on ollut koko päivän vapaalla, muttei ole saanut edes tiskattua.

Vierailija
53/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää, koska mies käyttää vapaansa lasten hoitamiseen. Ja mikä siinä siivouksessa on niin vaikeaa, multa menee tunti siivota meidän 80 neliön asunto?

Vierailija
54/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten varmaan ymmärrät, miten epäreilulta tuo voi puolisostasi tuntua.

Vierailija
55/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän tavalla se lasten läsnäolo estää miestä siivoamasta, kyllähän ne osaavat keskenään leikkiä sen aikaa.

Vierailija
56/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jättää tehtävälistoja vaimolle?? Erikoista ja outoa.

Vierailija
57/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää, koska mies käyttää vapaansa lasten hoitamiseen. Ja mikä siinä siivouksessa on niin vaikeaa, multa menee tunti siivota meidän 80 neliön asunto?

No mikäs siinä lastenhoidossa on niin vaikeaa? Itse en ole koskaan rinnastanut sitä kotitöihin.

Vierailija
58/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää siis hoitaa viikonloppuisin lapset yksin ja miehellä ei ole lainkaan omaa vapaa-aikaa ja AP ei voi välillä edes siivota.. toivottavasti miehesi ymmärtää erota sinusta

Vierailija
59/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta jää epäselväksi, että eikö AP oikeasti tee edes puolta kotitöistä vapaapäivänään? Ja jos ei, mikä on perustelu tälle?

Pitäisikö miehen siis AP:n mielestä hoitaa joka viikonloppu siivous JA lapset, vai mikä se ihannejärjestely olisi?

Vierailija
60/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne olisi toisin päin niin av-mamit huutaisivat yhdellä suulla että tietenkin miehen pitää siivota ettei ole reilua että miehellä on 100% vapaapäiviä ja naisella ei ole..