Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä! Myymäni reimatec jo huuto.netissä vaikka vielä mulla!

10.08.2006 |

Vähän huono otsikko, mutta homman nimi siis se, että eilen laitoin tuohon osta-myy palstalle ilmoituksen reimatecin talvihaalarista, joka meni heti (siis parissa tunnissa). Moni kyseli kuvaa ja kaksi oli jo ostamassa. Toiselle (ekalle) lupasin myydä, pyysi tilinro että maksaa. Toiselle laitoin viestiä, että myyty jo, joka sitten vastasi että näköjään on jo huuto.netissä myynnissä!!! Menin katsoo huuto.nettiin ja siellähän se oli myynnissä, mun ottamat kuvat ja kaikki! Ja pukukin siis vielä mulla! Että alkoi ottamaan päähän, paljonkohan lie pyytää puvusta, kun oli hintavaraus, mutta jo ekalla huudolla saa saman hinnan millä osti puvun. Sanokaa viisaat mitä teen, vienkö vaan puvun postiin vai perunko kaupat?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy nykyään edes sähköpostiosoitteet.

Vierailija
22/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ham:

Poikkean näköjään valtavirrasta, koska minusta on aivan sama, mitä myymilleni vaatteille tapahtuu.

Jos olen ajatellut myyväni jonkun vaatteen tietyllä hinnalla ja saan tuon hinnan, minua ei kiinnosta tuon taivaallista mitä vaatteelle sen jälkeen tapahtuu. Avain sama menikö kivalle ihmiselle vai ääliölle vai " bisneksen tekoon" . Jos joku jaksaa pienten voittojen toivossa pyörittää kaupankäyntiä edelleen, antaa palaa. Itse en kyllä moiseen touhuun toki ryhtyisi, mutta meitähän on moneen junaan... (ja osaa jää vielä asemallekin... ;-) )

Hölmöä tietty myydä ennekuin on ostanutkaan tuotetta.

Tietysti tässä tapauksessa tuo luvaton valokuvan käyttö on sitten toinen juttu.

Sinänsä kaupankäynnissä suullinenkin sopimus on sitova. Eli jos on luvannut myydä jollekulle jotain tietyllä hinnalla, lain mukaan se on myös myytävä (vaikkei ostaja miellyttäisikään). Mutta tuskinpa kukaan lähtee peruuntuneita haalarikauppoja käräjillä puimaan... :-)

Minusta tuo ei ole ihan sama. Myyn (tai annan) tavaraa kanssaäideille halvemmalla. Se on vähän niin kuin samanlaista auttamista, jota itse olen saanut osakseni. Juuri ostin itse kohtuuhalvalla vaatteita omalle lapselleni. Todennäköisesti vaatteet myynyt äiti on halunnut auttaa toista lapsiperhettä. Jos hän olisi halunnut ansaita, hän olisi varmasti löytänyt enemmänkin maksavia ostajia. Uskoisin, että aloittaja on ajatellut samoin. Pyydetään nimellinen korvaus käyttöön menevästä tavarasta.

Jos voisin olla varma, että rahat menevät jonkun lapsen hyväksi, niin ehkä sitten hyväksyisin bisneksen. Hieman vaan epäilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netissä puku on edelleen myynnissä ja nyt siitä oli joku jo huutanutkin! Ilmoitin myös tälle toiselle ostaja ehdokkaalle (tämä joka siis kertoi mulle huu.netin ilmoituksesta), että perun kaupat. Joo, tiedän että aika törkeää perua tuolleen, mutta ottaa pannuun ja rankasti. Tuntuu vaan nyt siltä, että tämä kakkos ostaja on se joka mua kusettaa.

Toisaaltaan on sama kenelle puku päätyy, mutta mieluummin sen myy sellaiselle joka oikeasti tarvitsee. Eikä että joku vetää välistä pari kymppiä...

Vierailija
24/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, että mikset myisi itse pukua huutonetissä, kun kerran jo yksi huutokin on tullut eli kysyntää varmasti on. Eiköhän hinta mene siellä kohdalleen ja tuskin trokarit huutaa jos summa nousee. (ja yleensähän reimateceistä huutonetissä maksetaankin...joskus mielestäni vähän liikaakin)

Vierailija
25/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos hänen kanssaan et edes kauppoja tehnyt. Eihän se myyjä silloin sinua " pissitä" vaan sitä raukkaa joka haalaria huutaa. Hyvä jos varoitit huutajaa, sillä pukuahan hän ei luultavasti tule saamaan.

Peru kaupat kaikkien kanssa ja tarjoa pukua ostetaan-palstan ihmisille tai huutonetissä. Ei jää sitten kaivelemaan hampaankoloon!

Vierailija
26/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Reimateciä huutanut. Ilmoita, että myyjä kauppaa sellaista pukua sinun ottamallasi kuvalla, joka kaiken lisäksi on vielä sinun hallussasi. Ja laita linkiksi tämä keskustelu =)

Vierailija
27/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän se selviäisi. Aika paljon näytti tehneen kauppoja, varmaan joku saattaisi antaakin ne, jos kerrot tilanteen ja laitat linkin vaikka tänne..

Vierailija
28/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä siinä, että ostajasi olisi voinut odottaa edes siihen asti, että saa itselleen sinulta ostamasi haalarin. Toisaalta olen sitä mieltä, että olet itse sitoutunut myymään sen, jos asettamasi hintavaraus on ylittynyt.

Olen joskus itse myynyt Huuto.netissä risteilylahjakortteja. Joskus on Pari kertaa taas on käynyt niin, että olen itse matkan peruuntumisen takia joutunut myymään itse eteenpäin aiemmin ostamani lahjakortin. Joskus olen ottanut takkiin siitä, joskus olen saanut vähän vaivanpalkkaa.

Lastenvaatteita en ole Huuto.netissä myynyt. Sitä tarkoitusta varten olen käyttänyt tämän sivuston kirpputoria. Jos myisin, katsoisin kyllä itseni sitoutuneeksi kauppaan enkä pitäisi omaa suoraan sanottuna sinisilmäistä uskon romuttumista perusteena perua kauppa. Minun mielestäni myyjänä et voi asettaa ostajalle ehtoja siitä, mitä hänen tulee tehdä ostamalleen tuotteelle. Toki sen myönnän, että on arveluttavaa myydä tuotetta ennen kuin on sen edes saanut.

Ainakin itseäni ärsyttää sellainen ajattelutapa, että myydään melkeinpä hyväntekeväisyysmeiningillä vaatteita niitä tarvitseville. Joskus näin varmasti onkin ja se on vain hyvä asia. Mutta ylimielinen suhtautuminen silloin, jos tämä hyväntekeväisyyden kohde sitten myykin eteenpäin, ihmetyttää. Minusta sellainen asenne on jotenkin alentuva. Tosin tästä voi olla vapaasti eri mieltä kanssani.

Itse miellän niin, että jos olen ostanut vaikka uuden Reimatec-haalarin, en taatusti ala harrastaa hyväntekeväisyyttä netin kautta ostaville ihmisille. Lähisukulaiset ja ystävät ovat eri asia, mutta minun tarkoituksenani on saada mahdollisimman hyvä hinta ja sellainen hinta, joka vastaa tuotettakin. Näin homma on toiminutkin tämän sivuston kirpparilla. Olen ollut itse tyytyväinen, samaten kuin ostajanikin.

Vierailija
29/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Missä se haalari on? En löydä sitä mistään. olen nimittäin kaupannut aika paljon poikien vaatteita joten ajattelin kurkata olisiko semmoinen henkilö jonka kanssa minä olen asioinut. Niin voisin ehkä paljastaa sinulle nimi....

Törkeä ihminen!

Vierailija
30/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" REIMATEC vaalea sininen talvihaalari 86cm,kuin uusi." Jo pelkkä myyjän etunimi olisi mukava tietää. Auttaisi paljon. Mietin vaan mitä ihmettä myyjä tekee, kun ei saakaan pukua...

Vierailija
31/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma netistä. Mitenköhän ihmeessä ne on sinne joutunut? Vaikka olisikin itsellä samalainen puku, niin eihän silti voi laittaa mun kuvaa siihen. Ja mistä kummasta se on sen saanut!?! Toissa päivänä otettu kuva, joka laitettu muutamalle sähköpostilla.

Vierailija
32/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo ettei kuva ole omasta puvusta vaan että on saanut sen netistä. Eikös kuva pitäisi olla juuri siitä tavarasta jota on myymässä? Eikä vaan jostain samanlaisesta? Varsinkin kun kyse on käytetystä.

Vierailija
33/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin mielenkiintoinen tapaus, että pakko minunkin kommentoida! :)

Ostaja saa toki mielestäni tehdä _ostamallaan_ puvulla mitä lystää (joskin myös minun mielestäni ärsyttävää myydä toisten käyttämiä suoraan eteenpäin pelkässä hyötymistarkoituksessa), mutta tässä tapauksessa kauppoja ei ole vielä syntynyt!

Eli ei voi rehellisesti myydä eteenpäin kuin omaansa, jollei ole kaupan kohdetta vielä saanut eikä edes nähnyt omin silmin, missä kunnossa on!

Kuulostaa niin kummalliselta, että toivon tässä olevan joku väärinkäsitys, joka pian selviää!!!

Huuto.net:iin on maku mennyt jo ennen tätä tarinaa, vaikka omat kaupat menneetkin aina ihan ok. Alennusmyynneistä saa uutta tavaraa (ainakin lasten vaatteita) uutena samoilla hinnoilla, mitä huuto.netissä käytetyistä maksetaan. Esimerkiksi juuri Reimatecin haalareita!

Jonsku

Vierailija
34/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutonetissä kohteen kysymysosioon kysymys onko kyseessä puku joka on vielä sinulla...ainakin kuva on sinun puvustasi.

Siinäpähän huutajatkin näkisivät minkälaisesta myyjästä on kysymys.

Vierailija
35/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaisella myyjällä on kuitenkin paljon muita kohteita, joissa kaikissa on kuvat, miksi tähän pitäisi laittaa joku muun ottama.. Ja myyjällä on myös kohteita ollut paljon aikaisemminkin.. Ja olisi kyllä tosi arveluttavaa myydä pukua toisesta puvusta otetun kuvan avulla (ei aluksi edes mitään mainintaa, että kuva on eri puvusta!!). Ihan outoa!

Vierailija
36/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huuto.netin ylläpito vastannut sinulle? Ei kai käytettyä tavaraa (vaatteita!) voi myydä väärillä kuvilla???? Eikä ilmoituksessa ollut edes mainintaa, että kuva ei ole samasta puvusta! Ymmärtäisin Reiman sivuilta lainatun uuden puvun kuvan, mutta eihän tossa ole mitään järkeä! Ei tunnu olevan puhtaat jauhot pussissa tällä huuto.netin myyjällä.

Tässä tuohtuu jo ihan ulkopuolinenkin! :)

Jonsku

Vierailija
37/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on myymässä omaa vastaavaa haalariaan sinun kuvaasi käyttäen. Eli mahdollisesti ostajasi olisivatkin tosiostajia ja kyse on valokuvan luvattomasta käytöstä kolmannen osapuolen taholta?? Tuon myyjälle osoitetun kysymysketjun perusteella tuli tällainen mieleen.

Vierailija
38/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä sanoo, että on ollut heillä viime talvena käytössä ja tiedoissaan lukee, että heillä on poika, joka on syntynyt viime vuonna.. Tuskin vuoden ikäinen käyttää 86cm Reimateciä..

Vierailija
39/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alkuperäiset ostajat olivat tosissaan, vähän kauhea ja nolo tilanne jos näin on... Mutta ylläpito vastasi ettei kohdetta voi poistaa, kun ei pysty näyttää toteen että kuva on alunperin minun. Eli se siitä.

Vierailija
40/69 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu jos puku on vielä sinulla, niin tuo " kuin uusi" ja kaikki muu vähän karahtaa minun korvaani :)Samoiten nuo pesukerran sun muut menee sinun sanojesi mukaan, jos tosiaan kyse on sinun puvustasi! Tuo kuvan ottaminen on kyllä aika raju tempaus...vielä juuri ja juuri olisi mennyt jos taustalla olisi vaikka parketti :) EI toisten sängynpeitteet ;)