Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaatii että siivoan vapaapäivinä

Vierailija
16.03.2021 |

Tilanne on siis se että meillä on pieniä lapsia ja molemmat käymme töissä. Minä teen vuorotöitä, eli toisinaan olen viikonloput töissä ja toisinaan taas arkena vapaalla.
Kun minulla on arkivapaa ja lapset ovat päiväkodissa, vaatii mies että käytän päiväni siivoamiseen, kun minulla kerran aikaa on! Jättää esimerkiksi listoja missä on askereita, tyyliin imuroi, tiskaa, pyykit..
Kun miehellä on viikonloppuna vapaata on hän lasten kanssa ja näin ollen ei kuulemma silloin voi siivota. Onko tämä reilua? Pitääkö minun kuluttaa aina vapaani siivoukseen??

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne olisi toisin päin niin av-mamit huutaisivat yhdellä suulla että tietenkin miehen pitää siivota ettei ole reilua että miehellä on 100% vapaapäiviä ja naisella ei ole..

Niinhän täällä aika vahvasti huudetaan nytkin! Lähinnä joku trolli tuntuu huutavan toiseen suuntaan. :D

Vierailija
62/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää siis hoitaa viikonloppuisin lapset yksin ja miehellä ei ole lainkaan omaa vapaa-aikaa ja AP ei voi välillä edes siivota.. toivottavasti miehesi ymmärtää erota sinusta

Ap:han sanoi, että hänkin on välillä viikonloppuna kotona. Eli miehelläkin on mahdollisuus omaan vapaa-aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joka kolmas viikonloppu vapaa. Niinä viikkoina kun olen viikonlopun töissä, käytän kaksi arkivapaatani just siivoamiseen, ja joskus teen laatikkoruokia tms valmiiksi pakastimeen. Musta ihan reilua, ja noi on ihan kivoja hommia tehdä rauhassa musiikkia tai podcasteja kuunnellen. Usein kyllä toinen vapaapäivä riittää näihin hommiin, ja toisena lapsetkin on vapaalla tai ainakin lyhemmän päivän, jotta saadaan viettää aikaa yhdessä.

En ole AP mutta musta ei todellakaan ole kivoja hommia siivota ja tehdä ruokaa varastoon. Jos joskus saisin vapaapäivän ilman lapsia en todellakaan ikimaailmassa siivoaisi, vaan tekisin jotain ihan muuta (jos ei korona jne.).

Vierailija
64/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisuhan on se että teillä koko porukalla on yhteinen siivouspäivä, jolloin kaikki siivoo samaan aikaan. Ei tartte riidellä edes niistä yksittäisistä omista siivoustehtävistä. Lapsetkin oppii samalla ja teette siitä kivan jutun. Siivouspäivä ja pitsapäivä vaikka. Musat soimaan ja vähän tanssia imuroinnin väliin.

Kerrankin ihanan iloinen ja rento, mutta samalla rakentava ehdotus. Noin se siivoaminen sujuu kaikilta hyvän mielen kera. Monta peukkua tälle!

Vierailija
65/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää siis hoitaa viikonloppuisin lapset yksin ja miehellä ei ole lainkaan omaa vapaa-aikaa ja AP ei voi välillä edes siivota.. toivottavasti miehesi ymmärtää erota sinusta

Ap:han sanoi, että hänkin on välillä viikonloppuna kotona. Eli miehelläkin on mahdollisuus omaan vapaa-aikaan.

Nyt on kuitenkin käsittääkseni puhe niiden viikkojen järjestelyistä, jolloin AP on viikonloput töissä.

Eihän viikonloppuvapaaviikolla ole mitään arkivapaita, jolloin mies voisi jättää tehtävälistoja.

Vierailija
66/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja niinä viikonloppuina sanoi lähtevänsä johonkin lasten kanssa.

Eli EI jää kotiin siivoamaan lasten kanssa, vaikka miehen pitäisi omina viikonloppuinaan!

Vierailija
67/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin miehellä on ne vapaat, että hän saa olla yksin kotona ja tehdä mitä huvittaa?

Toisinaan kun minulla on vapaata viikonloppu niin lähdetään lasten kanssa koko viikonlopuksi minun vanhemmilleni, tällöin mies ei todella siivoa, vaan harrastaa ja tekee mitä itse haluaa.

Ap

Hyvä juttu, että myös mies saa vapaapäiviä ilman lapsia. Oletteko te nyt korona-aikana useinkin lasten kanssa mummolassa? Kuinka monta "lapsivapaata" päivää sinulla keskimäärin on kuukaudessa, entä miehelläsi?

Vierailija
68/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hoidattaa vapaapäivinä lapset päiväkodissa ja jos vapaapäivät sattuu viikonlopulle, kun ei voi päiväkotiin mennä, painuu lasten kanssa äitinsä luo täysihoitoon?

Vierailija
69/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap nimenomaan kertoi järjestävänsä miehelle vapaata silloin kun hänellä on vloppu vapaa. Kertoi myös että mies ei silloin siivoa, kuten ei myöskään niinä vloppuina kun ap on töissä.

Vierailija
70/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja niinä viikonloppuina sanoi lähtevänsä johonkin lasten kanssa.

Eli EI jää kotiin siivoamaan lasten kanssa, vaikka miehen pitäisi omina viikonloppuinaan!

Eikö kyse ollut siitä, että kun miehellä on mahdollisuus omaan aikaan noina viikonloppuina niin hänkään ei siivoa? Eli kumpikaan ei suostu siivoamaan omalla ajallaan. Miksi ap:n pitäisi, jos mieskään ei niin tee?

Vierailija
71/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nyt kuulla, että kuka teillä tällä hetkellä siivoaa ja milloin?

Ap ei siivoa vapaapäivinään.

Mies ei siivoa silloin, jos ap on viikonloppuna vapaalla ja vie lapset pois kotoa.

Siivoaako mies ollessaan viikonloppuisin kotona lasten kanssa?

Vai eikö kukaan siivoa koskaan?

Vierailija
72/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, trollialoitushan tämä taisi olla, kun ap ei vastaa kysymyksiin.

Vierailija
73/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt siihen, että tämä olikin pelkkä trolli, joka hylkäsi ketjunsa nopeasti. :(

Ilmeisesti pettyi siihen, ettei palstanaisten reaktio ollutkaan "Nainen! Nauti vapaapäivästäsi! Ja/tai jätä se sika!" :D

Vierailija
74/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vain mukavaa, että sinulla on vapaapäivänä tekemistä tiedossa. Lista rytmittää päivää, ja pysyt kivasti kartalla mitä on vielä tekemättä. On hyvä viivata yli aina se tehtävä, jonka olet suorittanut. Sitten kun olet valmis, voit vaikka keittää kahvit ja mennä nukkumaan. Sinulla on hyvä ja ajattelevainen mies, kaikilla ei ole. Pidä siitä kiinni kynsin hampain.