Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaatii että siivoan vapaapäivinä

Vierailija
16.03.2021 |

Tilanne on siis se että meillä on pieniä lapsia ja molemmat käymme töissä. Minä teen vuorotöitä, eli toisinaan olen viikonloput töissä ja toisinaan taas arkena vapaalla.
Kun minulla on arkivapaa ja lapset ovat päiväkodissa, vaatii mies että käytän päiväni siivoamiseen, kun minulla kerran aikaa on! Jättää esimerkiksi listoja missä on askereita, tyyliin imuroi, tiskaa, pyykit..
Kun miehellä on viikonloppuna vapaata on hän lasten kanssa ja näin ollen ei kuulemma silloin voi siivota. Onko tämä reilua? Pitääkö minun kuluttaa aina vapaani siivoukseen??

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin miehellä on ne vapaat, että hän saa olla yksin kotona ja tehdä mitä huvittaa?

Toisinaan kun minulla on vapaata viikonloppu niin lähdetään lasten kanssa koko viikonlopuksi minun vanhemmilleni, tällöin mies ei todella siivoa, vaan harrastaa ja tekee mitä itse haluaa.

Ap

Vierailija
22/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun pitäisi lopettaa vuorotyö, ja keskittyä tärkeimpään. Vähentää kulutusta.

Vierailija
24/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette palkkaa siivoojaa?

Vierailija
25/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on terve perhe. AP "minä, minä minulla jne" tehkää yhdessä, joka päivä pieni siivous niin asunto pysyy puhtaana.

Vierailija
26/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous yms 50-50. Ap voi tehdä oman osuutensa vapaapäivänä, muttei se poista miehen osuutta, joka sitten voi olla illalla tai viikonloppuna. 

Vierailija
27/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
28/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, koska sinulla on arkivapaita, niin miehesi varmaan on mtös vapaalla silloinn,kun sinä olet töissä. LAITAT JUURI VASTAAVAN LISTAN HÄNELLE, mitä hänen pitää tehdä vapaapäivänään. Da dam , älä ole kynnysmatto.

Vierailija
29/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia olisi hyvä olla "miesten työt" ja "naisten työt". Ei tarvitse kenelläkään mitään listoja syynätä ja tapella kumpi on eilen laittanut tiskit tiskikoneeseen ja kumpi on edellisenä vaapaspäivänä imuroinut. Äidillä ja isällä toiminut oikein hyvin 60 vuotta, että kummallakin on omat sovitut tehtävät vahvuuksien mukaan vaikkeivat maatalossa asukaan.

Vierailija
30/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: ota lapset pois päiväkodista omina vapaapäivinäsi.

Lapset saavat vapaata ja sinä lasten seuraa eikä kenenkään tarvitse siivota. Kaikki voittavat. :)

Vierailija
31/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: ota lapset pois päiväkodista omina vapaapäivinäsi.

Lapset saavat vapaata ja sinä lasten seuraa eikä kenenkään tarvitse siivota. Kaikki voittavat. :)

En ota, eivät muutenkaan ole kokopäiväisesti hoidossa, päiväkoti on suositellut tätä ratkaisua varsinkin vanhemman lapsen kehityksen takia.

Ap

Vierailija
32/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis teidän pitää jakaa aikanne niin, että molemmilla osapuolilla on yhtä paljon ns. kotityöaikaa ja yhtä paljon ns. omaa vapaata aikaa yksin kotona.

Miten tämän sitten järjestättekin.

Eihän se muuten ole reilua.

Vierailija
33/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous yms 50-50. Ap voi tehdä oman osuutensa vapaapäivänä, muttei se poista miehen osuutta, joka sitten voi olla illalla tai viikonloppuna. 

Ap sitten varmaan hoitaa lapset sen aikaa, että mies voi siivota.

Vierailija
34/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin miehellä on ne vapaat, että hän saa olla yksin kotona ja tehdä mitä huvittaa?

Toisinaan kun minulla on vapaata viikonloppu niin lähdetään lasten kanssa koko viikonlopuksi minun vanhemmilleni, tällöin mies ei todella siivoa, vaan harrastaa ja tekee mitä itse haluaa.

Ap

No miksi sinä et tee samoin, kun lapset on on päiväkodissa arkena ja sinä vapaalla. Ei pidä olla tyhmä ja valittaa.

Vierailija
35/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, koska sinulla on arkivapaita, niin miehesi varmaan on mtös vapaalla silloinn,kun sinä olet töissä. LAITAT JUURI VASTAAVAN LISTAN HÄNELLE, mitä hänen pitää tehdä vapaapäivänään. Da dam , älä ole kynnysmatto.

Da dam, kuka silloin hoitaa lapset?

Vierailija
36/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sitten varmaan hoitaa lapset sen aikaa, että mies voi siivota.

Tottakai hoitaa jos on kotona, eikä töissä.

Vierailija
37/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat listan viikottain tehtävistä kotitöistä. Teet puolet. Sitten järjestät miehelle riittävästi vapaa-aikaa eli viet lapset ulos tms jotta hän saa tehtyä toisen puolen. Itse kyllä voisin hoitaa siivoukset vapaapäivinäni.

Vierailija
38/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka kolmas viikonloppu vapaa. Niinä viikkoina kun olen viikonlopun töissä, käytän kaksi arkivapaatani just siivoamiseen, ja joskus teen laatikkoruokia tms valmiiksi pakastimeen. Musta ihan reilua, ja noi on ihan kivoja hommia tehdä rauhassa musiikkia tai podcasteja kuunnellen. Usein kyllä toinen vapaapäivä riittää näihin hommiin, ja toisena lapsetkin on vapaalla tai ainakin lyhemmän päivän, jotta saadaan viettää aikaa yhdessä.

Vierailija
39/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa miten siivous hoidetaan.

Tottahan se on, että jos sinulla on vapaapäivä ja lapset ovat hoidossa, niin ei sen pitäisi ollaa yhtään enempää vapaapäivä, kun miehen vapaapäivä viikonloppuna. Ei kumpikaan voi vapaapäivinään kattoon sylkeä lapsiperheessä.

Hommat pitää jakaa tasapuolisesti. Jakakaa siivoukset paperilla tasapuolisesti ja sitten sopikaa milloin ne tehdään.

Jos sinä pidät viikolla 100 prosentin vapaata, niin miehen on saatava pitää sitä sitten viikonloppuna ja sinä hoidat sitten osuutesi siivouksista olus ne lapset.

Vierailija
40/74 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

Heh, ootko se aito klassikko, vai plagiaatti.