Sisareni hyväksyi facebook kaverikseen 20 vuoden takaisen exäni. Onko oikein?
Minulla on ulkomailla asuva ex, jonka en ole halunnut kuuluvan elämääni enää parisuhteemme päättymisen jälkeen.
Onko teistä oikein, että sisareni, joka on nähnyt häntä muutaman kerran ja joka tietää kuinka kuvottavana miestä pidän suhteessa tapahtuneiden asioiden vuoksi, hyväksyy hänet kaverikseen, eikä poista miestä kaverilistaltaan, vaikka pyysin?
Kommentit (49)
Mä antaisin asian olla, mutta kyllähän se mielessä kävis, että missä on jälleen kerran lojaalius omiaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi vähän samoin kun hyvän ystäväni exä 20 vuoden takaa laittoi kaveripyynnön Facessa. En hyväksynyt, en hylännyt vaan jätin roikkumaan ja huomasin myöhemmin tämän vähin äänin poistaneen sen pyynnön kokonaan. Onneksi!
Säälittävää tuollainen kaveripyyntöjen roikottaminen. Sen verran pitäisi olla selkärankaa että kieltäytyy ja parasta jos vielä reippaasti perustelisi miksi näin.
Kuka sitä paitsi enää kuluttaa kallisarvoista aikaansa missään naamakirjassa. Sou läääst siiison!
Itse erosin siitä jo muutama vuosi sitten.
Riippuu nyt vähän mitä ex on tehnyt silloin aikanaan ja tiesikö siskosi koko stoorin.
.
Itse sain ryöpyt niskaani siskoltani kun olin ryhtynyt facebook-kaveriksi henkilön X kanssa, jota itse olin pitänyt aina kivana, enkä tiennyt siskoni ja tämän X:n konfliktista joskus 20 vuotta sitten. Siskoni haukkui minut pystyyn että miksi kaveeraan tuon X:n kanssa häneltä kysymättä.
.
Whaaat...? En nyt yleensäkään kysele siskoltani tai keneltäkään, että kenen kanssa voin olla fb-kavereita ja kenen en. Jos olisin tiennyt, että heidän historiassaan on jotain kamalaa väärintekemistä siskoani kohtaan, en toki olisi facessa kaveriksi ruvennut. Mutta nyt mulla on vain muutoinkin draaman hakuisen siskoni versio asiasta ja tosiaan vihat niskassani "kun olin niin typerä."
Vierailija kirjoitti:
Riippuu nyt vähän mitä ex on tehnyt silloin aikanaan ja tiesikö siskosi koko stoorin.
.
Itse sain ryöpyt niskaani siskoltani kun olin ryhtynyt facebook-kaveriksi henkilön X kanssa, jota itse olin pitänyt aina kivana, enkä tiennyt siskoni ja tämän X:n konfliktista joskus 20 vuotta sitten. Siskoni haukkui minut pystyyn että miksi kaveeraan tuon X:n kanssa häneltä kysymättä.
.
Whaaat...? En nyt yleensäkään kysele siskoltani tai keneltäkään, että kenen kanssa voin olla fb-kavereita ja kenen en. Jos olisin tiennyt, että heidän historiassaan on jotain kamalaa väärintekemistä siskoani kohtaan, en toki olisi facessa kaveriksi ruvennut. Mutta nyt mulla on vain muutoinkin draaman hakuisen siskoni versio asiasta ja tosiaan vihat niskassani "kun olin niin typerä."
Eiköhän ole hyvä vetää se raja niihin exiin. Jos sisko on kaveri edelleen jonkun exän kanssa ja kaverinsaa myös, tyyppi lienee ok, mutta jos ei ole kaveri, niin miksi tieten tahtoen loukata ottamalla tyyppi lähipiiriin stalkkaamaan somessa.
Tässäkin ketjussa huomaa kuinka moni on käytöstavaton moukka.
Vierailija kirjoitti:
.
.
Mikä sinä olet?
Oma sisareni on omissa tarinoissaan uhri ja minä toimin väärin, kun en anna hänen käyttäytyä miten sattuu minua kohtaan sanomatta siitä. Itsekeskeinen ihminen kaikin tavoin. Meni esimerkiksi kaverinsa exän kanssa lounaille ja sai tältä ruusuja naistenpäivänä. Kertoi kavereilleen ja ihmetteli, kun ei kaveri halunnut olla juurikaan enää tekemisissä, jonka exältä sai ruusuja ja jonka kanssa lounasti. Sisareni ei voinut odottaa, vaan erosta oli kulunut 3 kuukautta ja siellä hän kaveerasi jo kaverin exän kanssa. Hänen omalle kohdalle, jos oisi näin käynyt, olisi kyseessä tietysti ollut törkeä toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini on fb-kaveri mieheni exille. Mitä sitten?
Tosiaankin, mitä sitten???
Anoppi ei ole sun sisaresi.
Kyllä olis entinen sisko tuon jälkeen. Itse en ole edes kertonut mitä hirveyksiä ex teki meidän perheessä ja oma sukuni puhuu miten on ikävä välillä sitä ihmistä. Ihan kuin puuukonisku suoraan rintaan. Aivan kuin syytös minua kohtaan että valehtelen tai kuvittelen tapahtuneita. Miksikö en ole kertonut? Siksi että en halua lapsen kuulevan kaikkea mitä isänsä on tehnyt. Kaveeraaminen eksien kanssa on suora isku sille omalle läheiselleen, tahallista ja julmaa kiusantekoa. Ei kukaan huvikseen eroon päädy, siihen on aina painavat syyt.
Kiinnostavaa. Mun mielestä sukulaisilla on oikeus valita kavereikseen ketä haluavat. Veljeni ja hänen vaimonsa esimerkiksi kaveeraavat väkivaltaisen ex-mieheni kanssa. Mies oli siis äärimmäisen väkivaltainen. Ajattelen, että se on heidän valintansa, eikä kuulu minulle. Mielestäni veljeni nuoruuden tyttöystävä on älykäs ja kivaa seuraa siitä huolimatta, että hän petti ja jätti veljeni toisen takia. Joten hän on jäänyt ystäväkseni. En tiedä harmittaako tämä veljeäni, mutta en halua luopua ystävistäni sisarusteni takia. Toivottavasti et koe mielipidettäni loukkaavana.
Mitähän tämä sisko oikein saa siitä että voi olla tämän kyseisen miehen kanssa fb-kaveri? Mikä siinä on niin tärkeää että vaikka menis välit siskon kanssa niin tämä fb-tuttavuus on tärkeämpää?
Ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tämä sisko oikein saa siitä että voi olla tämän kyseisen miehen kanssa fb-kaveri? Mikä siinä on niin tärkeää että vaikka menis välit siskon kanssa niin tämä fb-tuttavuus on tärkeämpää?
Ihmettelen.
Samaa mieltä. Kummallinen sisko.
Mennyt on mennyttä ja jokainen valitkoon kenet hyväksyy kaverikseen. Ei mua haittaisi lainkaan.
Mielestäsi siis siskosi olisi pitänyt olla sinulle lojaali ja hylätä pyyntö.
Riippuu mitä on tehnyt. Jos esim "vain" pettänyt, niin ok, mutta jos ollut sinua kohtaan väkivaltainen, niin ei ok.
Jos exien välit olisivat neutraalit, olisi minusta ihan ok hyväksyä tuollainenkin kaveripyyntö.
Jos taas suhde on katkennut myrskyisissä merkeissä ja välit ovat siitä lähtien olleet kylmät ja totaalisen poikki, niin silloin ei pitäisi hyväksyä kaveripyyntöä, jos haluaa olla lojaali omalle läheiselleen.
Kyllä pitäisin hyvin outona, jos minun siskoni toimisi noin tuollaisessa tapauksessa. Kyllä olisin vihainen ja myös kyselisin, että miksi tekee noin. Noin pitkä aikakin vielä. Onkohan ollut jotain kuulumisten vaihtoa tai muuta?
En puhuisi enää hänelle.