Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako taukoa ja minkä pituiset teillä on 8 h työpäivän aikana?

Vierailija
14.03.2021 |

Ja millä alalla olet?

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Tauko...mikä se on.

Myyjä K-marketista, ex-Siwa

Kysyn ihan mielenkiinnosta että mikä k-market kyseessä, olen itsekkin kauppias ja voin sitä kautta ilmoittaa epäkohdista keskolle.

Jos on yksin vuorossa, ei vaan voi pitää taukoja jos on asiakkaita. Näin se vaan on.

Vierailija
102/111 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naiset suostuu tauottomuuteen. Miehet pitää taukonsa oli ala mikä hyvänsä. Jännä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallialalla 12min ja 20min viralliset mutta venyyhän ne ja vielä ylimääräiset paussit 😅

Vierailija
104/111 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Tauko...mikä se on.

Kysyn ihan mielenkiinnosta että mikä k-market kyseessä, olen itsekkin kauppias ja voin sitä kautta ilmoittaa epäkohdista keskolle.

Jos on yksin vuorossa, ei vaan voi pitää taukoja jos on asiakkaita. Näin se vaan on.

Eihän niitä asiakkaita yleensä kokoajan ole. Olet tavallaan tauolla silloin kuin kaupassa ei ole ketään.

Vierailija
105/111 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Tauko...mikä se on.

Eihän niitä asiakkaita yleensä kokoajan ole. Olet tavallaan tauolla silloin kuin kaupassa ei ole ketään.

Niinhän sä luulet. Todellisuudessa silloin kun ei ole asiakkaita tehdään rästit, eli hyllytetään kuorma, kartoitetaan puuttuvat ja tilataan tavaraa, tehdään inventaariota, pestään uunia ja pelejä ja lattiaa, tilataan lisää arpoja, tehdään porukka pelejä myyntiin, pilkotaan salaattia lisää salaattikärryyn niin ja vähintäänkin keitietään sitä saakelin kahvia. Ja noin 120 muuta asiaa joita en tässä nyt tullut maininneeksi. Mua aidosti ärsyttää ihmisissä se asenne, että sä vaan istut siinä. No ehkä isoissa kaupoissa mutta, ei pienessä. Siellä kaikki tekee IHAN KAIKKEA ja monesti vuorossa ollaan yksin. Sanoisin että asiakaspalvelun osuus on maksimissaan puolet kaikesta työmäärästä mitä kaupassa on. Kuormapäivinä 1/3 tai 1/4.

Vierailija
106/111 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-ala päivätyö. 7.15-14.45. Tauot 8.45-9 ja 13-13.20

Vierailija
107/111 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko 10min tauko 8h päivän aikana olla oikeasti laillista?? Koko päivä pienten lasten kanssa siinä vilskeessä ja melussa.

Itse olen töissä kaupassa, ja 8h työpäivän aikana mulla on 2x12min kahvitauko sekä 30min ruokatauko. En kyllä jaksaisi päivää vähemmällä.

Ja minä huoltoasemalla jossa siis myös kauppa.Jos on kiire niin ei ole yhtään taukoa.Olen usein ollut 8 tuntia syömättä koska asiakkaita tulee koko ajan .Hiljaisempana aikana syödään ja jatketaan heti töitä,ei mitään puolen tunnin taukoja.

Vierailija
108/111 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kpl 15min taukoa ja 1h ruokatauko. Työaika klo 07-15.30. Kuljetusalalla olen.

Vierailija
109/111 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko 10min tauko 8h päivän aikana olla oikeasti laillista?? Koko päivä pienten lasten kanssa siinä vilskeessä ja melussa.

Itse olen töissä kaupassa, ja 8h työpäivän aikana mulla on 2x12min kahvitauko sekä 30min ruokatauko. En kyllä jaksaisi päivää vähemmällä.

Kyllä on, ihan KVTESin lepoajoista on ihan selkeästi että 10 min kahvitauko joka sisältyy työaikaan. Jos haluaa 1/2h ruokatauon niin se ei kuulu työaikaan.

Vierailija
110/111 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa 2x10 min kahvitauko (palkallinen) ja 30 min palkaton ruokatauko. Käytännössä kahvitauon ehtii pitämään noin kerran vuodessa ja ruokataukokin on yleensä 10-20 min. Kaikkina päivinä ei ehdi pitämään sitäkään vaan mutustelen leipää työn ohessa. Joskus saatetaan tulla kesken ruokailun hakemaan kun on tullut asiakas kyselemään. Olen kiinteistösihteeri isännöitsijätoimistossa.

Nyt sentään pääsee vessaan. Silloin kun olin töissä ravintolassa, niin 10h vuoron aikana ei ollut tauoista tietoakaan ja hyvällä tuurilla saattoi päästä vessaan. Työn ohessa hörpin vettä vaikka sitäkään ei olisi saanut tehdä asiakkaiden nähden. 

Vierailija
111/111 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Mikä aine venyy välitunneille?”

Esimerkiksi luonnontieteet, jossa opettaja jää siivoamaan ja valmisteleemaan seuraavan tunnin kemikaalit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi