Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on kotona aina siistiä, siivoatteko joka päivä?

Vierailija
11.03.2021 |

Minun kotonani on välillä siistiä ja välillä sotkuista, useimmiten suht siistiä eli tiskit tiskattu, roskikset viety ja pyykit pestyinä, mutta on pölyä sekä vaatteita ja tavaroita hujan hajan, saattaa olla murusia pöydällä.

Minulla on kokemus, että jotta kotonani olisi aina siistiä, joutuisin siivoamaan koko ajan. Kun siihen yhdistää faktan, että energiatasoni ovat alhaiset luonnostaan, en ehtisi tehdä mitään muuta kuin siivota.

Miten te joilla on aina hyvin siistiä, siivoatteko päivittäin? Montako tuntia yhteensä?

Kommentit (274)

Vierailija
161/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mihin laittaa kerran käytetyt vaatteet?? Esim urheiluvaatteet kun on omat salille ja lenkille ja hiihtoon, ei joka käytön jälkeen viitsi pestä . Näille ei oo järkevää säilytystilaa ja sit niitä roikkuu siellätäällä

Vierailija
162/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu astioita kuukausia tiskaamatta.

Roskia lattialla jopa puoli vuotta.

Koskaan en oo imuroinu täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut siistiä.

Silloin kun asuin yksin, oli kaikkein siisteintä. Pesin astiat joka ilta, laitoin tavaray saman tien paikalleen ja yksi vaatekaappi oli puoliksi käytettyjä ulkoiluvaatteita varten.

Nyt kun meitä on nelihenkinen perhe, jolla on koira,niin edelleen on siistiä, mutta ei yhtä siistiä kuin sinkkuaikoinani. Lapset kerää kaiken maailman kinderyllätyksiä, hajupyyhekumeja, kortteja ja kiviä ja kuljettelevat näitä tavaroita kaikkialle. Lisäksi askartelevat joka päivä, joten noita taideteoksia ja askartelusilppua on aina ruokapöydällä, joka on heidän lempipaikkansa. Tasot ovat silti aina tyhjät, keittiö siisti joka ilta ja kaikille tavaroille on paikka. Siivoan vessat parin päivän välein vessakäynnin yhteydessä (3 min), mies imuroi eteisen päivittäin ja vuoron perään pestään pyykkejä ja viikataan niitä paikoilleen. Keittiön ja olohuoneen siivoaa illalla se joka ei nukuta lapsia (pyyhkii tasot, tyhjentää ja täyttääastianpesukoneen ja laittaa lasten tavarat paikoilleen). Siivooja käy kerran kuussa ja pesee lattiat, puhdistaa ovet, tasot, saunan ja uunin.

Eniten siistinä pitämistä mielestäni helpottaa se että tavaraa on sopivasti ja jokaiselle esineelle on oma, helppo paikkansa.

Vierailija
164/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä saa siivota tykkää siitä tai : se on jo tapa.

Kissan hiekat ja karvat saa joka päivä imuroida

Just tiskasin eivät olleet koneessa

Puhtaat pyykit lajittelin pois

Sitä on joooka päivä 😕 mutta minks teet

Vierailija
165/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne vaatteet ja tavarat sinne ilmestyy ja kuka ne murut jättää? Kun riisut vaatteen päältä, etkö voi saman tien panna sitä paikalleen tai syötyäsi pyyhkäistä murut pois? Silloin aikaa menisi vain joku sekunti.

Se vaan meillä joillain lipsuu joka päivä, ihan niinkuin teillä joillakin vain joskus.

Vierailija
166/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mihin laittaa kerran käytetyt vaatteet?? Esim urheiluvaatteet kun on omat salille ja lenkille ja hiihtoon, ei joka käytön jälkeen viitsi pestä . Näille ei oo järkevää säilytystilaa ja sit niitä roikkuu siellätäällä

Sama!

Vierailija
167/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan joka päivä mutta ei ole ikinä siistiä😬

Vierailija
168/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan lähes koko ajan, silti sotkua on.

Lapsiperheessä siisteyden ja järjestyksen ylläpitäminen on kyllä melkoisen työlästä.

Vierailija
169/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin joskus näin, imuroin melkein joka päivä ja pyyhin nihkeällä lattiat, silti pöydillä oli paksu kerros pölyä. 

Vierailija
170/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaapissa yksi laatikko puolipitoisille. Miehellä on kori olohuoneessa, kun jos ne laittaa kaappiin tai laatikkoon, ei se raukka niitä enää ikinä löydä. Näyttää kuitenkin paremmalta kuin kasa lattialla...

Vierailija
171/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne vaatteet ja tavarat sinne ilmestyy ja kuka ne murut jättää? Kun riisut vaatteen päältä, etkö voi saman tien panna sitä paikalleen tai syötyäsi pyyhkäistä murut pois? Silloin aikaa menisi vain joku sekunti.

Se vaan meillä joillain lipsuu joka päivä, ihan niinkuin teillä joillakin vain joskus.

Tässäkin pitää muistaa, että jos sinkkuna unohtaa yhtenä päivänä, on yhden päivän sotkuista ja pieni sotku siivottavaa. Jos perheessä on neljä ihmistä on neljänä päivänä sotkuista ja 4x niin paljon sotkua.

Vierailija
172/274 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei himosiivoojat, vinkatkaa joku hyväntuoksuinen siivousaine! Tykkään pienestä siivousaineen tuoksusta, itse yhdistän vienon tuoksun puhtauteen ja siihen just siivottuun kotiin. Kukaan meistä tai lähipiiristä ei ole hajusteille herkkä, niin pieni tuoksu on ok. Tymäkkää hajua en halua. Laminaatille tarvitsisin pesuaineen ja jonkun yleispuhdistusaineen myös.

Vierailija
173/274 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin juuri eteisen ja keittiön lattiat. Nyt oon ihan poikki ja hiki valuu selkää pitkin. Ei tällaista jaksa kuin kerran pari kuussa. Ja niin sitä pölyä kertyy.

Hoikka olen ja elän terveellisesti. Ongelmani on mm. siinä, että olen perussairauteni vuoksi motorisesti heikompi kuin keskivertoihminen. Imuroiminen esimerkiksi on haastavaa, kun ei saa liikuteltua imuria helposti.

Vierailija
174/274 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan jälkeni ja tavarat takaisin paikalleen käytön jälkeen. Perussiivous kerta viikkoon ja rikkaimurilla pari kertaa viikossa hiekkaa yms ulkoa koiran mukana tulevia roskia pois nopeasti. Aina siistiä.

Vierailija
175/274 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät asu yksin? Koira itse pitää koti joka päivä ihan tip top kunnossa kun on 2 murkkua ja 1 päiväkoti-ikäinen.

Vierailija
176/274 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan joka päivä, eikä silti ole siistiä minun mittapuullani. Toki monen muun mielestä ehkä on. Silti pölyt kerääntyy vessanpöntön päälle ja hyllyille, keittiön tasoille kertyy sanomalehtiä ja eteisessä on hiekkaa. Joka päivä järjestelen tavaroita ja siivoan keittiön tasot, vien ajelehtivat rojut paikoilleen ym. Ei auta.

Olen tullut siihen tulokseen, että tavaramäärän pitäisi olla minimaalinen, jotta olisi mahdollista ylläpitää pysyvää järjestystä. Silloin järjestelyyn ei kuluisi aikaa, ja siivoamisajan voisi käyttää vaikkapa sen vessan pölyjen pyyhkimiseen. Meillä on jo nyt reilusti vähemmän tavaraa kuin monilla muilla lapsiperheillä, mutta silti järjestämiseen kuluu liikaa aikaa.

Toisaalta esim. keittiön pöydällä on joka ruokailun jälkeen murusia. Myös minun jäljiltäni. Sotken myös ruokaa laittaessani. Ehkä en vain osaa elää siististi?

Jos en siivoa lainkaan esimerkiksi viikkoon, tuntuu että talo hukkuu paskaan, kuraan, pölyyn, likaan ja kissankarvoihin.

Vierailija
177/274 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat paikoilleen, astiat koneeseen ym. mieluiten heti käytön jälkeen. Liat ja murut pyyhitään pois samantien. Kerran viikossa viikkosiivous (imurointi, pölyt, wc/kph ja ovien pyyhintä). Tämä vie kaikkein vähiten aikaa, ei esim. tarvitse raivata, kuurata pinttynyttä likaa. Edellytyksenä on, että tavaroille on olemassa omat, helpot paikat, jonne ne myös mahtuvat. Pikkulapsivaiheessa tietysti leluja ja epäjärjestystä oli enemmän, mutta päivän lopuksi järjesteltiin paikat (esim. jos leikki oli kesken, se sai jäädä).

Vierailija
178/274 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat aina paikoilleen, ei vaatteita sinne tänne tuolin karmeille jne, tiskit koneeseen ruokailun jälkeen ja keittiön pöytä ja tasot pyyhitään. Wc:n harjaus aina isomman asian jälkeen. Keittiössä ei ole mattoa, joten helppo harjalla ja rikkalapiolla siistiä aina muruset pois. Eteisen imurointi useamman kerran viikossa. Sängyn petaus aina aamiaisen jälkeen (on ehtinyt tuulettua siinä välissä) ja sohvalla tyynyjen ojennus aina, kun lähtee siitä pois. Näin toimien ei sitä sotkua edes tule, kun ei ole pikkulapsia.

Isomman siivouksen sekä ikkunanpesun olen ulkoistanut.

Vierailija
179/274 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko yksi hylly jostain kaapista tai sitten pieni laatikko tms. vaatehuoneeseen, kylpyhuoneeseen tai mihin nyt haluaakin sen laittaa.

Vierailija
180/274 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä korjaan mieheni sotkujälkiä tämän tästä. Meillä ei ole sama siisteyskäsitys ja häntä ei häiritse, vaikka kämppä olisi kuin pommin jäljiltä.