Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä omintakeinen ja erakko ihminen, mistä saat voimaa elämääsi? Miten täytät elämäsi jos et halua olla ihmisten kanssa?

Vierailija
14.03.2021 |

Sosiaaliset suhteet pidentää ikää ja tekee hyvää aivojen terveydelle 😊

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalinen ihan tarpeeksi netin kautta. Voimaa ja iloa saan esim. liikunnasta, taiteesta, kirjallisuudesta, musiikista, luonnosta ja eläimistä.

Vierailija
2/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Sosiaaliset suhteet myrkyllisten ihmisten kanssa huonontavat elämänlaatua ja nostavat stressitasoja, joka altistaa sairastumiselle ja mahdollisesti aikaistaa kuolemaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi tällä hetkellä yritän ymmärtää miten lasketaan vastuskelan reaktanssi impedanssin ja resistanssin avulla.

Vierailija
4/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstäni, luonnosta, kirjoista, musiikista, tietokonepeleistä. Ihmissuhteita en kaipaa ollenkaan.

Vierailija
5/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puoliso, ihanaa, ja läsnätyö, raskasta. En kaipaa muita. En edes sitä läsnätyötä, onneksi ei ole koko vuotta.

Vierailija
6/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rikas pääni sisäinen elämä, käsillä tekeminen, ulkoilu koiran kanssa, ihmiset ovat minulle pahasta.

Vierailija
7/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan paljon tietokoneella. En vain kertakaikkiaan kestä tyhmiä ihmisiä. Minulla ei ole heille mitään sanottavaa eikä asiaa. Lapsena epäiltiin aspergerin syndroomaa, diagnoosia ei tullut koska 90-luvulla koko syndrooma oli uusi asia psykiatreille. Nyt 35-vuotiaana vietän lähes kaiken aikani yksikseni, omissa oloissani. En osaa ottaa itse kontaktia muihin ihmisiin, ikäiseni tai nuoremmat naiset taasen eivät puhu minulle enkä minä silloin puhu myöskään heille. Koulutukseltani olen energiatekniikan DI ja työskentelen ydinenergian parissa. Opin helposti ulkoa ydinvoimalan kytkentäkaaviot tarvittaessa. Minulla ei vain kertakaikkiaan ole samanlaista ajatuksenkulkua, kuin normaaleilla ihmisillä. En osaa sellaisista asioista keskustella enkä puhua, mistä tavalliset ihmiset puhuvat. Etätyöaikana toki on saanut erakoitua ja eristäytyä kaikessa rauhassa muutenkin. 

M35

Vierailija
8/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

>sukulaiset

>nettitutut

>taide

>lemmikki

>omat projektit, kuten WoSin selaaminen ja tutkimuskirjallisuuden kääntäminen jne.

🤷

Vierailija
9/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kumppani joka on pääosin paras ystäväni. Toki naisten "juttuja" ei oikein ymmärrä. Surffaan netissä, liikun luonnossa ja katson telkkua. Joskus luen. En matkustele muutenkaan, enkä käy missään. En käytä alkoholia. Tälläistä elämä oli jo ennen koronaa ja niin on nytkin.

Näillä mennään.

Vierailija
10/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen yksin. Harrastukset täyttävät elämäni. Muista ihmisistä on pelkkää harmia. Vievät aikaa, rahaa ja eivät kiinnosta. Eksästä en halua kuulla koskaan. Netissä saa kaikki tarpeet tyydytettyä. Lapset ovat jo omillaan ja heitä tapaan mukavissa merkeissä. Muut ihmiset eivät kiinnosta.

Vierailija
11/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta sellaiset joilla on kumppani ole erakoita ensinkään...

Vierailija
12/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovana loukkaantujana ja itseeni ottajana, en jaksa ihmisten kanssa olla. Erittäin todennäköisesti ihmiset eivät lähtökohtaisesti halua loukata ja olla ilkeitä, mutta usein näin kuitenkin käy ja huomaan murehtivani joko toisten ilkeyttä tai omaa turhanherkkyyttäni. En mahda tälle mitään, joten parempi pysyä erossa ihmisjoukosta ja suojelen näin omaa mielenrauhaani. En nyt erakoksi itseäni sanoisi kuitenkaan. Koirat ovat kaikkein parasta seuraa.

Vierailija
13/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olisi melkein rikos sanoa, mutta viihdyn mielettömän hyvin.

Ajattelin jo lapsena, että jos minusta hullu tulee, niin tulisi sellainen hyvä hullu jolla on mukavaa eikä ole kellekään häiriöksi.

Hiukan jopa näyttää, että toive olisi toteutunut.

Minua ei ole hulluksi diagnosoitu, vaan abstraktisesti erittäin lahjakkaaksi.

Käytännön ihminen en ole.

Osaan pukea sanoiksi lähes kaiken.

Näen veden tunnetiloja, viikonpäivät väreinä, numerot vaikka miten.

Usein kun katson seinäkelloani, se näyttää ensin menevän taaksepäin....

Tällä hetkellä opiskelen omatoimisesti dendrologiaa. Olen aiheeseeen hurmaantunut kohta vuoden.

Vierailija
14/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omintakeinen erakko - mitähän sillä tarkoitetaan.

No, yksin elelevä on parempi kuin se sosiaalinen paska joka kyttää toisten tekemisiä ja vääntää havaitsemastaan normaalista elämän menosta pilapuheita.

Sellaista on joidenkin sosiaalisten ihmisten elämä, että elävät mukamas sosiaalisesti, mutta eivät kuitenkaan liiku siitä kotipiiristään yhtään minnekään. Elämän täyttää oma asunto ja sen ikkunoista vahtaaminen.

Sellasta. Meitä on moneen junaan. 

Vierailija
15/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt, jos sinulla on jo vastaukset valmiina? Mihin tarvitset tietoa, mitä tiedolla teet?

Vierailija
16/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omintakeinen en ole, erakkomainen kyllä. (Mahdoitko tarkoittaa kysymyksessäsi omavaraista?)

Elämäni täyttyy työstä, kirjallisuudesta, musiikista, kuvataiteesta, luonnonrauhasta.

Ja tietenkin minulla on muutama läheinen ihminen, joita rakastan sydämestäni. Heitä tapaan mielelläni joskus myös ihan livenä (muutoin joka päivä sosiaalisen median kautta).

Vierailija
17/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puoliso, ihanaa, ja läsnätyö, raskasta. En kaipaa muita. En edes sitä läsnätyötä, onneksi ei ole koko vuotta.

No et mikään erakko ole jos puoliso löytyy, huoh.

Vierailija
18/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovana loukkaantujana ja itseeni ottajana, en jaksa ihmisten kanssa olla. Erittäin todennäköisesti ihmiset eivät lähtökohtaisesti halua loukata ja olla ilkeitä, mutta usein näin kuitenkin käy ja huomaan murehtivani joko toisten ilkeyttä tai omaa turhanherkkyyttäni. En mahda tälle mitään, joten parempi pysyä erossa ihmisjoukosta ja suojelen näin omaa mielenrauhaani. En nyt erakoksi itseäni sanoisi kuitenkaan. Koirat ovat kaikkein parasta seuraa.

Kuin mun näppiksestä! 🐾

Vierailija
19/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Sosiaaliset suhteet myrkyllisten ihmisten kanssa huonontavat elämänlaatua ja nostavat stressitasoja, joka altistaa sairastumiselle ja mahdollisesti aikaistaa kuolemaa!

Näin. Paljon vähemmän murhetta ilman jotain mindfuck loista kiusaamassa.

"Helvetti, se on toiset ihmiset"J.P.Sartre

Vierailija
20/88 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähes kaikki kontaktit oli Itsetuhoisia, narsisteja, alkkiksia niin kuule sosialisointi ei Kuule tee aivoille hyvää. Muutama ketkä jääny sosialisoimaan ovat mullan alla. Ja siihen päätyneet niin sanotusti ennen aikojaan!

Silloin sitä miettii että epäsosiaalisuus pelasti hengen, ja alkaa arvostamaan muita juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan