Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kuntasektorilla vielä ne pitkät lomat? Eli kun tarpeeksi on työvuosia ja osaa lomailla järkevästi niin lomaa on 7-8 viikkoa?

Vierailija
14.03.2021 |

Tietääkö kukaan?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä vakuutusalan yrityksessä. Vuosilomat on 38 päivää, kun on tarpeeksi pitkä työkokemus alla.

Vierailija
22/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo edelleenkin. Mulla on vuorotyöluonteinen jaksotyö ja tusina-ammatti, lomia ei saa pääsiäis- eikä joululistoille. Eipä haittaa, teen nykyään vain keikkaa. Omat lomat saa riittämään ja haluamiinsa kohtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyy, että tietääkö kukaan? Tuo tieto olisi ollut nopeasti löydetty kirjoittamalla hakukoneeseen "kvtes vuosiloma".

Vierailija
24/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtahti lepponen, pitkät kahvitauot julkisella.

So sorry, mutta meilläkin on esimiehet ja esinaiset työpaikoilla.

Joten ainakaan meidän työpaikalla julkisella puolella ei pidetä ylipitkiä kahvitaukoja.

Ja jos on joku palaveri se yleensä järjestetään niin, että aloitetaan aamukahvitunnin aikana n. klo 9.

Julkisen sektroin puolella on erittäin runsaasti lakisääteistä asiakaspalvelua myös, joten niitä pitkiä kahvitaukoja ei monissakaan työpaikoissa edes kyetä pitämään.

Tuo pitkä kahvitauko on menneiltä ajoilta luulon jäänne,  niiltä ajoilta, jolloin julkisellä oli runsaasti työntekijöitä. Enää ei ole.

Vierailija
25/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita lomia joulun ja pääsiäisen tienoille sekä ennen juhannusta.[/quote]

Monessa sairaalassa on potilasturvallisuuteen vedoten usean viikon lomakielto sekä joulun että pääsiäisen tienoilla. Minullakin on 38 lomapäivää ja vaihtaisin ne riemusta kiljuen 25 päivään, jos saisin olla joulun pyhät vapaalla ja siihen päälle viikon talviloma.

Vierailija
26/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntatyöntekijöiltä veistettiin juuri kolmeksi vuodeksi lomarahat. Ei taidettu veistää yksityiseltä sektorilta?

Kuinka paljon oikein nyt maksetaankaan yrityksille koronatukia veronmaksajien selkänahasta? Miljoonia varmaan. Turha sitten inistä, että yksityinen sektori kustantaa julkista sektoria. En usko, että yritykset ovat niillä tukirahoillaan pitäneet työntekijänsä palkoilla, lomautettuja ne työntekijät ovat ja rahat menneet yrittäjän omaan taskuun.

Vierailija
27/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahat veistettiin, tarkoitatko kikyä?

Vierailija
28/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kikyn lisäämä työaika, mutta myös lomarahojen poisto määräajaksi. Tätä ei ollut yksityisellä puolella.

Vierailija
29/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sote-alalla töissä kunnalla, ja ainakin tietääkseni nuo lomat edelleen ovat olemassa, siis sen 15 vuoden jälkeen. Nyt olen itse ollut alalla 12 vuotta. Olen miettinyt työpaikan vaihtoa kolmannelle sektorille; minkälaiset lomat siellä on? (typeryyttä varmaan, mutta en ole koskaan joutunut noita lomia edes pohtimaan) Mitä, jos palaan takaisin kunnalle, niin nollautuuko tuo minun kokemukseni ja saan odottaa taas sen 15 vuotta, mikäli mielin pitkiä lomia saada?

Osaatteko sanoa, mitä muita etuja mahdollisesti menetän? Minulla on työkokemuslisää, mutta eikö se tule myös kolmannella sektorilla? Entä meneeköhän kunnan myöntämät hlökohtaiset lisät kokonaan, mikäli lähden välillä muualle? Niitä ei saane pidettyä, jos en kerran työnantajaan sitoudu?!

Kiitos neuvojille:)

Vierailija
30/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kikyn lisäämä työaika, mutta myös lomarahojen poisto määräajaksi. Tätä ei ollut yksityisellä puolella.

MuttasSillä saatiin pitää työpaikat, ei tarvinnut lomauttaa tai irtisanoa porukkaa.

Vierailija
31/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko työura yksityisellä joten aina 5 vkoa lomaa, 4 kesällä ja yksi talvella. Viimeksi saikulla 2 vuotta sitten.

Vierailija
32/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. Mutta ennen sitä pitää kituuttaa kunnalla 15 vuotta pienellä palkalla ja olla töissä jopa heinäkuussa.

Tosin yksityisellä saa lomaa paljon paremmin eli 30 päivää vuosilomaa ja siihen pekkaspäivät päälle ja a'vot, lomaa on 9 vko, kun vähän kikkailee.

Kerropa mullekin, miten saan 9 viikkoa lomaa.

Sijoita lomia joulun ja pääsiäisen tienoille sekä ennen juhannusta.

Itsenäisyyspäiväviikko ja viikko ennen pyhäinmiestenpäivää myös:)

Vierailija
33/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. Mutta ennen sitä pitää kituuttaa kunnalla 15 vuotta pienellä palkalla ja olla töissä jopa heinäkuussa.

Tosin yksityisellä saa lomaa paljon paremmin eli 30 päivää vuosilomaa ja siihen pekkaspäivät päälle ja a'vot, lomaa on 9 vko, kun vähän kikkailee.

Pyhäinpäivä ei toimi, se on aina lauantai. Julkkarilla lomaviikko on viisipäiväinen muutenkin.

Vierailija
34/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhäinpäivä ei toimi, se on aina lauantai. Julkkarilla lomaviikko on viisipäiväinen muutenkin.

Ei ole kaikissa TESseissä, löytyy myös näitä lauantait lomapäiviksi laskevia. Julkistyönantajiakin on muita kuin kunta-ala.

Vierailija
35/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtahti lepponen, pitkät kahvitauot julkisella.

Alapeukuttajat ei ole tainneet olla raksalla. Se nimittäin menee juuri noin kaupungin hommissa. Työt aloitetaan vähän seiskan jälkeen, kahvitauko aloitetaan n.klo. 8.50 ja loppuu 9.30. Ruokkikselle lähetään 10.45 ja lopetetaan 11.40. Kahvitauko n.klo 13.20 ja loppuu 13.50. Työt lopetetaan kolmen aikaan, kun "eihän tässä ehdi enää mitään tehdä".

Olen itse yksityisellä seurannut tätä sivusta 10 vuotta, kun tehdään yhteistyötä kaupungin kanssa.

Vierailija
36/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomiin vaikuttaa työkokemuksen määrä. Itse menin kaupungille töihin ja sain välittömästi täydet lomat. Jos nyt menisin vuodeksi yksityiselle töihin ja palaisin takaisin, niin lomaoikeus jatkuisi ennallaan. Ei ne tuossa välissä mihinkään katoa.

Vierailija
37/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noi mulle ainakaan lisää yhtään sitä lomaa, ihan samat 5 viikkoa sitä tulee. Meillä 30 päivän lomassa pitää olla 5 lauantaita mukana.

Vierailija
38/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään 7-8 viikon lomia, vaan 28 päivää alle 10 vuoden palvelussuhteen omaavilla. 10 vuoden palveluksesta saa saman lomamäärän kuin yksityisellä heti eli 30 päivää. Vasta 15 vuoden palveluksen jälkeen on 38 vuorokautta vuodessa lomia. Eivätkä ne ole mitään kesälomaa, vaan vuoden kaikki lomat. Yksityisellä tosiaan on vielä pekkasetkin eli vuodessa enemmän lomapäiviä kuin kuntatyönantajan palveluksessa!

Vierailija
39/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut vuoden töissä, paljonko kesälomaa voi pitää?

Lasketaanko vain arkipäivät lomapäiviksi?

Vierailija
40/65 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään 7-8 viikon lomia, vaan 28 päivää alle 10 vuoden palvelussuhteen omaavilla. 10 vuoden palveluksesta saa saman lomamäärän kuin yksityisellä heti eli 30 päivää. Vasta 15 vuoden palveluksen jälkeen on 38 vuorokautta vuodessa lomia. Eivätkä ne ole mitään kesälomaa, vaan vuoden kaikki lomat. Yksityisellä tosiaan on vielä pekkasetkin eli vuodessa enemmän lomapäiviä kuin kuntatyönantajan palveluksessa!

Kannattaa myös ottaa huomioon, että yksityisellä lomapäiviä kuluu monessa paikassa 6/vko, julkisella vain 5. Se on viikon ero kun mietitään, mihin lomapäivät riittää.