Ystävä meinasi saada hepulin kun olin kurkkaamassa hänen vaatekaappiinsa
Oltiin lähdössä viettämään iltaa muutaman kaverin kanssa. Menin ensin tämä kaverin kämpille kun asuu matkan varrella, mihin oltiin menossa. Hän sitten vielä laittaitui ja kävi vessassa, jonka aika katselin vähän paikkoja (olen toki aiemminkin olluyt hänen luonaan). Olin sitten avaamassa yhtä vaatekaappia hänen makuuhuoneessaan, kun hän tuli vessasta juuri. Sai melkein sydärin ja huusi "ÄLÄ KATO SINNE, MITÄ SÄ TEET" tms. :D
Mitä niin salaista siellä mahtoi olla. Nyt jäi oikein mietityttämään. 😲
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli yks tuttu ns kaverin kaveri mukana käymässä meillä. Jäi sitten kiinni kun pölli yhen avaamattoman kasvorasvan kylpyhuoneen laatikosta.
Hyi elämä, mistä noita ihmisiä riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin juuri tuollainen nuuskijalapsi, ja kotona kyllä asetettiin rajat, mutta olin vain todella utelias. Ihmettelen täällä esiintynyttä, niin voimakasta reaktiota. "Olisi entinen kaveri" tms. Ihanko oikeasti katkaisisitte välit hyvään ystävään tuollaisen takia? Kuten sanoin, olin nuuskijalapsi, mutta en nuuskija-aikuinen, vaikka se uteliaisuus elää minussa edelleen ja minkäs teet. Ei kyllä silti tulisi mieleenkään flipata noin pahasti johonkin vaatekaappiin kurkistamisesta.
Voisitko ottaa ystävän lompakosta 20 e? Lukea hänen pöydällään olevan palkkalaskelman, kun hän on suihkussa? Lukea viestit puhelimesta? Sovittaa hänen vaatteitaan ilman lupaa?
Vastaus kaikkeen on EI, enkä olisi tehnyt näin lapsenakaan. Minusta on kuitenkin kylässä aina kiva esimerkiksi katsella kirjahylly läpi ja katsoa millaisia esineitä hyllyissä on, esimerkiksi. Lapsena saatoin joskus avata myös jonkun lipaston, kun halusin nähdä mitä siellä on. Aikuisena en tietenkään enää tee niin. Tarkoitus ei ollut ihmetellä sitä, miksi ihmiset pettyvät tällaiseen käytökseen, vaan reaktioiden voimakkuutta. Ehkä kaappien availussa on kyse samasta rajattomuudesta kuin varastamisessa, mutta ne ovat mielestäni silti 2 ihan eri asiaa. Varastaminen on mielestäni paljon pahempi asia, ja sellaisesta voisin jättää ystävän.
Mitä teet sillä tiedolla, mitä laatikoissa jne on? Odotatko löytäväsi jotain, mistä sitten juoruta eteenpäin?
En tekisi tiedolla mitään, ja todennäköisesti unohtaisin kaapin sisällön saman tien. En ole juoruavaa tyyppiä. Selvästi uteliaisuus on paheksuttu piirre, elleivät kaikki alapeukut liittyneet juuri tuohon lapsuuden taipumukseen oikeasti avata ne ovet. Uteliaisuus on eri asia kuin pahansuopuus tai rajattomuus, mutta pienellä lapsella varsinkin 2 viimeistä voivat mennä joskus sekaisin.
Utelias ihminen on tungetteleva ja rajaton, ja sellaisena todella epäluotettava. Uteliaisuus on jo yksinään paheksuttava piirre. On juu ihan eri asia, kun on lapsesta kysymys, mutta siinäkin tapauksessa on aikuisten tehtävä kertoa, että toisten kaapeille ei mennä luvatta tonkimaan.
Aikuisen tonkijan kohdalla asia onkin sikäli eri, että hänen tulee jo ymmärtää sanomattakin. On ihan sama, onko hän vain utelias, vai liittyykö muitakin ikäviä luonteenpiirteitä mukaan. Toisten tavaroihin ja kaappeihin ei kosketa. Ihme juttu, jos olet aikuiseksi kasvanut saamatta tästä tietoa.En kyllä ymmärrä tätä, että uteliaisuus olisi itsessään pahasta. Uteliaisuus on yksi ominaisuus, oma entiteettinsä, ei se oli synonyymi rajattomuudelle tai tungettelevuudelle. Esimerkiksi moni tutkija on utelias, ja siinä työssä siitä on hyötyä. Ei myöskään ole mitään "työuteliaisuutta", vaan utelias on utelias aina. Ei se silti tarkoita, että on moukka tai rajaton tungettelija.
Eli jos kaverisi yllättäisi sinut kaappejaan tonkimasta, hän ei saisi pitää sinua moukkana, koska satut nyt vaan olemaan utelias ja tutkivainen luonne? Mitä schaissea. Aikuinen ihminen osaa hillitä uteliaisuutensa, se kun ei ole mikään vietti, joka ajaa hallitsemattomasti eteenpäin. Kyseessä ovat yksinkertaisesti käytöstavat.
Tutkijan uteliaisuudella ei ole mitään tekemistä kaappien availijan kanssa.Kaikki tuomitsevat kaappien avaamiset, mutta tässä olikin kyse uteliaisuudesta luonteenpiirtenä. Ei se välttämättä johda mihinkään kaappien avaamiseen. Ihmettelin sitä, miten täällä tunnutaan tuomitsevan pelkkä uteliaisuus sinänsä, vaikka siitä ei seuraisi mitään huonoa käytöstä. Ymmärrän, että ihmiset tuomitsevat esimerkiksi kateuden tai epärehellisyyden, mutta uteliaisuus ei itsessään ole minusta negatiivinen ominaisuus.
No kerrohan millä tavoin uteliaisuus on sinusta positiivinen tai edes neutraali ominaisuus ihmissuhteissa?
Kerro vaikka, että miten uteliaisuus nimenomaan ilmenee suhteessasi perheeseesi ja ystäviisi?
Ja onko sinulle koskaan tullut asiasta ongelmia?
Tämän haluaisin minäkin tietää!
Vierailija kirjoitti:
Sun mies siellä lymysi.
Kyl kyl.
Jorma tanassa.
On äärimmäisen epäkohteliasta tutkia kenenkään kaappeja, valitettavasti on kokemusta kuinka mukavaa on joutua "ratsian" uhriksi. Paras (tai siis pahin) on toki se, kun levitellään eteenpäin:(
Parilla "kaverilla" on nykyään porttikielto luekseni, mutta siltikään edes anteeksi ei ole pyydetty vieläkään..
mitä sä tutkit kenenkään kaappeja?
kyylä!
Kyllä tuommoiset "luonnostaan uteliaat" ihmiset herättävät vain ja ainoastaan ahdistusta, ei ole mitenkään hieno ominaisuus (ei millään mittapuulla)...
Pahinta on, jos käy kuten minulle yksi päivä, saada uteliaita ihmisiä yllättäen kylään! Siinähän koko ajan ahdistuneena koitat vahtia näitä tumpeloita. Saavat vielä (näin olen muualta kuullut!) JOTAIN kiksejä ahdistuksestasi.
Ts pitkin maita ja mantuja levitellään sitä, että "Maija on sitten sellainen, että levittäydytään ihan tahallaan eri huoneisiin, siitä se menee aivan sekaisin, kun se ei enää tiedä ketä seurata!"
Päälle naurettiin vielä paskaiset naurut kuulemma, huoh.. Ja kaappeja aukaistaan estoitta minun silmien edessä, asiasta kettuillaan avoimesti ja jos suutut olet hullu. Näin ihan tosielämässä, rajattomien p********* kanssa:(
En hirveästi arvosta tuota toimintaa enää, jostain kumman syystä....
Niin no, mitäs piilotat dildosi vaatekaappiin..Käsilaukussahan niitä kuuluu säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, mitäs piilotat dildosi vaatekaappiin..Käsilaukussahan niitä kuuluu säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
On ihan se ja sama onko jonkun kaapissa dildoja vai onko vain tarkka yksityisyydestään. Kenenkään kaapeille EI mennä luvatta, johan sen sanoo jo normaalit käytöstavat. En kykene ymmärtämään ihmisiä joille tämä (toisten kaappien luvaton tutkiminen) on jotenkin normaalia..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuommoiset "luonnostaan uteliaat" ihmiset herättävät vain ja ainoastaan ahdistusta, ei ole mitenkään hieno ominaisuus (ei millään mittapuulla)...
Pahinta on, jos käy kuten minulle yksi päivä, saada uteliaita ihmisiä yllättäen kylään! Siinähän koko ajan ahdistuneena koitat vahtia näitä tumpeloita. Saavat vielä (näin olen muualta kuullut!) JOTAIN kiksejä ahdistuksestasi.
Ts pitkin maita ja mantuja levitellään sitä, että "Maija on sitten sellainen, että levittäydytään ihan tahallaan eri huoneisiin, siitä se menee aivan sekaisin, kun se ei enää tiedä ketä seurata!"
Päälle naurettiin vielä paskaiset naurut kuulemma, huoh.. Ja kaappeja aukaistaan estoitta minun silmien edessä, asiasta kettuillaan avoimesti ja jos suutut olet hullu. Näin ihan tosielämässä, rajattomien p********* kanssa:(
Siis mitä? Onko Tämmöisiä ihmisiä oikeasti olemassa? Meiltä olisivat lähteneet niskaperse otteella pihalle. Eikä takaisin oisi ollut tulemista.
Ap on täysin rajaton, voisi vihdoinkin kertoa edes syyn miksi menee toisen vaatekaapeille luvatta? Se, ettei tätä (kunnon) syytä pysty antamaan kertoo jotain motiiveista:(
Vierailija kirjoitti:
Kaappien penkomista herää kyllä ajatus, että tutkivat helposti laukut, puhelimet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Onko Tämmöisiä ihmisiä oikeasti olemassa? Meiltä olisivat lähteneet niskaperse otteella pihalle. Eikä takaisin oisi ollut tulemista.
Kyllä tuollaisia on. Itsellä on kokemusta ihan samanlaisesta käytöksestä. Noin tekevät ihmiset ON häiriintyneitä ja nauttivat kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun vaatekaappi saattaa olla sekaisin, vaikka muu asunto on siivottu tip top vierailijan tulon vuoksi. Kaapissa saattaa myös näkyä jotkut kamalat rispaantuneet mummokalsarit, jotka pitäisi heittää pois, mutta kun ne on hyvät kuukautisten aikaan käytettäviksi.
Vierailijan ei myöskään tarvitse nähdä vaatteitteni kokomerkintöjä.
Ja vaikka olisi kuinka luonnollista, että (sinkku)naisella on dildoja kaapissa, en halua, että vierailija tietää niistä.
Ai että ihan sinkku pitää olla. Ihme selittelyä.
Oisin katkassut sulta käden, jos oisin yllättänyt sut mun kaapislta =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisia on. Itsellä on kokemusta ihan samanlaisesta käytöksestä. Noin tekevät ihmiset ON häiriintyneitä ja nauttivat kiusaamisesta.
Joo noita ON olemassa, eikä mikään muu tehoa kuin tiukat rajat! Tiedän tapauksen, joka alkoi vanhempieni luona aukomaan ihan pokkana keittiön kaappeja! Lopetti kyllä, kun suoraan palautettiin kysymys, että mitä hoota hän tekee?
Tyyppi lopetti heti eikä käynyt kuukausiin, kun kävi lopulta ei enää penkonut kaappeja. Tosin vanhempani eivät enää jättäneet häntä yksin, hetkeksikään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tutki kaappeja mutta sormella vetäsen kaappien päältä niin näkee onko siivottu.
Sama! Tämä paljastaa sottapytyt! Suurimmalla osalla pölyä kaappien päällä
Oletpa törppö.
Meillä tuollaisesta nyrpistelijä saisi kehotuksen ottaa rätin käteen, ja ruveta pyyhkimään pölyjä, jos niin ahdistaa. Tai vaihtoehtoisesti osoitetaan ulko-oven suuntaan.
Millä oikeudella te harrastatte tuollaista? Saako siitä isotkin kiksit?
MODE ON SAANUT VINKIN MINISTERIN AVUSTAJALTA PIDÄ TÄTÄ PINNALLA . TOTTAHAN ÄÄLIÖ PITÄÄ KUN TOVERI KÄSKEE JOPA 2VK.
SURKU HUPAINEN PALSTA kirjoitti:
MODE ON SAANUT VINKIN MINISTERIN AVUSTAJALTA PIDÄ TÄTÄ PINNALLA . TOTTAHAN ÄÄLIÖ PITÄÄ KUN TOVERI KÄSKEE JOPA 2VK.
Täh? Osuiko jotenkin arkaan paikkaan/oletko kaappeihin kurkkija? Ymmärrän, että silloin ketju ottaa varmasti koville..
Kerran oli yks tuttu ns kaverin kaveri mukana käymässä meillä. Jäi sitten kiinni kun pölli yhen avaamattoman kasvorasvan kylpyhuoneen laatikosta.