Romaanien sauna-asiaa
Taloyhtiöllämme on ns lenkkisauna keskiviikkoisin, ensin naisten, sitten miesten vuoro. Lisäksi perjantai-lauantai on asuntokohtaiset vuorot.
Maaliskuun alussa kerrostaloon muutti iäkäs Romaninainen. Näimme eilen pihalla ja esittäydyin, olen taloyhtiön hallituksen pj. Toivotin tervetulleeksi ym perusasiaa.
Hänellä oli kaikki hyvin, mutta sauna-asiat olivat huonolla tolalla. Hän kertoi että Romaaninainen, varsinkaan iäkkäämpi, ei mene saunaan jossa on ollut miehiä saunomassa. Ei siis ollenkaan, vaikka sauna olisi pesty.
No, sovimme että hänen saunavuoronsa nousee perjantain ensimmäiseksi, jolloin hän pääsee pestyyn puhtaaseen saunaan ensimmäisenä. Hän kyllä vähän sanoi siihen tyyliin, että hän ei voisi käydä ollenkaan saunassa, jossa miehet ovat saunoneet.
Kertokaapa miten tämä asia oikein on tai mistä tiedon voi tarkistaa. Autan missä pystyn, mutta omaa saunaa pelkästään hänelle ei ole antaa...
Kommentit (29)
Maksoin voi käydä suihkussa, jos ei onnistu saumomaan normaalisti, niinkuin oikeat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai yhden ainoan ihmisen takia voi koko saunomis järjestelmää muuttaa.
Jos mikään ehdotettu ei sovi, nainen jättää saunomisen kokonaan väliin.
Hänelle on tarjottu jo hyvä saunavuoro, jos ei kelpaa, ei voi mitään.
Ei edes romaanikodeissa ole kahta saunaa, erikseen oma sauna miehille ja erikseen oma sauan naisille.
Ja kaikenlaisia paskaprovoja joku viitsiikin tällekin palstalle postailla!
miehet ovat naisten jälkeen.menköön uimahalliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran myöhään illalla kuntosalilla, tästä on jo monta vuotta. Olin pukuhuoneessa ja siellä oli sauna. Yhtäkkiä sisään pelmahti romaninainen tunnusomaisissa vaatteissaan kolmen lapsen kanssa. Hän sitten usutti lapset saunaan.
Olen varma, ettei äidillä ollut korttia sinne salille, vaan joku heimolainen oli päästänyt hänet sisään ja saunaan lasten kanssa. Liukenin paikalta äkkiä.
En usko että kenelläkään heimolaisella on salikorttia. Urheilu ei ole heidän juttunsa.
Paitsi puukkohippa.
Romaneille tarvisi saada myös oma virallinen parkki kaupan oven eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole 500 vuotta riittänyt kotoutumiseen.
Keskimäärin se kestää 750v joten vielä täytyy vähän malttaa
Hoiiii ottakaa varas kii sil o miu mora seläääs!
Vierailija kirjoitti:
Hoiiii ottakaa varas kii sil o miu mora seläääs!
:D
Ränsä Pystyssä. Pese vehkeesi, niin et haise, tänne asti lemuat!
Miksi kuvittelet, ettei riittäisi? He ovat jo nyt sopeutuneet Suomeen paremmin kuin m a n n e t 500 vuodessa.