Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pinaattiletut ei olekkaan terveellisiä

Vierailija
11.03.2021 |

Paketissa pinaattilettuja on 800 kaloria, eli yhtä paljon kun pizzassa.

Esimerkiksi 400g sekavihanneksia on 200 kaloria

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vatun väliä? Etkö sä osaa mitään kohtuudella syödä?

Vierailija
2/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka antoikaan alapeukun voi itse katsoa atrian sivuilta pinaattilettujen ravintosisällön ja todeta että paketissa on 800 kaloria.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisyyttä ei mitata kaloreilla. Oikeat pinaattiletut ovat oikein terveellisiä, einekset ei niinkään.

Vierailija
4/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka antoikaan alapeukun voi itse katsoa atrian sivuilta pinaattilettujen ravintosisällön ja todeta että paketissa on 800 kaloria.

-ap

Varmaan noin onkin, mutta ei se kerro mitään terveellisyydestä.

Vierailija
5/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljy se epäterveellista vasta onkin ap:n logiikalla

Vierailija
6/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit =/= terveellisyys. Ja sitä paitsi miksi niitä pitäisi koko paketti kerralla syödä? Itse syön neljäsosan paketista. Pinaattilettuja voi myös tehdä itse.

Vierailija
7/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oletko sä joku syömishäiriöinen? Miesten energiatarve on 2200-2600 kcal. Saa syödä about 3 paketillista päivässä.

Vierailija
8/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Siis vedät paketillisen pinaattilettuja

Mutta katsos,ei se noin mene .

Vierailija
9/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on ihan helppo tehdä itse, silloin saa terveellisemmän version.

Vierailija
10/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut kannattaa ehdottomasti paistaa itse. Pakastepinaattia (sulata), täysjyväohrajauhoa, kananmunaa, vähän suolaa ja muskottia, nesteeksi voi lisätä maitoa, kauramaitoa tai vaikka vettä että saa sopivan koostumuksen. Koko satsi blenderiin ja hetki odottelua. Sitten voit paistaa voissa paistinpannulla tai muurinpohjapannussa ihania isoja pitsireunaisia pinaattiräiskäleitä tai pienempiä kaupan tuotetta vastaavan kokoisia jos sulla on lettupannu.

Eihän se nyt noinkaan mitään terveysruokaa ole mutta helppo ja herkullinen kasvisruoka kumminkin.

Itse paistan isoja lettuja ja teen niihin mausteisen kasvistäytteenkin. Meillä ei karteta kananmunaa eikä maitoa, joten silloin kun olen oikein viitseliäs, rullaan täytteet lettujen sisälle ja ripottelen pinnalle vielä juustoraastetta ja grillaan nopeasti uunissa.

Vierailija
11/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut on hyviä jäteämpärin täytteenä.

Vierailija
12/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole tasan koskaan väittänyt pinaattilettujen olevan erityisen terveellisiä.

Vierailija
13/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään enemmän tavallisista letuista, kermavaahdolla ja mansikkahillolla. 

Vierailija
14/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8-vuotias vetäisee helposti kerralla 14 pinaattilettua eli noin 2/3 koko paketista (ja on muuten aivan alipainon rajoilla).

Vierailija
15/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinaattiletut kannattaa ehdottomasti paistaa itse. Pakastepinaattia (sulata), täysjyväohrajauhoa, kananmunaa, vähän suolaa ja muskottia, nesteeksi voi lisätä maitoa, kauramaitoa tai vaikka vettä että saa sopivan koostumuksen. Koko satsi blenderiin ja hetki odottelua. Sitten voit paistaa voissa paistinpannulla tai muurinpohjapannussa ihania isoja pitsireunaisia pinaattiräiskäleitä tai pienempiä kaupan tuotetta vastaavan kokoisia jos sulla on lettupannu.

Eihän se nyt noinkaan mitään terveysruokaa ole mutta helppo ja herkullinen kasvisruoka kumminkin.

Itse paistan isoja lettuja ja teen niihin mausteisen kasvistäytteenkin. Meillä ei karteta kananmunaa eikä maitoa, joten silloin kun olen oikein viitseliäs, rullaan täytteet lettujen sisälle ja ripottelen pinnalle vielä juustoraastetta ja grillaan nopeasti uunissa.

Miten niin ei ole terveysruokaa? Itsetehdyt pinaattiletut.

Vierailija
16/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 8-vuotias vetäisee helposti kerralla 14 pinaattilettua eli noin 2/3 koko paketista (ja on muuten aivan alipainon rajoilla).

Ilmoitus lasuun!

Vierailija
17/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Alapeukkuja sataa varmasti provosta/oletuksesta että letut on terveellisiä.

Vierailija
18/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se terveellisyyteen liittyy?

Vierailija
19/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei oikeastaan ole terveellistä Vauvalaisten mielestä. Aina löytyy kaikesta jotain negatiivista.

Vierailija
20/43 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pinaattiletut ovat ihan vain lettuja, joista kuudesosa on pinaattia. Ei se pieni määrä pinaattia tee lopusta sokeri-rasva-vehnäjauhomössöstä terveellisempää.