Sisareni hyväksyi facebook kaverikseen 20 vuoden takaisen exäni. Onko oikein?
Minulla on ulkomailla asuva ex, jonka en ole halunnut kuuluvan elämääni enää parisuhteemme päättymisen jälkeen.
Onko teistä oikein, että sisareni, joka on nähnyt häntä muutaman kerran ja joka tietää kuinka kuvottavana miestä pidän suhteessa tapahtuneiden asioiden vuoksi, hyväksyy hänet kaverikseen, eikä poista miestä kaverilistaltaan, vaikka pyysin?
Kommentit (49)
Mulla kävi vähän samoin kun hyvän ystäväni exä 20 vuoden takaa laittoi kaveripyynnön Facessa. En hyväksynyt, en hylännyt vaan jätin roikkumaan ja huomasin myöhemmin tämän vähin äänin poistaneen sen pyynnön kokonaan. Onneksi!
A siitä on 20 vuotta, B ihminen voi muuttua, C siskolla saa olla omiakin kavereita. Vähän sama kun kaverin uusi muija käski mun poistaa miehensä ex kaverilistaltani...
Vierailija kirjoitti:
A siitä on 20 vuotta, B ihminen voi muuttua, C siskolla saa olla omiakin kavereita. Vähän sama kun kaverin uusi muija käski mun poistaa miehensä ex kaverilistaltani...
On asioita, joiden takia kukaan normaali ihminen ei ota menneisyyden ihmisiä elämäänsä olivatpa tehneet parannuksen tai eivät.
Jos joku on sinut hakannut tai raiskannut, haluaisitko vuosien jälkeen kuulla kuinka sisaruksesi pitää tähän yhteyttä?
Itse en.missään nimessä pitäisi yhteyttä. Kiittäisin kutsusta ja sanoisin, että parempi näin ettei loukkaa ketään, vaikka menneet ovat menneitä.
Minulla on hyvät välit hyvän ystäväni eksään. Tutustuimme kun he seurustelivat. Ero oli myrskyisä, ja molemmilla jäi siitä huono maku. Nykyään molemmat ovat tahoillaan parisuhteessa. On toki aika yksilöllistä kuinka eksiinsä suhtautuu. Yhdellä eksälläni on ystävä, joka piti täysin käsittämättömänä, että olimme yhteydessä (siis eksäni kanssa) kun olimme eronneet, koska hän oli katkaissut välinsä kaikkiin omiin eksiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvät välit hyvän ystäväni eksään. Tutustuimme kun he seurustelivat. Ero oli myrskyisä, ja molemmilla jäi siitä huono maku. Nykyään molemmat ovat tahoillaan parisuhteessa. On toki aika yksilöllistä kuinka eksiinsä suhtautuu. Yhdellä eksälläni on ystävä, joka piti täysin käsittämättömänä, että olimme yhteydessä (siis eksäni kanssa) kun olimme eronneet, koska hän oli katkaissut välinsä kaikkiin omiin eksiinsä.
On minullakin ex, jonka paras ystävä olin pitkään suhteen jälkeen ja joka pn kavereideni kaveri jne.
On ihmisiä, jotka kuuluvat historiaan. Sisareni tietää tämän ihmisen 20 vuoden takaa kuuluvan historiaan.
Aloittaja
Kamalia sukulaisia joillakin. Kyllä joidenkin ihmisten kuuluu jäädä historiaan.
Sitten ihmetellään miksi Suomessa on niin paljon masentuneita...
No mun sisko sekä veli voisi hyvinkin tehdä noin. Kun kuulemma on aina kuulunut elämään.
Olkoon niin sitten. Luotto menisi molempiin. Saisivat kaveerata niin paljon kuin huvittaa, mitäpä se minuun enää katsoo. Tiedänpähän millä puolella seisoisivat.
Vierailija kirjoitti:
No mun sisko sekä veli voisi hyvinkin tehdä noin. Kun kuulemma on aina kuulunut elämään.
Olkoon niin sitten. Luotto menisi molempiin. Saisivat kaveerata niin paljon kuin huvittaa, mitäpä se minuun enää katsoo. Tiedänpähän millä puolella seisoisivat.
Samaa mieltä. Mulla blokkiin tollaset sukulaiset.
Ja mikä on sinun erityinen intressisi käydä ylipäätään kyyläämässä sisaresi kaverilistoja läpi?
Minun sisko voisi hyvinkin tehdä noin .Eli kamalia siskoja.
Eipä itsellä tulisi mieleen täältä tällaisia kysyä mutta vastaanpa omasta elämästäni:
Minun exäni kelpaavat hyvin sukulaisten kavereiksi myös eromme jälkeen, koska olen osannut valita hyvin...
Mutta monen exät juopot, narkkarit, petturit, heittiöt sun eivät tunnu kelpaavan enää oikein mihinkään. 😃
No avaa nyt mitä se ex teki? Murhas ja raiskas teidän lapsen vai oli sinun mielestä "ihan tyhmä" kun halusi erota?
Vierailija kirjoitti:
No avaa nyt mitä se ex teki? Murhas ja raiskas teidän lapsen vai oli sinun mielestä "ihan tyhmä" kun halusi erota?
En halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Sen luulisi olevan riittävä syy. Ei koskaan ollut sisareni kanssa tekemisissä 20 vuoden aikana. Juttelivat muutamia kertoja. Nyt joudun blokkaamaan siskon kaikkialta, koska en halua kuulla enkä nähdä tuota ihmistä. Tuo ex kuuluu historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on sinun erityinen intressisi käydä ylipäätään kyyläämässä sisaresi kaverilistoja läpi?
Eipä kuule tarvitse käydä listoja läpi...
Kyllähän sitä saa ottaa kaveriksi ketä tahansa, mutta ei se muuta sitä, että se voi olla loukkaavaa toista kohtaan. Ja sellainen ihminen joka loukkaisi toista noin, ei minusta ole kummoisen piittaamisen arvoinen. Jos oma siskoni ottaisi TIETOISESTI kaverikseen jonkun joka olisi tehnyt pahaa minulle, niin en tiedä jaksaisinko edes pyytää poistamaan. Hän kaveeraa jopa äidin eksän kanssa, joka kohteli äitiä väkivaltaisesti. Äiti on kuollut, mutta en voi silti ymmärtää. Se mitä tuo kaikki kertoo siskostani, ei muutu miksikään, vaikka minä sanoisin mitä.
pösilö