Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

( . ) TAMMIMASUJEN ma-ke ( . )

29.09.2008 |

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS

11.1.Anni09-------------31v----------eka----------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas vahingossa otollinen otsikko, tuossa juuri maistelin uusia mustikkaisia kaurakeksejä, hih. Eilen hain lapsen synttäreille vähän kaikkee ja nyt himot ottaa jotain, mut noihin vie tähän mennessä tyytynyt, hyvä näin! Illalla pitäis alkaa leipomispuuhiin, poitsu menee mummulaan illaks. Eli mukava loppuviikko tiedossa mässäilyn kera ja jos (?!?) sitten ensviikon ois dieetillä ;)

Eipä mulla todellakaan mitään asiaa ollut, tasaviikkoja juhlin :)

Ja piti sanoa, et jos joku sitten seuraavaan pinoon päivittelee la-listaa ja pinkspinksin synnärin, KOS, thanks :)

Emmuli rv 23+0

Vierailija
2/28 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, nyt ei must taida pääst eroo enää ollenkaa. Esikko kattoo Puuha-Petee...

Ne kaverit joista aikasemmin puhuin, kenen vauva on teholla, tulivat eile saunaa ja iltapalal meil. Oli tosi kiva nähdä, mut en ollenkaa tienny miten ois pitäny olla ja mitä sanoo. Ennuste sillä pienellä on siis oikeestaan negatiivinen ja pahin on tulossa jossain vaiheessa. Tunnen valtavaa syyllisyyttä omasta raskaudestani heidän seurassaan :( Hyvin meni mielestäni kuitenkin kun koitettiin sit puhella kaikesta muusta, tottakai heidän pienestä myös sen mitä halusivat. jälkeenpäin mietin, olisko mun pitäny sittenki kysyy enempi, etten vaikuta välinpitämättömältä tai mahdoinko sanoa jotai joka loukkas vaikka yritin varoa jonkun verran sanojani... Isäntä lohdutti, ettei kuitenkaa koko ajan tästä eteenpäi voi varoa sanomisiaan... Anteeksi vuodatus mut tuntuu niin pahalta kun heil on viä uudet tavaratki koto odottamas ja vaunut ja vaatteet ja kaikki ja toinen ei kai koskaan tule kotiin ;[

Mites toi talvivaatetus muilla on hanskas? Mä tilasin H&M:ltä jonku aletyrkky-takin ja tänää se tuli ja voi kauhistus ku se oli niin kamala ja hirvee ja mun teki pahaa laittaa se pääl :( Emmä tiä kui mä sellast ees ajattelin ku on karvakaulus ku mä en pysty käyttää sellasii, mua inhottaa. Oli se kyl muutenki kaamee. Mitäs sitä sitte koittais... Isännän takit ei mua paljo hyödytä, ollaa nii samankokosii.

Mulla ei muuten oo ollu viä yhtää neuvolalääkärii, outoo? Onks kaikil muil? Kohdunsuu katottii viimeks ultrassa ku puhuin niist supistuksist siäl... Vaiks kai ne kerkee tota värkkii taas ronkkimaa iha tarpeeks enneku vauva on maailmas :{

Vauvan liikkumisesta piti sanoo, et viime vkl sai oikeest miettii et liikkuuko vai ei ja miettisin jo illal, et pitäskö men näytil ku ei ollenkaa mut sängyssä tuli pari banaanipotkuu ni uskalsi sitte nukkua. Sitte isännälle valitin vauvan vähästä liikkumista mut siitä ei kaveri tykänny ja onki kenkiny sen jälkee siihe mallii, ettei tarvi epäillä :)

Nyt pitää kuulema men vaihtaan toi Puuha-Pete Sinisen talon nalleen joten palaillaan :) Sori tämä runsas tilan vieminen, on niin iso käsiala ;)

Marlene ja massu 22+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjottelen. Oon kyllä lueskellu, mutten oo jaksanu kirjotella. Jotenkin tuntuu, että pari viime viikkoa on ollu tosi raskaita. Tosi paljon huonoja uutisia ja töissä rankkaa.

Miten teillä on ollu nuita lääkärissä käyntejä ja sisätutkimuksia? Minä olen nyt käyny 2 kertaa neuvolassa, rv 7+4 ja 15+3. Seuraava parin viikon päästä. Lääkärissä en ole käyny "virallisesti" kertaakaan, mut kaikki (3 kpl) ultrat on tehny lääkäri. Sisätutkimuksia ei ole kertaakaan tehty eikä muutenkaan "jutusteltu", vaan ultrattu pikaisesti. Sisko sano, että pitäis olla "kunnollinen" lääkärissä käynti ja kohdunsuuta pitäis tutkia. Miten on? Pitääkö seuraavassa neuvolassa alkaa vaatimaan? En ole kyllä osannu edes ajatella että jotenkin liian vähän olis ollu nuita, kun ekaa kertaa mennään..

Te joilla on enemmän kokemusta, niin miten tuo ä-lomaraha lasketaan? Äsken rupesin kelan sivuilla laskemaan tuota, niin pelkän palkan mukaan jos laskettas saisin yli 70€/pv, mut kun vähentelee niin laski n. 40€/pv!! Mulla siis lähinnä työmatkoista kertyvät vähennykset laskee nuin paljon. Voiko olla mahollista? Ärsyttää jos pitkästä (~124km/pv) vielä rankastaan nuin raakasti. Näillä polttoaineen hinnoilla ei todellakaan ees nyt pääse omille, saati sitten rikastumaan.. Perseestä jos suoraan sanon!

Himoista ootte kirjotellu. Mulla suklaa ja kaikki makea. Tai ylipäänsä mikä tahansa suuhun pantava.. Närästää ihan älyttömästi söi mitä tahansa tai vaikka olis syömättä. Miehelle oli apteekissa sanottu, kun haki mulle rennietä, että kun äidillä närästää niin lapselle kasvaa paksut hiukset ja tuuheat kulmakarvat. Saas nähä, meillä varmaan tosi runsas karvotus tämän närästyksen perusteella! :D

Ja mulle on nyt sitten jo ennustettu mahan muodosta poikaa. Aluksi olin siis ihan varma, että on tyttö, mutta nyt en tiiä. Ja tuntuukin viime aikasten tapahtumien perusteella, että ihan sama. Kunhan on elossa ja boonusta oli jos vielä terve.

Toissa aamuna töissä istuin koneella ja vauvalla oli taas meiningit päällä. Villapaidan päälle näky kun se siellä mönki!! Hypnoottisena sitten tuijottelin siinä mahaani, kun oli niin upea näky kun mun vauvani liikkeet näky niin selvästi. Ei voi ihminen olla tämän rakastuneempi :)

Aamulla oli jo pakkasta ja kuura maassa. Taitaa talvi kolkuttaa ovella..

Hömppä ja masuasukki 22+5

Vierailija
4/28 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika taas mennyt nopsaan, pinoja oon käyny vilkaisemassa, mutta en oo jostain syystä saanu kirjoteltua.

On ollu töissä aika rankkaa, henkisesti oon ihan poikki! Ja tää stressitaso mikä nyt vallitsee ei varmaan hyvää tee. Mitenkäs se stressi nyt taas vaikutti sikiöön?

Pyörtyilly oon edelleen, kohtauksia on nyt kolme takana ja sekin pelottaa. Jään yksin lasten kanssa yli viikoksi kun mies menee työmatkalle enkä saa yhtään levättyä missään vaiheessa. Entä jos pyörryn lasten kanssa vaikka portaissa ja jotain sattuu?? Hb on ok ja samoin paineet eli en tiedä mistä johtuu moinen. Täytyis mennä lääkäriin, mutta en oo ehtinyt. Ei kukaan ehdi tulla lapsia hoitamaan että pääsisin lääkäriin.

Masu on kasvanu ja painoa jo 8 kg tullu mulle, 59kg vaihtunut 67kg... hui kauhistus.

Sori, oon vaan ihan tosi tosi väsyny nyt.

T.Jaffa ja viikoistakaan ei hajua jotain 22+?

Vierailija
5/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kukaan jo saanut päätöstä kelalta papereista joita sinne ollaan saatu lähettää??? Kauanko on suunnilleen mennyt.

Mulla huonosti nukuttu yö takana ja hermot on kyllä aika kireellä...

Naapurilla oli eilen ristiäiset ja salaa menivät siinä samalla naimisiin, porukka oli tullut viettämään ristiäisiä niin kirkossa oli sitten alkanut soimaan kummisetä ja ne oli samalla vihitty, Tosi ihanaa. Itse olllaan ens vuonna oltu 5 v naimisissa ja mä jo haaveilen valojen uusimisesta, hömppä ku oon.

Ei nyt menee muksuilla taas yli eikun puuron keittoon

T:Lootuskukkanen ja Aada rv 24

Vierailija
6/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Marlenen* tekstistä löysin hauskoja murresanoja ja piti kysyä, et ootko Turusta päin?? Mun mielestä mun serkut kans vääntää sanoja noin :) Paitsi etten kyl oo mikään asiantuntija murteiden suhteen, tunnistan vaan tän tamperrrrrelaisten murteen heti :)

Niin ja olin tarkastamassa sun synnäriä la-listasta, mutta sua ei ollutkaan siellä? Et paas tietoja niin voi sitten päivittää sinut ja duffelin samalla!

Mielihaluista ootte keskustellu.. eli mulla ekassa raskaudessa oli mansikkajogurtti kera banaanin, piti aina paloitella sekaan bansku. Ja nyt on ollut piimä ja sitten tiettekö sen kick (ennen tais olla käck) toffee patukka vai mitähän se on, semmonen musta patukka kuitenkin.. Hih ;D Ja sitten aina semmosia yhtäkkisiä mielihaluja tulee mihin milloinkin!

Mun piti eilen ottaa kans jo renniee, niin närästi.. johtu ehkä tuosta jätskistä, mitä tuli syötyä.. vaikka sitä piti vähentää, ettei paino rupee nouseen. Mut vähennän annosta kohtuuteen ensin, sekin jo auttaa asiaa.. vai ;)

Sitten mun ylävatsa on TOSI turvoksissa, oikein kunnon pallo maha jo.. kun ei se pikkarainen vielä siellä asti ole, mutta kait ne muut elimet on ja sitten ilmaakin ehkä!? Onko muilla ylävatsalla turvotusta? Siis semmosta tosi tuskaista? Kait sitä pitäis jo syödä vähemmän kerralla, niin ei tuu raska olo.. nyt jo, kääk :/

Nyt poitsun kaa ulkoileen ja nauttiin kuivasta syyssäästä! Mulla pojalle ostettuna paksu veden kestävä puku, mut ei taida olla käyttöö, kun näin kuivaa.. siis hyvä niin.. mut jos jää käyttämättä.. no eiköhän ne räntäkelit tuu vielä kuitenkin.

Viikonalkua!

Emmuli rv 22+5

Vierailija
7/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmuli: Turun seutuvilta ollaan ;) ei sitä ite ikin huomaa ku kirjottaa, et mitä siihe tulee kirjotettuu... Mä oon muutaman kerran laittanu tiedot et jos joku osais, mut ei oo kukaa kerinny tms. Tässä siis viä kerran: LA 30.1. toinen tulossa TYKSissä ja omaa ikää 27. Mites ne teiä synttärit suju?

Mua närästää taas ku söin äske italianpataa, höh. Mul on kyl jo muutaman viikon närästelly ja ei oo mitää välii mitä syö :( Viimeks oli iha sama juttu. Ei mul tollast turvotust kyl oo, mitenkää paljo ainakaa. Ehkä välil vähä. Jotenki kyl ahdistaa istuu kaua ku tuntuu etten mä mahdu enää itteeni...

Esikoisen pikkuvaattei löysin jotai viä ja heitin koneesee, koht saa men laittaa toisen koneellisen. Eile sain jonku siivousspurtin ja kuurasin koko huushollin, taukoja täyty pitää vähän välii ja illal olin iha poikki ja nytteki suppailee, ärsyttävää jotenki ku mitää ei voi tehä. Onk jollai muul ollu sillai jossai raskaudes, et suppailee koko aja? Mite se o menny? Ootteko joutun lepoo/sairaalaa ja millä viikolla synnytys on sitte viimeks ollu?

Kamala muuten ku koko ajan tekis miäli syödä jotai... karkkii, jukurttii, suklaat, jätskii... iha sama ku jotai ois suussa vaa :) Viikonloppu oltii isännän kaa keskenää ja sitte tuli kyl mässäiltyy nii et iha hävettää :[ (jädee, sipsii, suklaat, pitsaa, pullaa...)

Jaaha, jos menis huilaa hetkeks.Illal ois taas ne MLL:n raskaustreffit, aiheena synnytys ja imetys vissii. Ilmotelkaahan itsestänne ku on nii vallattoman hiljanen pino.

Marlene ja massu 22+3

Vierailija
8/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sokerirasituskysymykseen vastanneille. Suurinpiirtein noihin johtopäätöksiin minäkin olen tullut selailtuani nettiä. No mikään noista "ehdoista" ei täyty mulla, joten saattaapa olla, että kieltäydyn rasituskokeesta, ihan vaikka terkan kiusaksi, hähää. Siis jos hän nyt sen ottaa vielä uudestaan esille. Toisella terkalla käydessäni kysyin, että mikä paino laitetaan sairaalan esitietolomakkeeseen kohtaan "paino ennen raskautta", *oikea* paino ennen raskautta vai ensimmäisen neuvolakäynnin paino. Tämä katsoi minua vähän pitkillä, ja sanoi, että (tietysti) se oikea. Kerroin sitten, että toinen terkka halusi laittaa 10. raskausviikon lukeman äitiyskortin kohtaan "paino ennen raskautta". Sain lisää pitkiä katseita. ;-) Luulen, että juuri tämän kymmenennen raskausviikon lukeman vuoksi sinne sokerirasitukseen ehdotteli, vaikka *eihän se ole sama asia*. Argh. Ja normaali painoindeksi mulla on 23, enkä ole luustoltani mikään siro tyttönen. Anteeksi vuodatus, taisin jo kerran tästä samasta asiasta...

Himoista on ollu puhetta, ja mulla on laktoositon vaniljajäätelö, siis ihan paketti sellainen. En aiemmin pitänyt siitä ollenkaan, kun maku oli minusta liian äitelä. Nyt voisin korvata jätskisiivulla iltapalan vaikka joka ilta. Onneksi mies toimii painonvartijana, mutta en kyllä aio jätskiä porkkanaan vaihtaa, vaikka olisi miten terveellistä.

Mies panttasi vauvauutisia viimeiseen asti sukulaisiltaan. Lauantaina sitten kävimme vanhempiensa luona, ja asia "paljastui". Anoppi meni asiasta ihan sokkiin (ei tietysti sellaiseen oikeaan), eikä seurustelusta tullut oikein mitään. "Hautajaistunnelma", kommentoi mieskin. Miehen sisko sitten soitti meille eilen, ja kertoi, että yllätys oli ollut liian suuri anopille, ja siksi meni niin vaisuksi. No, mies täyttää ensi vuonna 40 ja esikoinen on tulossa... eipä kai siis ihme, että anopilta oli jo usko mennyt. :-)

Minuakin ärsyttää se, että jos on raskaana, niin melko tuntemattomatkin ihmiset saattavat kysellä kaikenlaista ja kommentoida ulkonäköä. Tänään juuri lounaalla kassatyttö kysyi, että milloin mulla on laskettua aika, vaikka me ei olla edes hyvänpäiväntuttuja, eikä hän tiedä edes miun nimeä! Ois varmaan pitänyt kysyä, että millos sulla (hän siis ei ole raskaana, mutta pyöreä vartaloltaan).

Mustakin on tosi kiva lukea Marlenen kirjoituksia: murre on ihana asia. Pitäsköhän miunkin alakkoo tätä savokarjalan murretta tänne viäntöö... no ei ehkä hyvä idea, saattaa tuo informaatio kadota. Turkulaista sentään on helppo ymmärtää, siinä sanat lyhenevät, kun meillä taas pitenevät, ja vokaalitkin vaihtuvat toisiin. ;-)

Että tämmöstä tällä kertaa.

Curious

Vierailija
9/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS

11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Vierailija
10/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans olis toi sokerirasitus edessä tasan viikon päästä.Mä kans ihmettelen suuresti miks siihen jouduin.Ilmeisesti jos painoindeksi yli 25 niin sit se katotaan.Noh,mulla oli 25,2 ja tosiaankin ekan neuvolan painon mukaan joka joskus rv9!!Tuntui et olin sillon ihan turvoksissa muutenkin.Eikä tosiaan suvussa oo kellään sokeritautia.En tiiä miten selviän siitä 12 tunnin paastosta elävänä,nyt kun suunnilleen tunnin välein on nälkä!Turhaan taidan sinne mennä pisteltäväks...

Edelleen sairaslomalla oon ja tuntuu et aika juoksee tosi nopeasti eteenpäin!Viisi viikkoa töitä ja sit äippäloma alkaakin.Kelan paperit oon toimittanu palkkatoimistoon pari viikkoa sitten ja ne lupas laittaa ne sieltä kelan suuntaan.En vaan tiedä missä vaiheessa se tapahtuu kun tulot katotaan sen puolen vuoden mukaan ennen äitiyslomaa.Kellään kokemuksia?Toivottavasti laittavat ajoissa...

Masuun kuuluu pelkkää hyvää,vilkas tyttö tuntuu olevan.Ja kasvaa hirveetä vauhtia!

tepa ja rinsessa rv 26

Vierailija
11/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlene: Meillä siis to vasta kaverisynt. ja virallinen 3 v päivä.. nyyh, onko siitä jo niin kauan, kun meidän pieni poikamme syntyi.. Sit ensviikonloppuna sukulaiset tulloo. Pitäis ruokaostokset hoitaa ajoissa, kun nyt jo ressiä niistä.. no en mitää ihmeitä tee, kyllä niitä saa hyviä valmiinakin ja mä en oo mikään jauhopeukalo kuten Lootuskukkanen, mikä ois kyl hieno homma :)

Niistä lahjoista kyselit myös.. toivoin meidän 3 v pojalle roska-autoa ja sit kassakonetta, jos se välillä kiinnostais.. on vaan niin noi autoleikit veressä ;) J sit puuhapete dvd ostettiin ja lauri kilpa-auton löysi mies jostain, joka oli semmonen puhuva, kiva!

Mielihaluista vielä sen piimän lisäks on viili kera talkkunajauhon, voisin sitä syyä kokoajan. Että mulla noi happamat on in tai siis kyllä makeetkin eli siis niitä vuorotellen :D

Nyt meen pötköttään, kun poitsu kattelee ohjelmiaan.. päätä särkee taas vaikka pari tuntia melkein viihdyttiin ulkona..

Emmuli

Vierailija
12/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa taas ajattelin saada aikaiseksi kirjoittaa (työajalla tietenkin ;)). Ultra oli ajat sitten ja ajattelin silloin kirjoitella, muttei ole muka missään välissä ehtinyt kuin lukaista viestit...

Eli silloin vauveli vastasi viikkojaan ihan keskikäyrällä, paino oli 410g. Kaikki oli muutenkin ok. Kysyin sukupuolta ja lääkäri (niin ainakin oletan, että oli) sanoi tytön siellä pötköttelevän. Olen jotenkin skeptinen tuon sukupuolen kysymisen suhteen, kun on kuullut niin paljon juttuja, että synnytyksessä onkin selvinnyt vasta se OIKEA sukupuoli... Olen silti kyllä ostellut jo sitten tyttömäisiä vaatteita :) (esikko kun on poika ja aika sinivoittoista on vaatekanta hänen jäljiltä). Äiti ja esikko olivat mukana ultrassa ja äiti sanoikin, että nyt voi alkaa kutoa jotain mekkoa sitten (johon oli jo hankkinut langat ja ohjeen jo aiemmin ;)).

Tänään oli neuvola ja kaikki arvot oli ok. Painoa oli kuukauden aikana tullut 1,7kg, ei sanonut terkka siihen mitään poikkipuolista (yhteensä painoa tullut sellainen 5,7kg). Hemppakin oli pysynyt suunnilleen samassa, ettei tarvi aloittaa mitään rautakuuria. Mullakin kyllä oli painoindeksi alussa siinä 25 luokkaa, mutta ei ole tarvinnut onneksi mennä sokerirasitukseen. Sain myös Kela-paperit ja pitäisikin nyt täytellä ne ja laittaa menemään (aika jännä muuten, että niissä on se kiekon mukaan laskettu aika, joka on melkein 2 viikkoa aikaisempi kuin ultran mukaan. Mitenkähän näin??). Ajattelin ottaa sen avustuksen rahana. Saa nähdä mihin sen käyttää, taitaa mennä kaukalon jalustaan, koska aikaisempi on nyt esikon turvaistuimen alla.

Olen aika kiireinen, koska olen nyt täyspäiväisesti töissä tekemässä lopputyötä ja jonkin verran teen markkinointityötä iltaisin sen lisäksi. Aika kuluu kuin siivillä. Onneksi vauveli ilmoittaa olemassaolostaan aina välillä potkimalla oikein mukavasti, eikä tätä olotilaa ihan täysin pääse muutenkaan unohtamaan. Närästys on alkanut minullakin, kuten aika monella muullakin täällä. :/ Marlene, minulla ainakin närästyksen aiheuttaa sokeri/hiilaripitoinen ruoka, kuten esikoisraskaudessakin. Eli kannattaa vaikka testata tuleeko närästystä esim. vaikka ruokaisan salaatin (joka ei sisällä esim. makaronia) syömisen jälkeen. Itsekin yritän hillitä makeanhimoa ja syödä jotain herkkua vaikka ruoan yhteydessä niin ei tule niin herkästi ja ruokana syön vähähiilarista ruokaa (kuten kyllä yleensä muutenkin). Närästys on tosi inhottava vaiva (vaikka on minullakin Rennieitä kotona, en vaan muista ikinä kaivaa niitä esiin ja ottaa mukaan!).

Mut kai se on pakko jatkaa vielä töitä... Meni neuvolassa ja lääkärissä esikon kanssa melkein koko aamupäivä ja pääsin töihin turhan myöhään. Pitää vähän jatkaa siis myöhempään tänään... Hyvää viikon alkua! :)

- Salsatar ja typsy rv 23+6

13/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahasti tökkii nämä sivut taas kerran. Siksikin varmaan hiljaista täällä..

Mulla oli tänään neuvola, sain kelan paperit ym. Omalla kohdalla niihin ei juuri osaa laittaa kuin henkilötiedot, loput täytyy varmaan mennä palkkatoimistoon täyttelemään. Kaikki oli vauvan kannalta hyvin ja kaiketi siis äidinkin. Streptokokki- ym. testit näytti negaa ja viikonlopun aikana kyllä itsekin huomasin, kun oikein "rauhallisesti" yritin olla, että mistä vatsakivut kiikastaa - nuorimmaisen nostelusta sekä kumartelusta ylipäätään. Niitä kun on tosi vaikea välttää, ainakaan näin kun mieskään ei ole kotona iltaisin ja iltapesut ja vaatteiden vaihdot on kuitenkin pakko suorittaa...

Mitäs muuta... mut määrättiin sokerirasituksiin siksi, että lähisuvussa on 2-tyypin db:n oireita, oma painoindeksi ennen raskautta oli 27 ja olen synnyttänyt yli 4-kiloisen vauvan aikaisemmin. Ilmeisesti kilpirauhaslääkityskin antaa aiheen rasitukseen, sen kuulin vasta tänään. Mulla siis kaksi rasitusta, joista toinen parin viikon päästä. Sitten pian alkaakin maksa-arvojen seuranta, olikohan 30. rv:sta eteenpäin, että kyllä tässä saa vielä labran eteisessä jonotella :1 Mutta kun pääsisi edes sinne asti, jotenkin nyt on jo niin väsynyt tähän olotilaan. Olen ajatellut kyllä että siinä vaiheessa kun tuntuu että työssäkin on enemmän väsynyt kuin pirteä niin on syytä jättäytyä syrjemmälle ja antaa tilaa virkeämmälle!

Mutta nyt täytynee mennä laittamaan lapsukaisia petiä kohti, toivottavasti tämä viesti nyt lähtisi matkaan kun millään ei meinannut päästä vastailemaan edes näihin ketjuihin.

t. eikkuli 23+3 (neuvolan mukaan 22+5)

Vierailija
14/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu vierahti taas tosi nopeasti. Suru tuli taas pienelle tytolle kun isa lahti - onneksi tata ei ole kuin jouluun asti, sitten on mies taas toissa samalla paikkakunnalla! Mulla pahoinvointi on alkanut hiljalleen palata siihen mita se oli pari kuukautta sitten - varmaan johtuu ihan siita etta olen yksinani vastuussa kaikesta kotona koko viikon, onneksi tytto ei edes enaa pyyda nostelemaan kun sanoo etta ei aiti enaa jaksa nostaa ja han on jo iso tytto!

Mutta syon sitten koko ajan niin ei okseta niin paljon. Mieliruuista on ollut puhetta - mina soisin perunamuussia joka ruuaksi ihan mielellani :-) Ja suklaata menee ihan liikaa, samoin appelsiinimehua. Mitaan kummia mieliruokia ei kuitenkaan taida olla - vaikka makeaa kylla aika paljon masuun meneekin (tyopaikalla on usein leivonnaisia joita aina joku tuo ja naisporukasta useat ovat niilla ikuisilla dieteillaan niin mulle kasaavat kaikki herkut sitten syotavaksi...)! Painoa on tullut jo lahemmas 10kg, mutta taalla ei onneksi neuvolassa punnita jos ei nyt kovin ylipainoinen ole ja esikoisestakin tuli yhteensa reilut 20kg mutta ne katosi kylla tosi nopsaan hanen syntyman jalkeen niin jotenkin luotan siihen etta kylla ne nytkin katoaa imetyksen ja ulkona reippailun myota hetkessa...!

Edessa on taas 2 paivaa puuhailua tyton kanssa - taalla vietetaan viimeisia kesapaivia ja haaveissa olis jos viela vaikka rannalle paastais (ei nyt uimaan kuitenkaan enaa) kun silloin "oikeana" kesana niita rantapaivia oli niin vahan.

Charlie rv 24+4

Vierailija
15/28 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi, kun vielä muistan, niin päivittäisikö joku (Emmuli?) minun tietoihin synnärin? Se on siis KOS.

_Amelielle_ piti tuota vaunuasiaa kommentoida. Meillä oli esikoisella Brio Kombit. Ne oli vuosimallia -04, mutta otettiin käyttöön vasta 3/05. Niille tuli tosi vähän käyttöä, koska esikoisemme itki suurin piirtein 24/7 ja vaunuttelut jäi siitä syystä vähälle. Pari viikkoa sitten myin kyseiset vaunut hintaan 180 €, mikä oli sekä ostajan että myyjän mielestä passeli hinta. Se mainitsemasi 300€ käytetyistä Brioista on mielestäni melko suolainen hinta... Hesarissa jokin lastentarvikeliike mainosti uusia Kombeja alk. 299€ :)

_ON_ Tänään oli neuvola. Pissassa prot. viimeksi 1+, nyt siinä 0 ja 1+ rajalla. Tuon 1+:n jälkeen katottiin pissasta labrat, eikä siinä löytynyt valkuaista. Terkka epäili syyksi valkovuotoa. Nyt antoi tikkuja mukaan, jotta voin kotona tarkkailla tilannetta.

Hb oli 131 eli ok. Vielä en ole rautaa aloittanut. Painoa on tullut ihan liikaa - nyt huimat 700g/vko :( Yhteensä painoa on tullut 5,6kg, mikä ei olisi paljon jos lähtötilanteen BMI olisi ollut hieman alhaisempi :S Ja sf-mitta oli 23,5cm, eli tasaisesti yläkäyrää mennään.

Sokerirasitus on edessä kahden viikon päästä. Sitä ennen on vielä ensimmäinen neuvolalääkärikäynti.

Kelan paperit sain myös tänään. Hakemukset olinkin täyttänyt jo etukäteen netissä, nyt kävin vain todistuksen viemässä. Pakkausta odottelen kuin kuuta nousevaa - pääsee hypistelemään :) Onko kukaan jo saanut pakkausta?

- PP rv 24+

Vierailija
16/28 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän mulla ei oo ikinä tehty painoarviota, siis missään raskaudessa??? Outoa...

Kysymys: Onko kenelläkään ollut sellasta pistelyä mahanahassa ja miät se mahtaa olla?Mulla oli yksi ilta ei saanut mikään vaate koskea siihen alueeseen jossa pistely oli koska se vaan pahensi asiaa ja sattui!

Mä oon tulossa hulluksi mun naapurin kanssa...taas vuodatus. Siis viikonloppuna meillä oli kylässä 2 ihmistä ja istuttiin terassilla juttelemassa, klo 21 tuli mummeli sanomaan että kun hän on niin sairas ja vanha ettei hän jaksa kuunnella meidän puhetta että jos voitaisi siirtyä sisälle, siirryimme sisälle ja kuunneltiin musiikkia, ei kuitenkaan kovalla koska pojat oli nukkumassa. 23.3o kaikki muut lähti kapakkaan paitsi tietty minä ja aamulla sitten meidän postilaatikosta oli tiputettu järjestyssääntö lappunen. Laitoin lapun sitten rappukäytävän seinälle ja pyysin että jos se joka sen on laittanut sinne voisi tulla juttelemaan asiasta että mikä on ongelma niin eipä oo kukaan tullut, mummo kävi kyllä eilen sanomassa että ei ole hän laittanut ja valitti taas vähäsen lisää kun on kuulema rytmihäiriöitä että hänelle tulee niitä kun kuuntelee meidän puheita illalla parvekkeella kun istutaan, mummolla aina ikkuna auki.Siis tuun hulluksi, eihän me voida enään edes kutsua ketään tänne ku mummo valittaa, sanoi muuten viellä mulle että saa varmaan sydärin, musiikki ei kuulema häiritse häntä. Muuttaisi jonnekkin keskelle ei mitään jos häiritsee

Anteeksi tää vuodatus mut tää on just tätä...

T:Lootuskukkanen ja aada 24+1

Vierailija
17/28 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on näemmä jo täytelly noita Kelan papruja, mullaki ne on ollu jo viime neuvolasta mukana, perjantaina on seuraava ja sitte ne pitäs kai palauttaa. Me otetaan se raha vaikka onki paljo vähemmä, mut saadaan sitte ostettuu se kaukalo ja telakka. Mä tykkään iha hulluna käydä kirppareilla ja sielt löytyy kyl vaattei pienelle. Ja meiä äite on ihan hullu ostamaa kaikkee...

Eilisil raskaustreffeil aiheena synnytys ja imetys josta jälkimmäinen jäi ens kertaan ku nii vauhkottii suu vaahdos noist synnytyksist :) Ens kerral tulee jumppari. Mukava ku on keksitty tollane ilmane juttu meikäläisil.

ON: Siis oonko mä ymmärtäny oikee, et toi nivuses tuntuva kamala "juiliminen" on niitä liitoskipuja?? Viime viikolla alko ja nyt se on menny jo ihan hulluks, jotenki ei toi käveleminenkää luonaa enää muuten ko pingviini-tyylil :[ Auttaako siihe joku?? muuten ku hitailu ja varovaisuus... Suppailee edellee päivittäi ja välil aika ilkeetä tekee, et pitää pysähtyy. Iskiaksen olin jo lähes unohtanu, mut viikonlopun suursiivous laitti senki vaivan muistuttamaa ittestää. Hittolaine ku emännys on nii raihnane :(

Mua kyl jännittää toi perjantain neuvola ku tuntuu et maha on kasvanu viime kerrasta yhtäkkii tosi isoks ja painoo tullu paljon lisää. Omal vaakal ei saa ku sinnepäi-lukemii, se näyttää mitä millonki riippuen minkä vessalaatan päällä se on ja muuta, pöh!

Missäs kaikki oikee on ku tuntuu ettei meiä pino kasva lainkaa... Onks kaikil kauheest duunii ja muuta?? Pinoilkaa :)

Marlene ja massu 22+4

Vierailija
18/28 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen minäkin (kuten joku muukin jo mainitsi), että syy pinon hiljaisuuteen on näissä inhottavan tökkivissä ja hitaissa sivuissa. Harmi, etteivät tunnu koskaan toimivan moitteettomasti.

*Marlene* : Etkö saanut neuvolasta Kelan papereiden mukana palautuskuorta? Minä ainakin olen aina saanut, ja postittanut ne laput pikimiten eteenpäin (muuten hukkaan/unohdan ne). Se toinen lomake, esitietolomake, pitää seuraavaan neuvolaan palauttaa täytettynä, ja se menee sieltä sit synnärille.

Meillä on muuten kaikilla kolmella muksulla jo siinä esitietolomakkeessa ollut hätäkasteniminä jo nimet, jotka ristiäisissä sit muille paljastettu. Ei tietoisesti mitenkään olla varmasti vielä nimiä siinä vaiheessa lyöty lukkoon, mutta jotenkin kummasti ne nimet vaan on sit loppupeleissä olleet parhaita. Saattaa olla, että nytkin vauveli saa nimen, jonka lomakkeeseen laitoin (jopa mies heti ne hyväksyi!), tai sit ei.. =)

Kirppishullu olen minäkin, pääsis vaan jonnekin oikeen kunnon kirppiksel - eli paljon hyväkuntoista tavaraa, mutta siististi esillä, ja ennen kaikkea edulliset hinnat (joka minun mielestäni itsestäänselvyys kirppiksillä, mutta harmilloisesti monet yrittävät saada ihan mielettömiäkin hintoja).

Jeps, mutta muksut keskenään pihalla, joten pitää käydä tarkistamassa, että mitä on keksitty..

- Minnikki ♥ tutteri 25 (ohho, joo-o, tänään siis tasaviikot =)

Vierailija
19/28 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanu sitä esitietolomaketta vielä ainakaan, ehkä nyt perjantaina se tulee. Ja se anto ne Kelan paperit et voi tutustuu, vähän mä niitä täyttelin, mut en ihan kaikkee osannu enää :( Palautuskuorikin taitaa tul vast loppuviikol.

Toi kirppisjuttu on kyl niin totta, kuten jo ennen mainitsinki. Et toiset vaa koittaa pyytää ihan simona rahaa ja vaatteet ei kuitenka oo mitää uudenverosii välttist, sapettaa.

Nyt kahvin keittoon ku anoppi paukahti kylään!

Vierailija
20/28 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näyttövät sivutkin toimivan, eilen en päässyt koko sivustolle ollenkaan.

Vaunuista on ollut puhetta. Mulla ei ole ennestään ollut kokemusta, joten kävin tutustumassa muksutallissa ja kyselin tutuilta eri vaunuista. Nyt olen päätynyt Brion Happy vaunuihin, jos menis sitten jossakin vaiheessa ne ostamaan.

Mielihaluna mulla ei ole mitään tiettyä. Vaihtelee joka päivä. Välillä tekee mieli makeeta ja välillä suolasta.

Vähän näyttää olevan eroja noissa sokerirasitus jutuissa. Mulla oli painoindeksi 25 ekalla neuvolakäynnillä (vko10) ja vaikka sanoin että on hieman jo noussut niin joudun silti sinne sokerirasitukseen. Suvussa ei ole diabetestä. Noh, ei siä käymisessä ainakaan haitaa ole.

Muuten oma napa voi ihan hyvin, alkanut oleen painon tunnetta alavatsassa varsinkin lenkkeillessä. Ensi kerralla onkin neuvolassa lääkäri neuvola. Mitä kaikkea se lääkäri silloin tutkii? miten siis käynti poikkeaa normaalista neuvola käynnistä?