Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katolinen kirkko ja usko

Vierailija
16.03.2021 |

Olen parikymppinen uskovainen mies ja päättänyt vaihtaa kirkkoa. Luterilainen kirkko on aivan liian liberaali makuuni. Katolisuus on alkanut kiinnostaa minua ja kysynkin melipidettänne jos täällä katolisia on että minkälainen se teidän kirkkonne oikein on?

Kommentit (528)

Vierailija
121/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kristityt eivät tunnusta, että Muhammad PBUH on profeetta? Islamissa tunnustetaan Raamatun profeetat profeetoiksi

Koska Muhammet on se väärä profeetta, josta Raamatussa varoitetaan.

Ja islamin jumala on Saatana, ei Jumala. 

Mikä "kristittyjen" lahko tätä saatanajuttua oikein levittää?

No ei ole kahta Jumalaa, joten mitä jää jäljelle?

Ei olekaan kahta, kristityillä, muslimeilla ja juutalaisilla on sama jumala.

Niin, tuo on se katolisen kirkon opetus myös. Uskomme kaikki yhteen Jumalaan, kristityt, juutalaiset ja muslimit.

Meillä kristityillä vain on juutalaisista ja muslimeista eroava käsitys siitä, millainen tuo Jumala on. 

Meillä Jumala on kolmiyhteinen, siis Isä, Poika ja Pyhä Henki. 

Yhteen jumalaan uskovat tietysti myös mammonan tai hekuman palvojat, mutta heidän kanssaan meillä ei ole samaa jumalaa. 

Kristittynä minun on kuitenkin pakko myöntää, että välillä lipsahdan mammonanpalvonnan puolelle, mitä syvästi häpeän.

Ei voi olla monia erilaisia totuuksia. Pelastuvatko siis sinusta muun uskoiset myös? Ja miten se on mahdollista, jos Jeesuskin sanoo olevansa tie, totuus ja elämä eikä kukaan pääse Isän luo muuta kuin hänen kauttaan? Siis hän on "the way, the truth" , ei "a way" tai a truth" .

Vierailija
122/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisten puhdistuskaste YouTube michve babtism pool havaiji.jotain tollasta löytyy videoita . Tai YouTube babtism Jordan River.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja pyysi katolilaisilta kristityiltä tietoa heidän uskostaan.

Ketju on mennyt siihen, että protestantit mollaavat islamia. Siis ihan eri asiaan kuin mistä aloituksessa oli kysymys.

Voisiko jatkossa jokainen kertoa kirkkokuntansa, niin aloittaja tietää, mitkä vastaukset liittyvät hänen alkuperäiseen kysymykseensä?

Aloitan: olen katolilainen.

Vierailija
124/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kristityt eivät tunnusta, että Muhammad PBUH on profeetta? Islamissa tunnustetaan Raamatun profeetat profeetoiksi

Niin, tuo on se katolisen kirkon opetus myös. Uskomme kaikki yhteen Jumalaan, kristityt, juutalaiset ja muslimit.

Meillä kristityillä vain on juutalaisista ja muslimeista eroava käsitys siitä, millainen tuo Jumala on. 

Yhteen jumalaan uskovat tietysti myös mammonan tai hekuman palvojat, mutta heidän kanssaan meillä ei ole samaa jumalaa. 

Kristittynä minun on kuitenkin pakko myöntää, että välillä lipsahdan mammonanpalvonnan puolelle, mitä syvästi häpeän.

Ei voi olla monia erilaisia totuuksia. Pelastuvatko siis sinusta muun uskoiset myös? Ja miten se on mahdollista, jos Jeesuskin sanoo olevansa tie, totuus ja elämä eikä kukaan pääse Isän luo muuta kuin hänen kauttaan? Siis hän on "the way, the truth" , ei "a way" tai a truth" .

Minun ei kuulu päättää, kuka pelastuu ja kuka ei, tai edes antaa siitä tässä ajassa mitään lausuntoja. Se on selvää, että moni tulee yllättymään.

Vierailija
125/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan, siis samaa asiaa koskevat, toistensa kanssa ristiriidassa olevat asiat eivät voi olla kaikki totta.

Vierailija
126/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on aivan käsittämätön. Mielenkiinnolla ja hiukan vastenmielisellä, pelonsekaisella fiiliksellä seuraan tätä teidän pohdintaa, jota ilmeisesti aivan tosissanne teette. Tää on sellainen aihealue, jossa mun on niin kovin vaikea päästä samalle aaltopituudelle. Mutta mielenkiintoista silti seurata vierestä, kuinka te saatte näistä asioista teille tosia, kiistelette ja koitatte todistaa toiselle että mikä on "oikein". Jotenkin aivan uskomatonta.

Vierailija
127/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et muuten vastannut varsinaiseen kysymykseen: mikä "kristittyjen" lahko levittää tätä saatanajuttua?

Raamattu: Rakasta vihollistasi.

Koraani: Kuolema vääräuskoisille.

Sama jumala, jep jep

Vierailija
128/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus varoitti vääristä profeetoista. Muhammedin teot ja opetukset osoittavat että pyrki tuhomaan Jeesuksen opetukset ja lähimmäisen rakkauden.

Vierailija
129/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun ei kuulu päättää, kuka pelastuu ja kuka ei, tai edes antaa siitä tässä ajassa mitään lausuntoja. Se on selvää, että moni tulee yllättymään."

Kiistämätön fakta on se, että päädymme kuolemamme jälkeen takaisin olemattomuuteen. Osalle sekin, kiistämätön tosiasia, lienee aikanaan "yllätys". Faktathan ovat aina faktoja, uskoi niihin tai ei.

Vierailija
130/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääriä profeettoja jopa jeesuksia oli noitia ja oikean Jeesuksen kieltäjiä,oli ja on paljon.Wikipedia hindujen jumalat ja Wikipedia Egyptin jumalat löytyy miljoona jumalaa ja profeettaa.On guruja noitia meditointia näkijöitä shamaaneja woodoota. Budhat menee ensin nirvanaan Elvis Jeesus YouTube Elvis sitten Beatles joga India. Hallelujaata huutamalla huumeissa nämä hindujeesukset hihhuloi itsensä manalaan. Wikipedia Manala. Ilmestyskirjassa on tähdistä ja musta kivi sekä lohikäärme Dragon.

Vierailija
131/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani'  - Jeesus

Muslimit eivät usko Jeesukseen eli eivät pääse Jumalan luo. Ei voi siis olla samat opit.

Mitä ihmettä höpiset? Tietenkin uskovat, ja odottavat Jeesuksen toista tulemista.

Vierailija
132/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei kuulu päättää, kuka pelastuu ja kuka ei, tai edes antaa siitä tässä ajassa mitään lausuntoja. Se on selvää, että moni tulee yllättymään.

Heidän opin mukaan Jeesus, koko kristinuskon keskus, ei kuollut ristillä. Mutta silti muka opissa ei ole eroa? Järkyttävää.

Vierailija
133/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimit eivät usko Jeesukseen eli eivät pääse Jumalan luo. Ei voi siis olla samat opit.

Mitä ihmettä höpiset? Tietenkin uskovat, ja odottavat Jeesuksen toista tulemista.

Islam kieltää sen tosiasian, että Jeesus on Jumalan Poika ja että Hän kuoli ristillä. 

Joten ap, valitse mikä tahansa muu paitsi islam, jos haluat pelastua!

Vierailija
134/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on aivan käsittämätön. Mielenkiinnolla ja hiukan vastenmielisellä, pelonsekaisella fiiliksellä seuraan tätä teidän pohdintaa, jota ilmeisesti aivan tosissanne teette. Tää on sellainen aihealue, jossa mun on niin kovin vaikea päästä samalle aaltopituudelle. Mutta mielenkiintoista silti seurata vierestä, kuinka te saatte näistä asioista teille tosia, kiistelette ja koitatte todistaa toiselle että mikä on "oikein". Jotenkin aivan uskomatonta.

Mikä voisi olla tärkeämpää kuin nämä elämän ja kuoleman kysymykset? Itse ainakin ihan tosissani olen 🙂

Vierailija
135/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uudessa testamentissa on kohtia että joka kieltää pojan sillä ei ole isääkään. Joka pahaa tekee on perkeleestä. Joka kieltää pojan on antikristuksen henkinen. John3:16. Se oli suurin synti sanoa Jeesusta muuksi kuin mikä se oikeasti on.Risti tarkoittaa syntisen toivoa rauhasta luojan kanssa. Katolinen tarkoittaa yhteinen ja on alkukirkkoa mikä tarkoittaa historiaa ajalta kun Jeesus oli ihmisenä maan päällä.Ennen Jeesusta uhrattiin eläimiä . Nyt on rauha niillä jotka uskoo.

Vierailija
136/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, joudut ehkä tehdä uuden ketjun. Tää ajautui sivuraiteelle.

Vierailija
137/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän seksin salliminen katolisille papeillekin olisi merkittävä edistysaskel, mutta se vaikuttaa liian isolta tabulta...

Mihin perustuu katolisten pappien naimattomuus?

Kun sitä ei voi perustella Raamatulla.

Seurakunnan kaitsijan pitää olla yhden vaimon mies,joka hyvin hoitaa perheensä.

Perustuu niihin alkuseurakuntien 2000 vuotta sitten ohjeisiin että joka palvelee Jumalaa voi tehdä sen kokoaikaisesti naimattomana joutumatta miettimään perheasioita vaan pysyä rukouksessa ja sanan opetuksessa sekä että jotkut on erotettu Jumalalle ja jotkut taas ei kelpaa avioliittoon ja jotkut taas on hyvä säästyä kärsimyksistä synnytyksestä ja muusta vaivasta. Kyllä kannattaa ihan lukea uusi testamentti jos nämä vanhat asiat vaivaa.On siis mahdollista valita itse kumpaa tekee eli on yksin vain ottaa puolison.Näinhän me ihmiset teemme itsekin.Ei kaikki mene naimisiin vaan elää yksin.Kaikki ei saa lapsia kaikki ei tee vaikka saisi. Ole siis vapaa.

Vierailija
138/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islam kieltää sen tosiasian, että Jeesus on Jumalan Poika ja että Hän kuoli ristillä. 

Joten ap, valitse mikä tahansa muu paitsi islam, jos haluat pelastua!

Eli kristityn (ainakaan edelläolevan) mukaan muslimi ei voi pelastua, mutta muslimin (tai siis Koraanin) mukaan kristityt kyllä pelastuvat, kun uskovat Jumalaan ja viimeiseen päivään (jolloin Jeesus tulee takaisin).

Ja laitetaan nyt, kun edellä joku pyysi: itse olen ev.lut.

Vierailija
139/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti tutustua jos vaan yhtään kiinnostaa, hyvä kirkko. Ei poikkea Jumalan sanasta.

Mitä vielä. Poikkeaa miltei kaikessa Raamatun opetuksista.

Mistähän alkaisin -  no ensiksi ihan perusteista:

1. Uskovat neitsyt Mariaan ja rukoilevat häntä, joka kuitenkin oli vain ihminen, Jeesus on heillä ikäänkuin sivuosassa. Heillä on ne krusifiksinsäkin, jossa Jeesus riippuu aina vaan siellä ristillä, ei ole ylösnoussut.

2. Paavi on julistautunut "Jumalan Pojan, Jeesuksen sijaiseksi maan päällä", vaikka on vain syntinen ihminen!

3. Heillä pelastus tulee teoista - jos tekee syntiä, luettava 10 krt"Ave Mariaa", niin se on siinä. Mafiosotkin menevät murhan tehtyään tunnustamaan sen papille ja taas takaisin tihutöihin. Parannusta ei tarvitse siis tehdä.

4. Papit, tai kuten nämä kutsuvat näitä "isiksi", eivät saa mennä naimisiin, toisin kun Raamattu opettaa. Tästä johtuu sitten ne seks. kieroutumiset, kuten pedofiliat yms.

Tässä varmaan pahimmat harhaopit room. kat kirkossa, joten voidaan sanoa, ettei se ole todellakaan kristillinen kirkko, vaan jotain muuta.

Vierailija
140/528 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luterilaisessa opissa pääsee taivaaseen, vaikka ei itse tekisi mitään hyviä tekoja, pelkästä armosta. Murhaajatkin pääsevät, kunhan vain uskovat.

Katolisessa kirkossa täytyy yrittää olla hyvä ihminen ja tehdä hyviä tekoja. 

Noinhan sen pitääkin olla.

"Usko ilman tekoja on kuollut." - Paavali

Kyllä, mutta teot eivät pelasta. Teot ovat uskon seuraus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan