Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Onko teillä loppuelämän taloussuunnitelmaa?

Vierailija
16.03.2021 |

Avioloukku-keskustelun innoittamana: oletteko taloudellisesti riippumattomia, ja onko teillä suunnitelmaa eron/vanhuuden varalle? Saa tähän miehetkin kommentoida, mutta valitettavasti näin naisena on todettava, että naisilla miehen varaan heittäytyminen on paljon yleisempää. Eron sattuessa on myös yleisempää, että naisesta tulee lasten lähihuoltaja ja mies maksaa elareita jos maksaa. Oletteko esimerkiksi harkinneet lapsilukua sen mukaan, montako pystytte yksin elättämään? Entäs eläke, jos työikä on mennyt kotona tai osa-aikatyössä?

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki naiset elä missään miehen ikeen alla vaan meitä itsenäisiä naisia on paljon! Ja elätetään itse lapsemmekin kun vätysmiehistä ei siihen ole.

Vierailija
2/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks imotentti mies on rikkaasta suvusta ja idiootti ei tajunnut tehdä avioehtoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka eivät huolehdi omista lapsistaan, ovat kuvottavia.

Vierailija
4/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneks imotentti mies on rikkaasta suvusta ja idiootti ei tajunnut tehdä avioehtoa

t. palstamies 

Vierailija
5/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut ja lapset aikuisia. Pärjään taloudellisesti ihan hyvin. Olen saanut perintöä, joten säästöjä on mukavasti.

Jos muutan miesystäväni kanssa yhteen, kulut pienenee edelleen.

Vierailija
6/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä alentavampaa on miehelle huolehtia toisen miehen lapsista.

Vierailija
7/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuniteltu. Sijoitan perintöä ja realisoin jossakin valheessa turhat pois.Teen testamentin oman lapseni hyväksi, avioehto on jo. Yhteinen lapsi on kyllä jo täysi-ikäinen.

Kun hän ei tarvitse välitöntä tukea, alan säästää vanhuuden vaivojen varalle.

En ole koskaan halunutkaan kuin 2 lasta.

Vierailija
8/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
9/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä alentavampaa on miehelle huolehtia toisen miehen lapsista.

Perustele.

Vierailija
10/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat jotenkin kaiken kuulostamaan hirveän hankalalle.

Vierailija
11/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut itsenäinen ja tulen aina olemaan. Miestä en tarvitse yhtään mihinkään enkä jaksa sellasta nurkissani katsoa. Määrään täysin itse omasta tulevaisuudestani. Mikään ei ole kamalampaa kuin olla riippuvainen jostain ukosta ja sen päähänpistoista.

Vierailija
12/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naiset kykene suunnittelemaan näin pitkän aikavälin asioita. Pinta, glitter ja seuraavan tunnin somepäivitys kiinnostavat. Sitten ulkonäön kadottua itkeään finanssitasa-arvon perään.

😴.

Vierailija
13/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää. Elin yksin yli 20 vuotta ennen nykyisen puolisoni tapaamista (ensin yh:na, sittemmin yksin). Meillä on erilliset rahat avoliitossa eli minulla on omat säästöni ja omat omaisuuteni. Eläke ei tule olemaan suuri, koska olin välillä yrittäjänä ja maksoin pientä eläkevakuutusta, mutta jos työelämässä eläkeikään saakka pysyn niin pärjään kyllä.

Vierailija
14/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on! Koska tiedän minuutilleen  kuolinaikani, olen suunnitellut joka sentin.

Vierailija
15/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki naiset elä missään miehen ikeen alla vaan meitä itsenäisiä naisia on paljon! Ja elätetään itse lapsemmekin kun vätysmiehistä ei siihen ole.

Valitettavasti tilastollisesti sinä olet väärässä.

Eikös avioliitoista yli puolet pääty eroon nykyään? Iso määrä joka tapauksessa.

Vierailija
16/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotirouva ja on, jopa aika tarkatkin suunnitelmat (euromääräiset kuukausitulot laskettuna). Minulla on perittyä varallisuutta ja avioliitosta kertynyttä varallisuutta eikä tarvetta mennä töihin enää koskaan, olen jo oman osani sillä saralla suorittanut. Työnteko on vain harrastus. Yksi lapsi on aikuinen ja suurituloinen, meidän lisäksemme perii vielä erään lapsettoman sukulaisen, joten jälkikasvu on turvattu, mikä on kaikkein tärkeintä.

Vierailija
17/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tosin heräsin vähän myöhään. Säästöjä löytyy ja ei tarvitse ihan köyhänä kituuttaa.

Vielä 10 v sitten olisin ollut ihan pa jos olis ero ollut edessä.

Vierailija
18/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naiset kykene suunnittelemaan näin pitkän aikavälin asioita. Pinta, glitter ja seuraavan tunnin somepäivitys kiinnostavat. Sitten ulkonäön kadottua itkeään finanssitasa-arvon perään.

Unohdit kiiltokuvat!

Vierailija
19/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut itsenäinen ja tulen aina olemaan. Miestä en tarvitse yhtään mihinkään enkä jaksa sellasta nurkissani katsoa. Määrään täysin itse omasta tulevaisuudestani. Mikään ei ole kamalampaa kuin olla riippuvainen jostain ukosta ja sen päähänpistoista.

Kertoisitko vielä miten olet turvannut sen oman tulevaisuutesi esim jos sairastut?

Vierailija
20/153 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut saanut muuta kokoon kuin velkaa kun oli mies. Nyt alkaa omaisuuttakin kertyä kun pääsi loisijasta ja syöpäläisestä eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä