Montako taukoa ja minkä pituiset teillä on 8 h työpäivän aikana?
Kommentit (111)
työaika säännöllinen 5,30-13,30 ma-pe
3 kpl puolentunnin taukoja
Parasta kaikesta tuo työaika, mitä valita saattaa.
Riippuu päivästä. Huomenna ja ylihuomenna mulla ei ole lainkaan taukoja vaan uusi etäpalaveri alkaa heti, kun edellinen loppuu. It-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 6h työpäivä (Ei kuulu ruokataukoa), koska en halunnut. Työkokeilu kyseessä. Pidän 4 noin 10 minuutin röökitaukoa ja reilun puolentunnin kahvitauon :)
Sulla on 6h päivässä reilusti yli tunti taukoja, jopa lähes 1,5h? Mikä työnantaja, haluan sinne.
Opintohallinto: lyhyet kahvitauot aamu- ja iltapäivällä ja lounas, joka ei kuulu työaikaan.
Lisään vielä että varhaiskasvatuksessa ei aina pääse edes kahville. Ei edes sille 10 min tauolle. Silloin kahvi juodaan ryhmässä töitä tehden.
2 x 30 min kahvitaukoa ja 1 h ruokkis.
Vierailija kirjoitti:
12+26+12 metalliala 40h/viikko.
Laitoin juuri äsken tuonne loppupäähän ketjua jotta
työaika 5,30-13,30 ma-pe
3 taukoa puolituntia mittaa kullakin.
Myöskin 40/vko ja metalliala
N 10 min kahvitauko
Varh.kasv.
38;15 viikko tyäaika
Johtotehtävissä olen, tauot riippuvat ihan päivän aikatauluista. Joskus ei ole ollenkaan (paitsi vessassa on tietysti pakko käydä), joskus voi olla hyvinkin väljää. Päivät yleensä 8-10 tuntia.
Nolla ja varhaiskasvatus. Kahvitauolle ei saa kahvihuoneeseen mennä.
Vierailija kirjoitti:
2 x 30 min kahvitaukoa ja 1 h ruokkis.
Näinhän se on epävirallisesti hyvin monella työpaikalla OSALLA työntekijöistä. Pieni osa sitten painaa duunit pitämällä ehkä yhden hätäisen ruokis-/vessapaussin tai joskus menee päivä ilman taukoja, koska kollega mussuttaa parin tunnin välein voikkuleipää tai pullaa tai perunasössöä keittiössä. Ja kyllä - olen se, joka jättää tauot pitämättä ja kyllä vituttaa!
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksessa tosiaan tuo yksi 10min tauko. Ruokataukoa ei ole, koska syömme lasten kanssa. Tuntuu aika uskomattomalta, mutta näillä mennään.
En tiedä, onko tuo nyt parempi vai huonompi, kuin 30min pakollinen ruokatauko, joka omaa aikaa. Tulee siis saman 38,15 päälle. Teoriassa omaa aikaa, käytännössä ei ehdi työpaikalta minnekään, jossa en oikeasti palkatonta, omaa aikaani viettäisi jos voisi valita. Saa syödä rauhassa, mutta viikoista tulee sen 2,5h pidempiä väkisin. Lisäksi usein joku vetää herneen nenään kun ei tosiaankaan tee niitä töitä silloin, palkatta.
12 min kahvitauko ja 30 min ruokatauko.
Vierailija kirjoitti:
N 10 min kahvitauko
Varh.kasv.
38;15 viikko tyäaika
Pääsettekö te aina kahville, eli toteutuuko tauot? Meillä toteutuu ehkä 70% sesti. Etenkin jos on joku palaveri, ei sen jälkeen ole mahdollisuutta pitää kahvitaukoa, kun on ollut ”tauolla” koko palaverin ajan ja ryhmässä oleva pitää päästää kahville.
Ei ole niin nokon kuukaa, välillä tulee lorvehdittua enemmän, välillä vähemmän. Asiantuntijatyö, jossa asiakkaiden asiat on hoiduttava eikä kukaan niitä paikkaa, jos en itse niitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksessa tosiaan tuo yksi 10min tauko. Ruokataukoa ei ole, koska syömme lasten kanssa. Tuntuu aika uskomattomalta, mutta näillä mennään.
Meillä ehdotettiin tunnin ruokataukoa, mutta se pidensi päivää tunnilla eikä hoitajat siitä pitäneet. Ruokatauko kun olisi ollut palkatonta aikaa ja sijoitettu lasten uniaikaan. Vuorotellen olisi saanut olla pois töistä ja vastaavasti tulla aamulla aikaisemmin tai jäädä iltapäivällä pitempään.
Työaika 7, 5 tuntia. Taukoja aamulla n10.min kahvi/ palaveri ja ruokatauko n 15 min. Kellon aika vaihtelee, koska tehdään tauottamalla toisia työntekiöitä. Terkkuja lomautusten repimältä ravintola- alalta.
Työpäivä 8,5 h joista työaika 8 h ja 30 min ruokis omaa aikaa. Lisäksi kaksi 12 min kahvitaukoa. Toimihenkilö rakennusalalla.
Työ rupeamani oli yksityinen firma,hantti hommat.Työ-aika 8 ja puoli tuntia. 10 minutin tauko aamupäivä kello 09.00.. ruoka tauko kello .11.00-11.30. kahvitauko kello noin 14. sekin 10min.Koska homma urakka työ.Käytänössä söi varaston nurkassa eväät ,jatkoin urakaa.Sama koski kahvi.kaadoi termarsita mukiin kitasni sen kylmänä.Oneksi oon työ -eläkeellä jo,Jokaisessa firmassa on nykyisin luotamusmies,työ-suojelu valtuutetut.Jokainen ihminen joka järkevä kuuluu liitton.Jos ei saa duunista tietoa, ei edes luotamusmieheltä tauot ymm.Saat heti ammatti liitostasi.Vai etkö ole liitossa,kun maksaa jäsen maksu? On sinun hävösi silloin.Varsinkin jos nyt lomautetaan koronan takia,tai jäät työtömäksi.
Helposti voi. Sitä teettää munaton liitto.