Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon äiti voi eron jälkeen vaatia isää hoitamaan lapsia?

Vierailija
13.03.2021 |

Tapailen miestä, joka on kaikinpuolin ihana ja täydellinen. Hyvä ja vastuuntuntoinen isä, ja pitää välit kunnossa hankalaan exään.

Miehellä on exänsä kanssa neljä lasta, joista kaksi isoja koululaisia ja kaksi pieniä (2kk vauva ja 2v isompi).
Mies erosi vaimostaan 1kk ennen nuorimman lapsen syntymää.

Miehellä on sovittu virallisesti tapaamisia joka toinen viikonloppu jolloin isot tulisivat hänen luokseen, pienet vielä liian pieniä yökyläilyyn.
Isä on ollut kyllä valmis tapaamaan lapsia useamminkin ja välillä käymään katsomassa pieniä sekä pitämään 2-veetä kylässä joitain tunteja viikolla.

Olen aika ihmeissäni, kun miehen exä tuntuu jatkuvasti vaativan mieheltä enemmän ja enemmän lastenhoito vastuuta.
Lasten äiti tuputtaa vauvaa ja taaperoa miehelle jatkuvasti, pyytää että veisi vaunulenkeille monta kertaa viikossa tai tulisi hänen luokseen hoitamaan, tulisi neuvolaan yms. On myös usein minun kuulleni kysynyt voiko mies ottaa 2 veetä yökylään ja koululaisia useammin, vaikka mies on sanonut ettei 2v osaa nukkua isänsä luona. Tottakai myöhemmin mies ottaa hänetkin, mutta ei vielä.

Ymmärrän että äidillä on varmasti paljon työtä kotona ja vauva valvottaa, mutta suoraan sanottuna ärsyttää miesystäväni puolesta jos sovitusta ei pidetä kiinni.
Mies on kuitenkin hyvä isä, maksaa elatusmaksuja ym tunnollisesti, mutta minun mielestäni hänellä pitäisi olla mahdollisuus myös omaan elämään välillä. Tuntuu että mies on koko ajan exänsä talutusnuorassa.

Kommentit (706)

Vierailija
441/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hoitaa lapset 50% niin lopulla ajalla voi tehdä mitä lystää tietysti, tietysti silloin elatusmaksut eivät enää kuulu asiaan, kumpikin hankkii mitä katsoo lapsen tarvitsevan. Mutta jokainen hoitaa omat diilinsä miten haluavat ja jos ei onnistu niin käräjillä. Itsellä kävi niin, että tyttö jäi minulle, koskaan en vaimolta elatusmaksuja saanut, mutta katson saaneeni kuitenkin lapsen kautta paljon enemmän kuin hän rahassa voitti.

Vierailija
442/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään sen että lapset ovat kyllä miehelle tottakai tärkeimpiä koko maailmassa!! Mutta mielestäni jos on erottu niin äidinkin pitäisi hyväksyä että miehellä on oma elämä.

Kunhan hoitaa lapset 50% niin lopulla ajalla voi tehdä mitä lystää tietysti.

Silloin taas ei pitäisi mitään elatusapuja joutua maksamaan ja vanhemmuus olisi yhteishuoltajuutta. Silloin menee väärin jos puolet pitää hoitaa ja vielä maksaa tukea eksälle.

Näkyy tämä ilmeisesty yh mammoja alapeukututtavan.

Mikä siinä on, että miehen pitäisi olla alisteisessa asemmassa ja maksaa vielä sen lisäksi että hoitaa lapset puoliksi? Niin yhteishuoltajuus menee, että kumpikin hoitaa puolet ja maksaa oman osuutensa.

Koska lapsen maksut, kuten esim. päivähoitomaksut tulevat lähivanhemmalle. Miksi lähivanhemman tulisi olla ainoa vanhempi, joka vastaa näistä kuluista?

Ei ole lähivanhempaa ymmärtääkseni jos on yhteishuoltajuus ja hoito puoliksi

On lähivanhempi ja etä.

Lähivanhempi on se jonka luona lapsi on kirjoilla, ja Suomessa ihminen voi olla kirjoilla vain yhdessä paikassa.

Olen yhden lapseni lähivanhempi, ja toisen etä-äiti koska päiväkotipaikan sai pitää vaikka joutui muuttamaan, mutta koulupaikka olisi tullut mun osoitteen eikä vanhan kodin mukaan.

Tästä aiheutuu kaikenlaista riesaa koska info ei oikein kantaudu mulle asti. Epäolennaiset Wilma-tiedotteet kyllä, mutta kaikki tärkeä tulee paperilla lähivanhemmalle ja mulle huikataan asioista jos muistetaan.

Viimeistään tähän voisi lopettaa tonvastoin parempaa tietoa puhumisen. Toiveissa on että vuoroviikkoasuminen saataisiin jossain vaiheessa rekisteröityä järjestelmiin, mutta ainakin tällä hetkellä järjestelmä ei näe vuoroviikkohuoltajuutta tasajakona vaan kohtelee aina jompaa kumpaa vanhempaa päävastuullisena.

Peräti niin pitkälle asti että ajoittain lähivanhempi saa kertoa koronatestit tulokset etävanhemmalle joka on itse lapsen testin tilannut, ja hoitanut testiin viemisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka paljon isä voi eron jälkeen vaatia äitiä hoitamaan lapsia? -  Puoliksihan lapset hoidetaan ihan ilman vaatimista - kuinkas muuten?

Vierailija
444/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Siis ihan oikeastikko olette sitä mieltä että miehen olisi pitänyt jäädä huonoon suhteeseen?

Elämä parisuhteessa oli hirveää ja mies löysi naisen, jonka kanssa haluaa viettää loppu elämänsä. Intohimo on täysin eri tasoa kuin ex vaimon kanssa ja olen muutenkin enemmän hänen tyyppiään. Yhteiset harrastukset ja kiinnostuksen kohteet.

Mies ei todellakaan ole mikään sovinisti, sen näyttää teoillaan. Keittää minulle joka aamu töihin lähtiessään kahvit valmiiksi, tuo viikonloppuna aamiaisen sänkyyn ja kukkia naistenpäivänä ym...

Puhuu lapsistaan kauniisti, ja osallistuu elämisen maksuihin, maksoi nytkin puolet yhden lapsen synttäri lahjasta.

Pientä vauvaa ei voi hoitaa yhtään enempää koska vauva itkee ja rauhoittuu vaan exän kanssa. Mies on sanonut että tottakai hoitaa tätä isompana!!

Olisiko miehen pitänyt jäädä avioliittoon vain siksi että halusivat tehdä neljä lasta? Tukahduttaa omat tunteensa?

Huonoon suhteeseen ei tarvitse jäädä, mutta eroaminen ei myöskään tarkoita, että pitää suoraan hypätä uuteen suhteeseen. Kyllä, olen sitä mieltä, että tässä tilanteessa miehen olisi pitänyt tukahduttaa tunteensa siksi aikaa, että saavat asiat järjestymään ex-puolison ja lasten äidin kanssa. Tilanne on tarpeeksi hankala ilman vaatimuksia esittävää uutta puolisoakin. Jos aiotte olla loppuelämänne yhdessä, olisitte voineet hyvin odottaa muutaman kuukauden tai vähintään tapailla hyvin matalalla profiililla.

On ihan turha jankuttaa, kuinka hyvä isä miesystäväsi on. Mikään, mitä olet tähän asti kertonut, ei todista miehen olevan hyvä isä vaan hädin tuskin täyttävän minimivaatimukset. On ymmärrettävää, että vaimon ollessa viimeisillään raskaana on houkutus maistaa kiellettyä hedelmää suuri, ja totta kai nuoremman lapsettoman naisen kanssa touhu on intohimoisempaa kuin vuosia arkea jakaneen puolison. Se, että mies on halunnut sen neljännenkin lapsen, kertoo, että ongelmat parisuhteessa eivät ole olleet pitkäaikaisia vaan ilmenneet vasta raskauden aikana. Kaiken yhdessä rakennetun pois heittäminen tuosta noin vain ja viimeisillään raskaana olevan vaimon jättäminen yksin kolmen lapsen kanssa, jotta pääsee "toteuttamaan itseään" ja "seuraamaan sydäntään", ei kerro ihmisestä hyvää.

Vierailija
445/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan hoitaa lapset 50% niin lopulla ajalla voi tehdä mitä lystää tietysti, tietysti silloin elatusmaksut eivät enää kuulu asiaan, kumpikin hankkii mitä katsoo lapsen tarvitsevan. Mutta jokainen hoitaa omat diilinsä miten haluavat ja jos ei onnistu niin käräjillä. Itsellä kävi niin, että tyttö jäi minulle, koskaan en vaimolta elatusmaksuja saanut, mutta katson saaneeni kuitenkin lapsen kautta paljon enemmän kuin hän rahassa voitti.

Sun kommentti oli ihana ❤️. Se on suuri kunnia hoitaa lapsi yksin. Ja hankkia sille kaikki tarvittava. Hän arvostaa sinua aikuisena.

Vierailija
446/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Siis ihan oikeastikko olette sitä mieltä että miehen olisi pitänyt jäädä huonoon suhteeseen?

Elämä parisuhteessa oli hirveää ja mies löysi naisen, jonka kanssa haluaa viettää loppu elämänsä. Intohimo on täysin eri tasoa kuin ex vaimon kanssa ja olen muutenkin enemmän hänen tyyppiään. Yhteiset harrastukset ja kiinnostuksen kohteet.

Mies ei todellakaan ole mikään sovinisti, sen näyttää teoillaan. Keittää minulle joka aamu töihin lähtiessään kahvit valmiiksi, tuo viikonloppuna aamiaisen sänkyyn ja kukkia naistenpäivänä ym...

Puhuu lapsistaan kauniisti, ja osallistuu elämisen maksuihin, maksoi nytkin puolet yhden lapsen synttäri lahjasta.

Pientä vauvaa ei voi hoitaa yhtään enempää koska vauva itkee ja rauhoittuu vaan exän kanssa. Mies on sanonut että tottakai hoitaa tätä isompana!!

Olisiko miehen pitänyt jäädä avioliittoon vain siksi että halusivat tehdä neljä lasta? Tukahduttaa omat tunteensa?

Oletko noin sinisilmäinen ja naiivi ap?

Itse olen sinkku ja lapseton, niin kyllä kiertäisin kaukaa tuollaisen kultakimpaleen ja vielä 4 lapsen isä ja nuorin 2kk ja eronnut kuukautta ennen vauvan syntymää, kun Suomi on pullollaan vapaita miehiä.

Ihanko oikeasti olette olleet vasta 3kk yhdessä ja nyt maalaat jo yhteistä tulevaisuutta?

Eihän miehellä voi olla edes virallinen ero voimassa, jos 2kk ja 2v lapset, vaan seurustelet naimissa olevan miehen kanssa vai asutteko jo yhdessä.

Nyt hyvä nainen jäitä hattuun. Ja millainen mies jättää neljä lasta, uuden rakkauden tieltä, kun lapset 2kk ja 2v? Missä luottamus, arvot ja moraali.

Ansaiset ap. parampaan.

Vierailija
447/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut 1kk ennen nuorimman syntymää? Ei apua. Minkälaisia matoja te huolitte kumppaniksi?? T. Täydellinen vaimo

Vierailija
448/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tyytyväisyys onnellisessakin parisuhteessa on alimmillaan vauvavuoden aikana useimmilla. Vastuuntuntoiset ihmiset ymmärtävät sen ja alkavat miettiä mahdollista eroa, jo lastenkin kannalta, vasta kun nuorin lapsi täyttää 3 vuotta. Silloin arki alkaa tasaantua pienen lapsen kanssa ja vanhempien elämä normalisoitua pikkulapsikuplasta.

Kukaan joka ei rakasta puolisoaan ei tee neljää lasta. Kukaan ei voi huijata toista tekemään neljää lasta. Eli miehesi on selvästi vain väsynyt lapsiperhearkeen. Puoliso on väsynyt ja varmasti näyttänyt huonot puolensa ja epävarmuutensa raskaana. On raukkamaista jättää tuossa tilanteessa, kun vaimo eniten tarvitsee tukea puolisoltaan.

Se että mies ei tue vaimoaan isänä vaan lähtee tarjolla olevan lapsettoman innokkaan naisen perään, on yksinkertaisesti väärin. Tottakai mies kertoo sinulle mitä haluat kuulla ja hellii sinua. Niin hän helli vaimoaankin suhteen alussa. Mitä ajattelit, kun suhteenne etenee ja saat viidennen lapsen kuvioon mukaan, luuletko että mies muka yhtäkkiä alkaisi nauttia lapsiarjesta ja sinulle ei kävisi samoin? Karkasi jo kerran, hyvin voi karata uudelleen.

Vierailija
449/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaankin ap:lle on tarjolla vain rooli perheen ylimääräisenä aikuisena ja toki lapsenhoitajana. Kannattaa suosiolla unohtaa omat lapsihaaveet jos mielit pitää miehen. Toivottavasti miehellä on edes rahaa ylläpitää kahta perhettä.

Vierailija
450/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, mies muutti sinun luoksesi kasseineen ja vannoi ikuista rakkautta. Sinä tarjoat 4 lapsen isälle, joista lapset nuoremmat 2kk ja 2v asunnon, ruuan, veden jne. ja hoidat kodin ja teet kotityöt yksin, jotta mies voi vapaasti keskittyä lapsiinsa, sinun kodissasi ja kaupan päälle mies saa vielä seksiä. Hyvän diilin on mies valinnut.

Hertsileijaa, näitä löytyy sinkkumarkkinoilta paljon, mies haluaa lapsia, mutta pää ei kestä lapsiperheen arkea, vaan hakee lohtua sinkkunaisilta, jotka ovat sinisilmäisiä ja aivottomia.

Tässä vaiheessa pitäisi hälytyskellojen soida ja lujaa, mutta mitä tekee ap. kyselee neuvoja, miten seurustelukumppani jaetaan 4 lapsen kesken ja vielä ex-puolisoiden kesken. Ap. suhteessa on todentotta tungosta ja useampia pyöriä. Ja siihen ei ole kuin yksi neuvo. Juokse suhteesta nyt heti ja lujaa ja anna miehen kantaa vastuunsa, mitä hän on itse halunnut perheensä kanssa.

Mies käyttää vain ap. hyväkseen ja parhaassa tapauksessa maksattaa vielä kaiken ja kun kyllästyy, vaihtaa toiseen, kyllähän tuo kertoo miehen arvomaailmasta.

Vierailija
451/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Jep. Tämä oli viimeinen niitti.

Ap, hän kusettaa sinua huolella. Olet juuri se narsistin uusi puoliso mitä täällä epäiltiin. Kaikki tässä viestissä huutaa sitä.

Vierailija
452/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä naisia löytyy, kyse on alkuun vähän sisarvaimot tyyppisestä kuviosta. Kuvaan kuuluu että lapsiin on uudella vaimolla hyvin ristiriitainen suhde. Lapset jäävät heittopusseiksi ja usein heidät loppupeleissä hylätään uusparin toimesta. Isä ei koskaan ehkä edes rakastanut lapsiaan.

Vierailija
453/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Jep. Tämä oli viimeinen niitti.

Ap, hän kusettaa sinua huolella. Olet juuri se narsistin uusi puoliso mitä täällä epäiltiin. Kaikki tässä viestissä huutaa sitä.

Täysin samaa mieltä! Olet miehen ”lovebombing”-vaiheessa. Googleta tuo sana. Tuskin uskot näitä varoitteluja nyt.

Vierailija
454/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

En usko, että olet ap ja muutenkin koko ketju on luultavasti trolli.

Kysyn kuitenkin ap, onko sinulle selvinnyt, mikä tuossa miehen avioliitossa oli  lopulta se ongelma? Mikä sen teki huonoksi? Sekö, että nainen ei suostunut (pystynyt, jaksanut ) enää väsymykseltään seksiin? Ei jaksanut vastata enää noihin "intohimovaatimuksiin"?

Oletko ajatellut, miten vaikea jo kolmen lapsen kanssa on raivata niitä hetkiä rauhalliselle ja intohimoiselle seksille, puhumattakaan että tämä exä oli raskauden loppuvaiheessa. Oletko kysynyt, miten usein mies vei aamupalan ja kukkia tälle väsyneelle äidille?

Vierailija
455/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa tässäkin ketjussa että näiden raivoavien ja kaikille pahaa haluavien äiti-ihmisten kanssa ei voi sopia yhtään mistään asiallisesti. 

Ei ihme jos se lasten tapaaminen osoittautuu mahdottomaksi kun äiti haluaa vain tuhota ihmiset ympärillään ja vähät välittää niistä lapsista, pelkkä kosto vain mielessä. 

Vierailija
456/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa tässäkin ketjussa että näiden raivoavien ja kaikille pahaa haluavien äiti-ihmisten kanssa ei voi sopia yhtään mistään asiallisesti. 

Ei ihme jos se lasten tapaaminen osoittautuu mahdottomaksi kun äiti haluaa vain tuhota ihmiset ympärillään ja vähät välittää niistä lapsista, pelkkä kosto vain mielessä. 

Tässä puhutaan kaksi kuukautta sitten synnyttäneestä naisesta, jolla on pikkuvauvan lisäksi vastuullaan kolme muuta lasta. On kohtuutonta odottaa, että äiti pystyisi tuosta noin vain esittämään selkeät toiveet isän ja lasten yhteiselle ajalle ja pitämään sovituista ajoista tarkalleen kiinni. Tilanne elää koko ajan. Arjen pyörittäminen ydinperheessäkin olisi tuollaisen lapsilauman kanssa hankalaa, saati sitten tässä tilanteessa. Eri-ikäisillä lapsilla on erilaisia tarpeita, vauva valvottaa, milloin tahansa joku lapsista tai äiti itse saattaa sairastua. Kun lapsiluvusta sovittiin, ei äidin mielessä varmasti ollut, että kohta erotaan, eli mitään suunnitelmia tilanteen varalle ei varmaankaan ollut. Äiti tuskin jaksaa miettiä mitään kostosuunnitelmia vaan yrittää vain selvitä päivästä toiseen ja pitää lapsista parhaansa mukaan huolta.

Vierailija
457/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50 eli fiftisixti

Vierailija
458/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä vauvaa ei vou kuljetella kodista toiseen. Minkä takia tää mies lähti ja jätti lapset?

Vierailija
459/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon voi vaatia?

No niin paljon kun isän kuuluu. Heillä on yhteiset lapset ja yhdessä he ovat heidän vanhempiaan.

En tiedä millainen ihminen kuvittelee tuollaisesta kuviosta seuraavan mitään hyvää, tuo on jo lähtökohtaisesti katastrofi.

Mies nyt ottanut oikeudekseen ottaa irtioton lapsiperhe-elämästä ja kun kohta tajuaa että ero lasten äidistä ei tuonutkaan sitä huoletonta vapautta vaan ihan yhtä lailla vastuuta lapsista, elatusmaksuja ja aikataulujen sovittamista, niin mies alkaa haikailla perheensä luo takaisin.

Tuskin miehen ja exän suhde kovin huono voinut olla jos neljä lasta tehty ja pienin vasta syntynyt.

Ex-vaimo ei varmaan miestä enää takaisin huoli joten sulla on kohta käsissä perhettään kaipaava mies jonka lasten hoitajana saat toimia kun mies huitelee omissa menoissaan.

Vierailija
460/706 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen tilanne. Äiti on mustasukkainen lapsista ja yrittää kaikin keinoin pitää heidät eristyksissä minusta ja sukulaisistani. Ei auta sossujen puheet, vaan aina löytyy uutta meriselitystä miksei lapsille saa soittaa tai mikseivät voi tulla minun luokseni. Pientä kiusaa tekee koko ajan. Vanhin lapsi on nyt alkanut olemaan haluton tapaamaan minua, vaikka tähän saakka on ollut tapaamisista innoissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi