Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen käyttäytyy välinpitämättömästi sellaista kohtaan joka rakastaa häntä

Vierailija
15.03.2021 |

Tuleeko siinä ihmisluonne esiin? Yleisellä tasolla, oletteko havainneet tällaista (aloitus ei siis nyt jonkun stalkkerin joka ei saa vastakaikua tms.)

Kommentit (25)

1/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle tulee mieleen muita tapauksia, joissa tuollainen vaikuttaisi olevan yleistä, kuin äidin ja teini-ikäisen lapsen suhde. Teini saattaa pitää äidin rakkautta selviönä sekä testailee omia rajojaan itsenäistymisprosessissa.

Vierailija
2/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pelkääkö rakkauden menettämistä

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet ovat jokaisen omia.  Toisen näkyvä ihastuminen itseen, kun omat tunteet eivät ole samanlaiset, saattaa tuntua jopa ahdistavalta.  Sitä paitsi ihmisten empaattisuus vaihtelee.  Moni ei osaa ilmaista kiitollisuutta mistään asiasta, vaikka aihetta olisi. 

Vierailija
4/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miten paljon se ihminen sitten vaikuttaa. Mitä mieltä kohde on tästä ihmisestä itsestään joka häntä rakastaa..?

Ap

Vierailija
5/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulla olisi välttämättä minkäänlaisia velvollisuuksia sellaista ihmistä kohtaan, joka ilmaisee rakastavansa minua, lukuun ottamatta normaaleja hyviä käytöstapoja?   Minä en ole muiden tunteista vastuussa, kuten ei ole kukaan muukaan, tämä helposti unohdetaan.

Vierailija
6/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja: pitäisikö tämän "rakastetun" hihkua riemusta tai peräti vajota liikutuksesta polvilleen?  Miksi odottaa jonkun käyttäytyvän jollakin tietyllä tavalla?

Vierailija
7/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllästyin yhteen tyyppiin. Sen jatkuviin avautumisiin, MINÄ TUNNEN, MINÄ RAKASTAN, MINÄ MINÄ MINÄ...ei niin mitään mystisyyttä, yhtä hemmetin tunnelässytystä. Se tyyppi puhui mun tunteet kuoliaaksi ja nykyään arvostan hiljaisuutta yli kaiken.

Vierailija
8/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo kyseinen ihminen ei rakasta sitä rakastavaa ihmistä. Kokee kenties vain välinpitämättömyyttä.

Vierailija
9/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksipuolinen rakkaus.

Vierailija
10/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että minä en rakastanut tai edes pitänyt siitä ihmisestä joka tykkäsi minusta.

Vierailija
11/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi olla tunteita, toisella ei välttämättä mitään.

Vierailija
12/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välitä siitä, joka rakastaa.

Vierailija
13/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo kyseinen ihminen ei rakasta sitä rakastavaa ihmistä. Kokee kenties vain välinpitämättömyyttä.

No voiko henkilö sitten vain nauttia tämän toisen ihmisen rakkaudesta, koska jos toinen ei otakaan häneen yhteyttä, haluaa kuitenkin olla yhteydessä.

Ap

Vierailija
14/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voiko henkilö sitten vain nauttia tämän toisen ihmisen rakkaudesta, koska jos toinen ei otakaan häneen yhteyttä, haluaa kuitenkin olla yhteydessä.

Ap

Minulla siis ei ole mitään pakkomielettä, kaikkihan ovat ihan vapaita.

Ap

Vierailija
15/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sairaampi voi, mutta normaali voi olla huolissaan ihastuneen mielenterveydestä.

Vierailija
16/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vähän, mitä tarkoitat. Kerro tilanne. 

Näillä tiedoin jos mennään, niin vastaus: 

se toinen ihminen jota sinä rakastat, ei rakasta sinua. Siksi hän on sinua kohtaan välinpitämätön, koska hän ei siis välitä. 

Sitten jos mennään syvempään psykologiaan ja harmaille vesille, ja otetaan esimerkiksi parisuhde jossa sinä koet että mies ei välitä sinusta, ja teoretisoidaan että jos mies oikeasti välittääkin, niin syy löytyisi silloin välittämisen _ilmaisemisen_ vajavuudesta. Mies on siis tunnekylmä, ei ole tottunut näyttämään rakkautta, kenties omassa kotonaan on oppinut kylmyyteen ja tylyyteen ja ankeuteen. Tällaista miestä on hankalaa saada muuttumaan, tiedostamisen pitäisi lähteä hänestä itsestään ja tarvitsisi siihen ehkä parisuhdeterapiaa, ulkopuolisen ihmisen sanomaan että välittämistä ja sen ilmaisemista oikeasti tarvitaan.

Sitten on vielä se vaihtoehto, jos parisuhteesta puhutaan, että mies pitää sinua ja lämmönjakeluasi itsestäänselvyytenä. Tämä on käsittääkseni tyypillistä miehille, he usein itsekin sanovat tämän yhdeksi syyksi missä suhteet menneet heillä pieleen. Katos kun mies tottuu ns helppotasoon, jossa palvelu toimii ja hän saa vakiseksiä, kotityöt eivät jää hänen varaansa ja lämpöä ja tukea tulee vielä diilin päälle, niin ei hän ajattele mitä Sinä saat suhteelta, kun Hänelle homma on plussaa. Tällöin päädytään klassiseen tilanteeseen, jossa naisen mielestä suhde ei voi hyvin, ja miehen mielestä kaikki on hyvin eikä muutoksia tarvita mihinkään. 

Vierailija
17/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kommentteja täällä muutenkin.

Ap

Vierailija
18/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sairaampi voi, mutta normaali voi olla huolissaan ihastuneen mielenterveydestä.

Nyt meni pointtisi ohi?

Ap

Vierailija
19/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja kommentteja täällä muutenkin.

Ap

No ei ole.

Vierailija
20/25 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän, mitä tarkoitat. Kerro tilanne. 

Näillä tiedoin jos mennään, niin vastaus: 

se toinen ihminen jota sinä rakastat, ei rakasta sinua. Siksi hän on sinua kohtaan välinpitämätön, koska hän ei siis välitä. 

Sitten jos mennään syvempään psykologiaan ja harmaille vesille, ja otetaan esimerkiksi parisuhde jossa sinä koet että mies ei välitä sinusta, ja teoretisoidaan että jos mies oikeasti välittääkin, niin syy löytyisi silloin välittämisen _ilmaisemisen_ vajavuudesta. Mies on siis tunnekylmä, ei ole tottunut näyttämään rakkautta, kenties omassa kotonaan on oppinut kylmyyteen ja tylyyteen ja ankeuteen. Tällaista miestä on hankalaa saada muuttumaan, tiedostamisen pitäisi lähteä hänestä itsestään ja tarvitsisi siihen ehkä parisuhdeterapiaa, ulkopuolisen ihmisen sanomaan että välittämistä ja sen ilmaisemista oikeasti tarvitaan.

Sitten on vielä se vaihtoehto, jos parisuhteesta puhutaan, että mies pitää sinua ja lämmönjakeluasi itsestäänselvyytenä. Tämä on käsittääkseni tyypillistä miehille, he usein itsekin sanovat tämän yhdeksi syyksi missä suhteet menneet heillä pieleen. Katos kun mies tottuu ns helppotasoon, jossa palvelu toimii ja hän saa vakiseksiä, kotityöt eivät jää hänen varaansa ja lämpöä ja tukea tulee vielä diilin päälle, niin ei hän ajattele mitä Sinä saat suhteelta, kun Hänelle homma on plussaa. Tällöin päädytään klassiseen tilanteeseen, jossa naisen mielestä suhde ei voi hyvin, ja miehen mielestä kaikki on hyvin eikä muutoksia tarvita mihinkään. 

Kiitos hyvästä vastauksesta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi