Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOisat torstaina***

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vihdoin saisi viestinsä kirjoitettua, suurin osa lapsilaumasta on nyt käynyt aamiaisella...Minulla on täällä kaksi ylimääräistäkin suuta, siskonpoika ja tyttären paras kaveri olivat yötä meillä...Ilmoitin, että nyt on viimeinen mahdollisuus muutamaan kuukauteen jäädä meille yöksi. Tämän jälkeen en aio ottaa yhtään ylimääräistä suuta ruokittavaksi. Meille olisi tunkua, kun täällä on aina aikuinen kotona ja koulun jälkeen saa välipalaa ja saa jutella jonkun aikuisen kanssa. Nyt aion olla kyllä aika kovana, etten ota kylästelijöitä kamalasti meille...:)

Minä likka vetelin komeasti kymmenen tunnin yöunet kahdella vessareissulla. Olo on aika mahtava. Kävin eilen kampaajalla ja hyvällä ololla on varmaan senkin kanssa vähän tekemistä.

Kaikille nyyttinsä noutaneille vielä kerran onnittelut (Lilli, Kirppu....)!

Onpa muuten mukava kuulla sinusta Pantteri!

Pumpuli: Onkos pojalla äitinsä hiustenväri?

Nyt lähden laittamaan aamiaista noille tytöntylleröille. Palaan...

Opemamma ja vimpula rv 37+2

Vierailija
2/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla synnyttämässä, Kirjoitin äsken pitkät pätkät ja ne hukku johonkin bittiavaruuteen joten kokeillaas nyt sit uudestaan.

Täällä olis nyt 3 yö peräkkäin kun olen nukkunut todella hyvin. voipi olla osittain siitä kin johtuvaa kun oon saanut nukkua yksin meijän sängyssä kun mies on ollut yövuorossa. Tänään illalla palaa sisko kesäloma reissulta kotiin niin on isommille lapsille hoitaja. Miehellä tosin on kaksi yövuoroa vielä jäljellä. Jos nukkuis ne vielä hyvin ja lähtis heti lauantaina synnyttämään kun miehen loma alkaa. Lauantai olis siitäkin hyvä päivä kun äitilläni on silloin synttärit.

Olo on muutenkin mitä pirtein. Jo eilisen kampaaja käynnin ansiosta. Pitkään aikaan en oo yksin missään ollutkaan tai en nytkään ollut yksin kun meijän vanhin tytöistä 6v oli mukana mutta se nyt on jo iso ettei sillee tarvii kattoo perään.

Nyt hakeen toinen kuppi kahvia ja mietin samalla mihin puistoon suunnataan. Saa mieskin nukkua rauhassa kun noi muksut ovat aloittaneet tän aamun kinastelemalla.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku+ukko 39+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottavasti ei ennen lauantaita mitään tapahdukaan, koska silloin saan miehen kotiin ja mahdollisesti mukaan sairaalaan.

Täällä on ihanan viileä aamu. Taivas on ainakin vielä pilvessä, mutta voi olla, että käy niin kuin eilen. Tulikin kuuma päivä lupaavasta aamusta huolimatta. Kuumuus on lehtitietojen mukaan lisännyt ampiaisten määrää huikeasti ja sen kyllä huomaa. Tuntuu, että koko ajan pörrää joku ikkunasta sisään ja tyttö on jo saanut kaksi pistosta pihalla touhutessaan. Ampiaiset saattavat pörrätä esim. hiekkalaatikossa.

Pitäisi keksiä jotain tekemistä, että päivä menisi paremmin. Jos nyt aamupäivän viileydessä jaksaisi ulkoilla ja iltapäivän sitten kuluttaisi sisällä. Valokuvat voisi laitella albumiin, mutta ensin täytyisi käydä sellainen hankkimassa. Josko kuitenkin uskaltautuisi kotoa sen verran, että albumin kävisi ostamassa.

Huomenna vien tytön muutamaksi tunniksi päiväkotiin ja käyn itse kampaajalla. Tekee mieli vähän piristää tukkaa, kun vauvan syntymän jälkeen ei kuitenkaan hetkeen pääse käsittelyyn.

Velho78 rv39+1

Vierailija
4/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla synnyttämässä,ei..

nukuin ihan hyvin,tosi vessassa juoksin ihan varmaan 1-2h välein!

mutta eipä aamulla ollukkaan niin paljoo turvotusta,jippii..

olossa ei muutoksia,joten poistun takavasemmalle,moikkista vaan..

k.h.p ja tärppi 37+4

Vierailija
5/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamun eka ajatus kyllä oli että vois se lähtö jo tulla. Nivustaipeet on sanomassa työsopimustaan irti, sängystä nouseminen on yhtä tuskaa.

YÖN nukuin minäkin tosi hyvin! Tyttökään ei heränny kertaakaan, joten ei valittamista!

Meillä onki täällä nykyään vauva :). tuo meidän tyttö kulkee nuken tutti suussa ja tulee välillä köllimään äidin syliin :). Ollaan varmaan liikaa jo juteltu sille vauva juttuja, tai sitten sillä on joku aavistus että kohta hän ei olekaan se vauva tässä talossa. :)

Mutta nyt on pakko alkaa tehdä lähtöä ulos.

hanneli ja natikka 40+4

Vierailija
6/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kretukalle kiitokset vastauksista,hyvä tietää auton suojauksesta niin ei iskälle tuu stressiä ;) :D

Vierailija
7/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Kirpulle tyttövauvan johdosta!!! Kuulosti kyllä tos ihanteelliselle tuo sun synnytys.

Tais olla väärä hälytys eilen ne " veet" . Oli kait sitä vetistä valkovuotoa, koska ei mitään sitten koko päivän aikana tapahtunut. Illalla siivosin ja löylyttelin saunassa vielä päälle, mutta ei mitään. Kertakaikkiaan, ei yhtään mitään. Joten toistaiseksi ainakin maltettava mieli.

Tänään aattelin tekasta litran pullataikinan että on sitten tarjota vieraille jotakin känttyä kun kahville tulevat. Muutama kuivakakkukin on jo pakkasessa ja keksejä tehtynä. Lisäksi vois tehä vielä paria eri ruokaa pakkaseen, että ees ensimmäisen viikon pärjäis. Ja pitää kai sen ukonkin jotain syödä sillä aikaa kun mä oon laitoksella.

Mä oon niin kypsänä näihin ilmoihin. Ei se mitään että on helle koko ajan, mutta täällä on ainakin ollut koko viikon heti niin hiostava ilma, niinku tekis ukkosta koko ajan. Ilma ei liiku mihinkään. Meillä nytkin sisällä lämpötila 26. Miks just tähän ihan loppuun piti noitten öidenkin lämmetä? Tähän saakka on saanut aina kämpän viilennettyä yöllä sinne 20 asteeseen. Nyt ei onnistu enää.

Mutta mä lähen tästä napisemasta ja kauppaan ostaan pullataikina ainekset.

Ikarus 38+1

Vierailija
8/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta.. Saas nähdä syntyykö neiti tänään, niinkuin nettiennustaja lupaili.. :) Epäilen kyllä vahvasti. Toinen ennusteli sit 12. päivää, mut luulenpa että sekin on vielä liian aikaista.

Calathea 37+3

Vierailija
9/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on sitten tänään ultran mukainen laskettu päivä. Eipä ole nuo kaksikaan tulleet ennen laskettua aikaa, joten perheen linja pitää! Välillä naurattaa ja välillä jo kohta itkettääkin!

ONNEA UUSILLE ELOVAUVOJEN PERHEILLE!

VIIMEISET HETKET. Meillä on sitten remonttia siellä ja täällä. Vanhempani rakentavat pihalla ja meidän taloamme laajennetaan, että tuota pölyä on kyllä riittänyt kuivan kesän johdosta. Ehkä vauvan on ollut parempikin pysytellä mahassa, kaipa se sieltä tulee, tuleehan se. Tähän melskeeseen kun syntyy, niin kantoliina on varmasti tarpeen. Kaikki muu onkin jo kasassa, ajattelin vielä miehen veljen vaimolta kantoliinaa lainata. Uudet imetysliivit ajattelin Bebesistä hankkia, mutta tuntuu, että liian pitkä matka on täältä Espoosta Helsingin keskustaan! Kyllä sitten vauvan kanssa kerkeää. Noilla vanhoilla pärjää alkuun.

SYNNYTYS. Mukavia synnytyskertomuksia täältä on lueskeltu, Kirpun tarina olikin jo omaa luokkaansa. Noin helpolla en voi kuvitella pääseväni, vaikka edellinen synnytys meni hyvin. Mutta eihän sitä voi niin kauheasti suunnitellakaan, ihan kaikkea siis.

BABY BLUES. Miten te jo synnyttäneet olette tunteneet mielialan muutoksia? Minulla oli varsinkin kakkosen jälkeen selvää baby bluesia, joten neuvolatätsänkin kanssa juttelin jo, että tällä kertaa varaudun asiaan, eli siis mielialan laskuun. Ajattelin ekan jälkeen, että kakkosen kanssa kaikki on niin helppoa, mutta eihä se ollutkaan! Luontohan tekee sillä tavalla ikävät tepposet, että endorfiinitason laskettua mieliala on synnytyksen jälkeen väkisinkin alakuloisempi kuin raskaana ollessa. Mutta en siis tahdo masentaa ketään, toivottavasti arki on lähtenyt rullaamaan mukavasti!

Pikkuodessa ja valmis vauva

Vierailija
10/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää.

Ihan sitä ollaan täälläkin vielä kotona ja aivan tokkurassa. Kolme yötä on mennyt puolentunnin - tunnin välein noihin harjoitussuppareihin heräillessä, ja eilen kiristeli mahaa myös koko päivän, sama touhu näyttää tänäänkin jatkuvan. Pitäisi olla tyytyväinen, kun kohtu treenailee, mutta välillä olisi kiva nukkuakin. Toivottavasti se ei mene ylikuntoon tai maitohapoille liiasta suppailusta. :)

Mutta meilläpä sataa vettä eikä ole kuin 20 lämmintä! Piti lähteä kaupungille, ja nyt on ihan kummallista, kun siellähän sataa, niin mitenkäs sinne voisikaan lähteä?!

Kestämistä kaikille!

t. Picapica ja Peukaloinen 39+1, miettien, menisikö suihkuun vai kuitenkin takaisin sänkyyn

Vierailija
11/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kova kutina joka paikassa - jostain syystä allergiat pukkaa päälle, korvakäytäviä kutittaa, aivastuttaa ja nenä vuotaa. Sen lisäks kutittaa naamaa ja vähän alapäätäkin...Että semmosta. Eilen olin tosi väsy ja sainkin maata sohvalla illan miehen hoitaessa esikoista. Kolotuksia joka puolella ja tosissaan ilmeisesti vauvan pää on aikalailla alhaalla kun on alkanut painaa tuonne alas aikas mukavasti.

Viime yönä ei ollut supistuksia, joten toiveet startista synnärille ei nyt ainakaan vielä tulleet toteen. Tänään tulee täyteen maagiset 38 vkoa, eli nyt saa vauva ihan oikeesti tulla jo ihan normaaliaikaisena.

Esikoisen hoidosta oli paljon mietteitä eilisessä pinossa ja samaa minäkin mietin. Paljon on lähistöllä ystäviä, mutta kaikilla pieniä lapsia - ei viittis imettävää äitiä pyytää keskellä yötä vahtiin. Ja kuinka nopea se lähtö sitten oikein onkaan. Meille on hoitaja tulossa pidemmäksi aikaa muutaman sadan kilometrin päästä, mutta mitäs sitte sen aikaa kun hän pääsee tänne. Eniten ehkä jännitänkin tätä esikoisen hoitojärjestelyä kuin mitään muuta. Ollaan myös oltu niin paljon yhdessä, että on ihan surku puserossa kun tietää joutuvansa olemaan vähän erossa. No, toivottavasti päästään sitten pian kotiin ja tietty saahan isosisko tulla sairaalaan katsomaan.

Supistuksia kaikille ja iloista päivää

Papuna 38+0

Vierailija
12/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei olla synnyttämässä vielä :) Meillä on appiukko kylässä ja hän on touhunnut tytön kanssa, joten olen itse päässyt tekemään omia juttuja ja just tulin neuvolasta.

KIRPULLE ensin onnittelut tytöstä! Niin ja LILLIä en myöskään ole vielä onnitellut pojasta! Olikohan eilisessä pinossa muitakin, en enää muista...

Eipä tännekään ihmeitä kuulu. Vointi on edelleen hyvä ja ehkä siksi aikakin kuluu vielä nopeasti, vielä kun on noita rästihommia. NLAssa ei myöskään erikoisempaa, paineet hyvät, sf-mitta pysyi nyt samassa (32cm/38+2) ja vauva on kuulemma hyvin lähtökuopissa. Kohtu supistelee nyt selkeästi enemmän esim. tuossa th:n tutkimuksessa ja valittelinkin, että nyt on ollut jotain menkkamaisia jomotuksia ja muutama kivulias supistuskin. Painoa oli tullut n. 300g/viikko, vaikka musta tuntuu, että olen syönyt reilusti enemmmän - ainakin ruokahalu on kasvanut kovasti. Onni liikkuu edelleen vilkkaasti masussa, sykekin kohosi taas 160 kieppeille. Mikähän ikiliikkuja sieltä oikein on tulossa?!

BABYBLUES: mulla ei ollut esikoisesta varsinaista babybluesia, ainoastaan ne muutamat päivät lapsivuodeosastolla oli aika itkuisia ja masentavia (en osaa imettää, en saa vauvaa rauhoittumaan, pieninkin asia sai aikaan itkun). Nää on kaiketi täysin normaaleja fiiliksiä, kun hormonit romahtaa hetkessä kun istukka ei enää tuota sitä, mutta sitähän mä en tuolloin tiennyt. Ja sitten ihmettelin, kun hoitajat käy kyselemässä, että " mikäs sua nyt noin itkettää" . Että tiedoksi vaan esikoisen odottajille, ettette hämmästy sitä hormonimyrskyä! Viimeksi olinkin osastolla 5 päivää, joten toiveissa olisi päästä tällä kertaa nopeammin kotiin...

Meidän 2v9kk on myös välillä VAUVA: sitä pitää syöttää ja pitäisi kantaakin (siihen en sentään nyt suostu). Kaipa tyttö kaipaa vaan meidän huomiota, kun ollaan kuitenkin puhuttu paljon siitä, miten kovasit se vauva vaatii sitten huomiota. No, tarkoitus on ottaa esikoinen mukaan hoitamaan, joten eiköhän se sitten siitä lutviudu. Ja tietenkin esikoiselle pitää yrittää antaa ekstrahuomiota, mikä ehkä alkuun onkin mahdollista, kun vauva nukkuu paljon (toivon mukaan) ja mieskin on lomalla.

Jep, ei tässä kummempia. Pirteää mieltä kaikille!

Kerttukasperi ja Onni rv38+2

Vierailija
13/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi ONNEA KIRPPU ja VAUVA!! Toivottavasti olen muistanut onnitella kaikkia muitakin jakaantuneita. Ellen, niin sitten vielä kollektiivisesti lämpimät onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille!

Nyt on sitten OPEMAMMAN ja PUUHIKSEN tukkakin kondiksessa :) Pitäisköhän itsekin käväistä kampaajalla? Ei, ehkä säästän tämän kuontalon vaikkapa syksyyn. Jos sitten joskus syys- tai lokakuussa...

Oli puhetta SAIRAALAKASSISTA eilen, muistaakseni? Kaikki päivät näyttää jo niin samalta, että on enää vaikea muistaa mitä tapahtuu milloinkin. Mä pakkasin itselleni vain alusvaatteita, liivinsuojuksia, pesuvälineet (tosin tukanpesuaine ja hoitoaine vielä uupuu), hammasharjan ja parit sukat. Jos synnytys kestää kauan niin en mä kuitenkaan niissä kivuissa pysty mitään lukemaan tai pelailemaan. Viime synnytyksessä luin sairaalan Cosmopolitaneita sen verran mitä nyt pystyi (eli yhtä vähän aikaa). Ehkä cd-soittimen+korvalaput vois vielä ottaa mukaan. En mä kyllä ole synnytyksissä mitään tekemistä koskaan kaivannut ja sitten osastolla mun aika on pitkälti mennyt vauvan hoitoon ja nukkumiseen ja mies on tuonut jonkun iltapäivälehden. Mun aivot on synnytyksen jälkeen niin muussia monta päivää (tai viikkoa), että en pysty mihinkään juorulehteä vaikeampaan keskittymään. Ja jos nyt jotain kaipaankin, niin mies voi sitten tuoda tullessaan käymään.

En nyt keksi muuta höpistävää, joten iloista päivää kaikille ja supistuksia meille niitä toivoville!

Jamssa rv39+5

Vierailija
14/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiryin siis heinäkuisista elokuisten puolelle kun ei näytä vauva haluavan masusta pois.

Kyl oli eilinen päivä kummallinen. Aamulla alko jo supparit ja päivällä huomasin hieman veristä vuotoa, joten limatulppaahan se tietenki oli. Sitä onki tullu sitte eilisen ja tämän päivän.Illalla supparit tuli jo kymmenen minuutin välein ja oli aika napakoita, mut siedettäviä. Soitin kätilölle, joka meinas ett ei oo vielä kiirettä, kun asutaan tässä ihan lähelläkin. No, illalla aattelin että en varmaan saa nukuttua, mutta niin vain yö meni itse asiassa aika hyvin. Vain harvakseltaan supisteli.

Aamulla supisteli edelleen mutta nyt näyttävät vaan hiipuvan =( Mulla edelliset synnytykset menneet myös yli (eka 41+3 alko lapsiveden tulolla, toka käynnistettiin viikolla 42) Huomenna olis aika äitipolille ja aion kyllä kinuta, että rupeisivat käynnistään.Sunnuntaina tulis 42 viikkoa täyteen ja viikonloppuna eivät varmaan tee mitään. En haluis kyllä oottaa enää maanantaihin, sen verran alkaa olla tukala olo ja hirvee väsymys. En oo kyllä normaalisti näin kärsimätön, mut nyt haluis jo tosi toimiin.Eikä tahdo jaksaa touhuta noiden vilkkaiden poikien (5 v. ja 2 v.) kanssa.

Koittakaahan jaksaa muutkin " yliaikaset" ja tsemppiä =)

Tiili-72 rv. 41+4

Vierailija
15/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALKUUN ONNITTELUT KAIKILLE KEITÄ EN OLE VIELÄ ONNITELLUT!!! Vaaveja syntyy niin tiuhaan tahtiin, etten kaikkia nimimerkkejä viitti tähän alkaa erikseen luetteleen! =D

Ja niinkun näkyy, niin ei olla tääläkään synnyttään päästy...! Viime yönä kerkesin oleen jo tosi toiveikas, kun lähemmäs pari tuntia supisteli 5-10 minuutin välein ja teki aika kipeetäkin...! Mutta sitten kun menin maate, niin ne alko rauhottuun! =(

Tänään ois neuvola 14.20... Viime viikolla jo aattelin, että eipä kait mun enää tänään tonne tartte mennä, mut näemmä tarvii...! Vaikka neuvolassa käynkin ihan mielelläni, kun on mukava täti, mutta kyllä jo mielelläni kattelisin pientä tuhisijaa tossa viekussa! =) Neuvolantätikin sano viime viikolla, että ei varmaan enää tänään tarvi tulla, kun on jo viikkojakin niin hyvin kasassa, mutta toisin vaan kävi! =)

Nyt kahville! Palailen kertomaan neuvolakuulumisia illemmalla! =)

-Mömmeli06 rv 40+6-

Vierailija
16/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkkiä, että kohta syntyisi. Vaan onhan laskettuun aikaankin vielä viikon verran..

Sen verran tulin kyselemään, että onko muilla koko ajan NÄLKÄ?

Kerttukasperi se taisi todeta, että ruokahalu on kasvanut, mutta mites muilla? Mä olen nyt tämän viikon syönyt kuin possu; kaksi lämmintä ateriaa päivässä (mitä en yleensä tee), ja välipaloja vähän väliä. Myöhään illalla / puolilta öin ennen nukkumaanmenoa syön vielä " iltapalaa" ja jo kolmen-neljän aikaan herään siihen, että vatsaa kurnii ja korventaa - niinkuin en olisi mitään syönyt aikoihin!

Ääh, tätä menoa paino nousee huimasti loppumetreillä..

Eipä oikein muuta tällä kertaa. Taidan mennä taas päiväkahvin keittoon ja haukkaamaan välipalaa. Mitäpä muutakaan..

T. Kumkwatti

Vierailija
17/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille jotka vauvojaan sylissä pidellä saa.

Minäkin nukuin eilen hyvin pitkästä aikaa: nukahdin klo 10 ja heräsin vessareissulle vasta klo 03.00 ja seuraavan kerran heräsinkin vasta klo 8! Jihuu. Olo siitä mitä pirtein ja menimme marjankeruuseen neidin kanssa. Sitten päikkärit ja siivoamista ja olo oli ihan uupunut illalla. Mutta oli kiva edes herätä pää pirteänä ja mieli hyvänä.

BABYBLUESista: muistan, kun pari päivää sairaalasta kotiin tultuani istuin olohuoneen sohvalla ja aloin vain itkeä. Mies ryntäsi olkkariin että mikä sulla on hätänä? Sanoin itkun keskeltä tyrskien, että kun en mä tiedä ja mua väsyttää ja ota mut syliin... Sellaista se on niiden hormonien heittelyiden kanssa. Itse asiassa mulla oli jnk asteista rask. jälk. masennusta - syy oli ehkä yksinäisyydessä ja alkoi vain tuntua että seinät kaatuu päälle, kun vauva oli n. 6kk ikäinen. Siihen auttoi iltaopiskelujen aloittaminen kun vauva oli n. 8kk ikäinen. Sai muuta tekemistä ja pääsi aikuisten pariin säännöllisesti pari kertaa viikossa. Saa nähdä miten käy tällä kertaa. Nyt osaan kyllä laittaa lähestyvän masennuksen enteet merkille ja aion heti puhua miehelleni siitä. Viimeksi yritin vain olla reipasta tyttöä ja jaksaa ja pärjätä. Apua pitää pyytää ja tukea, koska sitä varten muut ihmiset on olemassa.

Ai niin, siitä tarkastuksesta, jossa olin tiistaina, että painoa oli tullut 3 viikona aikana 2kg... hurraa. Edellisellä kertaa ei ollut tullut juuri mitään, mutta näköjään mökkiloma appivanhempien kanssa auttoi asiaa. Ja enpä minä kamalasti enää jaksa urheilla. Vauva on raivotarjonnassa mutta kuulemma vielä kovin korkealla. Toivottavasti se ei näin tokalla kertaa meinaa sitä, että synnytys välttämättä menisi yliaikaiseksi? Eikös uudelleen synnyttäjällä voi vauvan laskeutuminen (kiinnittyminen?) tapahtua ihan päivää muutamaa ennen synnytystä? Kertokaahan viisaammat.

Tammikukka rv 37+2

Vierailija
18/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamulla heräsin silmät sikkuralla neuvolalääkärille. Muutaman tunnin pätkittäin nukkuneena, en ollut kovin pirteä. Eihän siellä mitää kokoarvioita annettu, ku niitä kaipailin. :( Sanoi vaan, että vauvelilla hyvät sydänäänet, takaraivotarjonnassahan se epeli oli myös valmiina syntymään. EI yhtään kohdunsuu auennut eikä pehmennyt kohdunkaula. Höh, ei siis joinain öinä tulleista kipeistä supisteluista huolimatta. Eihän se halua sielt ulos, ei ainakaa vielä..

Onnitteluja kaikille vauvansa syliin saaneille! :)

Täällä jatkan tuon hikottelun ja potkimisen keskellä touhusteluja.. Mikä maksaa ku aina on hikka tällä masuasukillani??? :D

Villa ja myllertäjä rv 37+3

Vierailija
19/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumkvatti siitä nälästä kyseli niin joooooooo. koko ajan olisin syömässä jotakin. Ja täälläkin uppoaa pari lämmintä ateriaa vaikkei muutoin. Ja eilen illalla tein klo 22 pizzan, kun tarvi hiukka lisää välipalaa... Onneksi tuo paino on sentään pysynyt kurissa vaikka ihan luvattoman paljon olen myös herkkuja popsinut ihan joka välissä. Yhteensä tullut nyt 11kg ja vikan kuukauden aikana siis vain 1kg ,) Pojasta tässä vaiheessa oli jo 19kg painoa ehtinyt tulla...

Mulla oli tänään siis vika lääkärineuvola ja nyt odottelen kutsua Jorviin synnytystapakeskusteluun. Viikkoja jo sen verran, että mietityttää tuo ehtiminen sinne, mutta lääkäri sanoi, ettei vauva ihan heti ole tulossa. Paikat pehmeänä, mutta ei muuta, ei edes ollut kaveri laskeutunut vaikka mielestäni mahani on aika allhaalla. Onneksi oikein päin on osannut kääntyä :)

Meillä ollut hiukka katkonainen yö takana, kun pojalle iski ihan mahdoton flunssa. Nyt on päivällä noussut lämpökin reilu 39 asteeseen :( On tuo niin reppana ja toivottavasti pääsee tuosta taudista äkkiä eroon. Kaipa minäkin vetäydyn hetkeksi sängyn pohjalle ;)

Juu ja sairaalakassista piti sanoa, että tosi kivaa, kun joku kertoi, mitä oli pakkaillut (en nyt muista taas kuka). Meinaan tuli muutama juttu, mitä en ollut omaani vielä laittanut. Hih, ja ostin uuden kassin, kun pubu siitä joskus kirjoitteli ;) Nyt on huomattavasti vähemmän tavaraa lähdössä mukaan, kun aion edelliseen tapaan hyödyntää sairaalaan antimia, kuten yökkäreitä, verkkoalkkareita ;) yms. mukavaa... Eipä tule sitten kotiin pyykkivuoren kanssa. Viihdytystä en kaipaa, kun viimeksikään en oikein mihinkään saanut keskityttyä. Siispä kassin sisältö on aika karsittu ja varmaan joku jutska jää puuttumaan, mutta mies saapi sitten hakea, jos on tarvetta.

No nyt vihdoin häviän

Air 36+5 ja poju 12/04

Vierailija
20/41 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten eilen kerroin, meillä on sunnuntaihin saakka pienimuotoinen vanhempienlasten hoito-ongelma, mikäli vauva päättä syntyä ja olen yrittänyt puhua vauvalle, että syntyy vasta ensi viikolla...

...heräsin yöllä 4.20 kun pikkukakkonen kävi tarkistamassa isältään, että tamagotchi on haettu leikkimökiltä sisälle ;) ja siinä sitte valvoinkin tonne klo 6 saakka kun selkää juimi... nyt on aamusta asti tullu sitten supistuksia ja pikkuhiljaa kovenee...

Toisaalta toivon, että nää tästä kovenis ja pääsis hakeen vauvan, mutta toisaalta... mihin mä noi lapset laitan jos lähtö tulee!?!

Sisko on tällähetkellä hoitamassa toisen siskoni lapsia ja äiti lähti reissuun...

Täytyy seurailla...

emma-liinu