Naiset! Onko teillä loppuelämän taloussuunnitelmaa?
Avioloukku-keskustelun innoittamana: oletteko taloudellisesti riippumattomia, ja onko teillä suunnitelmaa eron/vanhuuden varalle? Saa tähän miehetkin kommentoida, mutta valitettavasti näin naisena on todettava, että naisilla miehen varaan heittäytyminen on paljon yleisempää. Eron sattuessa on myös yleisempää, että naisesta tulee lasten lähihuoltaja ja mies maksaa elareita jos maksaa. Oletteko esimerkiksi harkinneet lapsilukua sen mukaan, montako pystytte yksin elättämään? Entäs eläke, jos työikä on mennyt kotona tai osa-aikatyössä?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät huolehdi omista lapsistaan, ovat kuvottavia.
Vielä alentavampaa on miehelle huolehtia toisen miehen lapsista.
Perustele.
Miehen biologinen tehtävä on siittää omia lapsiaan. Jos siinä ei onnistu, on häviäjä. Suurin häviäjä on kuitenkin mies, joka ei onnistu siinä mutta lauman johtaja, alfamies, pakottaa betauroksen silti huolehtimaan omasta jälkikasvustaan alfan paneskellessa yhä uusien naisten kanssa.
Toisen miehen lapsia hoivaava mies ei hyödy siitä biologisesti mitään. Hän ainoastaan menettää resurssejaan toisen, kilpailevan miehen hyväksi.
Joo. Sijoitan, säästän, maksan asuntolainaa ja pidän puskuria. En ole riippuvainen kenestäkään. Talouden ja elämän jakaminen jonkun kanssa olisi tosi ahdistavaa, tuntisin oloni kuin häkkiin lukituksi eläimeksi.
Todellakin on suunnitelmat. Miehelleni ero olisi taloudellisesti huomattavasti raskaampaa, minulla on suuremmat tulot. Samoin tulee käymään eläkkeen kanssa joten,en ole heittäytynyt ukon varaan elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät huolehdi omista lapsistaan, ovat kuvottavia.
Vielä alentavampaa on miehelle huolehtia toisen miehen lapsista.
Perustele.
Miehen biologinen tehtävä on siittää omia lapsiaan. Jos siinä ei onnistu, on häviäjä. Suurin häviäjä on kuitenkin mies, joka ei onnistu siinä mutta lauman johtaja, alfamies, pakottaa betauroksen silti huolehtimaan omasta jälkikasvustaan alfan paneskellessa yhä uusien naisten kanssa.
Toisen miehen lapsia hoivaava mies ei hyödy siitä biologisesti mitään. Hän ainoastaan menettää resurssejaan toisen, kilpailevan miehen hyväksi.
Omegan katkeraa tekstiä.
Setämiehen uusi ketju, taas samaa naisvihaväninää. Miten on hänen suunnitelmansa laita? Ai niin, hän on työtön mt-syistä, ei paljoa suunniteltavaa.
Tottakai jokaisella täysipäisellä on talous hanskassa. Mulla on hyvät omat tulot, omaisuutta ja meillä on avioehto, eli saan pitää oman omaisuuteni jos erotaan.
Meillä on kaikki ts. asunto puoliks.
Ollaan niin perhekeskeinen pari ja perhe ja otetaan haasteet yhdessä vastaan, että molemmat hoitaa lapset ja asiat.
Jos nyt kumpikaan ei ihan hölmöile tai töppää, niin yhdessä ollaan. Joka tapauksessa käydään töissä ja säästetään tätä asuntoa.
Viinaa ei käytetä, niin pahin hölmöilyriski on minimissään.
Samanlaiset arvot meitä yhdistää ja rakkaus ja kunnioitus ja ihan tämä perushyvästä arki. Omat haasteensa tietty on.
Että jos toinen kuolisi tai tulisi työkyvyttömyys, niin näillä mentäis.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on suunnitelmat. Miehelleni ero olisi taloudellisesti huomattavasti raskaampaa, minulla on suuremmat tulot. Samoin tulee käymään eläkkeen kanssa joten,en ole heittäytynyt ukon varaan elämiseen.
Entä omaisuus? Sinulla on esim enemmän myös säästöjä? Ne tulot kun ei enää kanna, jos jää työttömäksi, sairastuu, jne...
Elän sijoituksillani mainiosti loppuelämäni, kunhan se ei ole kahta vuotta pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on selvät sävelet.
Elän parisuhteessa, lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Menot jaetaan puoleksi (vaikka puolisolla on paljon suuremmat tulot).
Näin ei tule ”sanomisia”.
Aika huono diili, jos maksat miehen syömisen. Mies syö paljon enemmän kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut itsenäinen ja tulen aina olemaan. Miestä en tarvitse yhtään mihinkään enkä jaksa sellasta nurkissani katsoa. Määrään täysin itse omasta tulevaisuudestani. Mikään ei ole kamalampaa kuin olla riippuvainen jostain ukosta ja sen päähänpistoista.
Kertoisitko vielä miten olet turvannut sen oman tulevaisuutesi esim jos sairastut?
Miten sen pitäisi olla?
Maksan veroja sen takia, että hoito pelaa.
On. Asunto maksettu, lainaa ei ole ja säästöjä ihan kivasti. Tuloina nyt vielä osa-aikainen palkka, kohta siirtyminen sairaseläkkeelle.
Noin puolet säästöistä menee Docratesin syöpähoitoihin, jospa niillä saisi vähän lisää elinaikaa. Sen jälkeen lopuista puolet testamentattu miehelle ja lapset saavat sitten lakiosansa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suuremmat tulot kuin miehellä = turvattu tulevaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän parisuhteessa, lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Menot jaetaan puoleksi (vaikka puolisolla on paljon suuremmat tulot).
Näin ei tule ”sanomisia”.Aika huono diili, jos maksat miehen syömisen. Mies syö paljon enemmän kuin nainen.
Ei välttämättä..
Ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, useita sijoitusasuntoja ja muita sijoituksia, säästöjä, asun vuokralla ja ajan omalla autolla. Aika hyvältä näyttää.
On suunnitelma.
Valmistun pian. Haen töihin ja toivottavasti saan työtä. Maksan opintolainan pois. Säästän rahaa. Hommaan auton. Perehdyn sijoittamiseen ja ehkä jopa uskallan kokeilla sitä. Säästän lisää. Hommaan asunnon. Ja samalla etenen 5 ja 10 vuoden urasuunnitelman suhteen eteenpäin tietyt koulutukset yms kurssit, joista seuraa myös parempaa palkkaa.
En halua lapsia ja avioehdon aion tehdä, jos joskus löytyy potentiaalinen kumppani. Omat rahat pitää olla suhteessa, ja yhteiselle tilille laitetaan sovittu määrä yhteisiin menoihin.
Talous asiat kunnossa, kiitos itselleni ja jollekin muullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ei tule ”sanomisia”.Aika huono diili, jos maksat miehen syömisen. Mies syö paljon enemmän kuin nainen.
Meillä mies ei syö enempää kuin minäkään. Oikeasti taidan syödä enemmän, koska liikun aika paljon.
Terveisin se, jolla on selvät sävelet
Elän tällä hetkellä miehen tai miehen yrityksen varassa, mutta pidän kyllä huolen siitä että puolet karttuvasta omaisuudesta on minun nimissäni ja säästän 10 % tuloistani jatkuvasti ja sijoitan niitä rahastoon, osakkeisiin ja asuntoihin. Olen paljon kiinnostuneempi säästämisestä ja sijoittamisesta kuin mieheni. Mies mielellään laittaa rahansa vähän hienompaan autoon ym.
Näin ei tule ”sanomisia”.