Onko kuntasektorilla vielä ne pitkät lomat? Eli kun tarpeeksi on työvuosia ja osaa lomailla järkevästi niin lomaa on 7-8 viikkoa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kikyn lisäämä työaika, mutta myös lomarahojen poisto määräajaksi. Tätä ei ollut yksityisellä puolella.
MuttasSillä saatiin pitää työpaikat, ei tarvinnut lomauttaa tai irtisanoa porukkaa.
Haha, joo ei sitten yhtään noin. Ihan entiseen malliin julkisella sektorilla pidettiin yt-neuvotteluja.
Mieluummin ainakin minä olisin ottanut vaikka pari viikkoa lomautusta joka vuodelle kuin tehnyt palkatonta työtä ja suostunut lomarahojen ryöstöön!
Vierailija kirjoitti:
Ne pidemmät lomat sujuvasti unohdetaan kun alkaa ulina pienistä palkoista. Jotka eivät oikeasti ole edes niin pienet ja työpaikka varma.
Tutkijana itsellä on palkka kolmasosan siitä mitä yksityisellä puolella. Ja jos noin skeptinen olet, niin eiku tessejä vertaileen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kikyn lisäämä työaika, mutta myös lomarahojen poisto määräajaksi. Tätä ei ollut yksityisellä puolella.
MuttasSillä saatiin pitää työpaikat, ei tarvinnut lomauttaa tai irtisanoa porukkaa.
Haha, joo ei sitten yhtään noin. Ihan entiseen malliin julkisella sektorilla pidettiin yt-neuvotteluja.
Mieluummin ainakin minä olisin ottanut vaikka pari viikkoa lomautusta joka vuodelle kuin tehnyt palkatonta työtä ja suostunut lomarahojen ryöstöön!
Nythän se meni tasan euroissa.😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän se meni tasan euroissa.😁
Opettele laskemaan! Lomautuksessa työntekijä menettää vähemmän kuin palkattomien puolituntisten tekemisessä lomarahojen poistossa.
Monilla aloilla on, esimerkiksi minulla.