Miksi se kerrostalon asunnon ovi pitää paiskata kiinni?
Nyt ihan oikeasti. En kuollaksenikaan keksi yhtäkään syytä miksi se ovi pitää paiskata vuorokauden ajasta riippumatta niin kovaa kiinni että seinät tärisee? Nukun korvatulpat korvissa ja herään ja säpsähdän öisin kun joku talossamme paiskaa oven kiinni (ilmeisesti käy tupakalla tms). Etsin uutta asuntoa mutta noita ovien paiskojia löytyy valitettavasti jokaisesta kerrostalosta. T. Hermo menee
Kommentit (34)
20 vuotta tässäkin rappukäytävässä ovet meni kiinni paiskomatta.Sitten tuli uusi vuokralainen,joka ilmeisesti on aikaisemmin asunut havumajassa jossa on rättiovi,eikä tiedä kuinka oikeat ovet suljetaan naapureita häitsemättä.Asiasta kun huomautettiin äijältä meni herne nenään ja pää punasena sanoi että ei paisko,eikä ole koskaan edes paiskonu,ja se on fakta.Ilmeisesti vähintäänkin kuuro eikä kuule omaa ovien kanssa meluamista,tai vika on vielä pahempi,akuutti häiriö korvien välin linjastossa
Joskus kesällä oikein hävettää kun kämpässä ikkunat ja partsin ovi auki niin ovi menee kiinni että jysähtää.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta tässäkin rappukäytävässä ovet meni kiinni paiskomatta.Sitten tuli uusi vuokralainen,joka ilmeisesti on aikaisemmin asunut havumajassa jossa on rättiovi,eikä tiedä kuinka oikeat ovet suljetaan naapureita häitsemättä.Asiasta kun huomautettiin äijältä meni herne nenään ja pää punasena sanoi että ei paisko,eikä ole koskaan edes paiskonu,ja se on fakta.Ilmeisesti vähintäänkin kuuro eikä kuule omaa ovien kanssa meluamista,tai vika on vielä pahempi,akuutti häiriö korvien välin linjastossa
On voinut asua myös lehmänlanta majassa, niissä ei ole ovia ollenkaan.
Meillä ovi menee joskus nätisti kiinni, joskus ei edes paiskaamalla. Jotenkin se turpoo eri vuodenaikoihin, ja silloin pitää avaimella laittaa kiinni, ja silti tulee ääni. Vuonna 1974 rakennettu talo.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen aamuvarhaisesta, kun nukutaan, ja naapuri paiskaa ulko-oven kiinni.
Ilmeisimin sitä, ettei enää muisteta eikä välitetä muista vaan oma itse tärkein.
Olen miettinyt ystävällisen pyynnön tiputtamista nimettömänä postiluukusta
Parempi on että juttelet asiasta naapurin kanssa.
Ainakin miehille se on sellainen näytön paikka. Miten muuten kukaan voisi tunnistaa, missä taloyhtiön alfauros asuu? Mitä kovempaa oven paiskaa, sitä kovempi auktoriteetti ja fyysinen voima kyseisellä miehellä on. Kovat ovenpaiskijat ovat tunnetusti sellaisia, joihin naiset kiinnittävät aivan erityistä huomiota.
Oven paiskovat vois muuttaa omakotitaloon asumaan kun eivät osaa asua kerrostalossa.
Naapurit jotkut tätä harrastaa. Olen joskus todennut että hyvä tietää että kaapissa on astioita kun välillä niin helisee ja kilisee.
Naapurikämpän raikulipoika pamauttaa aina kännissä yöaikaan kämppänsä oven mun ovea vasten. Metalliset, ulkonevat lukkopesät osuvat yhteen saatanallisella kolinalla ja paukkeella. Kloppi ramppaa kännissä ulkona röökillä aina koko yön.
Siksi, ettei sinun tarvitse juosta ovisilmään kyttäämään kuka tuli ja kuka meni. Kuulet ja tunnet sen kätevästi mäiskeestä ja tärähdyksestä.
Rivarinaapuri paiskoo ulkovaraston, ulko-oven ja saunanoven voimalla kiinni. Asuntojen välisellä seinällä taulut kolahtavat sekä astiat kilisevät keittiön kaapissa. Jouluviikolla olin jo huolissani, onko nuoripari jo kuollut, kun viikon oli hiljaista. Taisivat olla "porukoilla" kylässä.599
No siis miten muuten minä ilmoitan koko talolle, että "Nyt ollaan kotona!" tai että "Nyt lähdettiin kotoa!"
Olen miettinyt toimivia vaihtoehtoja, mutta en ole keksinyt. Help?