Onko teistä mautonta mennä naimisiin kirkossa semisuurin tai suurin menoin, jos sulhaselle toinen avioliitto
ja morsiamellakin lapsi edellisen miesystävän kanssa (muuten ensimmäinen liitto).
Kommentit (56)
Periaatteessa yleensä häät saa tehdä juuri sellaiset kuin itse haluaa. Jos haluaa olla vähän korrekti toisella kierroksella, niin sitten mm. käytöksen kultainen kirja opastaa:
- morsiamelle ei valkoista mekkoa
- morsiamelle ei huntua
- ei edellisten häiden toisintoa, ei häämarssien eikä kukkienkaan osalta
Minusta häihin pitää saada kutsua juuri ne ihmiset, jotka ovat parille tärkeitä. On sitten ihan eri asia, että kannattaako kaasoksi pyytää sitä samaista naista, joka oli kaksi vuotta sitten kaasona samaisen ihmisen häissä, kuten täällä joku kertoi ;-)
Ei muuta kuin onnea vaan teidän uuteen elämään ja nautitte päivästä juuri niin kuin itse haluatte!
Ryppyjä taitaa olla molemmilla jonkin verran.
Miksei uusioparit saisi juhlia?? Vähän toinen juttu on sitten se, jos on kovasti lahjalistaa jne. kuten ensimmäisissä häissäkin. Minä menen kyllä juhliin juhlimaan, enkä kyttäämään kuinka paljon on rahaa laitettu mihinkin, eikä tulisi mieleenkään paheksua sitä, että joku jaksaa ja haluaa järjestää toisetkin isot häät. Minusta on paljon kivempi olla kunnon juhlissa, kuin sellaisissa jossa juhlakalut kulkevat suunnilleen verkkareissa ja väheksyvät itse koko asiaa.
pienehkölle porukalle jossain mukavassa paikassa. EI buffet-meininkiä vaan istuva illallinen.
Vierailija:
Jos liitto on naiselle ensimmäinen ja hän toivoisi kuitenkin jotain muutakin kuin vain lainvoiman avioliitolle?
itse asiassa miehen häiden yksityiskohdista en tiedä juuri mitään, ei ole tullut kysyttyä.
Kiitos mielipiteestä.
ap
Minua häiritsisi ja sen takia menisin maistraatissa tai vaikka omassa puutarhassa tms.
vain välttämättömien henkilöiden läsnäollessa (todistajat), sekä ehkä ravintolaillallinen/vastaava.
Oma äitini haluaisi vain kovasti, että menisin naimisiin " kuten siskokin" , eikä hän ymmärrä sitä, miksi mun pitäisi hävetä sitä, että mies on toisella kierroksella. Vieläpä kun hän ei itse eroa ottanut, vaan vaimo dumppasi tosi rumasti.
ap
Vierailija:
Päivä prinsessana kera ryppyineen ja kenties jo kouluikäisten lasten on mautonta, kyllä. Tässä mielipiteeni olehyvä : )
Ap:lle, et kyllä luin kirjoittamasi ja ymmärsin viestin ja olisihan mahdollista, et miehelläsi sama bestman.
Mutta tuo esimerkki oli vaan siis täältä ollut eli kaaso ei ollut ollut oikein innostunut saman naisen kaasoksi kahden vuoden päästä, varsin ymmärrettävää. Yritin vaan siis sanoa, että tuollaiset jutut kannattaa jättää pois.
Vierailija:
Minua häiritsisi ja sen takia menisin maistraatissa tai vaikka omassa puutarhassa tms.
Eikä mua tollaiset asiat häiritse. Varsinkaan siis (ed viestissä kun sanoin), että mies oli ensimmäistäkin kertaa menossa ihan tosissaan vihille, mutta ero tuli vaimon tahdosta (toinen mies).
Jos haluat kummallisen paljastuksen yhteiselostamme, niin nukumme puolisoni entisessä aviovuoteessa... SEN kai pitäisi häiritä mua vielä enemmän ;-)
ap
Me ollaan ajateltu järjestää sukulaisille ja ystäville jossain vaiheessa kunnon juhlat, koska mentiin maistraatissa naimisiin, koska ei ollut silloin varaa järjestää häitä. Mutta ilmeisesti vallitsevan ajattelutavan mukaan ne koettaisiinkin jonain metkuiluna ja brassailuna, ja ilmeisesti oltaisiin myös liian vanhoja pitämään hääjuhla (30-vuotiaita molemmat). Eipä ole tullut mieleenkään, että ihmiset, joiden kanssa me haluttaisiin juhlia, voisivat kokea tilaisuuden negatiivisena :(
ja 2v kuluttua oli uudet häät...
ap
Vierailija:
Me ollaan ajateltu järjestää sukulaisille ja ystäville jossain vaiheessa kunnon juhlat, koska mentiin maistraatissa naimisiin, koska ei ollut silloin varaa järjestää häitä. Mutta ilmeisesti vallitsevan ajattelutavan mukaan ne koettaisiinkin jonain metkuiluna ja brassailuna, ja ilmeisesti oltaisiin myös liian vanhoja pitämään hääjuhla (30-vuotiaita molemmat). Eipä ole tullut mieleenkään, että ihmiset, joiden kanssa me haluttaisiin juhlia, voisivat kokea tilaisuuden negatiivisena :(
menen mieheni kanssa naimisiin pidän juuri sellaiset (ekat) häät kun meille sattuu sopimaan. En tosiaan kysele joltain vauva-palstalta mielipidettä... haluan valkoisen, hennon savunsinisen tai lilan puvun ja keööään ei ole siihen sanomista...
Ei olisi tullut mieleenkään kirkkohäitä pitää. Yksityinen tilaisuus, yksityisen asian tiimoilta. Muita juhlia olemme kyllä järjestäneet..
Ja olimme alle 30-kymmpisiä.
Halautko ap lahjoja, päivän prinsessana vai mitä?
Parempi näin kuin että menisi jonkun ikuisen poikamiehen kanssa vihille, joka ei ole kenellekään kelvannut.
ap
Vierailija:
Halautko ap lahjoja, päivän prinsessana vai mitä?
kerätä lahjoja - tälläisissäkin häissä olen kerran ollut.
Jokainen juhlistaa häitään kuten haluaa. Mulla on lapsi yhden illan suhteesta ja olen menossa naimisiin ekaa kertaa - haluan pienet häät, koska mieheni on ujo ja ollaan yli 30 v. - prinsessaunelmat ei tunnu enää millään tavalla kiinnostavilta.
Jos mun mies olisi suvereeni seuramies ja kaveripiirissä ei olis pitkään aikaan ollut kunnon juhlia, olisi hauskaa järkätä isot kekkerit. Nykyään on niin paljon kiirettä muutenkin, etten haluaisi mitään hässäkkää.
Sitä paitsi suurin osa niistäkin avioliitoista, joiden isoissa hääjuhlissa olen viime vuosina ollut, on jo päättyneet avioeroon. Kiva kuitenkin, että on ollut hyviä hääjuhlia.
heille olen menossa ensi kertaa vihille.
ap