Käyttääkö joku teistä Geni-sukupuupalvelua? Kuinka yleistä on olla sukua kuninkaille?
Liityin Geniin ja kun olin päässy isoisoisääni asti, tuli toisesta sukupuusta ehdotus yhdistää henkilöt. Katsoin, että tiedot olivat prikulleen oikeat, joten yhdistin profiilit. Siitä aukesikin yhtäkkiä kymmenien tuhansien ihmisten sukupuu, jossa päästiin eurooppalaisiin kuninkaallisiin asti. Siis kuninkaita, ei pelkkiä aatelisia. Meni kuitenkin lähes 1000 vuotta taaksepäin ne sukupuut, eli ei tässä mitään kuninkaiden lehtolapsia tai niiden jälkeläisiä olla.
Kuinka yleistä on olla jonkun kuninkaan jälkeläinen? Siis niitähän on varmaan miljoonia, kun aikaa on kulunut. Mutta silti.
Kommentit (46)
en osaa sanoa kuinka yleistä on, mutta minäkin olen sukua kuninkaallisille, että kyllähän meitä on ja se on kai ihan loogistakin, jos ajattelee miten nopeasti sukupuut laajenee: yksilöllä a on 2 vanhempaa, näillä molemmilla 2 vanhempaa, eli nyt yksilöllä a on jo 6 esivanhempaa (omat 2 ja näiden omat 4) ja niin edelleen. Nopeasti noita esivanhempia on kymmeniä, sitten satoja ja sitten useampia satoja ja niin edelleen. Sieltä varmasti löytyy kaikenlaisia kuuluisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleistä. Mieti kuinka monta esi-isää ja esiäitiä yhdellä ihmisellä on. Omat vanhemmat 2, isovanhemmat 4, isoisovanhemmat 8, isoisoisovanhemmat 16, isoisoisoisovanhemmat 32
Eli ei leijumisen aihetta..? :D
ap
Ehdottomasti on leijumisen aihetta. Ajattele miten hyvin sinulle on käynyt, kun ei tarvitse olla liian läheistä sukua kuninkaallisille kaikkine rajoitteineen ja ikävine sivuilmiöineen. Voit myös käyttää tuota löytämääsi tietoa pitkälle vietynä vitsinä siten, että ihan naama peruslukemilla ilmoitat olevasi kuninkaallista sukua ja katsot sitten kuka on tosikko, vaan alkaa kuvitella, että sinä kuvittelet, että asia on jotenkin erikoislaatuinen ja olet jotain parempaa kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, olen käyttänyt My Hairy Tits -palvelua.
Onko tää vähän sama kikka kuin redditin /r/anime_titties kanava joka nimestään huolimatta ei sisällä sitä mitä nimi väittää vaan uutisia maailmalta?
Sukuseuran pj kirjoitti:
Yllättäviä juuria Genin kautta voi löytyä ja aina kannattaa katsoa ketju, jotta näkee onko siellä virheitä.
Olen nyt 10 v käyttänyt ja tallentanut Geniin. Siinä se on myös hyvä, että sieltä näkee muut jonkun henkilön tallentajat ja heidän kanssaan voi vaihtaa tietoa.Eilinen erikiisuus oli, kun löysin ystäväni 34. esi-isän olevan Tsingiskan.
Mukavaahan se on kun löytyy aatelisia, pappeja tai jopa kuninkaallisia esivanhempia ja luulen, että näin on monella suomalaisella.
Ihailtavaa myös se, että tuhannet ihmiset etsivät kirkonkirjiista ym tietoja Geniin ja näin näitä esivanhempien tietoja voivat muutkin käyttää. Eli siitä vaan omia juuriaan etsimään.
minullakin kaikenlaisia kuninkaallisia yhteyksiä. Hauskin omasta mielestä kuitenkin on ollut Rasputin (ja tsingis khan) ja sitten olen sukua myös vanhan venäjän hallitsijoille ja tätä kautta brittiläiseen kuningashuoneeseen. Yksi veljistäni on aivan Rasputinin näköinenkin, tajuttin se kerran, kun hän oli kasvattanut itselleen pitkän risuparran ja katseltiin kuvia rasputinista. Ei kuitenkaan olla ihan suoraa sukua raputinille itselleen, mutta yhdennäköisyys on ilmiselvä, taitaa kulkea suvussa niin voimakkaasti sama kasvojen malli. Onahn noita hauska tutkia, mutta tosiaan pitää muistaa, että mitä pidemmäs sukutukimuksessa mennään, niin sitä enemmän löytyy sitten kaikenlaisia yhteyksiä.
Jos laskee että sukupolven ikä 25 vuotta. Sadassa vuodessa neljä sukupolvea. 21 sukupolvea taaksepäin, eli 1500 luvun alussa, sinulla on 2 miljoonaa 97 tuhatta 152 suoraa esivanhempaa. Siis 2 097 152 kpl. Yhtä sukupolvea aikaisemmin, 1400 luvun lopuilla siis 4 194 304 kpl. Nyt sitten vertaat tuota lukua siihen kuinka paljon euroopassa tai koko maailmassa oli tuolloin ihmisiä, ja tee päätelmä kuinka moni suomalainen on sukua jollekin kuninkaalliselle. Vastaus on että jokseenkin jokainen.
En ole edellisen tekstin kirjoittaja, mutta juuri tuli sukupuuhun kyseinen henkilö Sophia of Minsk. Näiden varmuudesta en mene takuuseen, paperilla asiat näin, todellisuus voi olla muuta. Sukupuussa on kuninkaita vaikka kuinka paljon pitkin poikin eurooppaa monien vuosisatojen aikana. Aluksi olin, että onpa hienoa, mutta ei se loppujen lopuksi mitenkään harvinaista ole. Jokainen sukupolvi tuplaa ihmisten määrän ja nämä ns paremman väen lapset ovat varmemmin jääneet henkiin ja saaneet jälkikasvua. Jonkun laskelman mukaan jokaisella Eurooppalaisella on sama esi-isä 600 vuoden päässä. Mielenkiintoista näitä on silti selvitellä ja samalla oppia lisää historiasta.